Homepage » Sfeer & supporters » FC Twente-supporters boos: ''Gevoel dat ze ons liever kwijt zijn dan rijk''

FC Twente-supporters boos: ''Gevoel dat ze ons liever kwijt zijn dan rijk''

( 19 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
FC Twente-supporters boos: ''Gevoel dat ze ons liever kwijt zijn dan rijk''

FC Twente degradeerde afgelopen seizoen naar de Keuken Kampioen Divisie, maar de supporters bleven de club trouw. De Grolsch Veste is tweewekelijks gevuld met ruim 25.000 toeschouwers en ook de uitvakken van FC Twente puilen uit. Toch wordt het de fans niet makkelijk gemaakt.

SV Borne beklaagt zich op Facebook over de huidige gang van zaken. "Tegenwoordig kun je beter allerlei snode plannen hebben zonder dat daar al te veel consequenties aan worden verbonden dan van plan zijn een uitwedstrijd van je favoriete club te bezoeken", valt er te lezen. "Dan behoor je bij voorbaat al tot een verdachte groep. Doorgesnoven holbewoners, tuig van de richel…geef het beestje maar een naam."

De fans worden veel tegengewerkt om uitduels te bezoeken. "Als het gezegde 'over één kam scheren' op een groep individuen wordt toegepast, dan is het wel de (uit)supporter", vindt SV Borne. "Althans, zo gaat dat blijkbaar in de grote mensen wereld van politie en justitie waar schijnbaar om de haverklap signalen binnenkomen dat er wat gaande is… met als gevolg dat je als organiserende supportersvereniging continu voor problemen wordt gezet waar je part noch deel aan hebt."

SV Borne mag volgende week bijvoorbeeld niet met een partybus afreizen naar SC Cambuur. "Zelfs niet met gedoofde feestverlichting en de volumeknop op nul. Dit schijnt besloten te zijn door de lokale autoriteiten zo is ons vanuit Twente medegedeeld. Wij vragen ons werkelijk af welk nut deze betutteling in het kwadraat dient…"

De supportersvereniging moet daardoor een andere bus regelen, wat extra kosten met zich meebrengt. "Als dat zich zo doorzet dan worden de kleinere SV's de nek omgedraaid omdat dat financieel niet te dragen is. Maar ja, misschien is dat wel de achterliggende gedachte van al deze idiote maatregelen."

Ook FC Twente moet het ontgelden. "Wij hebben als SV nog nooit gemerkt dat er vanuit de club FC Twente echt moeite wordt gedaan om de voorwaarden waaronder wij naar uitwedstrijden mogen, tot normale proporties terug te brengen. Men komt niet verder dan dat e.e.a. is besloten en dat Twente als club daar geen zeggenschap in heeft. Soms bekruipt ons wel eens het gevoel dat men de uitsupporter liever kwijt dan rijk is… we zijn tenslotte allemaal tuig, nietwaar?"

