Vak-P reageert: ''Animo is overweldigend, dit gaat nooit passen''

( 51 reacties)
Vak-P reageert: ''Animo is overweldigend, dit gaat nooit passen''

FC Twente kan komende vrijdag kampioen worden en omdat er in het uitvak slechts plek is voor 185 supporters heeft Vak-P besloten om een 'homeless party' in Amsterdam te organiseren. Er wordt echter niet meer om 12.00 uur met de trein afgereisd.

"De animo voor de trein is overweldigend.... dit gaat nooit passen", reageert Vak-P op haar eigen Facebook-pagina. "Wij roepen daarom op om ook zelf bussen en busjes en auto's te regelen. Ook vanuit Duitsland is de animo groot! Dit hadden we niet verwacht...."

Vak-P heeft overal een oplossing voor gezocht. "We hebben inmiddels ook contact gezocht met een advocaat, die ons deze dag wil bij staan. Ook vanuit de pers zijn er meerdere verzoeken gekomen om mee te reizen. Dit hebben we niet afgeslagen, omdat zo goed inzichtelijk wordt hoe je als voetbalsupporter wordt behandeld in Nederland", aldus Vak-P.

De supporters van FC Twente zullen als 'toeristen' afreizen naar Amsterdam. In de hoofdstad van Nederland is het de bedoeling om een 'Entrada' te houden. "De TwEntrada zal 1 uur voor de wedstrijd aanvangen en zal eindigen op De Toekomst."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 17:30
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:44
      Ik denk dat ik ook maar in de WW ga.
    Dat moet je echt niet willen Messi. Het liefst zou ik morgen nog aan het werk gaan. Het lijkt leuker dan het is, want het toeleven naar een weekend of vakantiegevoel, dat mis ik al jaren.
  • 16 Apr 2019 om 17:16
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:06
      FcT wordt maandag a s. in eigen huis kampioen. Ik verwacht dat vrijdag de wedstrijd verboden wordt.....
    Lol.... IK verwacht.

    Niet ik denk. Niet 'op basis van artikelen', nee brilsmurf 'verwacht'............ dat een deur open, en dicht kan.

