Roord na winnende goal tegen Nieuw-Zeeland: ''Ben echt in de war''

( 22 reacties)
Roord na winnende goal tegen Nieuw-Zeeland: ''Ben echt in de war''

Voormalig FC Twente Vrouwen-speelster Jill Roord heeft de OranjeLeeuwinnen dinsdagmiddag naar drie punten gekopt. De invalster maakte in de 92e minuut de 1-0 tegen Nieuw-Zeeland en dat was de winnende treffer.

"Dit is bizar", zei de middenveldster na afloop voor de camera van de NOS. "Ik kwam erin met het doel om een goal te maken. Ik stond al heel lang droog bij Oranje en dat ik dan bij een 0-0-stand in de laatste minuten de winnende maak, is echt bizar."

"Ik ben echt in de war", vervolgde Roord, die voor het eerst sinds 20 januari 2017 scoorde voor de Leeuwinnen. "Dit is waar ik op hoopte en dat het dan in de eerste wedstrijd op het WK gebeurt, is echt geweldig."

De middenveldster voelde dat ze vandaag weleens kon gaan scoren, zo geeft ze aan. "Het was een opluchting toen die bal erin ging. Toen de bal terugkwam voelde ik gewoon dat ik 'm erin ging koppen", besluit Roord.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jun 2019 om 15:17
    • Quote van 12 Jun 2019 om 15:13
      Zeg dat wel! Welke zieke geest heeft vrouwenvoetbal bedacht? Diegene besefte niet dat-ie nog in een nachtmerrie zat. Dan ook nog WK's en EK's organiseren voor die wijven. Nederland plaatst zich er nog voor ook!?! Moet niet gekker worden, straks gaan ze nog denken dat ze kunnen voetballen, of zelfs een EK of WK kunnen winnen.... Waar is de tijd gebleven dat vrouwen gewoon thuis bleven om te zorgen voor het huishouden, eventuele kinderen en vooral voor manlief zorgen?
    Haha. En zo ist, de wereld zag er toen veel beter uit, sinds vrouwen meepraten en meewerken wordt het nou niet bepaald beter, ;))
  • 12 Jun 2019 om 15:13
    • Quote van 12 Jun 2019 om 14:25
      Precies TV uut en boycotten.
    Zeg dat wel! Welke zieke geest heeft vrouwenvoetbal bedacht? Diegene besefte niet dat-ie nog in een nachtmerrie zat. Dan ook nog WK's en EK's organiseren voor die wijven. Nederland plaatst zich er nog voor ook!?! Moet niet gekker worden, straks gaan ze nog denken dat ze kunnen voetballen, of zelfs een EK of WK kunnen winnen.... Waar is de tijd gebleven dat vrouwen gewoon thuis bleven om te zorgen voor het huishouden, eventuele kinderen en vooral voor manlief zorgen?
  • 12 Jun 2019 om 14:25
    • Quote van 12 Jun 2019 om 13:52
      Komt wel goed gewoon niet kijken
    Precies TV uut en boycotten.
  • 12 Jun 2019 om 13:52
    • Quote van 12 Jun 2019 om 12:45
      Veel mensen storen zich ook aan de hype rond het mannen wk en die moeten er ook mee leven. Dus deal with it!
    Komt wel goed gewoon niet kijken
  • 12 Jun 2019 om 13:21
    • Quote van 12 Jun 2019 om 13:08
      Wat een rare reactie weer Enschede78. Gun jij vrouwen niet hun eigen wk? Aangezien je nu al een aantal keer zo puberaal hebt gereageerd.
    Wat een rare conclusie weer van jou, het WK vrouwenvoetbal is toch een prachtig evenement. Daar kijk ik al het hele jaar naar uit. Super toernooi, hoogstaand voetbal, heerlijk om te zien. Wat wil je nog meer...... EN het belangrijkste, kunnen we gelijk zien hoe van der Lely ervoor staat.
