OFFICIEEL | FC Twente beloont vijf talenten met eerste profcontract

( 32 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
OFFICIEEL | FC Twente beloont vijf talenten met eerste profcontract

FC Twente heeft vijf jeugdspelers hun eerste profcontract aangeboden. Mats Wieffer, Ramiz Zerrouki (foto), Redouan Taha El Idrissi, Xhelal Terziqi en Tim van de Schepop tekende hun eerste verbintenis bij de club uit Enschede.

We meldden dinsdag al dat Wieffer, Zerrouki, El Idrissi en Van de Schepop zich aan FC Twente hebben verbonden. Ook Xhelal Terziqi heeft dus een profcontract ondertekend in De Grolsch Veste, zo meldt FC Twente op de officiële website.

Terziqi is afkomstig in het Duitse Coesfeld en speelt al van FC Twente onder 13 in de Voetbalacademie van de Enschedese club. De zeventienjarige vleugelaanvaller zal komend seizoen bij FC Twente onder 19 actief zijn.

Foto: Sportfoto-oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Aug 2018 om 00:11
    • Quote van 8 Aug 2018 om 11:33
      Goed nieuws, en ehhhhh ik zie kammetje op de foto, dus ondanks geruchten (Tc) niet ziek !
    Hoelang geleden was het precies Henkie toen ik zei dat Kammetje ziek was (met een griepje thuis)? Bijna een maand nu? Hoelang duurt een griepje gemiddeld Henkie....een weekje?


    Snap je nu misschien waarom ik jou gekke Henkie noem? ;)
  • 8 Aug 2018 om 21:34
    • Quote van 8 Aug 2018 om 20:30
      Ik vond de jongen met de langere krullen, volgens mij Zerrouki, het wel leuk doen bij de oefening met 4 goaltjes. In de partij vond ik hem nog wat te 'licht'. Bij de oefening omschakeling vond ik nog wel een verschil in scherpte/nauwkeurigheid bij de jonge jongens vergeleken met bijv. Brama en Smith. Bijen was inderdaad gewoon goed en degelijk, hij moet denk ik gaan concurreren met Nacho als rechter CV, ik denk dat hij dat gaat verliezen. Misschien is de combinatie Bijen Nacho ook een optie en Schenk op de bank. Pusic is denk ik de goede combi aan het zoeken.
    Ben benieuwd wat de basis wordt. Ik krijg echt zin in het nieuwe seizoen. Met nog wat versterkingen zie ik het positief tegemoet.
  • 8 Aug 2018 om 21:00
    • Quote van 8 Aug 2018 om 20:59
      Aitor kan wel een leuke combi met Ramos worden. Pusic was ook wel met ze bezig. Aitor met zijn linker been naar binnen en Ramos er op het goede moment overheen voor een voorzet.
    Door alle verhalen super veel zin in seizoen!
  • 8 Aug 2018 om 20:59
    • Quote van 8 Aug 2018 om 20:52
      Hoe zijn trotman en de Spaanse flankspeler?
    Aitor kan wel een leuke combi met Ramos worden. Pusic was ook wel met ze bezig. Aitor met zijn linker been naar binnen en Ramos er op het goede moment overheen voor een voorzet.
  • 8 Aug 2018 om 20:52
    • Quote van 8 Aug 2018 om 20:30
      Ik vond de jongen met de langere krullen, volgens mij Zerrouki, het wel leuk doen bij de oefening met 4 goaltjes. In de partij vond ik hem nog wat te 'licht'. Bij de oefening omschakeling vond ik nog wel een verschil in scherpte/nauwkeurigheid bij de jonge jongens vergeleken met bijv. Brama en Smith. Bijen was inderdaad gewoon goed en degelijk, hij moet denk ik gaan concurreren met Nacho als rechter CV, ik denk dat hij dat gaat verliezen. Misschien is de combinatie Bijen Nacho ook een optie en Schenk op de bank. Pusic is denk ik de goede combi aan het zoeken.
    Hoe zijn trotman en de Spaanse flankspeler?
  • 8 Aug 2018 om 20:51
    • Quote van 8 Aug 2018 om 20:19
      Ze deden een partij op het afgeschermde veld en ze deden daar een tactische oefening omschakelen - afronden.
    Thanks
  • 8 Aug 2018 om 20:30
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:20
      Wat vond jij van de talenten?? Ik werd er wel blij van. Overigens vond ik Bijen ook niet slecht vanmorgen.
