Homepage » Overige elftallen » VIDEO | Samenvatting: Friday scoort bij ruime zege Jong FC Twente

VIDEO | Samenvatting: Friday scoort bij ruime zege Jong FC Twente

( 20 reacties)
VIDEO | Samenvatting: Friday scoort bij ruime zege Jong FC Twente

Jong FC Twente nam het vandaag in eigen huis op tegen Willem II. De mannen van trainer Theo ten Caat boekte een ruime overwinning op de Tilburgers. Uiteindelijk werd het 4-1 voor de beloften van FC Twente.

Bij Jong FC Twente begonnen Fred Friday en Oussama Assaidi allebei in de basis. De beloften begonnen sterk aan de wedstrijd en kwamen via Rashaan Fernandes op een 1-0 voorsprong. Lang kon FC Twente niet genieten van die voorsprong, want in de 38ste minuut maakte Willem II gelijk. De beloften van FC Twente wisten echter nog voor rust weer op voorsprong te komen. In de 43ste minuut was het Friday met zijn eerste goal voor de Tukkers waardoor de stand, en tevens ruststand, 2-1 werd.

In de tweede helft werd het tweetal (Friday en Assaidi red.) gewisseld, maar kwam Jong FC Twente niet meer in gevaar. In de 77ste minuut bracht Jong FC Twente het verschil op twee waardoor de wedstrijd zo goed als gespeeld was. Doelpuntenmaker was Ramiz Zerrouki. Uiteindelijk werd het zelfs nog 4-1 door een doelpunt van Michaël Maria. Door de overwinning heeft FC Twente nu zes punten uit twee wedstrijden en is het koploper in de kampioenspoule.

Jong FC Twente - Jong Willem II 4-1 (2-1)
29' Fernandes 1-0
38' Kristinsson 1-1
43' Friday 2-1
77' Zerrouki 3-1
84' Maria 4-1

Opstelling Jong FC Twente: Brondeel, Wieffer, Browning, Felix, Maria, Roemeratoe, Fernandes, Zerrouki, Friday (46' Van de Schepop), Assaidi (46' Laukart), Trotman (80' Taha).

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Feb 2019 om 20:19
    Die Kristinsson van Willem II is ook wel een goede voor ons heeft een aflopend contract en speelt alleen maar bij Jong Willem II.
  • 12 Feb 2019 om 18:54
    • Quote van 11 Feb 2019 om 22:53
      Vergeleken met de jongens om hun heen matig. Fiday niet veel gezien, en Assaidi liep zich vaak vast
    Assaidi is het dus nog niet verleerd!