  • 12 Jun 2019 om 13:13
    • Quote van 12 Jun 2019 om 12:50
      Allereerst ben ik een man en ten tweede, waar slaat deze reactie nou weer op.
    Geintje
  • 12 Jun 2019 om 13:12
    Ikzeg. Geweldig meid. Ik zag het op tv en de drive van u was geweldig. En hopelijk maakt u er nog een paar deze dagen. Succes en sterkte.
  • 12 Jun 2019 om 13:08
    • Quote van 12 Jun 2019 om 13:04
      Sommige mannen storen zich eraan dat vrouwen stemrecht hebben, Dus deal with it!
    Wat een rare reactie weer Enschede78. Gun jij vrouwen niet hun eigen wk? Aangezien je nu al een aantal keer zo puberaal hebt gereageerd.
  • 12 Jun 2019 om 13:04
    • Quote van 12 Jun 2019 om 12:45
      Veel mensen storen zich ook aan de hype rond het mannen wk en die moeten er ook mee leven. Dus deal with it!
    Sommige mannen storen zich eraan dat vrouwen stemrecht hebben, Dus deal with it!
  • 12 Jun 2019 om 12:50
    • Quote van 12 Jun 2019 om 12:48
      Sommige vrouwen storen zich er ook aan dat ze alleen maar in de keuken mogen staan, deal with it!
    Allereerst ben ik een man en ten tweede, waar slaat deze reactie nou weer op.
  • 12 Jun 2019 om 12:48
    • Quote van 12 Jun 2019 om 12:45
      Veel mensen storen zich ook aan de hype rond het mannen wk en die moeten er ook mee leven. Dus deal with it!
    Sommige vrouwen storen zich er ook aan dat ze alleen maar in de keuken mogen staan, deal with it!
  • 12 Jun 2019 om 12:45
    • Quote van 12 Jun 2019 om 12:20
      Sorry leuke grap maar wordt helemaal gek van deze k hype
    Veel mensen storen zich ook aan de hype rond het mannen wk en die moeten er ook mee leven. Dus deal with it!
  • 12 Jun 2019 om 12:20
    • Quote van 12 Jun 2019 om 11:08
      Jammer dat de grap niet begrepen wordt
    Sorry leuke grap maar wordt helemaal gek van deze k hype
  • 12 Jun 2019 om 12:03
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      Thailand moet nog in het toernooi groeien.
    Ze moeten gewoon ff los gemasseerd worden dan worden ze wel happy.
  • 12 Jun 2019 om 11:08
    • Quote van 12 Jun 2019 om 07:07
      Nee het niveau is nog drie klasse lager. Niet om aan te zien
    Jammer dat de grap niet begrepen wordt
  • 12 Jun 2019 om 10:20
    Thaise vrouwen hebben hem toch over dwars geen wonder dat de ballen er niet in wilden
  • 12 Jun 2019 om 07:07
    • Quote van 12 Jun 2019 om 00:34
      Vrouwenvoetbal hoort alleen thuis in de keuken kampioen divisie
    Nee het niveau is nog drie klasse lager. Niet om aan te zien
  • 12 Jun 2019 om 05:44
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      Thailand moet nog in het toernooi groeien.
    Precies! Bij de Thaise dames is er altijd een happy ending. Ik denk dat ze wereldkampioen worden.
  • 12 Jun 2019 om 00:34
    Vrouwenvoetbal hoort alleen thuis in de keuken kampioen divisie
  • 11 Jun 2019 om 23:08
    • Quote van 11 Jun 2019 om 23:07
      Thailand moet nog in het toernooi groeien.
    whaha zo kan je het ook zien
  • 11 Jun 2019 om 23:07
    Thailand moet nog in het toernooi groeien.
  • 11 Jun 2019 om 22:53
    Ik vind de 13-0 waarmee de Amerikaanse vrouwen net van Thailand hebben gewonnen nog een stuk knapper.