Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat'' Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens'' Van Seumeren voorspelt: ''FC Twente zal op de deur gaan kloppen'' Van Leeuwen: ''Die scheve verhouding is ons ook opgevallen'' ''Wel vreemd dat Garcia er zes maanden voor nodig heeft gehad''

VIDEO | Samenvatting: Jong FC Twente verliest bij Jong SC Heerenveen

( 10 reacties)
VIDEO | Samenvatting: Jong FC Twente verliest bij Jong SC Heerenveen

Jong FC Twente heeft vanavond een nederlaag geleden. In Gorredijk werd het 2-0 voor de beloften van SC Heerenveen. De doelpuntenmakers waren Anders Dreyer en Rein Smit.

De wedstrijd begon redelijk gelijk. Beide ploegen kregen enkele kleine mogelijkheden en na een kwartier was er dan ook nog niet gescoord. Niet veel later was de grootste kans voor rust voor SC Heerenveen. Anders Dreyer raakte de onderkant van de lat, maar zag de bal niet het doel in gaan. In de tegenstoot zorgde FC Twente voor gevaar, maar ook zij scoorden niet.

Daarna was het beste spel van de Tukkers. Zij kregen een aantal goede kansen, maar het was aan SC Heerenveen-doelman Trevor Doornbusch te danken dat ze niet op achterstand kwamen. Daarna waren juist de Friezen weer het gevaarlijkst. 

Vlak na rust was het SC Heerenveen wat de leiding nam. Anders Dreyer maakte de 1-0, terwijl de 2-0 ook al snel volgde dankzij Rein Smit. Daarmee is SC Heerenveen zeker van de kampioenspoule.

Opstelling Jong SC Heerenveen: Doornbusch, Westra, Hoegh, Skovgaard, Woudenberg, Bruijn, Dreyer, Frederiksen, Smit, Halilovic, Mihajlovic.

Opstelling Jong FC Twente: Van der Gouw, Browning, Latibeaudiere, Bijen, Lopes Cabral, Bosch (62' Madi), Zerrouki, Aburjania, Witbreuk, Wieffer (78' Marsman), Zekhnini (82' Driezen).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Dec 2019 om 16:41
    • Quote van 10 Dec 2019 om 08:44
      Vooral als je ook nog eens een Td hebt die zich niet voor jeugdspelers interesseert.
    En vraag me meteen af wat Kammetje aan her doen is;-)
  • 10 Dec 2019 om 10:15
    • Quote van 10 Dec 2019 om 09:33
      constateringen zijn niet zo lastig.... heb je ook oplossingen? :)
    Een oplossing is stoppen met de jeugdopleiding en alles beschikbaar maken voor 1e en 2e (jong) team. Wat de vrouwentak van onze club noodgedwongen heeft gedaan. Ik zou graag weer Vennegoor, Bruggink, Platvoet, Brama, Promesjes opleiden maar daar hebben wij de kennis (Erik ten Hag-Fred Rutten-Michel Jansen destijds) en het geld niet voor. Nu overleven en hopen dat wij over 5 jaar nog bestaan
  • 10 Dec 2019 om 09:33
    • Quote van 10 Dec 2019 om 08:19
      De jeugdopleiding; selectie en scouting roept al jaren veel vragen en verbazing op. Complete elftallen die draaien om twee a drie talenten en de rest is middelmaat en zit er een keer een topper tussen dan weet Twente die speler niet te behouden.Dat is overigens niet alleen de fout van Twente, maar ook van het systeem. Op 12 of 13 jarige leeftijd met je ouders verhuizen naar Eindhoven of Amsterdam is echt belachelijk, slecht voor de breedte ontwikkeling van de Eredivisie. Vandaar dat er dan zelfs in de onderste regionen van de Eredivisie allemaal jongens uit het buitenland lopen. En zo blijven de toppers de top en krijg je nauwelijks verrassingen in je competitie.
    constateringen zijn niet zo lastig.... heb je ook oplossingen? :)
  • 10 Dec 2019 om 08:44
    • Quote van 10 Dec 2019 om 07:38
      Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Op deze manier kunnen wij beter stoppen met de jeugdopleiding. Of samenvoegen met bv. De Graafschap, die is een stuk professioneler dan de onze
    Vooral als je ook nog eens een Td hebt die zich niet voor jeugdspelers interesseert.
  • 10 Dec 2019 om 08:19
    • Quote van 10 Dec 2019 om 07:38
      Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Op deze manier kunnen wij beter stoppen met de jeugdopleiding. Of samenvoegen met bv. De Graafschap, die is een stuk professioneler dan de onze
    De jeugdopleiding; selectie en scouting roept al jaren veel vragen en verbazing op. Complete elftallen die draaien om twee a drie talenten en de rest is middelmaat en zit er een keer een topper tussen dan weet Twente die speler niet te behouden.Dat is overigens niet alleen de fout van Twente, maar ook van het systeem. Op 12 of 13 jarige leeftijd met je ouders verhuizen naar Eindhoven of Amsterdam is echt belachelijk, slecht voor de breedte ontwikkeling van de Eredivisie. Vandaar dat er dan zelfs in de onderste regionen van de Eredivisie allemaal jongens uit het buitenland lopen. En zo blijven de toppers de top en krijg je nauwelijks verrassingen in je competitie.
  • 10 Dec 2019 om 07:38
    Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Op deze manier kunnen wij beter stoppen met de jeugdopleiding. Of samenvoegen met bv. De Graafschap, die is een stuk professioneler dan de onze
  • 9 Dec 2019 om 23:44
    • Quote van 9 Dec 2019 om 23:36
      Pffffff wat zijn we ver afgegleden met onze mooie club.Elke week getrakteerd op een droevige pot voetbal.Jong FC Twente dat nog niet één keer heeft gewonnen.Vraag me af wie het op sportief vlak nog ooit weer op de rails krijgt.
    Ikzeg. Rijvers. Het zal heel moeilijk worden maar ook ik ben er heel bang voor dat het niet makkelijk gaat maar ik ga door en ik hoop op een sterke groei in ons fctwente, ikzeg. Kom op fctwente.
  • 9 Dec 2019 om 23:37
    • Quote van 9 Dec 2019 om 23:00
      Gaan we weer, vier potentiële basisspelers in het team en opnieuw weer verliezen van een beloftenteam, het is pover en heel tekendend. Weet niet wie er bij Heerenveen in de basis stonden, maar de doelpunten makers zijn geen jongens uit het erste elftal van Heerenveen.
    Dreyer heeft gister nog een goal en een assist afgeleverd en was MOTM bij Heerenveen 1, maar oké ????????
  • 9 Dec 2019 om 23:36
    Pffffff wat zijn we ver afgegleden met onze mooie club.Elke week getrakteerd op een droevige pot voetbal.Jong FC Twente dat nog niet één keer heeft gewonnen.Vraag me af wie het op sportief vlak nog ooit weer op de rails krijgt.
  • 9 Dec 2019 om 23:00
    Gaan we weer, vier potentiële basisspelers in het team en opnieuw weer verliezen van een beloftenteam, het is pover en heel tekendend. Weet niet wie er bij Heerenveen in de basis stonden, maar de doelpunten makers zijn geen jongens uit het erste elftal van Heerenveen.