FC Twente stelt 1965 kaarten beschikbaar voor minimagezinnen

( 23 reacties)
FC Twente stelt 1965 kaarten beschikbaar voor minimagezinnen

FC Twente moet per seizoen maar liefst 1965 kaarten beschikbaar stellen voor minimagezinnen in Enschede. Dat werd maandagavond duidelijk tijdens de raadsvergadering, zo meldt TC Tubantia.

Een meerderheid van de gemeenteraad ging akkoord met een amendement van de PVV, dat juist tegen kwijtschelding van de lening van FC Twente stemde. Toch wilde de PVV, opvallend genoeg samen met DENK, dat FC Twente per thuiswedstrijd 250 kaarten én een consumptiebon beschikbaar zou te stellen en die te verdelen onder de armen van de stad.

Na overleg met de directie van FC Twente, die op de publiekstribune van de raadszaal in het gemeentehuis zat, werd het amendement uiteindelijk aangepast. Daarom stelt FC Twente nu per seizoen 1965 kaarten beschikbaar voor minimagezinnen in Enschede. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Apr 2019 om 20:05
    • Quote van 9 Apr 2019 om 19:58
      Wat moet 250 man met 1 consumptiebon? Dan heeft 249 man niks.
    Allemaal een rood wit rietje :))
  • 9 Apr 2019 om 20:01
    • Quote van 9 Apr 2019 om 19:58
      Wat moet 250 man met 1 consumptiebon? Dan heeft 249 man niks.
    Hahaha
  • 9 Apr 2019 om 19:58
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:59
      Wel belachelijk dat die consumptiebon er nu niet meer bij zit.
    Wat moet 250 man met 1 consumptiebon? Dan heeft 249 man niks.
  • 9 Apr 2019 om 16:59
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:55
      Degene die dat geregeld heeft moet hier de financiele leiding krijgen haha.
    Wel belachelijk dat die consumptiebon er nu niet meer bij zit.
  • 9 Apr 2019 om 16:57
    • Quote van 9 Apr 2019 om 14:38
      Dat is triest dat het nodig is, brood meegeven voor andere kinderen, in zo'n rijk land als Nederland. Natuurlijk hoeft niet iedereen het zo breed te hebben dat ze seizoenskaarten kunnen kopen, 3 weken op vakantie kunnen etc, maar men moet wel fatsoenlijk te eten hebben en de vaste lasten kunnen betalen. Goed dat Twente aan deze mensen denkt en ze dit (hopelijk) plezier gunnen.
    Inderdaad, er is in Nederland veel verborgen armoede, door schaamte vraagt men veelal niet om hulp en zakken ze steeds verder weg in het financiele moeras.
  • 9 Apr 2019 om 16:55
    • Quote van 9 Apr 2019 om 15:09
      Dus voor 5 miljoen zijn er 1965 kaarten verkocht ? Werelddeal....
    Degene die dat geregeld heeft moet hier de financiele leiding krijgen haha.
  • 9 Apr 2019 om 15:42
    • Quote van 9 Apr 2019 om 15:09
      Dus voor 5 miljoen zijn er 1965 kaarten verkocht ? Werelddeal....
    Ik merk een negatieve ondertoon haha verklaar je nader aub;-)
  • 9 Apr 2019 om 15:27
    • Quote van 9 Apr 2019 om 15:09
      Dus voor 5 miljoen zijn er 1965 kaarten verkocht ? Werelddeal....
    Lol.
  • 9 Apr 2019 om 15:09
    Dus voor 5 miljoen zijn er 1965 kaarten verkocht ? Werelddeal....
  • 9 Apr 2019 om 14:38
    • Quote van 9 Apr 2019 om 10:16
      Enige nuance, minimagezinnen kunnen ook 1-ouder gezinnen zijn waarbij de ouder thuis is voor de kinderen. Minimagezin zijn is (vaak) geen keuze. Zelfs wanneer het minima is kunnen het werkenden betreffen, van dichtbij meegemaakt bij kinderen op school van mijn kids. Zeer triest, kids die nergens mee kunnen, werkweek etc. Kleding verouderd en zelfs op eten werd bezuinigd, heb mijn kids wel eens meer meegegeven zodat ze een boterham oid konden geven.
    Dat is triest dat het nodig is, brood meegeven voor andere kinderen, in zo'n rijk land als Nederland. Natuurlijk hoeft niet iedereen het zo breed te hebben dat ze seizoenskaarten kunnen kopen, 3 weken op vakantie kunnen etc, maar men moet wel fatsoenlijk te eten hebben en de vaste lasten kunnen betalen. Goed dat Twente aan deze mensen denkt en ze dit (hopelijk) plezier gunnen.
  • 9 Apr 2019 om 14:34
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:05
      Wat een complete bullshit man, ik heb het niet nodig maar vind dit wel tof. Ik ken ook een kerel hard gewerkt altijd, gezin met 4 kinderen, had koophuis , had het goed . Toen kwam de klat in zijn relatie, hij werd afgekeurd, schulden mee van zijn iniddels ex, en ga zo aar door. Van 2700 netto naar 50€ van de Stadsbank in de wek!!!!En dan 22 jaar gewerkt, en nu niet meer werken kunnen. Masr vergeet niet dat hij door zijn werk jarenlang heeft mee betaald aan het sociale stelsel in stand te houden. Dus ik vind het een belachlijk vooroordeel van jou, en vind het super dat deze mensen die ongetwijfeld ook van Fc twente houden ook eens kunnen gaan. Wat mij betreft super gedaan gemeente, en ik hoop dat deze burgers die het moeilijk hebben in Enschede ook mogen genieten van ons Fc Twente. En praat niet zoveel onzin kijk ook naar de echt schrijnende gevallen.
    Precies helemaal mee eens! Maar ik denk dat Rob wat anders bedoeld en dat zijn de profiteurs van deze maatschappij! Dat zijn mensen waar die persoon van jou altijd voor heeft gewerkt en nu zelf de klos is! Het is zeer triest dat dit gebeurd en zo komen diegene die echt hulp nodig hebben te pas!
  • 9 Apr 2019 om 14:30
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:05
