Dennis Schipper door het stof: ''Staat behoorlijk voor joker''

14
Dennis Schipper door het stof: ''Staat behoorlijk voor joker''

FC Twente nam vorige week afscheid al na 4,5 maand afscheid van algemeen directeur Jan-Willem Brüggenwirth. Tom Knipping wijst Dennis Schipper als hoofdverantwoordelijke aan voor de malaise.

"Deze voorzitter van de raad van commissarissen bij FC Twente staat behoorlijk voor joker", schrijft Knipping in Voetbal International. "Brüggenwirth bleek een totale mismatch. De man had geen enkele affiniteit met de voetbalsector."

"Kortom: de rvc in Enschede heeft gefaald en zijn huiswerk niet goed gedaan bij het zoeken naar een opvolger voor Paul van der Kraan", vervolgt de journalist. "Terwijl er alle tijd was, omdat Van der Kraan al in november 2020 zei dat hij medio 2021 ging stoppen. Wat een amateurisme."

Foto: Screenshot RTV Oost

14 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Nov 2021 om 17:47
    • Quote van 24 Nov 2021 om 23:53
      Misschien eens informeren bij Steve McClaren?
      Genoeg ervaring en hij heeft nog steeds een zwak voor onze club.
    Een goede ruiter is niet per se een goede manegehouder.
  • 25 Nov 2021 om 17:21
    • Quote van 24 Nov 2021 om 23:53
      Misschien eens informeren bij Steve McClaren?
      Genoeg ervaring en hij heeft nog steeds een zwak voor onze club.
    Mooaaahhhh Steve!!!
  • 25 Nov 2021 om 17:20
    Dat mediatuig moet je eruit trappen
  • 25 Nov 2021 om 05:18
    • Quote van 24 Nov 2021 om 23:53
      Misschien eens informeren bij Steve McClaren?
      Genoeg ervaring en hij heeft nog steeds een zwak voor onze club.
    Pffffff, wat een voorstel
  • 24 Nov 2021 om 23:53
    Misschien eens informeren bij Steve McClaren?
    Genoeg ervaring en hij heeft nog steeds een zwak voor onze club.
  • 24 Nov 2021 om 22:27
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:51
      Beetje een ‘ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vind het stom’ reactie. RvC bestuurt niet, maar houdt de directie in de gaten door hen te controleren en een algemeen directeur te benoemen. Ik ben het helemaal met Knipping eens dat zonder tijdsdruk een totaal verkeerd persoon is gekozen. Dit had bij de diverse gesprekken aan het licht moeten komen. Iedereen maakt fouten, maar dit is 100% een fout die voorkomen had moeten worden.
    Ja, het is een grote fout en die had voorkomen moeten worden, maar ook het beste paard struikelt wel eens. FCT staat er gelukkig stukken beter voor dan bij het aantreden van Schipper in september 2017. Het lijkt mij dat dat leidend is.
  • 24 Nov 2021 om 21:56
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:51
      Beetje een ‘ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vind het stom’ reactie. RvC bestuurt niet, maar houdt de directie in de gaten door hen te controleren en een algemeen directeur te benoemen. Ik ben het helemaal met Knipping eens dat zonder tijdsdruk een totaal verkeerd persoon is gekozen. Dit had bij de diverse gesprekken aan het licht moeten komen. Iedereen maakt fouten, maar dit is 100% een fout die voorkomen had moeten worden.
    De RVC zit er bij Twente wel wat dichter op dan doorgaans het geval is. Met reden ook.
  • 24 Nov 2021 om 21:25
    Is Knipping bezig om een bommetje te gooien om het beleid bij FC Twente in een verkeerd daglicht te stellen ?
  • 24 Nov 2021 om 19:12
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:51
      Beetje een ‘ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vind het stom’ reactie. RvC bestuurt niet, maar houdt de directie in de gaten door hen te controleren en een algemeen directeur te benoemen. Ik ben het helemaal met Knipping eens dat zonder tijdsdruk een totaal verkeerd persoon is gekozen. Dit had bij de diverse gesprekken aan het licht moeten komen. Iedereen maakt fouten, maar dit is 100% een fout die voorkomen had moeten worden.
    Inderdaad dat heeft Dennis Schipper ook toegegeven maar dat is wel achteraf oordelen. Ik kan me voorstellen dat ze in het functieprofiel ook competenties t.a.v. het verder ontwikkelen van het verdienmodel hebben meegewogen. Dan was dit een iets te grote gok maar een beetje lef en creativiteit is vereist. Conclusie: geen man overboord, de organisatie staat als een huis (volle veste) en we gaan vrolijk verder.
  • 24 Nov 2021 om 18:51
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:28
      Die Knipping is pas " verknipt. ".Niemand is feilloos, ook Bruggenwirth niet, maar hij levert in hectische tijden fantastisch werk. Een voorbeeldig voorzitter. Dan is treurig dat zo'n mislukte insiminaror ons voorzitter van amateurisme beticht. Laten de hofnarren van VI eerst eens in eigen keuken kijken.
    Beetje een ‘ik weet niet precies hoe het zit, maar ik vind het stom’ reactie. RvC bestuurt niet, maar houdt de directie in de gaten door hen te controleren en een algemeen directeur te benoemen. Ik ben het helemaal met Knipping eens dat zonder tijdsdruk een totaal verkeerd persoon is gekozen. Dit had bij de diverse gesprekken aan het licht moeten komen. Iedereen maakt fouten, maar dit is 100% een fout die voorkomen had moeten worden.
  • 24 Nov 2021 om 18:46
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:37
      Hij bedoelt de voorzitter vd RVC dus Schipper!
    Herstel, Schippers bedoel ik ook!
  • 24 Nov 2021 om 18:37
    • Quote van 24 Nov 2021 om 18:28
      Die Knipping is pas " verknipt. ".Niemand is feilloos, ook Bruggenwirth niet, maar hij levert in hectische tijden fantastisch werk. Een voorbeeldig voorzitter. Dan is treurig dat zo'n mislukte insiminaror ons voorzitter van amateurisme beticht. Laten de hofnarren van VI eerst eens in eigen keuken kijken.
    Hij bedoelt de voorzitter vd RVC dus Schipper!
  • 24 Nov 2021 om 18:28
    Die Knipping is pas " verknipt. ".Niemand is feilloos, ook Bruggenwirth niet, maar hij levert in hectische tijden fantastisch werk. Een voorbeeldig voorzitter. Dan is treurig dat zo'n mislukte insiminaror ons voorzitter van amateurisme beticht. Laten de hofnarren van VI eerst eens in eigen keuken kijken.
  • 24 Nov 2021 om 18:18
    Echt onbegrijpelijk. Reden om de RVC ook onder de loep te nemen. Zo'n misser betekent in openheid verantwoording afleggen waarna alle opties open moeten liggen. Zo hoort dat te gaan bij een organisatie die professsioneel hoort te zijn en al zoveel amateuristisch besturen achter de rug heeft.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›