    Man man man........ wat een druif.
  • 16 Apr 2019 om 17:14
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:09
      Zou ook het mooiste zijn toch?
    Dan zijn alle "problemen" opgelost...... en kan later JFcT uit tegen JAJ spelen als ze dat "leuk" vinden...... :-)
  • 16 Apr 2019 om 17:13
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:28
      Bij iedere supportersgroep zit wel iemand met een App nummer van een ander zodat het "nieuws" snel rondgaat van hoe of wat wanneer in Amsterdam. Gewoon met relatief kleine groepjes uitstappen op centraal, verspreiden op het station en verzamelen op een plein. Geen grote groepen in ruimtes die ze makkelijk kunnen blokken of afsluiten, begeef je tot we verzameld zijn onder het "normale" publiek en laat iedereen zich zeker vóór de wedstrijd netjes gedragen maw trek geen aandacht. Na de wedstrijd ist KWW ;))
    Netjes houden voor de wedstrijd en daarna KWW? Wat bedoel je daarmee. ?
  • 16 Apr 2019 om 16:25
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:28
      Bij iedere supportersgroep zit wel iemand met een App nummer van een ander zodat het "nieuws" snel rondgaat van hoe of wat wanneer in Amsterdam. Gewoon met relatief kleine groepjes uitstappen op centraal, verspreiden op het station en verzamelen op een plein. Geen grote groepen in ruimtes die ze makkelijk kunnen blokken of afsluiten, begeef je tot we verzameld zijn onder het "normale" publiek en laat iedereen zich zeker vóór de wedstrijd netjes gedragen maw trek geen aandacht. Na de wedstrijd ist KWW ;))
    Zo mot het Helemaal , stelletje droeftoeters daar in Amsterdam.
  • 16 Apr 2019 om 16:19
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:10
      Ben je nu zo dom In ieder geval wel gebrek aan mentaliteit met je taal gebruik
    Het is taalgebruik, 1 woord, gebrek aan.......
  • 16 Apr 2019 om 16:16
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:02
      Helemaal met je eens
    Er valt gelukkig weer iets te vieren. Zeker na die beroerde tijden. We vieren echter wel het kampioenschap van de kkd en geen beker of landskampioenschap. Ik persoonlijk zou dan kiezen voor een feestje in Twente met b.v. een groot scherm.
  • 16 Apr 2019 om 16:16
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:04
      Mensen gebruik je verstand Ga niet naar Amsterdam daar schaad je alleen de fct mee Wil je dat Ga onze jongens onderweg ophalen als echte KAMPIOENEN Dat is beter dan herrie gaan schoppen in Amsterdam en je hebt alleen je zelf ermee Wat schiet je ermee op NIETS Je hebt de fct ermee maar vooral jezelf
    Precies gewoon het besluit accepteren doorlopen mensen u word zo geholpen meneer nu doorlopen verdomme hup schiet op! Het is Ned hier mag niks!!! Dat weet je toch nur zahlen und Schnauzer halten
  • 16 Apr 2019 om 16:12
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:10
      Ben je nu zo dom In ieder geval wel gebrek aan mentaliteit met je taal gebruik
    Bekrompen angsthaas.
  • 16 Apr 2019 om 16:10
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:04
      Mensen gebruik je verstand Ga niet naar Amsterdam daar schaad je alleen de fct mee Wil je dat Ga onze jongens onderweg ophalen als echte KAMPIOENEN Dat is beter dan herrie gaan schoppen in Amsterdam en je hebt alleen je zelf ermee Wat schiet je ermee op NIETS Je hebt de fct ermee maar vooral jezelf
    Door volk als jij krijg je dat soort onzinverhalen de wereld in, achterlijke.
  • 16 Apr 2019 om 16:10
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:08
      Welke herrie lul?
    Ben je nu zo dom In ieder geval wel gebrek aan mentaliteit met je taal gebruik
  • 16 Apr 2019 om 16:09
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:06
      FcT wordt maandag a s. in eigen huis kampioen. Ik verwacht dat vrijdag de wedstrijd verboden wordt.....
    Zou ook het mooiste zijn toch?
  • 16 Apr 2019 om 16:08
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:04
      Mensen gebruik je verstand Ga niet naar Amsterdam daar schaad je alleen de fct mee Wil je dat Ga onze jongens onderweg ophalen als echte KAMPIOENEN Dat is beter dan herrie gaan schoppen in Amsterdam en je hebt alleen je zelf ermee Wat schiet je ermee op NIETS Je hebt de fct ermee maar vooral jezelf
    Welke herrie lul?
  • 16 Apr 2019 om 16:06
    • Quote van 16 Apr 2019 om 16:04
      Mensen gebruik je verstand Ga niet naar Amsterdam daar schaad je alleen de fct mee Wil je dat Ga onze jongens onderweg ophalen als echte KAMPIOENEN Dat is beter dan herrie gaan schoppen in Amsterdam en je hebt alleen je zelf ermee Wat schiet je ermee op NIETS Je hebt de fct ermee maar vooral jezelf
    FcT wordt maandag a s. in eigen huis kampioen. Ik verwacht dat vrijdag de wedstrijd verboden wordt.....
  • 16 Apr 2019 om 16:04
    Mensen gebruik je verstand Ga niet naar Amsterdam daar schaad je alleen de fct mee Wil je dat Ga onze jongens onderweg ophalen als echte KAMPIOENEN Dat is beter dan herrie gaan schoppen in Amsterdam en je hebt alleen je zelf ermee Wat schiet je ermee op NIETS Je hebt de fct ermee maar vooral jezelf
  • 16 Apr 2019 om 15:44
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:37
