''FC Twente is te groot, daar zitten volgend jaar ook 20.000 tot 25.000 man''

( 10 reacties)
''FC Twente is te groot, daar zitten volgend jaar ook 20.000 tot 25.000 man''

FC Twente kan directe degradatie nog voorkomen, maar het voor de Tukkers een hels karwei. Volgens Willem Vissers van de Volkskrant heeft FC Twente een probleem bij degradatie.

"Ze hebben een forse lening uitstaan bij de gemeente en daar moeten ze vanaf volgend seizoen op gaan aflossen", zei Vissers zondagavond bij Studio Voetbal. "Met een garantstelling en lening samen hebben ze 25 miljoen van de gemeente gehad. De begroting zal omlaag gaan van 30 naar 15 tot maximaal 20 miljoen euro. Er is denk ik maar één oplossing en dat is meteen terugkomen in de Eredivisie."

Vissers maakt zich nog geen zorgen over het voortbestaan van de club. "Ik denk wel dat ze blijven bestaan", zei hij. "FC Twente is te groot. Het is geen Haarlem of Veendam, die bijna geen aanhang meer hadden. Die vielen om. Maar FC Twente heeft nu nog 25.000 toeschouwers en ik denk dat die mensen koppig zijn in Tukkerland en dat er ook volgend jaar 20.000 tot 25.000 mensen naar die wedstrijden gaan kijken."

Vissers ziet meer voordelen. "Trots zijn ze ook, dat is dan ook het voordeel van deze situatie. Ze kunnen de jeugdopleiding echt nieuw leven inblazen, want ze hebben niet meer het geld om de Assaidi's van deze wereld te halen. Ze zullen het met een categorie lager moeten doen", besluit hij.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2018 om 16:52
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:21
      Kaarten in t Vitesse vak zijn vast nog wel vrij ;)
    Let wel op, direct naast het uitvak op de korte zijde zijn ze niet heel "gastvrij". Kan ik vertellen uit eigen ervaring hehe.
  • 17 Apr 2018 om 07:17
    • Quote van 17 Apr 2018 om 06:12
      Laten we aub ophouden met deze propoganda. Neem de supporters serieus!!! We zullen zien wie er volgend jaar in het stadion zit, maar ik verwacht aanzienlijk minder, wie zit te wachten op Top Os, Emmen, jong AZ. Ik niet in iedergeval.
    Ajuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus dan!!!!! Nepsupporter!!!!!!!!!!!!!!
  • 17 Apr 2018 om 06:12
    Laten we aub ophouden met deze propoganda. Neem de supporters serieus!!! We zullen zien wie er volgend jaar in het stadion zit, maar ik verwacht aanzienlijk minder, wie zit te wachten op Top Os, Emmen, jong AZ. Ik niet in iedergeval.
  • 16 Apr 2018 om 21:45
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:21
      Kaarten in t Vitesse vak zijn vast nog wel vrij ;)
    Mwa valt mee hoor denk nog 10.000 :))) dus wees er snel bij
  • 16 Apr 2018 om 21:27
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:11
      Off topic: ik wou net kaarten bestellen voor Vitesse uit, staat er dat er voorlopig geen kaarten beschikbaar zijn. Weet iemand of deze nog komen of is het uitverkocht?
    Is helaas uitverkocht. Ik was er ook te laat bij. Ik zou gewoon een kaartje kopen vlak naast het uitvak.
  • 16 Apr 2018 om 21:22
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:14
      Zijn wss alleen voor supporters verenigingen te bestellen maar je kan het best even een mail sturen naar uitwedstrijden@fctwente.nl
    Klopt. Als de SV de kaarten niet allemaal aan de man kunnen brengen gaat het deel dat over is terug naar Twente. De club zal daar dan tzt melding van maken op de site.
  • 16 Apr 2018 om 21:21
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:11
      Off topic: ik wou net kaarten bestellen voor Vitesse uit, staat er dat er voorlopig geen kaarten beschikbaar zijn. Weet iemand of deze nog komen of is het uitverkocht?
    Kaarten in t Vitesse vak zijn vast nog wel vrij ;)
  • 16 Apr 2018 om 21:16
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:11
      Off topic: ik wou net kaarten bestellen voor Vitesse uit, staat er dat er voorlopig geen kaarten beschikbaar zijn. Weet iemand of deze nog komen of is het uitverkocht?
    Lees net dat het uitverkocht is
  • 16 Apr 2018 om 21:14
    • Quote van 16 Apr 2018 om 21:11
      Off topic: ik wou net kaarten bestellen voor Vitesse uit, staat er dat er voorlopig geen kaarten beschikbaar zijn. Weet iemand of deze nog komen of is het uitverkocht?
    Zijn wss alleen voor supporters verenigingen te bestellen maar je kan het best even een mail sturen naar uitwedstrijden@fctwente.nl
  • 16 Apr 2018 om 21:11
    Off topic: ik wou net kaarten bestellen voor Vitesse uit, staat er dat er voorlopig geen kaarten beschikbaar zijn. Weet iemand of deze nog komen of is het uitverkocht?