Voormalig Twente-speelster Roord kopt Oranjevrouwen naar zege

( 28 reacties)
Voormalig Twente-speelster Roord kopt Oranjevrouwen naar zege

De Oranjevrouwen zijn het WK begonnen met een nipte zege. Dinsdagmiddag werd Nieuw-Zeeland met 1-0 verslagen door een doelpunt van voormalig FC Twente Vrouwen-speelster Jill Roord.

Oranje had het lastig tegen Nieuw-Zeeland. Na tien minuten kregen de 'Football Ferns' een goede kans, nadat Dominique Bloodworth balverlies leed. Olivia Chance kon schieten en trof de lat.

De OranjeLeeuwinnen stelden daar kansen van Lieke Martens, Vivianne Miedema en Bloodworth tegenover, maar kwam niet tot scoren.

De ploeg van bondscoach Sarina Wiegman drukte Nieuw-Zeeland in de tweede helft steeds verder terug. Iedere keer ontbrak het aan de eindpass, tot aan de tweede minuut van de extra tijd.

De ingevallen Roord kopte raak na goed werk van Merel van Dongen en Lineth Beerensteyn. Daardoor beginnen de OranjeLeeuwinnen met drie punten aan het WK in Frankrijk. FC Twente Vrouwen-aanvalster Renate Jansen bleef 90 minuten op de bank.

Zaterdag is Kameroen de volgende tegenstander op het WK.

Opstelling OranjeLeeuwinnen: Van Veenendaal (C), Van Es (71' Van Dongen), Bloodworth, Van der Gragt, Van Lunteren, Spitse, Van de Donk, Groenen (76' Roord), Martens, Miedema, Van de Sanden (87' Beerensteyn)

