Leuke beelden: Garcia en De Lange showen skills op trainingsveld Trainingsvelden onbespeelbaar; FC Twente wijkt uit naar kunstgras Boere wekt interesse en sluit vertrek bij Uerdingen niet uit TUSSENSTAND | Vrije verkoop bekerduel FC Twente - Go Ahead Eagles gestart Eredivisie-clubs leggen wedstrijd minuut stil als statement tegen racisme

FOTO | Opnieuw supportersbus FC Twente bekogeld met stenen

( 28 reacties)
FOTO | Opnieuw supportersbus FC Twente bekogeld met stenen

Opnieuw is een supportersbus van FC Twente na afloop van een uitwedstrijd bekogeld met stenen. Ditmaal was de bus van de Vriendenkring het doelwit van andere supporters.

De bus werd na de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk maandagavond geraakt door stenen op de snelweg net voorbij Den Bosch. Ditmaal sneuvelde er geen ruit, maar zitten er wel flinke deuken in de bus. Er vielen geen gewonden. Het is niet duidelijk wie achter de actie zat.

Een aantal weken geleden was de dubbeldekker van FC Twente-supporters uit Denekamp, de zogenoemde 'Noaberbus', door stenen bekogeld nabij Deventer. Een ruit sneuvelde door de stenen, maar er vielen ook geen gewonden.

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Helaas op de terug weg de bus van de vriendenkring FCT Vriendenkring Express geraakt door stenen net na den Bosch op de snelweg jammer dat het zo moet #voetbalanno2019 #fctwente