    Ik vond de jongen met de langere krullen, volgens mij Zerrouki, het wel leuk doen bij de oefening met 4 goaltjes. In de partij vond ik hem nog wat te 'licht'. Bij de oefening omschakeling vond ik nog wel een verschil in scherpte/nauwkeurigheid bij de jonge jongens vergeleken met bijv. Brama en Smith. Bijen was inderdaad gewoon goed en degelijk, hij moet denk ik gaan concurreren met Nacho als rechter CV, ik denk dat hij dat gaat verliezen. Misschien is de combinatie Bijen Nacho ook een optie en Schenk op de bank. Pusic is denk ik de goede combi aan het zoeken.
  • 8 Aug 2018 om 20:19
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:20
      Deden ze een partij dan?
    Ze deden een partij op het afgeschermde veld en ze deden daar een tactische oefening omschakelen - afronden.
  • 8 Aug 2018 om 19:30
    Ikzeg. Ik ben blij voor deze jonge jongens. En hopelijk breken ze Door. Een oude spreek woord zegt. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ai hoop zo. Ik zeg succes jongens en hopelijk tot snel in het eerste team.
  • 8 Aug 2018 om 18:23
    • Quote van 8 Aug 2018 om 17:10
      Eens
    Met deze team moet je ver kunnen komen in.deze keuken divisie en niet moeilijk doen.Een Ajax of jong Ajax beslist ook zijn wedstrijden meestal in 3 fases.obouw vanuit achter naar vleugels en naar de spits of vleugel spelers die zelf naar binnen komen en scoren.die mogelijk heden hebben wij zat met onze snelle flankspelers en en overige spelers in dit team .een winnaars team bouw je alleen op door inzicht en mekaar gunnen.
  • 8 Aug 2018 om 18:20
    • Quote van 8 Aug 2018 om 16:57
      Ik ben ook ff bij de training geweest. Ik vond Nacho centraal achterin sterk, Smith naast Brama ook sterk. Ricardinho linksachter nog onwennig, het gaat tussen hem en Maria. Lely duidelijk minder dan Ramos. Bapoh als linksbuiten is denk ik niet zijn positie. Boere mist inderdaad nog scherpte maar speelde met de b-keus. Ik gok dat Ted nog voor een linker centrale verdediger (nu Schenk), een middenvelder want dat is nu mager bezet bij blessures/schorsingen, en een linksbuiten gaat.
    Wat vond jij van de talenten?? Ik werd er wel blij van. Overigens vond ik Bijen ook niet slecht vanmorgen.
  • 8 Aug 2018 om 18:20
    • Quote van 8 Aug 2018 om 16:57
      Ik ben ook ff bij de training geweest. Ik vond Nacho centraal achterin sterk, Smith naast Brama ook sterk. Ricardinho linksachter nog onwennig, het gaat tussen hem en Maria. Lely duidelijk minder dan Ramos. Bapoh als linksbuiten is denk ik niet zijn positie. Boere mist inderdaad nog scherpte maar speelde met de b-keus. Ik gok dat Ted nog voor een linker centrale verdediger (nu Schenk), een middenvelder want dat is nu mager bezet bij blessures/schorsingen, en een linksbuiten gaat.
    Deden ze een partij dan?
  • 8 Aug 2018 om 18:06
    • Quote van 8 Aug 2018 om 17:49
      Zonder contract lopen ze weg. Voor velen is het echte eerste contract een droom... dat is pas het begin en nog een lange weg te gaan en waarmaken..
    en voor hoe lang tekenen ze 1 jaar? als ze in picter komen en zijn goed komt ajax of psv of welke club ze wegkapen bij ons
  • 8 Aug 2018 om 17:49
    • Quote van 8 Aug 2018 om 17:14
      Contracteren zegt niks. Je kunt pas van goede jeugd spreken als ze daadwerkelijk doorbreken in het eerste en daar een onbetwiste basisplek krijgen of wanneer we ze kunnen verkopen voor een paar centjes.
    Zonder contract lopen ze weg. Voor velen is het echte eerste contract een droom... dat is pas het begin en nog een lange weg te gaan en waarmaken..
  • 8 Aug 2018 om 17:14
    • Quote van 8 Aug 2018 om 11:31
      Eindelijk eens goed nieuws over de eigen talenten. Lange tijd alleen maar mensen vertrokken. Dit is een teken dat ze weer op de goede weg zijn met de eigen jeugd.
