Homepage » Sfeer & supporters » Actie Willem II-supporters krijgt staartje: ''Zij zullen een stadionverbod krijgen''

Actie Willem II-supporters krijgt staartje: ''Zij zullen een stadionverbod krijgen''

( 23 reacties)
Actie Willem II-supporters krijgt staartje: ''Zij zullen een stadionverbod krijgen''

FC Twente werd gisteravond uitgeschakeld in het bekertoernooi door Willem II. In de eerste helft deed zich een incident voor met de Tilburgse supporters. Een aantal van hen gooiden zogenaamde sterrenflikkers vanuit het uitvak naar beneden, in een kindervak.

FC Twente laat nu weten dat enkele personen een stadionverbod zullen krijgen. ''Na dit incident zijn tot nu toe drie personen in beeld gebracht en zij zijn tijdens de wedstrijd uit het vak gehaald. Deze personen zullen een stadionverbod opgelegd krijgen'', is de club duidelijk in een statement op de officiële website. ''FC Twente sluit niet uit dat meerdere personen in het uitvak via camerabeelden worden geïdentificeerd. De politie en het OM hebben de zaak verder in onderzoek.''

De club was al op de hoogte dat de Tilburgse fans deze actie wilden doen, maar verbood deze. ''Enkele uren voor de wedstrijd ontving FC Twente bericht van Willem II dat deze sfeeractie in het uitvak gehouden zou worden. In verband met de veiligheid van de supporters in het vak eronder heeft FC Twente samen met politie en gemeente deze sfeeractie met sterrenflikkers van Willem II verboden''

