Voormalig trainer Twente Vrouwen: ''Graag bondscoach worden''

( 13 reacties)
Voormalig trainer Twente Vrouwen: ''Graag bondscoach worden''

Arjan Veurink is assistent-bondscoach van de OranjeLeeuwinnen. Bij Oranje leidt hij de trainingen, analyseert de tegenstanders en legt de aanvalsplannen uit aan de speelsters. In het verleden was Veurink hoofdtrainer van FC Twente Vrouwen

"Ik vertaal de informatie naar een plan, een strategie om de tegenstander te verslaan. Ook in de presentatie richting de speelsters heb ik nu een grotere rol", legt Veurink zijn rol uit in gesprek met De Stentor.

Hij wijst Japan, Amerika en Frankrijk aan als favoriet voor het WK Vrouwenvoetbal. "Daaronder zit een hele grote groep landen die zomaar zouden kunnen winnen. Daar horen wij bij", denkt Veurink, die de ambitie heeft om ooit zelf bondscoach van een vrouwenploeg te worden.

"Ik ben heel ambitieus", geeft hij toe. "Ik zou bijvoorbeeld heel graag bondscoach worden in de toekomst of bij een club werken die ver kan komen in de Champions League", aldus Veurink.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jun 2019 om 16:28
    Hoogspringen voor mensen met 1 been. Best knap dat ze het kunnen maar niet om er voor op een tribune te gaan zitten, en het hinken over een lat van 85 cm hoog te gaan bejubelen. Net zoiets als damesvoetbal dus.
  • 8 Jun 2019 om 16:10
    • Quote van 8 Jun 2019 om 12:17
      Stoer.
    Vind je, vind het niets stoers aan. Maar ieder z'n ding.
  • 8 Jun 2019 om 14:49
    • Quote van 8 Jun 2019 om 13:11
      Zo was gister weer gezellig mooi laat net wakker haha, nog nieuws over Maher of niks?
    Die heeft een contract bij Utrecht getekend, jammer dat Twentefans daar niets over gemeld heeft.
  • 8 Jun 2019 om 13:11
    Zo was gister weer gezellig mooi laat net wakker haha, nog nieuws over Maher of niks?
  • 8 Jun 2019 om 12:17
    • Quote van 8 Jun 2019 om 12:14
      Euhm damesvoetbal....euhm......nee zegt me niets.....
    Stoer.
  • 8 Jun 2019 om 12:14
    • Quote van 8 Jun 2019 om 11:48
      Ikzeg. Enschede 78 toch ook u moet dit eigenlijk wel weten. Deze man was hoofd trainer van onze dames voetbal, maar gelukkig weet ook u nu wat deze man voor ons fctwente heeft betekent.
    Euhm damesvoetbal....euhm......nee zegt me niets.....
  • 8 Jun 2019 om 11:48
    • Quote van 8 Jun 2019 om 10:28
      Ja echt prachtig, wat heeft hij precies gedaan???
    Ikzeg. Enschede 78 toch ook u moet dit eigenlijk wel weten. Deze man was hoofd trainer van onze dames voetbal, maar gelukkig weet ook u nu wat deze man voor ons fctwente heeft betekent.
  • 8 Jun 2019 om 10:35
    • Quote van 8 Jun 2019 om 10:29
      Wikipedia verkondigt leugens, dat is een algemeen feit. Maar wat Wikipedia óók doet, is het terugdraaien van bewerkingen die de waarheid aan het licht brengen, aldus een geheim document dat is vrijgekomen door een lek bij WikiLeaks. Zo beweren de breinen achter Wikipedia dat Oncyclopedia een parodie is, maar toen één Oncyclopedist deze lasterpraat veranderde werd het meteen teruggedraaid. Wij zien hier echter geen vandalisme in. Hierdoor staat gewoon vast dat Wikipedia alles doet om hun leugens vol te houden en zo de wereldmacht te behouden.
    Wikipedia heeft zelfs een pagina aangemaakt om uit te leggen wat wikipedia is! Arrogantie ten top!
  • 8 Jun 2019 om 10:33
    • Quote van 8 Jun 2019 om 10:12
      Weet iemand hier het weerbericht? Buienradar werkt niet meer.
    Vandaag is het onstuimig buiten met veel wind en geregeld buien. Morgen knapt het weer tijdelijk even op met meer zon en minder wind. In de nieuwe week lijkt het toch opnieuw wisselvallig te worden. Vanochtend is het bewolkt en vallen er vooral in het westen en noordwesten een aantal buien. In de rest van het land is het droger. De wind draait langzaam van zuid naar zuidwest en is in het binnenland vrij krachtig tot krachtig. In de kustgebieden en op het IJsselmeer waait het hard tot stormachtig. Verder komen er vooral aan de kust zware windstoten voor van 75 tot 90 km/uur. Vanmiddag breekt van het zuidwesten uit de zon af en toe door, maar verder vallen er in het hele land ook een aantal buien. De temperatuur ligt tussen de 15 graden in het noorden en lokaal 19 graden in het zuidoosten. Het blijft onverminderd hard doorwaaien. Vanavond en de komende nacht klaart het langzaam op steeds meer plekken op en is het droog. De temperatuur zakt naar een graad of 9 en de stevige zuidwestenwind van overdag neemt sterk in kracht af. Pinksterzondag verloopt droog en er is een afwisseling tussen zon en wolkenvelden. De temperatuur loopt op naar 17 tot lokaal 22 graden en de wind is zwak en veranderlijk van richting. Pas in de avond kan er in het zuidwesten een enkele bui vallen. De dagen daarna keert de wisselvalligheid terug. Elke dag valt er wel regen of een paar pittige buien. Lokaal zit er dan ook een klap onweer bij de buien. De temperatuur ligt veelal tussen de 18 en 22 graden en er staat vaak maar weinig wind.
  • 8 Jun 2019 om 10:29
    Wikipedia verkondigt leugens, dat is een algemeen feit. Maar wat Wikipedia óók doet, is het terugdraaien van bewerkingen die de waarheid aan het licht brengen, aldus een geheim document dat is vrijgekomen door een lek bij WikiLeaks. Zo beweren de breinen achter Wikipedia dat Oncyclopedia een parodie is, maar toen één Oncyclopedist deze lasterpraat veranderde werd het meteen teruggedraaid. Wij zien hier echter geen vandalisme in. Hierdoor staat gewoon vast dat Wikipedia alles doet om hun leugens vol te houden en zo de wereldmacht te behouden.
  • 8 Jun 2019 om 10:28
    • Quote van 8 Jun 2019 om 10:12
      Ikzeg. U heeft geweldig werk geleverd bij ons fctwente en nu voor de (k)nvb. Ikzeg. Ga zo Door.
    Ja echt prachtig, wat heeft hij precies gedaan???
  • 8 Jun 2019 om 10:12
    Weet iemand hier het weerbericht? Buienradar werkt niet meer.
  • 8 Jun 2019 om 10:12
    Ikzeg. U heeft geweldig werk geleverd bij ons fctwente en nu voor de (k)nvb. Ikzeg. Ga zo Door.