      Het weer wordt prachtig aanstaand weekend. Mijn vrouw en ik pakken lekker een terrasje op de Oude Markt. Hier smaakt mij het fluitje Grolsch beter dan het fluitje Heineken in Amsterdam. Daarnaast hebben wij van der Poel ijs. Heerlijk met dit weer, en vele malen beter dan het softijs in Amsterdam. :D
    Ik denk dat ik ook maar in de WW ga.
  • 16 Apr 2019 om 15:37
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:32
      Als ze het verbieden dan helemaal alsnog massaal naar Amsterdam, lekker een biertje doen daar.
    Het weer wordt prachtig aanstaand weekend. Mijn vrouw en ik pakken lekker een terrasje op de Oude Markt. Hier smaakt mij het fluitje Grolsch beter dan het fluitje Heineken in Amsterdam. Daarnaast hebben wij van der Poel ijs. Heerlijk met dit weer, en vele malen beter dan het softijs in Amsterdam. :D
  • 16 Apr 2019 om 15:32
    Als ze het verbieden dan helemaal alsnog massaal naar Amsterdam, lekker een biertje doen daar.
  • 16 Apr 2019 om 15:30
    Lees elders al zoals verwacht ze gaan de wedstrijd verbieden 100%
  • 16 Apr 2019 om 15:29
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:18
      Denk je dat de "vertrouwensrelatie" dat toelaat?
    Het zal aan dovemansoren gericht zijn. Je kan de pot toch niet zien en als je al Amsterdam inkomt moet je op eieren lopen. Een keer wildplassen en je weet wie er voor word aangekeken.
  • 16 Apr 2019 om 15:29
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:21
      Halsema maakt zich er ook makkelijk vanaf. Ajax-supporters hebben de laatste wedstrijden laten zien geen geweld te schuwen. Elke CL wedstrijd gaat het mis. Wat denkt ze dat er in Amsterdam gaat gebeuren?? Ajax-supporters gaan echt niet rustig voor de TV zitten. De kans op gedonder is groot. Waar is je verantwoordelijkheid!! Gelukkig voor haar is het FcT. Daar kun je alles wat verkeerd gaat op afschuiven!
    Misschien hebben vak p en de f side al wel contact met elkaar gehad, en kunnen ze samen een signaal maken. Ajax is ja ook boos op Halsema na het optreden vorige week.
  • 16 Apr 2019 om 15:28
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:24
      Zit wat in natuurlijk, misschien is het inderdaad handiger om vrijdag als de meesten in Amsterdam zijn een berichtje hier te plaatsen van daar of daar moeten jullie zijn dit ongeveer half uur van te voren. Dan overompel je ze compleet.
    Bij iedere supportersgroep zit wel iemand met een App nummer van een ander zodat het "nieuws" snel rondgaat van hoe of wat wanneer in Amsterdam. Gewoon met relatief kleine groepjes uitstappen op centraal, verspreiden op het station en verzamelen op een plein. Geen grote groepen in ruimtes die ze makkelijk kunnen blokken of afsluiten, begeef je tot we verzameld zijn onder het "normale" publiek en laat iedereen zich zeker vóór de wedstrijd netjes gedragen maw trek geen aandacht. Na de wedstrijd ist KWW ;))
  • 16 Apr 2019 om 15:24
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:21
      Halsema maakt zich er ook makkelijk vanaf. Ajax-supporters hebben de laatste wedstrijden laten zien geen geweld te schuwen. Elke CL wedstrijd gaat het mis. Wat denkt ze dat er in Amsterdam gaat gebeuren?? Ajax-supporters gaan echt niet rustig voor de TV zitten. De kans op gedonder is groot. Waar is je verantwoordelijkheid!! Gelukkig voor haar is het FcT. Daar kun je alles wat verkeerd gaat op afschuiven!
    tja, je kan ook denken: iedereen die er nu voor kiest naar toe te gaan moet straks niet raar opkomen als er iets gebeurd toch? maar de verontwaardiging zal weer groot zijn volgende week.... over bepaalde optredens... ik hoop dat ze de Veste opengooien, dat we daar mooi feestje met mekaar kunnen vieren.... laten ze hem maar open tot 2e paasdag blijven we het hele weekend in de veste bier drinken op de titel
  • 16 Apr 2019 om 15:24
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:17
      Waarom omdat supporters de mogelijkheid willen een wedstrijd van Twente bij te wonen?
    Nee hoor, juist omdat te weinig supporters erbij kunnen zijn en dit kan tegen Jong AZ als de wedstrijd van vrijdag wordt verboden..
  • 16 Apr 2019 om 15:24
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:19
      Het beste is helemaal niets meer via social media naar buiten te brengen. Gewoon "intern" alles coordineren en communiceren. Ze zullen nu ieder forum minitieus uitpluizen in de hoop iets te vinden de wedstrijd te verbieden onder het mom van openbare orde, zodat we maandag kampioen worden. Dan is het probleem voor "hun" opgelost. Beste zou zijn tot aan de wedstrijd op social media totale stilte.
    Zit wat in natuurlijk, misschien is het inderdaad handiger om vrijdag als de meesten in Amsterdam zijn een berichtje hier te plaatsen van daar of daar moeten jullie zijn dit ongeveer half uur van te voren. Dan overompel je ze compleet.
  • 16 Apr 2019 om 15:22
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:19
      Het beste is helemaal niets meer via social media naar buiten te brengen. Gewoon "intern" alles coordineren en communiceren. Ze zullen nu ieder forum minitieus uitpluizen in de hoop iets te vinden de wedstrijd te verbieden onder het mom van openbare orde, zodat we maandag kampioen worden. Dan is het probleem voor "hun" opgelost. Beste zou zijn tot aan de wedstrijd op social media totale stilte.
    +1


