Homepage » Sfeer & supporters » Supporters zorgen voor laatste bedrag financiële redding FC Twente

Supporters zorgen voor laatste bedrag financiële redding FC Twente

( 21 reacties)
Supporters zorgen voor laatste bedrag financiële redding FC Twente

Supporters van FC Twente dragen ook hun steentje bij aan de redding van FC Twente. Uit de kas van de actie 'Twente voor Twente' wordt een bijdrage van 50.000 euro beschikbaar gesteld, zo meldt Twente, verenigt!

Het bedrag wordt geschonken aan De Ambassadeurs. Het bedrag wordt door investeringsmaatschappij Reggeborgh verdubbeld naar een ton. "We zijn weer een stap dichter bij de volledige herrijzenis van ons aller FC Twente", schrijft Twente, verenigt!. "Dat tekent de steun die club heeft en ook haar achterban. Jong, oud, man, vrouw, rijk, arm, ziek en gezond, wat ons verbindt is FC Twente, de club van ons leven."

Twee jaar geleden werd bij de actie 'Twente voor Twente' 80.000 euro ingezameld. Daarvan is 30.000 euro besteed aan verbetering van het trainingscomplex en de jeugdopleiding. Ook voor de resterende halve ton was al een doel gevonden, maar daar wordt nu van afgeweken.

"Nu er nog een laatste stukje nodig is om aan de acht ton te komen die De Ambassadeurs nodig hadden, hebben we besloten het anders te doen. Als Twente voor Twente worden we één van de ruim zestig ambassadeurs. Want als je van 50.000 euro voor de club 100.000 euro kunt maken, ben je gek als je het niet doet", aldus een woordvoerder van Twente voor Twente tegenover TC Tubantia.