Uiteindelijk hebben de Willem II-fans deze actie toch doorgezet. ''Hier is door een deel van de supporters van Willem II geen gehoor aangegeven. FC Twente betreurt het ten zeerste dat dit incident heeft plaatsgevonden.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jan 2019 om 22:43
    • Quote van 24 Jan 2019 om 14:26
      Ik zeg ook niet dat het "netjes" is met sterretjes te gooien, maar een SV vind ik zwaar overdreven.
    Kan ik ook wel weer inkomen
  • 24 Jan 2019 om 21:46
    • Quote van 24 Jan 2019 om 20:00
      Ja Tuurlijk. Paar sterretjes en het stadion fikt af. Wat een stelletje.... Hier. Bah.
    Wie heeft het over het affikken van het stadion? Dat is van beton. Kleding en niet-geïmpregneerde doeken kunnen echter wel vlam vatten als gevolg van vuurwerk, dus ook van sterretjes.
  • 24 Jan 2019 om 20:46
    • Quote van 24 Jan 2019 om 20:00
      Ja Tuurlijk. Paar sterretjes en het stadion fikt af. Wat een stelletje.... Hier. Bah.
    Zucht!
  • 24 Jan 2019 om 20:00
    • Quote van 24 Jan 2019 om 17:01
      Zeg je dat ook als het wel mis was gegaan en iemand flinke brandwonden had opgelopen of als er brand was ontstaan. Dat had namelijk makkelijk gekund en is gelukkig niet gebeurd.
    Ja Tuurlijk. Paar sterretjes en het stadion fikt af. Wat een stelletje.... Hier. Bah.
  • 24 Jan 2019 om 17:01
    • Quote van 24 Jan 2019 om 14:26
      Ik zeg ook niet dat het "netjes" is met sterretjes te gooien, maar een SV vind ik zwaar overdreven.
    Zeg je dat ook als het wel mis was gegaan en iemand flinke brandwonden had opgelopen of als er brand was ontstaan. Dat had namelijk makkelijk gekund en is gelukkig niet gebeurd.
  • 24 Jan 2019 om 14:26
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:57
      Leg er maar eens eentje brandend in je nek... van boven, achter en onverwacht is gewoon laf. Had die dingen bij je gehouden en er was weinig aan de hand geweest.
    Ik zeg ook niet dat het "netjes" is met sterretjes te gooien, maar een SV vind ik zwaar overdreven.
  • 24 Jan 2019 om 11:57
    • Quote van 24 Jan 2019 om 11:48
      Voetbal is voor stoere kerels! Als je niet tegen sterretjes, fakkels, rookbommen en af en toe een relletje kan moet je niet naar het stadion gaan. Geen plek voor jankerds! Behalve dan als de politie en ME je aan pakt. Dan is dat natuurlijk wel schandalig!
    Als je ermee naar een ander gooit zit je sowieso fout.
  • 24 Jan 2019 om 11:48
    Voetbal is voor stoere kerels! Als je niet tegen sterretjes, fakkels, rookbommen en af en toe een relletje kan moet je niet naar het stadion gaan. Geen plek voor jankerds! Behalve dan als de politie en ME je aan pakt. Dan is dat natuurlijk wel schandalig!
  • 24 Jan 2019 om 11:20
    Uitspraak van Leo Driesssen, sterretjes het is leuk want het is koud vuur en het is onschuldig. Nou meneer Driessen, koud vuur bestaat niet bij dit soort vuurwerk. Vuur heeft sowieso een ontbrandingstemperatuur nodig en die is hoog bij dit materiaal. Pak het brandende deel maar eens vast en je kunt naar de dokter voor een forse brandwond.Schandalig om dit naar het kindervak, trouwens überhaupt naar een ander te gooien.Je zult het brandende deel maar op je hoofd of jas krijgen en er kan brand ontstaan met alle gevolgen van dien.
  • 24 Jan 2019 om 11:02
    • Quote van 24 Jan 2019 om 10:14
      Mooie actie. Hoort alleen niet naar beneden gegooid te worden. Gaat niet alleen om mogelijke brandvlekken, stel iemand met een dure jas zit daar, wordt je niet vrolijk van. Zijn wij ook wel is de fout mee in gegaan maar staat hier los van.
    Eens! Goede actie alleen jammer dat het gegooid moet worden
  • 24 Jan 2019 om 10:45
    • Quote van 24 Jan 2019 om 10:37
      Ik zit me wel af te vragen of het verstandig is om het uitvak op de tweede ring te hebben boven een kindervak. Kan dat niet anders, b.v. maak het uitvak smaller en verdeel het over de beide ringen. De uit supporters worden dan in twee groepen gesplitst en bij calamiteiten kun je dan sneller wat doen.
    Idd
  • 24 Jan 2019 om 10:37
    Ik zit me wel af te vragen of het verstandig is om het uitvak op de tweede ring te hebben boven een kindervak. Kan dat niet anders, b.v. maak het uitvak smaller en verdeel het over de beide ringen. De uit supporters worden dan in twee groepen gesplitst en bij calamiteiten kun je dan sneller wat doen.
  • 24 Jan 2019 om 10:14
    Mooie actie. Hoort alleen niet naar beneden gegooid te worden. Gaat niet alleen om mogelijke brandvlekken, stel iemand met een dure jas zit daar, wordt je niet vrolijk van. Zijn wij ook wel is de fout mee in gegaan maar staat hier los van.
  • 24 Jan 2019 om 09:59
    Dat er dan ook nog Mafklappers zijn die zoiets verdedigen
  • 24 Jan 2019 om 09:57
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:54
      Brandwondencentrum?
      Mijn God, overdrijven is ook een vak, we hebben het over sterretjes, niet over fakkels.
    Leg er maar eens eentje brandend in je nek... van boven, achter en onverwacht is gewoon laf. Had die dingen bij je gehouden en er was weinig aan de hand geweest.
  • 24 Jan 2019 om 09:54
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:45
      Hoezo schandalig een stadion verbod. Het afsteken van een sterretje is niet het probleem maar deze naar beneden gooien in een vak onderhun. Waar voetbalsupporters zitten die niet zitten te wachten op een heet en brandend stukje metaal dat op hun terecht kan komen. Of denk je nog steeds dat sterretjes koud vuur zijn, ga eens informeren bij het brandwondencentrum in Nederland wat de gevolgen hier van kunnen zijn.
    Brandwondencentrum?
    Mijn God, overdrijven is ook een vak, we hebben het over sterretjes, niet over fakkels.
  • 24 Jan 2019 om 09:45
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:33
      Een SV voor een paar sterretjes, schandalig.
    Hoezo schandalig een stadion verbod. Het afsteken van een sterretje is niet het probleem maar deze naar beneden gooien in een vak onderhun. Waar voetbalsupporters zitten die niet zitten te wachten op een heet en brandend stukje metaal dat op hun terecht kan komen. Of denk je nog steeds dat sterretjes koud vuur zijn, ga eens informeren bij het brandwondencentrum in Nederland wat de gevolgen hier van kunnen zijn.
  • 24 Jan 2019 om 09:44
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:33
      Een SV voor een paar sterretjes, schandalig.
    De actie was goed bedoeld alleen jammer dat er een paar een heel statement kunnen verneuken door juist “vuurwerk” te gooien. Idee: top, uitvoering: slecht
  • 24 Jan 2019 om 09:35
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:33
      Een SV voor een paar sterretjes, schandalig.
    De actie was prima. Alleen het naar beneden gooien van de sterretjes niet!
  • 24 Jan 2019 om 09:33
    Een SV voor een paar sterretjes, schandalig.
  • 24 Jan 2019 om 09:11
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:06
      Wat stond er precies op dat spandoek? Was me tijdens de wedstrijd niet opgevallen.
    De knvb is goed in onze cultuur verkrachten
  • 24 Jan 2019 om 09:11
    • Quote van 24 Jan 2019 om 09:06
      Wat stond er precies op dat spandoek? Was me tijdens de wedstrijd niet opgevallen.
    Dat de knvb sterren zijn in het verkrachten van sfeeracties.
  • 24 Jan 2019 om 09:06
    Wat stond er precies op dat spandoek? Was me tijdens de wedstrijd niet opgevallen.