    Contracteren zegt niks. Je kunt pas van goede jeugd spreken als ze daadwerkelijk doorbreken in het eerste en daar een onbetwiste basisplek krijgen of wanneer we ze kunnen verkopen voor een paar centjes.
  • 8 Aug 2018 om 17:10
    • Quote van 8 Aug 2018 om 16:57
      Ik ben ook ff bij de training geweest. Ik vond Nacho centraal achterin sterk, Smith naast Brama ook sterk. Ricardinho linksachter nog onwennig, het gaat tussen hem en Maria. Lely duidelijk minder dan Ramos. Bapoh als linksbuiten is denk ik niet zijn positie. Boere mist inderdaad nog scherpte maar speelde met de b-keus. Ik gok dat Ted nog voor een linker centrale verdediger (nu Schenk), een middenvelder want dat is nu mager bezet bij blessures/schorsingen, en een linksbuiten gaat.
    Eens
  • 8 Aug 2018 om 16:57
    • Quote van 8 Aug 2018 om 14:19
      Ja. Tom Boere heeft weer volledig mee getraind maar moet volgens mij nog een beetje op gang komen
    Ik ben ook ff bij de training geweest. Ik vond Nacho centraal achterin sterk, Smith naast Brama ook sterk. Ricardinho linksachter nog onwennig, het gaat tussen hem en Maria. Lely duidelijk minder dan Ramos. Bapoh als linksbuiten is denk ik niet zijn positie. Boere mist inderdaad nog scherpte maar speelde met de b-keus. Ik gok dat Ted nog voor een linker centrale verdediger (nu Schenk), een middenvelder want dat is nu mager bezet bij blessures/schorsingen, en een linksbuiten gaat.
  • 8 Aug 2018 om 14:21
    • Quote van 8 Aug 2018 om 14:17
      Nee ik heb het eigenkijk over Tukkerclan he, wel goed lezen !
    Nou je reageert op mijn bericht dus neem ik aan dat het voor mij bedoeld is
  • 8 Aug 2018 om 14:19
    • Quote van 8 Aug 2018 om 13:36
      Dank je! Op basis van één training kun je inderdaad niet heel veel zeggen, maar geeft beter beeld dan geen training bekijken. Snelheid en duelkracht hebben we nodig ontbrak het vorig seizoen nogal aan. Is Tom Boere van de partij en traint hij (al) volledig? Hij moet zoals het er nu uitziet voor de meeste goals zorgen. Al is het erg prettig dat andere spelers ook weten te scoren. Mooi dat de jonkies een goede indruk maken. Als het goed is dan zijn zij onze toekomst.
    Ja. Tom Boere heeft weer volledig mee getraind maar moet volgens mij nog een beetje op gang komen
  • 8 Aug 2018 om 14:17
    • Quote van 8 Aug 2018 om 12:29
      Haha ik heb 2 weken geleden nog met hem gezeten dus wil je mij vertellen dat ik lieg? Het is gewoon in de krant gekomen in de tijd dat alles negatief in beeld was bij de club. Rutten deed niks en Ted deed pas wat vanaf 1 juli dat soort dingen wat helemaal nergens op sloeg.
      Als er bij Twente iemand 1 dag niet aanwezig is wordt er gelijk gezegd dat hij erg ziek is en het niet meer aan kan blabla.
    Nee ik heb het eigenkijk over Tukkerclan he, wel goed lezen !
  • 8 Aug 2018 om 14:15
    • Quote van 8 Aug 2018 om 13:42
      Misschien deed Ted gisteren even stapje terug ivm de hitte ;) Bij mij ging de stekker er ook uit en de slang erin met een fijne plons en een koud Grolsch in de Hand!
    Haha,lekkerrrrrrrrr!
  • 8 Aug 2018 om 13:42
    • Quote van 8 Aug 2018 om 11:33
      Goed nieuws, en ehhhhh ik zie kammetje op de foto, dus ondanks geruchten (Tc) niet ziek !
    Misschien deed Ted gisteren even stapje terug ivm de hitte ;) Bij mij ging de stekker er ook uit en de slang erin met een fijne plons en een koud Grolsch in de Hand!
