FC Twente en Heracles intensiveren samenwerking jeugdopleiding

( 11 reacties)
FC Twente en Heracles intensiveren samenwerking jeugdopleiding

FC Twente en Heracles Almelo hebben een intentieovereenkomst getekend om in het seizoen 2020/2021 op gelijkwaardige basis invulling te geven aan de gezamenlijke jeugdopleiding. Dat melden beide clubs via de officiële kanalen. 

FC Twente en Heracles Almelo zullen proberen de plannen de komende maanden concreet te maken. Het is de bedoeling dat beide clubs in de toekomst intenser gaan samenwerken. Hierbij heeft de ontwikkeling van regionaal talent de prioriteit. 

"Behalve de veranderingen in de competitiestructuur vanuit de KNVB die voor alle clubs gelden, zal er in de praktijk niet direct veel veranderen", laat Ted van Leeuwen weten op de website van FC Twente. "We starten met de opleiding van FC Twente zoals die nu al bestaat, op de accommodaties die nu al gebruikt worden. We respecteren de bestaande contracten met de gemeente Enschede en Hengelo."

Toch zullen er ook veranderingen plaatsvinden. "Er komt een ander shirt. Ook willen we de relatie met de amateurclubs in de regio verder verbeteren. Dit seizoen hebben we hiervoor een aanzet gegeven  door de invoering van enkele steunpunten voor de jongste jeugd, die wat langer in de vertrouwde omgeving van hun amateurclub kan blijven."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Oct 2019 om 17:43
    • Quote van 9 Oct 2019 om 17:39
      Nee. We scouten dus samen en leiden samen op.
    was vanmorgen niet duidelijk...speler mag kiezen en opbrengst word verdeeld
  • 9 Oct 2019 om 17:39
    • Quote van 9 Oct 2019 om 13:01
      de talenten wat wij dus gescout hebben en die opleiding heeft doorlopen kan dus zo maar voor die paupers kiezen ..dat gaat weer geheid problemen opleveren
    Nee. We scouten dus samen en leiden samen op.
  • 9 Oct 2019 om 13:03
    • Quote van 9 Oct 2019 om 12:06
      Gaan ze op gras of kunstgras voetballen?
    duurt nog even dan is daar ook het plasticgras opgeruimd..levert geld op namelijk
  • 9 Oct 2019 om 13:01
    • Quote van 9 Oct 2019 om 08:19
      Die mag kiezen. Wel goed lezen he
    de talenten wat wij dus gescout hebben en die opleiding heeft doorlopen kan dus zo maar voor die paupers kiezen ..dat gaat weer geheid problemen opleveren
  • 9 Oct 2019 om 12:06
    Gaan ze op gras of kunstgras voetballen?
  • 9 Oct 2019 om 11:24
    • Quote van 9 Oct 2019 om 08:19
      Die mag kiezen. Wel goed lezen he
    Ja, precies wat je dus niet wilt. Onvoorstelbaar dat ze doorgaan met die clowns.
  • 9 Oct 2019 om 08:19
    • Quote van 9 Oct 2019 om 07:32
      Baten 50-50? Hoe doen ze dat nou met het grootste talent? Ook 50-50? ;)
    Die mag kiezen. Wel goed lezen he
  • 9 Oct 2019 om 07:32
    • Quote van 8 Oct 2019 om 21:04
      Eindelijk stappen beide clubs over hun schaduw heen. Kosten en baten 50/50 neem ik aan. Had al veel eerder gemoeten. Samen kan het nivo van de opleiding fors omhoog want zoals het nu gaat is geldverspilling.
    Baten 50-50? Hoe doen ze dat nou met het grootste talent? Ook 50-50? ;)
  • 8 Oct 2019 om 21:19
    Prima dat dit nu eindelijk is afgesproken op een manier die voor beiden belangrijk en eerlijk is.Eindelijk de schaduw van Munsterman ook verdwenen uit de opleiding
  • 8 Oct 2019 om 21:13
    • Quote van 8 Oct 2019 om 21:04
      Eindelijk stappen beide clubs over hun schaduw heen. Kosten en baten 50/50 neem ik aan. Had al veel eerder gemoeten. Samen kan het nivo van de opleiding fors omhoog want zoals het nu gaat is geldverspilling.
    fifty/fifty neem je aan ..het zal ook mij benieuwen of ze nu zo slim zijn geweest met de onderhandelingen ...
  • 8 Oct 2019 om 21:04
    Eindelijk stappen beide clubs over hun schaduw heen. Kosten en baten 50/50 neem ik aan. Had al veel eerder gemoeten. Samen kan het nivo van de opleiding fors omhoog want zoals het nu gaat is geldverspilling.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›