Kritiek op Ugalde: ''Het kan moeilijkheden op gaan leveren''

7
Kritiek op Ugalde: ''Het kan moeilijkheden op gaan leveren''

De Costa Ricaanse aanvaller Manfred Ugalde besloot onlangs om niet meer opgeroepen te willen worden. Dit leidde tot grote verbazing bij grote Costa Ricaanse voetbalnamen. 

Volgens de 38-voudig international Álvaro Mesén, komt Ugalde door dit besluit mogelijkerwijs in de problemen. ''Ik neem waar dat er sprake is van slechte begeleiding. Hij is een heel jonge jongen en zijn emotionele kant is nog niet geheel volwassen'', vertelt hij in gesprek met Diario Diez de Honduras. 

De voormalig voetballer is van mening dat hij in zijn emotie de verkeerde keuze heeft gemaakt. ''Degene die het meest wordt getroffen is de speler zelf. In de toekomst zouden deuren gesloten kunnen worden met andere coaches die plotseling een negatieve houding ten opzichte van een team zien. Het kan moeilijkheden op gaan leveren in zijn verdere carrière.''

''Niemand is zo’n goede leerling dat al zijn coaches hem direct zullen begrijpen”, vervolgt de oud-goalie. “Er ontstaan verschillen omdat er sympathieke en minder sympathieke mensen zijn in de voetbalwereld. Je moet daarin karakter en tolerantie tonen. Het lijkt mij dat hij een van de grootste verliezers gaat worden'', concludeert Mesén.

 

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Oct 2021 om 17:42
    • Quote van 10 Oct 2021 om 21:57
      Einde verbeek denk ik zo.
    Katsjing!
  • 11 Oct 2021 om 09:11
    Of hij is iemand met lef karakter en zelfrespect en als een speler maar goed genoeg is/word is er geen coach die hem links laat liggen want die kneusen zijn zelf afhankelijk van de beste spelers!
  • 11 Oct 2021 om 08:01
    • Quote van 10 Oct 2021 om 21:57
      Einde verbeek denk ik zo.
    Kan bijna niet anders. Die voorhoede is overigens sowieso niet best. Een kapstok spits die meer duels en ballen verliest dan hij wint een linker middenvelder vergelijkbaar met menig in mindere doen. Super snel maar ook totaal niet balvast constant draaien en een gebrek aan overzicht. In dat elftal zijn van leeuwen en die flerken(rechtsback) wel de leukere spelers om naar te kijken. Althans gisteren
  • 10 Oct 2021 om 21:57
    • Quote van 10 Oct 2021 om 21:04
      Off hele goeie assist van van leeuwen
    Einde verbeek denk ik zo.
  • 10 Oct 2021 om 21:04
    Off hele goeie assist van van leeuwen
  • 10 Oct 2021 om 19:51
    De media legt gewoon druk op hem daar en dan ook nog spreken van zijn emotionele onvolwassenheid volgens hun, vind ik echt belachelijk. Allemaal puur en alleen in de hoop dat hij zich bedenkt. Laat ze daar lekker in de stront vallen zou ik zeggen. Hoop dat hij het overal goed gaat doen en blijft bedanken voor de interlands. Al is het puur hoor die middelvinger naar hun. Al is het logischer dan hij uiteindelijk wel weer naar de interlands toe gaat.
  • 10 Oct 2021 om 19:23
    Ach joh lekker belangrijk. Voor ons prima dat hij hier blijft.
Saturday 30 October 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›