Jans nodigde drie spelers uit: ''Zijn vrouw had lekker gekookt''

12
Jans nodigde drie spelers uit: ''Zijn vrouw had lekker gekookt''

Ron Jans kent bij FC Twente het belang van de brede selectie. De trainer van FC Twente kijkt ook om naar de reserves en geblesseerde spelers.

Zelfs Jody Lukoki, die al na vier trainingen een zware blessure opliep en dit seizoen waarschijnlijk niet meer in actie komt, heeft een goede band met de oefenmeester. Jans nodigde onlangs de langdurig geblesseerden Lukoki, Kik Pierie en de inmiddels herstelde Vaclav Cerny bij hem thuis uit.

"Zijn vrouw had lekker gekookt en we hebben samen naar Ajax (tegen Borussia Dortmud, red.) gekeken", zegt Lukoki in gesprek met 1Twente Enschede. "Het geeft een warm gevoel dat je nog steeds bij het team hoort en dat de trainer naar je omkijkt. We hebben mooie, diepe en emotionele gesprekken gevoerd. Ik denk niet dat veel trainers dat zouden doen. Dat zegt ook wel genoeg over hem als persoon."

Lukoki heeft ook veel aan Cerny gehad. "Toen ik hier binnenkwam en zag hoe hij trainde dacht ik echt: deze gast is een machine. En dan zei hij hij steeds dat ik dat binnenkort ook zou kunnen. Nou, ik ben nog niet waar hij was. Maar ik kom wel aardig in de buurt", aldus de vleugelaanvaller, die ook contact houdt met de rest van de selectie.

"Ik ga wel één of twee keer per week langs de club. Dan ben ik gewoon bij de jongens en eet ik daar wat. Zo houd je wel een beetje een connectie met de jongens. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de jongens echt betrokken zijn. Ze zijn ook altijd blij wanneer ze me zien en vragen hoe het gaat. Dat is wel mooi", besluit hij.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Nov 2021 om 10:11
    • Quote van 26 Nov 2021 om 07:53
      Dat was mijn eerste gedachte ook. Totdat ik las dat het om alle geblesseerden ging. Dus dat lijkt juist een heel goed signaal en reden.
    Daar heb je gelijk in.
  • 26 Nov 2021 om 07:53
    • Quote van 25 Nov 2021 om 22:05
      Zeer onprofessioneel van een trainer. Hij had de hele selectie moeten uitnodigen of anders niemand.
    Dat was mijn eerste gedachte ook. Totdat ik las dat het om alle geblesseerden ging. Dus dat lijkt juist een heel goed signaal en reden.
  • 26 Nov 2021 om 07:53
    • Quote van 25 Nov 2021 om 22:05
      Zeer onprofessioneel van een trainer. Hij had de hele selectie moeten uitnodigen of anders niemand.
    Dat was mijn eerste gedachte ook. Totdat ik las dat het om alle geblesseerden ging. Dus dat lijkt juist een heel goed signaal en reden.
  • 26 Nov 2021 om 03:22
    • Quote van 25 Nov 2021 om 22:05
      Zeer onprofessioneel van een trainer. Hij had de hele selectie moeten uitnodigen of anders niemand.
    Pfff drammerd
  • 25 Nov 2021 om 23:48
    • Quote van 25 Nov 2021 om 22:05
      Zeer onprofessioneel van een trainer. Hij had de hele selectie moeten uitnodigen of anders niemand.
    Tis nooit goed he
  • 25 Nov 2021 om 22:05
    Zeer onprofessioneel van een trainer. Hij had de hele selectie moeten uitnodigen of anders niemand.
  • 25 Nov 2021 om 21:05
    Ik hoorde dat piri op een oale rot stoel moest zitten en nu weer last van de rug heeft.
  • 25 Nov 2021 om 20:59
    • Quote van 25 Nov 2021 om 19:41
      2x per week langs de club, vind ik weinig?? kan hij niet (deels) bij de club revalideren dan?
    Het terug komen uit dit soort blessures is absolute topsport. Cerny en lukoki gaan er voor meer dan 100 procent voor dat is echt afzien en frustratie. En goed luisteren naar je lichaam en de tijd te nemen om weer optimaal te kunnen en mogen presteren
  • 25 Nov 2021 om 19:41
    2x per week langs de club, vind ik weinig?? kan hij niet (deels) bij de club revalideren dan?
  • 25 Nov 2021 om 18:34
    Heet dit niet het overbekende naoberschap waar wij in Twente zo bekend om staan super onze trainer en de technische staf.
  • 25 Nov 2021 om 17:34
    Kom op kerel je kan het