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jun 2019 om 20:20
    • Quote van 12 Jun 2019 om 17:52
      En die functie vervullen ze uitstekend wanneer ze op hun rug liggen of in de keuken staan ;))
    Het recht van de vrouw het, Aanrecht . En bed mag ook ...
  • 12 Jun 2019 om 20:18
    • Quote van 12 Jun 2019 om 00:39
      Lely op de hakkepak bij Miedema en je wordt fluitend wereldkampioen!
    Whahaha :-):-)
  • 12 Jun 2019 om 17:52
    • Quote van 11 Jun 2019 om 21:49
      Ik maak die vergelijking niet, he. Dat werd voor mijn reactie al gedaan. Ik schets slechts een beeld van de werkelijkheid. Wat mij betreft gaan ze op een half veld 7x7 voetballen. Lopen ze afstanden die ze fysiek kunnen belopen, hebben ze nog lucht over om acties te maken, heb je meer een wedstrijd en kan het ook nog een leuke tv-sport worden. Vrouwensport blijft onaantrekkelijker dan mannensport, zolang vrouwen zich blijven meten aan mannen. De finale van de mannen op Roland Garros of in de Champions Trophy heeft ook gewoon zwaar betere kijkcijfers als bij de vrouwenfinales. Maak niet overal zo'n genderding van, joh. Is nergens voor nodig. Vrouwen hebben ook een functie.
    En die functie vervullen ze uitstekend wanneer ze op hun rug liggen of in de keuken staan ;))
  • 12 Jun 2019 om 00:39
    • Quote van 12 Jun 2019 om 00:22
      Is Maher niks voor de Leeuwinnen? Even haar in een staartje
    Lely op de hakkepak bij Miedema en je wordt fluitend wereldkampioen!
  • 12 Jun 2019 om 00:22
    Is Maher niks voor de Leeuwinnen? Even haar in een staartje
  • 11 Jun 2019 om 21:49
    • Quote van 11 Jun 2019 om 20:24
      Je weet dat het een grapje is... En trouwens. Je moet vrouwenvoetbal niet met mannenvoetbal vergelijken, dat doen ze bij tennis of hockey ook niet.
    Ik maak die vergelijking niet, he. Dat werd voor mijn reactie al gedaan. Ik schets slechts een beeld van de werkelijkheid. Wat mij betreft gaan ze op een half veld 7x7 voetballen. Lopen ze afstanden die ze fysiek kunnen belopen, hebben ze nog lucht over om acties te maken, heb je meer een wedstrijd en kan het ook nog een leuke tv-sport worden. Vrouwensport blijft onaantrekkelijker dan mannensport, zolang vrouwen zich blijven meten aan mannen. De finale van de mannen op Roland Garros of in de Champions Trophy heeft ook gewoon zwaar betere kijkcijfers als bij de vrouwenfinales. Maak niet overal zo'n genderding van, joh. Is nergens voor nodig. Vrouwen hebben ook een functie.
  • 11 Jun 2019 om 21:15
    • Quote van 11 Jun 2019 om 20:58
      Wat een tactisch onbenul hebben wij als coach ,3 min voor afloop pas wisselen en aan het eind toegeven dat enkele speelster niet in de wedstrijd zaten ,heb het altijd al een coach gevonden die eerst keek of ze bij een grote club speelden in plaats naar kwaliteit van de speelster.
    Ik vond Pusic inderdaad ook niet zo’n goede coach ;-)
  • 11 Jun 2019 om 20:58
    Wat een tactisch onbenul hebben wij als coach ,3 min voor afloop pas wisselen en aan het eind toegeven dat enkele speelster niet in de wedstrijd zaten ,heb het altijd al een coach gevonden die eerst keek of ze bij een grote club speelden in plaats naar kwaliteit van de speelster.
  • 11 Jun 2019 om 20:24
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:39
      Je doet je naam geen eer aan. De wereldkampioen vrouwenvoetbal (VS) verloor twee jaar geleden gewoon met 5-2 van de jongens van FC Dallas onder 15 he? Wellicht zoekt de Bleek nog een nummer 10 voor de laatste 10 minuten...
    Je weet dat het een grapje is... En trouwens. Je moet vrouwenvoetbal niet met mannenvoetbal vergelijken, dat doen ze bij tennis of hockey ook niet.
  • 11 Jun 2019 om 20:11
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:42
      Via thuisbezorgd.nl Chinees Deppenbroek
    Thanks moat!
  • 11 Jun 2019 om 20:05
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:39
      Je doet je naam geen eer aan. De wereldkampioen vrouwenvoetbal (VS) verloor twee jaar geleden gewoon met 5-2 van de jongens van FC Dallas onder 15 he? Wellicht zoekt de Bleek nog een nummer 10 voor de laatste 10 minuten...
    +1
  • 11 Jun 2019 om 19:52
    Demarrage is niet verboden. Dure woorden in deze chat!
  • 11 Jun 2019 om 19:51
    Mooi doan Boeskoolwichke!
  • 11 Jun 2019 om 19:42
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:27
      Thanks voor de tips, boys! Niet echt om de hoek, maar ik ga proeven welke het meest bevalt :-))
    Via thuisbezorgd.nl Chinees Deppenbroek
  • 11 Jun 2019 om 19:39
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:01
      Goede voetbalster , snel op de 1e meters, kan goed koppen, is zeer technisch, kan goed schieten en passen. Kunnen we zo in het 1e van Twente zetten !
    Je doet je naam geen eer aan. De wereldkampioen vrouwenvoetbal (VS) verloor twee jaar geleden gewoon met 5-2 van de jongens van FC Dallas onder 15 he? Wellicht zoekt de Bleek nog een nummer 10 voor de laatste 10 minuten...
  • 11 Jun 2019 om 19:28
    • Quote van 11 Jun 2019 om 19:01
      Goede voetbalster , snel op de 1e meters, kan goed koppen, is zeer technisch, kan goed schieten en passen. Kunnen we zo in het 1e van Twente zetten !
    Ik denk dat ze het beter dan Holscher zou doen!
  • 11 Jun 2019 om 19:27
    Thanks voor de tips, boys! Niet echt om de hoek, maar ik ga proeven welke het meest bevalt :-))
  • 11 Jun 2019 om 19:06
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:18
      Toevallig ook gehoord van een goede afhaalchinees? Oriental City aan de Haaksbergerstraat stopt tegenwoordig haar in de nasi, dus ik ben nog op zoek naar een nieuwe.
    International in centrum Enschede, gratis parkeren achter hun pand. Voor ons de beste in Enschede.
  • 11 Jun 2019 om 19:01
    Goede voetbalster , snel op de 1e meters, kan goed koppen, is zeer technisch, kan goed schieten en passen. Kunnen we zo in het 1e van Twente zetten !
  • 11 Jun 2019 om 19:01
    Fantastisch gedaan Jill!
  • 11 Jun 2019 om 18:49
    • Quote van 11 Jun 2019 om 18:18
      Toevallig ook gehoord van een goede afhaalchinees? Oriental City aan de Haaksbergerstraat stopt tegenwoordig haar in de nasi, dus ik ben nog op zoek naar een nieuwe.
    Jumbo twekkelerveld prima afhaal Chinees. Moksie mettie niet te versmaden.
  • 11 Jun 2019 om 18:18
    • Quote van 11 Jun 2019 om 17:45
      Ik hoorde laats dat de koffie in de aanbieding was.
    Toevallig ook gehoord van een goede afhaalchinees? Oriental City aan de Haaksbergerstraat stopt tegenwoordig haar in de nasi, dus ik ben nog op zoek naar een nieuwe.
  • 11 Jun 2019 om 18:18
    Geweldig Jill Roord scoort in de laatste minuut, zo zie je maar Tukkers laten je nooit in de steek.
  • 11 Jun 2019 om 18:11
    • Quote van 11 Jun 2019 om 17:45
      Ik hoorde laats dat de koffie in de aanbieding was.
    Ik hoorde ook dat Maher een aanbieding op zak heeft....
  • 11 Jun 2019 om 18:09
    Ikzeg. Geweldig dames hoppa 3punten. Midema vond ik goed. En onze keeper niet te vergeten super gedaan. Op naar de volgende wedstrijd.
  • 11 Jun 2019 om 17:45
    • Quote van 11 Jun 2019 om 17:30
      Ja daar zat ik echt op te wachten. Zijn de benzineprijzen al gezakt?
    Ik hoorde laats dat de koffie in de aanbieding was.
  • 11 Jun 2019 om 17:30
    • Quote van 11 Jun 2019 om 17:21
      Fijn zon wedstrijd verslag. Hier heb ik nou wat aan op twentefans.
    Ja daar zat ik echt op te wachten. Zijn de benzineprijzen al gezakt?
  • 11 Jun 2019 om 17:21
    Fijn zon wedstrijd verslag. Hier heb ik nou wat aan op twentefans.