    En zoals gezegd, geen alcohol voor minderjarigen tijdens die party.
  • 16 Apr 2019 om 15:21
    Halsema maakt zich er ook makkelijk vanaf. Ajax-supporters hebben de laatste wedstrijden laten zien geen geweld te schuwen. Elke CL wedstrijd gaat het mis. Wat denkt ze dat er in Amsterdam gaat gebeuren?? Ajax-supporters gaan echt niet rustig voor de TV zitten. De kans op gedonder is groot. Waar is je verantwoordelijkheid!! Gelukkig voor haar is het FcT. Daar kun je alles wat verkeerd gaat op afschuiven!
  • 16 Apr 2019 om 15:19
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:38
      Verdere info volgt in amsterdam ivm politie
    Het beste is helemaal niets meer via social media naar buiten te brengen. Gewoon "intern" alles coordineren en communiceren. Ze zullen nu ieder forum minitieus uitpluizen in de hoop iets te vinden de wedstrijd te verbieden onder het mom van openbare orde, zodat we maandag kampioen worden. Dan is het probleem voor "hun" opgelost. Beste zou zijn tot aan de wedstrijd op social media totale stilte.
  • 16 Apr 2019 om 15:18
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:02
      Helemaal met je eens
    Denk je dat de "vertrouwensrelatie" dat toelaat?
  • 16 Apr 2019 om 15:17
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:20
      fanatieke (uit)supporters van 16/17 welkom?
    Vak-P kan vast wel iets van een colaatje voor jullie regelen.