      Wat een complete bullshit man, ik heb het niet nodig maar vind dit wel tof. Ik ken ook een kerel hard gewerkt altijd, gezin met 4 kinderen, had koophuis , had het goed . Toen kwam de klat in zijn relatie, hij werd afgekeurd, schulden mee van zijn iniddels ex, en ga zo aar door. Van 2700 netto naar 50€ van de Stadsbank in de wek!!!!En dan 22 jaar gewerkt, en nu niet meer werken kunnen. Masr vergeet niet dat hij door zijn werk jarenlang heeft mee betaald aan het sociale stelsel in stand te houden. Dus ik vind het een belachlijk vooroordeel van jou, en vind het super dat deze mensen die ongetwijfeld ook van Fc twente houden ook eens kunnen gaan. Wat mij betreft super gedaan gemeente, en ik hoop dat deze burgers die het moeilijk hebben in Enschede ook mogen genieten van ons Fc Twente. En praat niet zoveel onzin kijk ook naar de echt schrijnende gevallen.
    En zo is het!
  • 9 Apr 2019 om 13:54
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:05
      Wat een complete bullshit man, ik heb het niet nodig maar vind dit wel tof. Ik ken ook een kerel hard gewerkt altijd, gezin met 4 kinderen, had koophuis , had het goed . Toen kwam de klat in zijn relatie, hij werd afgekeurd, schulden mee van zijn iniddels ex, en ga zo aar door. Van 2700 netto naar 50€ van de Stadsbank in de wek!!!!En dan 22 jaar gewerkt, en nu niet meer werken kunnen. Masr vergeet niet dat hij door zijn werk jarenlang heeft mee betaald aan het sociale stelsel in stand te houden. Dus ik vind het een belachlijk vooroordeel van jou, en vind het super dat deze mensen die ongetwijfeld ook van Fc twente houden ook eens kunnen gaan. Wat mij betreft super gedaan gemeente, en ik hoop dat deze burgers die het moeilijk hebben in Enschede ook mogen genieten van ons Fc Twente. En praat niet zoveel onzin kijk ook naar de echt schrijnende gevallen.
    Precies maat zoist
  • 9 Apr 2019 om 13:50
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:05
      Wat een complete bullshit man, ik heb het niet nodig maar vind dit wel tof. Ik ken ook een kerel hard gewerkt altijd, gezin met 4 kinderen, had koophuis , had het goed . Toen kwam de klat in zijn relatie, hij werd afgekeurd, schulden mee van zijn iniddels ex, en ga zo aar door. Van 2700 netto naar 50€ van de Stadsbank in de wek!!!!En dan 22 jaar gewerkt, en nu niet meer werken kunnen. Masr vergeet niet dat hij door zijn werk jarenlang heeft mee betaald aan het sociale stelsel in stand te houden. Dus ik vind het een belachlijk vooroordeel van jou, en vind het super dat deze mensen die ongetwijfeld ook van Fc twente houden ook eens kunnen gaan. Wat mij betreft super gedaan gemeente, en ik hoop dat deze burgers die het moeilijk hebben in Enschede ook mogen genieten van ons Fc Twente. En praat niet zoveel onzin kijk ook naar de echt schrijnende gevallen.
    Volledig mee eens
  • 9 Apr 2019 om 13:42
    Goede zaak, er zijn ook gezinnen/ mensen die graag ergens heen willen of speciaal naar Fc Twente willen en het bevoordeeld niet kunnen door verschillende financiële redenen. Zo zijn ze er mooi tussenuit en de spelers hebben iets meer support, kat in bakkie!!
  • 9 Apr 2019 om 12:58
    • Quote van 9 Apr 2019 om 12:05
      Wat een complete bullshit man, ik heb het niet nodig maar vind dit wel tof. Ik ken ook een kerel hard gewerkt altijd, gezin met 4 kinderen, had koophuis , had het goed . Toen kwam de klat in zijn relatie, hij werd afgekeurd, schulden mee van zijn iniddels ex, en ga zo aar door. Van 2700 netto naar 50€ van de Stadsbank in de wek!!!!En dan 22 jaar gewerkt, en nu niet meer werken kunnen. Masr vergeet niet dat hij door zijn werk jarenlang heeft mee betaald aan het sociale stelsel in stand te houden. Dus ik vind het een belachlijk vooroordeel van jou, en vind het super dat deze mensen die ongetwijfeld ook van Fc twente houden ook eens kunnen gaan. Wat mij betreft super gedaan gemeente, en ik hoop dat deze burgers die het moeilijk hebben in Enschede ook mogen genieten van ons Fc Twente. En praat niet zoveel onzin kijk ook naar de echt schrijnende gevallen.
    Precies, daarom had ik graag iets meer uitleg gewild van rob huis.
    Want volgens mij weet hij totaal niet wat er speelt bij de minder bedeelde mensen onder ons.
    En roept zo maar weer iets in de rondte.
  • 9 Apr 2019 om 12:05
    • Quote van 9 Apr 2019 om 09:20
      De motivatie om te gaan werken verder mag iedereen deze zin afmaken
    Wat een complete bullshit man, ik heb het niet nodig maar vind dit wel tof. Ik ken ook een kerel hard gewerkt altijd, gezin met 4 kinderen, had koophuis , had het goed . Toen kwam de klat in zijn relatie, hij werd afgekeurd, schulden mee van zijn iniddels ex, en ga zo aar door. Van 2700 netto naar 50€ van de Stadsbank in de wek!!!!En dan 22 jaar gewerkt, en nu niet meer werken kunnen. Masr vergeet niet dat hij door zijn werk jarenlang heeft mee betaald aan het sociale stelsel in stand te houden. Dus ik vind het een belachlijk vooroordeel van jou, en vind het super dat deze mensen die ongetwijfeld ook van Fc twente houden ook eens kunnen gaan. Wat mij betreft super gedaan gemeente, en ik hoop dat deze burgers die het moeilijk hebben in Enschede ook mogen genieten van ons Fc Twente. En praat niet zoveel onzin kijk ook naar de echt schrijnende gevallen.
  • 9 Apr 2019 om 11:10
    109 per wedstrijd, een te verwaarlozen aantal. Daarvan komt de helft sowieso niet opdagen, en als ze zelf mogen kiezen welke wedstrijden dan zullen ze waarschijnlijk bekerwedstrijden kiezen omdat die sowieso middenweeks vallen en minder bezocht worden.