Een bericht gedeeld door vriendenkring express (@vriendenkringexpress) op

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Apr 2019 om 21:48
    • Quote van 2 Apr 2019 om 21:30
      Waar maak je je dan druk om. Dat wereldje ken ik niet en heb ook geen behoefte het te kennen. Ik ben supporter van Twente op een andere manier dan jij. Maak niets kapot, ben geen ander tot last en voel me er heerlijk bij. Mezelf bewijzen hoef ik niet met stoere taal, gescheld, vandalisme of geweld.
    Nee je voor je kop laten slaan en dan niks terug doen, of keer je ze de andere wang ook toe. Maar goed jij denkt er zo over ik zo.
  • 2 Apr 2019 om 21:30
    • Quote van 2 Apr 2019 om 21:18
      Bij ons ook nog wel genoeg die dit op mijn mNier willen oplossen.hoor, of ben jou nou werkelijk zo dom dat er een vrij grote groep is die er zo over denkt als ik? En dit al langer dan 20-25 tot 30 jaar doen en er nog steeds staan als het moet? Maar dat wereldje ken.je niet Boes ga jij nu maar met je klaphandjes door, en met je vrome leven ok. Maar geloof me soms is een keihard antwoord terug tegen deze gasten de beste oplossing. En vergeet niet je gebedje te doen voor het slapen.
    Waar maak je je dan druk om. Dat wereldje ken ik niet en heb ook geen behoefte het te kennen. Ik ben supporter van Twente op een andere manier dan jij. Maak niets kapot, ben geen ander tot last en voel me er heerlijk bij. Mezelf bewijzen hoef ik niet met stoere taal, gescheld, vandalisme of geweld.
  • 2 Apr 2019 om 21:20
    • Quote van 2 Apr 2019 om 21:04
      En jij naar GAE of FCDB. Zit het vol met figuren als jij.
    Klaphandjes, pet en sjaaltje voor Boes, Hij gaat naar Retteketet Az.
  • 2 Apr 2019 om 21:18
    • Quote van 2 Apr 2019 om 21:04
      En jij naar GAE of FCDB. Zit het vol met figuren als jij.
    Bij ons ook nog wel genoeg die dit op mijn mNier willen oplossen.hoor, of ben jou nou werkelijk zo dom dat er een vrij grote groep is die er zo over denkt als ik? En dit al langer dan 20-25 tot 30 jaar doen en er nog steeds staan als het moet? Maar dat wereldje ken.je niet Boes ga jij nu maar met je klaphandjes door, en met je vrome leven ok. Maar geloof me soms is een keihard antwoord terug tegen deze gasten de beste oplossing. En vergeet niet je gebedje te doen voor het slapen.
  • 2 Apr 2019 om 21:04
    • Quote van 2 Apr 2019 om 20:50
      Retteket ga naar AZ . Perfecte club voor jou Boeskool
    En jij naar GAE of FCDB. Zit het vol met figuren als jij.
  • 2 Apr 2019 om 20:50
    • Quote van 2 Apr 2019 om 20:35
      Lol, bijzonder dat sommige mensen regelmatig in dat soort omstandigheden terechtkomen en anderen nooit... ;) Ik ben uiterst vroom en vaar daar goed bij. Ik vraag me alleen af of mijn pet en sjaal niet iets te warm worden nu het lente is.
    Retteket ga naar AZ . Perfecte club voor jou Boeskool
  • 2 Apr 2019 om 20:49
    • Quote van 2 Apr 2019 om 20:35
      Lol, bijzonder dat sommige mensen regelmatig in dat soort omstandigheden terechtkomen en anderen nooit... ;) Ik ben uiterst vroom en vaar daar goed bij. Ik vraag me alleen af of mijn pet en sjaal niet iets te warm worden nu het lente is.
    Nee die houden.hun mond op het uitvak haha en juichen niet als Twente scoort , nou ik wel hoor.
  • 2 Apr 2019 om 20:35
    • Quote van 2 Apr 2019 om 20:26
      Ach schei toch uit altijd met dat vrome en morele gelul, volgens mij als jijnaar een uitwedstrijd gaat en een van je maten.krijgt een beuk dan, dan draai je volgens mij hard om en ren je hard weg. Man gewoon een keer hard tegen hard is het klaar.
    Lol, bijzonder dat sommige mensen regelmatig in dat soort omstandigheden terechtkomen en anderen nooit... ;) Ik ben uiterst vroom en vaar daar goed bij. Ik vraag me alleen af of mijn pet en sjaal niet iets te warm worden nu het lente is.
  • 2 Apr 2019 om 20:28
    • Quote van 2 Apr 2019 om 20:23
      Nee bulshit gewoon niet de chauffeur pakken en geen familie bus gewoon een bus waar zeker weten de zgn hooltjes in zitten. Dan de bus aan de kant zien te krijgen en de chauffeur netjes uit laten stappen en vervolgens die gasten een portie geven en hun bus slopen klaar!!!!Dan doen ze het niet snel weer geloof me, denk je dat een waarschuwing help van een of andere instantie? Nee dus.
    Pffff, zolang het spullen van een ander zijn maakt het jou volgens mij niks uit. Busje hier molesteren, terrasje (in de voorbereiding) daar naar de gallemiezen helpen. Totdat ze jouw persoonlijke bezittingen komen verbouwen/vernielen.....maar ach, daar ben je voor verzekerd toch?