    #NIX18, want je moet justitie vooral geen spreekwoordelijke stok geven om mee te (kunnen) slaan.
  • 16 Apr 2019 om 15:17
    • Quote van 16 Apr 2019 om 15:09
      Nou, ik ben benieuwd.. klinkt meer als een poging om de wedstrijd te laten verbieden
    Waarom omdat supporters de mogelijkheid willen een wedstrijd van Twente bij te wonen?
  • 16 Apr 2019 om 15:13
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:27
      Mag hopen dat iedereen zich normaal gedraagt, en dat we niet voor de zoveelste keer in de NEGATIEVE belangstelling staan !
    Ben er bang voor.... en als het onze supporters niet zijn, dan wel een actie van ME zoals vorige week en anders wel supporters van de F-Side?
  • 16 Apr 2019 om 15:09
    Nou, ik ben benieuwd.. klinkt meer als een poging om de wedstrijd te laten verbieden
  • 16 Apr 2019 om 15:08
    Vak P voert de druk mooi op!
  • 16 Apr 2019 om 15:02
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:32
      Het lijkt me verstandiger dat Vak-P gaat overleggen met de directie van FC Twente, of de wedstrijd op groot scherm in de Grolsch Veste kan worden gevolgd. Dat bespaart een hoop reistijd, en het vermindert ook het risico op uit-de-hand-lopen.
    Helemaal met je eens
  • 16 Apr 2019 om 14:49
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:32
      Het lijkt me verstandiger dat Vak-P gaat overleggen met de directie van FC Twente, of de wedstrijd op groot scherm in de Grolsch Veste kan worden gevolgd. Dat bespaart een hoop reistijd, en het vermindert ook het risico op uit-de-hand-lopen.
    Dat lijkt mij ook vele malen beter. Bovendien laat je de centen dan binnen je eigen vereniging ipv onze hoofdstad te spekken.
  • 16 Apr 2019 om 14:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:34
      Toekomst binnenvallen ? ;)
    Hahaha goed idee, nee maar het is nog niet bekend waar het begint en hoe het verkoopt etc. Maar als je echt de wedstrijd wil kijken en geen moment wil missen zal ik niet bij de homeless komen.
  • 16 Apr 2019 om 14:38
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:35
      Waar begint de entrada? Of wordt dat later bekend?
    Verdere info volgt in amsterdam ivm politie
  • 16 Apr 2019 om 14:37
    Entrada is 1uur voor de wedstrijd tot naar de toekomst, zal gekkenhuis worden daar TWENTE KOMT ERAAN!
  • 16 Apr 2019 om 14:35
    Waar begint de entrada? Of wordt dat later bekend?
  • 16 Apr 2019 om 14:34
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:32
      Dat kan je hier niet uithalen.
    Toekomst binnenvallen ? ;)
  • 16 Apr 2019 om 14:32
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:30
      Maar kan ik hier dus ook uithalen dat als je afreist je de wedstrijd niet kan bekijken?
    Dat kan je hier niet uithalen.
  • 16 Apr 2019 om 14:32
    Het lijkt me verstandiger dat Vak-P gaat overleggen met de directie van FC Twente, of de wedstrijd op groot scherm in de Grolsch Veste kan worden gevolgd. Dat bespaart een hoop reistijd, en het vermindert ook het risico op uit-de-hand-lopen.
  • 16 Apr 2019 om 14:31
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:27
      Mag hopen dat iedereen zich normaal gedraagt, en dat we niet voor de zoveelste keer in de NEGATIEVE belangstelling staan !
    Allemaal vak p zijn schuld
  • 16 Apr 2019 om 14:30
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:20
      fanatieke (uit)supporters van 16/17 welkom?
    Wat een vraag? Tuurlijk hoe meer hoe beter.
  • 16 Apr 2019 om 14:30
    Maar kan ik hier dus ook uithalen dat als je afreist je de wedstrijd niet kan bekijken?
  • 16 Apr 2019 om 14:27
    Mag hopen dat iedereen zich normaal gedraagt, en dat we niet voor de zoveelste keer in de NEGATIEVE belangstelling staan !
  • 16 Apr 2019 om 14:26
    Hopelijk kampioen, wordt het een dolle boel en is er nadertijd geen wanklank te horen.
  • 16 Apr 2019 om 14:23
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:22
      Het is toch voor elke twente fan lijkt me ????
    Het is idd voor iedereen.
  • 16 Apr 2019 om 14:22
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:20
      fanatieke (uit)supporters van 16/17 welkom?
    Het is toch voor elke twente fan lijkt me ????
  • 16 Apr 2019 om 14:20
    fanatieke (uit)supporters van 16/17 welkom?
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›