  • 9 Apr 2019 om 10:34
    • Quote van 9 Apr 2019 om 09:20
      De motivatie om te gaan werken verder mag iedereen deze zin afmaken
    Ik ben benieuwd, leg eens uit en maak de zin eens af. Ben zeer benieuwd waar je mee gaat komen.
  • 9 Apr 2019 om 10:16
    Enige nuance, minimagezinnen kunnen ook 1-ouder gezinnen zijn waarbij de ouder thuis is voor de kinderen. Minimagezin zijn is (vaak) geen keuze. Zelfs wanneer het minima is kunnen het werkenden betreffen, van dichtbij meegemaakt bij kinderen op school van mijn kids. Zeer triest, kids die nergens mee kunnen, werkweek etc. Kleding verouderd en zelfs op eten werd bezuinigd, heb mijn kids wel eens meer meegegeven zodat ze een boterham oid konden geven.
  • 9 Apr 2019 om 09:20
    De motivatie om te gaan werken verder mag iedereen deze zin afmaken
  • 9 Apr 2019 om 08:57
    Pas natuurlijk wel op voor het scheppen van een "paupervak". Dus verdelen door het stadion!
  • 9 Apr 2019 om 08:34
    In eerste instantie was het zelfs 500 per wedstrijd. Nu kan Twente echter zelf de wedstrijd uutkiezen dus dit is een prima afspraak. Ook volgend jaar, welke divisie dan ook, zal het stadion niet altijd vol zitten. Deze kaarten kunnen dan vergeven worden tijdens de minder bezochte wedstrijden. Win-win
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›