  • 2 Apr 2019 om 20:26
    • Quote van 2 Apr 2019 om 19:57
      Probeer het eens zou ik zeggen. Breng je iig geen anderen mee in gevaar, en dupeer je geen goedwillende medesupporters mee.
    Ach schei toch uit altijd met dat vrome en morele gelul, volgens mij als jijnaar een uitwedstrijd gaat en een van je maten.krijgt een beuk dan, dan draai je volgens mij hard om en ren je hard weg. Man gewoon een keer hard tegen hard is het klaar.
  • 2 Apr 2019 om 20:23
    • Quote van 2 Apr 2019 om 18:41
      En de buschauffeur/busmaatschappij is weer de dupe... Gevolg op den duur: geen uitsupporters meer welkom in het voetbal want het geeft alleen maar tramelant. Maar Ja Die heeft z'n lolletje weer gehad door iets af te breken.
    Nee bulshit gewoon niet de chauffeur pakken en geen familie bus gewoon een bus waar zeker weten de zgn hooltjes in zitten. Dan de bus aan de kant zien te krijgen en de chauffeur netjes uit laten stappen en vervolgens die gasten een portie geven en hun bus slopen klaar!!!!Dan doen ze het niet snel weer geloof me, denk je dat een waarschuwing help van een of andere instantie? Nee dus.
  • 2 Apr 2019 om 19:57
    • Quote van 2 Apr 2019 om 19:36
      Wat wil jij ze dan geven een bos tulpen.
    Probeer het eens zou ik zeggen. Breng je iig geen anderen mee in gevaar, en dupeer je geen goedwillende medesupporters mee.
  • 2 Apr 2019 om 19:36
    • Quote van 2 Apr 2019 om 18:41
      En de buschauffeur/busmaatschappij is weer de dupe... Gevolg op den duur: geen uitsupporters meer welkom in het voetbal want het geeft alleen maar tramelant. Maar Ja Die heeft z'n lolletje weer gehad door iets af te breken.
    Wat wil jij ze dan geven een bos tulpen.
  • 2 Apr 2019 om 19:19
    • Quote van 2 Apr 2019 om 19:09
      Uiteraard roep je daarmee haat op bij tegenstanders, vooral als je er goed voor staat zoals wij nu. Maar die haat mag zich nooit letterlijk op mensen richten. Een tegenaanval met een spandoek, stadion song, of destijds kratten Jupiler bij het stadion helemaal prima. Met stenen (van een viaduct) gooien is een no go! Waarschijnlijk zijn mensen de ongelukken door stenen gooiers alweer vergeten. Hoe bedenk je zo'n actie? De gevolgen kunnen enorm zijn. Kan me niet voorstellen dat ze eropuit zijn om een ongeval en/of slachtoffers op hun geweten willen. Teveel vrije tijd.... dan bedenken mensen idiote dingen.
    Heeft niets met die liederen te maken
  • 2 Apr 2019 om 19:09
    • Quote van 2 Apr 2019 om 17:09
      Inderdaad niet normaal, maar wat ik ook jammer vind is het “wij tegen iedereen en wij zijn gehaat” gebeuren, misschien roep je daarmee ook wel de haat meer op he
    Uiteraard roep je daarmee haat op bij tegenstanders, vooral als je er goed voor staat zoals wij nu. Maar die haat mag zich nooit letterlijk op mensen richten. Een tegenaanval met een spandoek, stadion song, of destijds kratten Jupiler bij het stadion helemaal prima. Met stenen (van een viaduct) gooien is een no go! Waarschijnlijk zijn mensen de ongelukken door stenen gooiers alweer vergeten. Hoe bedenk je zo'n actie? De gevolgen kunnen enorm zijn. Kan me niet voorstellen dat ze eropuit zijn om een ongeval en/of slachtoffers op hun geweten willen. Teveel vrije tijd.... dan bedenken mensen idiote dingen.
  • 2 Apr 2019 om 18:44
    • Quote van 2 Apr 2019 om 16:19
      Helemaal met jou eens, beste ik. Het is triest gesteld met die gasten. De volgende keer wordt er een voorruit geraakt, bus wijkt uit en ramt vol enkele personenauto's met alle gevolgen van dien. Onschuldige mensen wellicht de dood inslepend. Klootzakken die wat mij betreft enkele jaren het gevang in kunnen. Maar ze zullen allemaal wel weer een verschrikkelijke jeugd gehad hebben.
    Los van dat de bus een schrik reactie kan maken .. na het gooien liggen deze behoorlijke stenen dus gewoon op de snelweg he waar jij met je personen auto over heen kan riiden of door je eigen vooruit kan krijgen .. lekker veilig
  • 2 Apr 2019 om 18:42
    • Quote van 2 Apr 2019 om 15:56
      Lijkt wel een trend te worden, gauw aanpakken die zware gekken!! Lijkt zeker op poging tot doodslag!!!
    Als je vroeger naar Utrecht of Ajax uit ging, was dat een vanzelfsprekendheid. Wil niet zeggen dat ik dat goed praat. Je werd van tevoren gewaarschuwd
  • 2 Apr 2019 om 18:41
    • Quote van 2 Apr 2019 om 16:02