    Vastlopen.
  • 12 Feb 2019 om 18:49
    Goede goals stuk voor stuk!
  • 12 Feb 2019 om 07:14
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:46
      Hij was er
    Heb hem tweede helft niet gezien. Adrie Koster was er in ieder geval ook
  • 12 Feb 2019 om 00:05
    • Quote van 11 Feb 2019 om 22:53
      Vergeleken met de jongens om hun heen matig. Fiday niet veel gezien, en Assaidi liep zich vaak vast
    Rashaan Fernandes was de dirigent was betrokken bij bijna alle doelpunten puik werk van ten Cate en staf.deze beloften is een team en spelen leuk technisch voetbal.zoals het eerste staan ze terecht op plek 1
  • 11 Feb 2019 om 22:53
    • Quote van 11 Feb 2019 om 22:17
      En Friday / Assaidi?
    Vergeleken met de jongens om hun heen matig. Fiday niet veel gezien, en Assaidi liep zich vaak vast
  • 11 Feb 2019 om 22:35
    • Quote van 11 Feb 2019 om 21:18
      Laukart kwam er toch in?? Dat de andere 2 wissels assaidi en friday waren is toch logisch
    Gaat natuurlijk niet alleen over de laatste wedstrijd, die wissels waren idd logisch. Maar met de mogelijkheid om 12 spelers op de bank te hebben tijdens een wedstrijd moet je die zeker benutten en elke mogelijkheid gebruiken om de jeugd speeltijd te geven op het moment dat je de wedstrijd onder controle hebt.
  • 11 Feb 2019 om 22:17
    • Quote van 11 Feb 2019 om 22:05
      Poh wat een lekkere wedstrijd! Strijdlust, techniek en plezier in het spel.Leuk om te zien hoe goed het loopt, en hoe lekker de combinaties lopen. Met name Zerrouki, Fernandes, Roemeratoe en Wieffer (2e helft) sterk. vd Schepop matig, en Taha ongelukkig.
    En Friday / Assaidi?
  • 11 Feb 2019 om 22:05
    Poh wat een lekkere wedstrijd! Strijdlust, techniek en plezier in het spel.Leuk om te zien hoe goed het loopt, en hoe lekker de combinaties lopen. Met name Zerrouki, Fernandes, Roemeratoe en Wieffer (2e helft) sterk. vd Schepop matig, en Taha ongelukkig.
  • 11 Feb 2019 om 21:38
    • Quote van 11 Feb 2019 om 21:27
      Ward geeft het antwoord al... assaidi en friday ritme krijgen en beter dan de jeugd toch? Dus gewoon logisch
      En ik vind dat we met drommel bijen vd heyden nog eigen jeugd in de basis hebben
    Brama en Oosterwijk zijn natuurlijk ook eigen jeugd van Twente
  • 11 Feb 2019 om 21:28
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:56
      Wordt tijd dat hij fernandez mee neemt naar het eerste
    Over fernandes heb ik ook een goed gevoel... zou die er ook graag bij zien... maar anderzijds die speelt op aitor zijn plekkie... en van mij hoeft aitor niet ineens op links
  • 11 Feb 2019 om 21:27
    • Quote van 11 Feb 2019 om 21:09
      De eerste zin is natuurlijk onzin Frank. Stel je staat ruim voor dan is het toch super om de jeugd er in te zetten.
    Ward geeft het antwoord al... assaidi en friday ritme krijgen en beter dan de jeugd toch? Dus gewoon logisch
    En ik vind dat we met drommel bijen vd heyden nog eigen jeugd in de basis hebben
  • 11 Feb 2019 om 21:18
    • Quote van 11 Feb 2019 om 21:09
      De eerste zin is natuurlijk onzin Frank. Stel je staat ruim voor dan is het toch super om de jeugd er in te zetten.
    Laukart kwam er toch in?? Dat de andere 2 wissels assaidi en friday waren is toch logisch
  • 11 Feb 2019 om 21:09
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:56
      De jeugd zat vrijdag in Rotterdam gewoon op de bank hoor... ze willen er gewoon nog niet echt aan in het seizoen dat de druk van moeten promoveren zo gigantisch is...
      En zoals gezegd pusic was er gewoon...
      Hopelijk gaan mensen gewoon eens een andere visie/gedachte accepteren...

      Of het nou de schenk/gonzales discussie was of drommel/brondeel.... of boere/jari etc.. of al wel of niet jeugdspelers goed genoeg?

      Accepteer het als visie van trainer ander is.... betekend niet dat hij het andere niet ziet... nee gewoon andere mening/visie
    De eerste zin is natuurlijk onzin Frank. Stel je staat ruim voor dan is het toch super om de jeugd er in te zetten.
  • 11 Feb 2019 om 20:56
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:46
      Hij was er
    Wordt tijd dat hij fernandez mee neemt naar het eerste
  • 11 Feb 2019 om 20:56
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:42
      Geweldig toch weer jeugd met potentie. Hopen dat pussie ook een keer komt kijken
    De jeugd zat vrijdag in Rotterdam gewoon op de bank hoor... ze willen er gewoon nog niet echt aan in het seizoen dat de druk van moeten promoveren zo gigantisch is...
    En zoals gezegd pusic was er gewoon...
    Hopelijk gaan mensen gewoon eens een andere visie/gedachte accepteren...

    Of het nou de schenk/gonzales discussie was of drommel/brondeel.... of boere/jari etc.. of al wel of niet jeugdspelers goed genoeg?

    Accepteer het als visie van trainer ander is.... betekend niet dat hij het andere niet ziet... nee gewoon andere mening/visie
  • 11 Feb 2019 om 20:46
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:42
      Geweldig toch weer jeugd met potentie. Hopen dat pussie ook een keer komt kijken
    Hij was er
  • 11 Feb 2019 om 20:45
    • Quote van 11 Feb 2019 om 20:45
      Hoelangheeft assaidi gespeeld?
    Alleen eerste helft
  • 11 Feb 2019 om 20:45
    Hoelangheeft assaidi gespeeld?
  • 11 Feb 2019 om 20:42
    Geweldig toch weer jeugd met potentie. Hopen dat pussie ook een keer komt kijken