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2018 om 23:05
    • Quote van 6 Dec 2018 om 21:42
      Jij bent een kuddedier omdat jij je rechten laat afnemen en als excuus het aloude het is een kleine groep die het verpest voor de rest gebruikt.
    Die worden afgenomen dankzij die neanderthalers. Ook voor jou en andere supporters. Je bent stekeblind als je dat niet ziet. En daar baal ik nou van...
  • 6 Dec 2018 om 23:02
    • Quote van 6 Dec 2018 om 21:06
      Op een zaterdagavond in een willekeurige stad vind je meer problemen cq vechtpartijen dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd, maar daar geldt toch bijv ook geen alcoholverbod? Ze anticiperen gewoon op de situtuatie, zoals ze bijv ook in Duitsland doen tijdens voetbalwedstrijden. In Duitsland trekken ze gewoon een blik met agenten los waar je u tegen zegt en die ook nog eens erg goed georganiseerd zijn. Waarom kan dat hier niet dan? Er wordt altijd zo makkelijk naar de voetbalsupporter gewezen, maar ga zo maar eens om met bijv een allochtoon, dan schreeuwt iedereen moord en brand en is het opeens een schande en racisme.
    Tuurlijk is dat zo. Maar met een beetje sociale controle is het snel de kiem te smoren. Kan vervolgens iedereen lekker met de feestbus of zonder verplichte combi.
  • 6 Dec 2018 om 21:42
    • Quote van 6 Dec 2018 om 21:06
      Op een zaterdagavond in een willekeurige stad vind je meer problemen cq vechtpartijen dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd, maar daar geldt toch bijv ook geen alcoholverbod? Ze anticiperen gewoon op de situtuatie, zoals ze bijv ook in Duitsland doen tijdens voetbalwedstrijden. In Duitsland trekken ze gewoon een blik met agenten los waar je u tegen zegt en die ook nog eens erg goed georganiseerd zijn. Waarom kan dat hier niet dan? Er wordt altijd zo makkelijk naar de voetbalsupporter gewezen, maar ga zo maar eens om met bijv een allochtoon, dan schreeuwt iedereen moord en brand en is het opeens een schande en racisme.
    Precies!
  • 6 Dec 2018 om 21:42
    • Quote van 6 Dec 2018 om 18:08
      Oh ja.. omdat ik het triest vind dat een klein deel debielen het plezier voor anderen ontneemt ben ik een kuddedier waardoor je minder rechten hebt. Ach gut.. het is ook een hele grote boze wereld he? :D
    Jij bent een kuddedier omdat jij je rechten laat afnemen en als excuus het aloude het is een kleine groep die het verpest voor de rest gebruikt.
  • 6 Dec 2018 om 21:06
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:14
      En dat komt juist door die kleine groep die het verpest. Zie je dit soort maatregelen bij hockey of concerten?
    Op een zaterdagavond in een willekeurige stad vind je meer problemen cq vechtpartijen dan bij een gemiddelde voetbalwedstrijd, maar daar geldt toch bijv ook geen alcoholverbod? Ze anticiperen gewoon op de situtuatie, zoals ze bijv ook in Duitsland doen tijdens voetbalwedstrijden. In Duitsland trekken ze gewoon een blik met agenten los waar je u tegen zegt en die ook nog eens erg goed georganiseerd zijn. Waarom kan dat hier niet dan? Er wordt altijd zo makkelijk naar de voetbalsupporter gewezen, maar ga zo maar eens om met bijv een allochtoon, dan schreeuwt iedereen moord en brand en is het opeens een schande en racisme.
  • 6 Dec 2018 om 18:08
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:20
      Kuddedier, door types als jou raak je steeds meer je burgerrechten kwijt.
      Slaafs de afgrond in en alles maar pikken.
    Oh ja.. omdat ik het triest vind dat een klein deel debielen het plezier voor anderen ontneemt ben ik een kuddedier waardoor je minder rechten hebt. Ach gut.. het is ook een hele grote boze wereld he? :D
  • 6 Dec 2018 om 15:28
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:20
      Kuddedier, door types als jou raak je steeds meer je burgerrechten kwijt.
      Slaafs de afgrond in en alles maar pikken.
    +1
  • 6 Dec 2018 om 15:21