      Levenslang?Nee gewoon een keer een bus van hun van de weg dwingen, en hun en de bus total los meppen. Oog om oog, tand om tand klaar!!!!!
    En de buschauffeur/busmaatschappij is weer de dupe... Gevolg op den duur: geen uitsupporters meer welkom in het voetbal want het geeft alleen maar tramelant. Maar Ja Die heeft z'n lolletje weer gehad door iets af te breken.
  • 2 Apr 2019 om 18:34
    • Quote van 2 Apr 2019 om 17:09
      Inderdaad niet normaal, maar wat ik ook jammer vind is het “wij tegen iedereen en wij zijn gehaat” gebeuren, misschien roep je daarmee ook wel de haat meer op he
    Ach maak je niet zo druk. Soms moet je het ook met een korreltje zout nemen. Als je je overal druk om moet maken. Je hebt heel veel soorten mensen. Met allemaal verschillende normen en waarden. En jij gaat dat toch niet veranderen
  • 2 Apr 2019 om 17:09
    Inderdaad niet normaal, maar wat ik ook jammer vind is het “wij tegen iedereen en wij zijn gehaat” gebeuren, misschien roep je daarmee ook wel de haat meer op he
  • 2 Apr 2019 om 17:03
    • Quote van 2 Apr 2019 om 15:18
      Lijkt er meer op dat het supporters zijn van den Bosch, gezien het daar in de buurt geweest is. Neemt niet weg dat het gewoon ontzettend triest is dat het gebeurd is!
    Tuurlijk zijn het go ahead supporters. De vorige keer was het gewoon bij deventer, nu doen ze het ergens anders om minder op te vallen. Den bosch supporters hebben geen reden om dit te doen.
  • 2 Apr 2019 om 16:29
    • Quote van 2 Apr 2019 om 16:09
      Ikzeg. Dit is niet meer normaal en ik ben er helemaal klaar mee hoe mensen met mensen om gaan. Er moet eerst een dode vallen voor dat er echt wat aan gedaan wordt. Ongelooflijk wat is dit erg. Weten deze mensen niet wat er allemaal kan gebeuren dan moeten die mensen die dat doen is een dag mee gaan naar mensen die in een kar zitten dan weten ze meteen wat er aan hun gedrag mankeert om mensen in een kar te laten belanden. Dit moet zo snel mogelijk stoppen. En heel snel ook.
    hoort gewoon bij de cultuur..
  • 2 Apr 2019 om 16:19
    • Quote van 2 Apr 2019 om 16:09
      Ikzeg. Dit is niet meer normaal en ik ben er helemaal klaar mee hoe mensen met mensen om gaan. Er moet eerst een dode vallen voor dat er echt wat aan gedaan wordt. Ongelooflijk wat is dit erg. Weten deze mensen niet wat er allemaal kan gebeuren dan moeten die mensen die dat doen is een dag mee gaan naar mensen die in een kar zitten dan weten ze meteen wat er aan hun gedrag mankeert om mensen in een kar te laten belanden. Dit moet zo snel mogelijk stoppen. En heel snel ook.
    Helemaal met jou eens, beste ik. Het is triest gesteld met die gasten. De volgende keer wordt er een voorruit geraakt, bus wijkt uit en ramt vol enkele personenauto's met alle gevolgen van dien. Onschuldige mensen wellicht de dood inslepend. Klootzakken die wat mij betreft enkele jaren het gevang in kunnen. Maar ze zullen allemaal wel weer een verschrikkelijke jeugd gehad hebben.
  • 2 Apr 2019 om 16:09
    Ikzeg. Dit is niet meer normaal en ik ben er helemaal klaar mee hoe mensen met mensen om gaan. Er moet eerst een dode vallen voor dat er echt wat aan gedaan wordt. Ongelooflijk wat is dit erg. Weten deze mensen niet wat er allemaal kan gebeuren dan moeten die mensen die dat doen is een dag mee gaan naar mensen die in een kar zitten dan weten ze meteen wat er aan hun gedrag mankeert om mensen in een kar te laten belanden. Dit moet zo snel mogelijk stoppen. En heel snel ook.
  • 2 Apr 2019 om 16:02
    • Quote van 2 Apr 2019 om 15:14
      Die kowet supporters die dit doen moeten levenslang krijgen. Gewoon poging tot doodslag en niets minder.
    Levenslang?Nee gewoon een keer een bus van hun van de weg dwingen, en hun en de bus total los meppen. Oog om oog, tand om tand klaar!!!!!
  • 2 Apr 2019 om 15:56
    Lijkt wel een trend te worden, gauw aanpakken die zware gekken!! Lijkt zeker op poging tot doodslag!!!
  • 2 Apr 2019 om 15:18
    • Quote van 2 Apr 2019 om 15:14
      Die kowet supporters die dit doen moeten levenslang krijgen. Gewoon poging tot doodslag en niets minder.
    Lijkt er meer op dat het supporters zijn van den Bosch, gezien het daar in de buurt geweest is. Neemt niet weg dat het gewoon ontzettend triest is dat het gebeurd is!
  • 2 Apr 2019 om 15:14
    Die kowet supporters die dit doen moeten levenslang krijgen. Gewoon poging tot doodslag en niets minder.
zondag 24 november 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›