  • 8 Aug 2018 om 13:36
    • Quote van 8 Aug 2018 om 13:04
      Ze zijn gedreven maar zeker getalenteerd. Vooral zerrouki. Die gaat denk ik wel minuten maken dit seizoen. De nieuwelingen deden het ook goed. Allemaal zeer behendig en veel snelheid. Ramos is vooral op de eerste meters snel. Maar ja van 1 training kun je nog niet alles zeggen maar het is wel goed dat er nog een spits bij komt want het scorend vermogen was niet best. Alleen Bapoh en Zerrouki scoorden regelmatig.
    Dank je! Op basis van één training kun je inderdaad niet heel veel zeggen, maar geeft beter beeld dan geen training bekijken. Snelheid en duelkracht hebben we nodig ontbrak het vorig seizoen nogal aan. Is Tom Boere van de partij en traint hij (al) volledig? Hij moet zoals het er nu uitziet voor de meeste goals zorgen. Al is het erg prettig dat andere spelers ook weten te scoren. Mooi dat de jonkies een goede indruk maken. Als het goed is dan zijn zij onze toekomst.
  • 8 Aug 2018 om 13:04
    • Quote van 8 Aug 2018 om 12:23
      Doen ze het goed omdat ze gedreven zijn of duidelijk talent? De andere nieuwelingen, wat is daar jouw beeld van, zijn het versterkingen in verhouding met vorig seizoen?
    Ze zijn gedreven maar zeker getalenteerd. Vooral zerrouki. Die gaat denk ik wel minuten maken dit seizoen. De nieuwelingen deden het ook goed. Allemaal zeer behendig en veel snelheid. Ramos is vooral op de eerste meters snel. Maar ja van 1 training kun je nog niet alles zeggen maar het is wel goed dat er nog een spits bij komt want het scorend vermogen was niet best. Alleen Bapoh en Zerrouki scoorden regelmatig.
  • 8 Aug 2018 om 12:29
    • Quote van 8 Aug 2018 om 12:24
      Slaat nergens op wat je schrijft, of lieg ik dat hij dat meerdere keren geschreven heeft? !
    Haha ik heb 2 weken geleden nog met hem gezeten dus wil je mij vertellen dat ik lieg? Het is gewoon in de krant gekomen in de tijd dat alles negatief in beeld was bij de club. Rutten deed niks en Ted deed pas wat vanaf 1 juli dat soort dingen wat helemaal nergens op sloeg.
    Als er bij Twente iemand 1 dag niet aanwezig is wordt er gelijk gezegd dat hij erg ziek is en het niet meer aan kan blabla.
  • 8 Aug 2018 om 12:24
    • Quote van 8 Aug 2018 om 12:00
      Hij is nooit ziek geweest! Gelul om iedereen weer op de kast te krijgen. Hij is alleen maar druk geweest met Ted.
    Slaat nergens op wat je schrijft, of lieg ik dat hij dat meerdere keren geschreven heeft? !
  • 8 Aug 2018 om 12:24
    Goed dat talent weer door kan stromen. Helaas ik ze niet goed genoeg om te kunnen beoordelen.
  • 8 Aug 2018 om 12:23
    • Quote van 8 Aug 2018 om 12:07
      Ik sta even naar de training te kijken maar deze jongens doen het echt goed. Ramos trouwens ook. Wat een spierbundel
    Doen ze het goed omdat ze gedreven zijn of duidelijk talent? De andere nieuwelingen, wat is daar jouw beeld van, zijn het versterkingen in verhouding met vorig seizoen?
  • 8 Aug 2018 om 12:07
    Ik sta even naar de training te kijken maar deze jongens doen het echt goed. Ramos trouwens ook. Wat een spierbundel
  • 8 Aug 2018 om 12:00
    • Quote van 8 Aug 2018 om 11:33
      Goed nieuws, en ehhhhh ik zie kammetje op de foto, dus ondanks geruchten (Tc) niet ziek !
    Hij is nooit ziek geweest! Gelul om iedereen weer op de kast te krijgen. Hij is alleen maar druk geweest met Ted.
  • 8 Aug 2018 om 11:33
    Goed nieuws, en ehhhhh ik zie kammetje op de foto, dus ondanks geruchten (Tc) niet ziek !
  • 8 Aug 2018 om 11:31
    Eindelijk eens goed nieuws over de eigen talenten. Lange tijd alleen maar mensen vertrokken. Dit is een teken dat ze weer op de goede weg zijn met de eigen jeugd.
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›