    • Quote van 6 Dec 2018 om 14:08
      Mooiste iedere club heeft ze en voetbal hebben ze weinig mee. Dus geef ze toestemming om wekelijks van alle clubs samen te komen om elkaar op neutraal terrein de kop te verbouwen. Hun een hobby en dan blijven ze wel weg uit de stadions. Bedoel daar staan ze 90 min in de gracht te zuipen. Mmm al sta ik tegenwoordig ook liever in de gracht;-)
    Beter zoepn in de gracht dan nuchter onze sterren op het veld aan het "werk" zien haha.
  • 6 Dec 2018 om 15:20
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:14
      En dat komt juist door die kleine groep die het verpest. Zie je dit soort maatregelen bij hockey of concerten?
    Kuddedier, door types als jou raak je steeds meer je burgerrechten kwijt.
    Slaafs de afgrond in en alles maar pikken.
  • 6 Dec 2018 om 15:14
    • Quote van 6 Dec 2018 om 14:23
      Het gaat hier niet om of ze komen voor t rellen zoals de meeste hier aannemen Het gaat erom dat de supporters steeds meer als vee behandeld worden.
    En dat komt juist door die kleine groep die het verpest. Zie je dit soort maatregelen bij hockey of concerten?
  • 6 Dec 2018 om 14:23
    Het gaat hier niet om of ze komen voor t rellen zoals de meeste hier aannemen Het gaat erom dat de supporters steeds meer als vee behandeld worden.
  • 6 Dec 2018 om 14:08
    • Quote van 6 Dec 2018 om 12:25
      Ikzeg. Dan is er dit dan is er dat. En weer komen wij in het nieuws, wat ik het ergste vind dat er enkele rad draaiers in heel Nederland hier voor gezorgd hebben. Ik ging altijd mee en ruzie nee ik ging er heen voor mijn trouwe club. Niet meer en niet minder degene die vechten waren meestal altijd de zelfde. Op sluiten heeft geen zin. Geef ze een vol leven stadion verbod.
    Mooiste iedere club heeft ze en voetbal hebben ze weinig mee. Dus geef ze toestemming om wekelijks van alle clubs samen te komen om elkaar op neutraal terrein de kop te verbouwen. Hun een hobby en dan blijven ze wel weg uit de stadions. Bedoel daar staan ze 90 min in de gracht te zuipen. Mmm al sta ik tegenwoordig ook liever in de gracht;-)
  • 6 Dec 2018 om 14:02
    Nou had jullie moeten zijn opgevallen bij twente doet niemand ergens moeite voor van boven tot op het veld. En binnen de club is er een soort van arrogantie gegroeit dat die idiote supporters toch wel blijven komen al wring je ze uit tot de laatste druppel! Benieuwd hoeveel supporters ze die arrogante houding volgend seizoen gaat kosten.
  • 6 Dec 2018 om 13:34
    Bounty ja? Kwartje bruin en halfje wit?
  • 6 Dec 2018 om 13:33
    Enerzijds uiteraard hartstikke gelijk, maar waar is de sociale controle? Stel dat 5% betrokken is bij ongeregeldheden, dan heb je met 95% toch een aardig front om elkaar terecht te wijzen?
  • 6 Dec 2018 om 13:15
    • Quote van 6 Dec 2018 om 12:07
      Waar gaat het heen in dit land
    Welkom in het land van betutteling en slappe mensen
  • 6 Dec 2018 om 13:02
    Logisch... als er feestverlichting is dan is er drugsgebruik. Staat de muziek aan dan gaat er ook nog een drankje in. Gewoon een kale, stille bus dan drinken ze ranja met een rietje en eten een krentenbolletje al dan niet met kaas. Wat een onzin! Kan me nog enigszins voorstellen dat ze niet willen dat er een bus bij het stadion komt die je op een kilometer afstand al hoort, kan zou heel misschien wel eens iets uit kúnnen lokken.... Te triest dit. Twente kan op zijn minst eens informeren bij de clubs waar dit goed voor is.
  • 6 Dec 2018 om 12:25
    Ikzeg. Dan is er dit dan is er dat. En weer komen wij in het nieuws, wat ik het ergste vind dat er enkele rad draaiers in heel Nederland hier voor gezorgd hebben. Ik ging altijd mee en ruzie nee ik ging er heen voor mijn trouwe club. Niet meer en niet minder degene die vechten waren meestal altijd de zelfde. Op sluiten heeft geen zin. Geef ze een vol leven stadion verbod.
  • 6 Dec 2018 om 12:07
    Waar gaat het heen in dit land