Hoogma: ''Uitdaging in het buitenland is ook realistische optie''

7
Hoogma: ''Uitdaging in het buitenland is ook realistische optie''

Nico-Jan Hoogma kondigde deze week zijn vertrek aan bij de KNVB. Al snel werd de link gelegd met FC Twente, dat op zoek is naar een nieuwe algemeen directeur.

"Eén en één is niet altijd twee, maar ik begrijp dat die koppeling wordt gemaakt", vertelt Hoogma in gesprek met De Telegraaf. "Over zo'n uitdaging valt altijd te praten. Maar een uitdaging in het buitenland is voor mij ook een realistische optie. Als speler heb ik me altijd prima thuisgevoeld in Duitsland (Hamburger SV, red.) dus sluit ik een avontuur over de grens zeker niet uit."

Hoogma kreeg bij de KNVB het verwijt dat hij onzichtbaar is als directeur topvoetbal. "Een onterecht verwijt", meent de Tukker. "Ik speel een rol op de achtergrond. Voor het voetbal is de bondscoach het uithangbord bij de KNVB. Ik treed naar voren bij het vertrek of aanstelling van een bondscoach. In die periode was ik zichtbaar."

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Nov 2021 om 09:34
    Dan gaat hij toch lekker naar het buitenland? Volgens mij is het zo dat Hoogma blij moet zijn als Twente zich meld, en niet andersom. Beetje hoog in de bol schijnbaar.
  • 25 Nov 2021 om 08:20
    Nou, reken er niet op dat hij zomaar naar FC Twente gaat
  • 24 Nov 2021 om 17:59
    • Quote van 24 Nov 2021 om 17:05
      Je kunt best gelijk hebben daar niet van..maar toch ...ook in z'n Heraclestijd heeft ie al gesolliciteerd bij HSV
    Oké dat zou kunnen...
  • 24 Nov 2021 om 17:31
    En door!!! Volgende
  • 24 Nov 2021 om 17:05
    • Quote van 24 Nov 2021 om 16:48
      Met alle respect, maar ik vind jouw stelling een tikkeltje overdreven. De beste man heeft 177 duels voor HSV gevoetbald, dus dat heeft met geld niks van doen. Natuurlijk ook onzin om te stellen dat hij bij een betere aanbieding weer weg zou zijn als je nagaat dat hij 11 jaar algemeen directeur is geweest bij Heracles. Sws als voetballer ook redelijke termijnen voor dezelfde club gespeeld, dus uit niks blijkt dat hij voor een betere aanbieding weg zou gaan.
    Je kunt best gelijk hebben daar niet van..maar toch ...ook in z'n Heraclestijd heeft ie al gesolliciteerd bij HSV
  • 24 Nov 2021 om 16:48
    • Quote van 24 Nov 2021 om 16:33
      Bij HSV betalen ze nu eenmaal meer laat ie dat nou gewoon zeggen ...heb je dus niets aan voor langere termijn betere aanbieding is tie weer weg..moeten we maar vergeten dus..
    Met alle respect, maar ik vind jouw stelling een tikkeltje overdreven. De beste man heeft 177 duels voor HSV gevoetbald, dus dat heeft met geld niks van doen. Natuurlijk ook onzin om te stellen dat hij bij een betere aanbieding weer weg zou zijn als je nagaat dat hij 11 jaar algemeen directeur is geweest bij Heracles. Sws als voetballer ook redelijke termijnen voor dezelfde club gespeeld, dus uit niks blijkt dat hij voor een betere aanbieding weg zou gaan.
  • 24 Nov 2021 om 16:33
    Bij HSV betalen ze nu eenmaal meer laat ie dat nou gewoon zeggen ...heb je dus niets aan voor langere termijn betere aanbieding is tie weer weg..moeten we maar vergeten dus..
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›