De actie van De Ambassadeurs, sponsors die voor ten minste 10.000 euro aandelen kochten, komt met het bedrag van Twente voor Twente op 800.000 euro, wat door Reggeborgh verdubbeld wordt naar 1,6 miljoen euro. Daarnaast zorgen de 'Noabers', de grotere sponsoren, voor 6,2 miljoen euro. Met de verdubbelaar komt dat op 12,4 miljoen euro. In totaal is de benodigde veertien miljoen euro dus binnen. De volgende stap is het omzetten van de geldbedragen in aandelen van de club.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Mar 2019 om 19:00
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:31
      Respect ik maar koop er lekker een chocomelk van in de veste. En anders krijg je er 1 van mij.
    Ikzeg. Hallo Messi. Bedankt voor je aanbod ik lees het nu pas was even plat ha ha komt goed gaan wij zeker doen als wij kampioen worden. En dat gaan wij zeker worden.
  • 5 Mar 2019 om 12:57
    • Quote van 5 Mar 2019 om 12:00
      Om de oprotpremie van Verbeek deels te betalen.
    Dat is ook een doel. Maar goed wil ik het niet noemen.
  • 5 Mar 2019 om 12:52
    • Quote van 5 Mar 2019 om 12:40
      In een helft passen ook 3 halve liters ??????????
    Now we're talking! :-)
  • 5 Mar 2019 om 12:40
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:20
      Kijk je altijd maar één helft dan? ;-)
    In een helft passen ook 3 halve liters ??????????
  • 5 Mar 2019 om 12:00
    • Quote van 5 Mar 2019 om 11:40
      Top om het laatste deel daarvoor te gebruiken, hebben de supporters het gevoel dat zij toch iets hebben kunnen doen. Er waren al verschillende vragen en ideeën om supporters mee te laten doen. Weet iemand waar dit restant oorspronkelijk voor bedoeld was?
    Om de oprotpremie van Verbeek deels te betalen.
  • 5 Mar 2019 om 11:40
    Top om het laatste deel daarvoor te gebruiken, hebben de supporters het gevoel dat zij toch iets hebben kunnen doen. Er waren al verschillende vragen en ideeën om supporters mee te laten doen. Weet iemand waar dit restant oorspronkelijk voor bedoeld was?
  • 5 Mar 2019 om 11:39
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:44
      Betaal je daar dan tegenwoordig €5 voor? ????
    Geen Idee? Ik Drink alleen Bier héhé
  • 5 Mar 2019 om 10:44
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:31
      Respect ik maar koop er lekker een chocomelk van in de veste. En anders krijg je er 1 van mij.
    Betaal je daar dan tegenwoordig €5 voor? ????
  • 5 Mar 2019 om 10:44
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:29
      Mooi dat mijn 50 euro destijds toch nuttig terecht gekomen is... vroeg ik me al wel eens een keertje af wat er eigenlijk mee gebeurd is.... de rechtervoetbalschoen van Fernandes is door mij betaald en gaat ons nog veel plezier opleveren... graag gedaan boys! :)
    Hahaha
  • 5 Mar 2019 om 10:31
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:12
      Ikzeg. Ru geweldig idee had ik ook al op geantwoord iemand zij laten wij allemaal 10euro doneren, ik kan niet iedereen in de portefeuille of portemonnee kijken ik haal 5 euro daar ben ik eerlijk in. En ik lever daar nog enkele lege flessen voor in. Geweldig gaat lukken.
    Respect ik maar koop er lekker een chocomelk van in de veste. En anders krijg je er 1 van mij.
  • 5 Mar 2019 om 10:29
    Mooi dat mijn 50 euro destijds toch nuttig terecht gekomen is... vroeg ik me al wel eens een keertje af wat er eigenlijk mee gebeurd is.... de rechtervoetbalschoen van Fernandes is door mij betaald en gaat ons nog veel plezier opleveren... graag gedaan boys! :)
  • 5 Mar 2019 om 10:23
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:12
      Ikzeg. Ru geweldig idee had ik ook al op geantwoord iemand zij laten wij allemaal 10euro doneren, ik kan niet iedereen in de portefeuille of portemonnee kijken ik haal 5 euro daar ben ik eerlijk in. En ik lever daar nog enkele lege flessen voor in. Geweldig gaat lukken.
    Precies iedereen kan geven wat hij kwijt kan zo komen we al aardig in de goede richting.
  • 5 Mar 2019 om 10:23
    Geweldig! Met z’n allen. Zoals het hoor bij ons! Fantastisch werk van iedereen, klasse!!
  • 5 Mar 2019 om 10:20
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:05
      Ik koop ook elke thuiswedstrijd 2 bier.
    Kijk je altijd maar één helft dan? ;-)
  • 5 Mar 2019 om 10:19
    Daar gaat het statiegeld
  • 5 Mar 2019 om 10:12
    • Quote van 5 Mar 2019 om 10:08
      Gewoon bij de volgende thuis wedstrijd zorgen dat erbij de in en uitgangen mensen staan waar je geld aan kunt geven voor onze club.
    Ikzeg. Ru geweldig idee had ik ook al op geantwoord iemand zij laten wij allemaal 10euro doneren, ik kan niet iedereen in de portefeuille of portemonnee kijken ik haal 5 euro daar ben ik eerlijk in. En ik lever daar nog enkele lege flessen voor in. Geweldig gaat lukken.
  • 5 Mar 2019 om 10:08
    Gewoon bij de volgende thuis wedstrijd zorgen dat erbij de in en uitgangen mensen staan waar je geld aan kunt geven voor onze club.
  • 5 Mar 2019 om 10:06
    Ikzeg. Geweldig, ook ik heb gelukkig iets bijgedragen maar ook weer geweldig van reggenborch om het weer te verdubbelen geweldig nu hoop ik dat wij vrijdag avond met 1-3 winnen doneer ik uit de poule naar ons fctwente.
  • 5 Mar 2019 om 10:06
    Lekker hoor!
  • 5 Mar 2019 om 10:05
    Ik koop ook elke thuiswedstrijd 2 bier.
  • 5 Mar 2019 om 09:54
    Ik heb toen ook een kleine donatie gedaan, fijn om nu te zien dat het zeer goed besteedt wordt. Klasse
zondag 24 maart 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›