VIDEO | FC Twente-supporters maken speciale kampioensliedjes

( 27 reacties)
VIDEO | FC Twente-supporters maken speciale kampioensliedjes

FC Twente kan zich komend weekend tot kampioen van de Keuken Kampioen Divisie kronen. Reden voor een aantal FC Twente-supporters om in de voetsporen te treden van Luc Simmering.

Simmering bracht in 1984, het jaar dat FC Twente eveneens na één jaar vanuit de Eerste Divisie terugkeerde naar de Eredivisie, de single 'Hallo-Ere-Divisie' uit. De tekst van het liedje is nu nog steeds actueel.

Ook anno 2019 zijn er supporters van FC Twente creatief met eigen kampioenssongs. Zo heeft de uit Haaksbergen afkomstige feestzanger Wilfried Wildschwein het nummer 'Kampioenen' op de melodie van de Duitser Peter Wackel uitgebracht.

Daarnaast heeft Zanger Lorenzo een eigen lied gemaakt, namelijk 'Twente is kampioen, we zijn terug'. De tekst is op de melodie van 'I want to go home' van Johnny Cash.

Luc Simmerink - Hallo-Ere-Divisie (1984)

Wilfried Wildschwein - Kampioenen (2019)

Lorenzo - Twente is kampioen, we zijn terug (2019)

Foto: Lorenzo Lubbers

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2019 om 21:49
    Deze twee gaan op repeat maandagavond hahaha. Mooi man!
  • 18 Apr 2019 om 21:34
    Haha, na 10 halve liters zing ik zo
  • 18 Apr 2019 om 19:23
    Loat goan Ik goa veur Twente stoan ,loat goan ik goa veur Twente stoan ,en zo goat wie verder in de eredivisie in het stadion of kieken op de televisie
  • 18 Apr 2019 om 18:43
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:52
      Die laatste is een beetje hoe ik mij FCTukkerclan voorstel of hoe hij zich ook noemt tegenwoordig
    Haha
  • 18 Apr 2019 om 17:44
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:44
      Ai! Maar wel lef om dit te doen én te delen.
    Dat is geen lef, dat is totaal gebrek aan een realistisch zelfbeeld.
  • 18 Apr 2019 om 17:42
    Doe maar niet dan
  • 18 Apr 2019 om 17:30
    • Quote van 18 Apr 2019 om 17:07
      Laat die jongen als hij het leuk vindt om te zingen mag die dat toch doen?
    Zo is dat. Niveau van de gemiddelde Twentefan zal ook niet boven Rinus uitkomen. In de massa met 3 liter achterover lijkt het nog iets.
  • 18 Apr 2019 om 17:07
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:52
      Die laatste is een beetje hoe ik mij FCTukkerclan voorstel of hoe hij zich ook noemt tegenwoordig
    Laat die jongen als hij het leuk vindt om te zingen mag die dat toch doen?
  • 18 Apr 2019 om 16:38
    Kon ik maar even Bijen zijn ????????????
  • 18 Apr 2019 om 14:57
    Is toch leuk dit
  • 18 Apr 2019 om 14:39
    Fuck a Duck wat triest dit... Is er nou niemand bij " de Akkerstaf" die tegen hem zegt:"Hier heb je een plakkie worst knul, maar dan blijf je wel de komende 80 jaar met je poten van die microfoon af"...
  • 18 Apr 2019 om 13:12
    Heerlijke nummertjes!!! Geweldig!
  • 18 Apr 2019 om 13:11
    Treurig.
  • 18 Apr 2019 om 13:02
    Tjong jonge jonge, hier word je toch verdrietig van.
  • 18 Apr 2019 om 12:58
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:52
      Die laatste is een beetje hoe ik mij FCTukkerclan voorstel of hoe hij zich ook noemt tegenwoordig
    Lijkt me duidelijk, hij noemt zich Lorenzo tegenwoordig
  • 18 Apr 2019 om 12:52
    Die laatste is een beetje hoe ik mij FCTukkerclan voorstel of hoe hij zich ook noemt tegenwoordig
  • 18 Apr 2019 om 12:50
    Doe maar niet ..... het is niet om aan te horen. Wij gaan hier zwaar voor schut mee lopen. Draai het in je eigen huis achter gesloten deuren denk zelf niet dat de buren hier blij van worden !!!!!!
  • 18 Apr 2019 om 12:44
    Ai! Maar wel lef om dit te doen én te delen.
  • 18 Apr 2019 om 12:34
    Eerst ff kampioen worden..
  • 18 Apr 2019 om 12:32
    vreselijk!
  • 18 Apr 2019 om 12:29
    Off topic: lees op voetbalzone dat Twente zeer geïnteresseerd is in Engels. Evenals Utrecht en de Calimero’s.
  • 18 Apr 2019 om 12:25
    • Quote van 18 Apr 2019 om 12:15
      Wilfried is af.
      En over die laatste. Helaas, ik mag geen grappen maken over 'speciale' kinderen van mijn moeder. Dat laten we dus na.

    Ze zijn bijzonder!
  • 18 Apr 2019 om 12:18
    Stond je eerst voor schut met degradatie komt dit, komt bijna net zo hard aan. Ik wil wa met zingen maar dan moet ik het wel heel bont gemaakt hebben in de kroeg.....en dat wil ik toch voorkomen aub, niet vertonen buuten Twente:-):-)
  • 18 Apr 2019 om 12:15
    Wilfried is af.
    En over die laatste. Helaas, ik mag geen grappen maken over 'speciale' kinderen van mijn moeder. Dat laten we dus na.

  • 18 Apr 2019 om 12:14
    Jezus wat slecht
  • 18 Apr 2019 om 12:13
    Oh mijn God, doe maar niet en vooral niet landelijk haha.
  • 18 Apr 2019 om 12:10
    Laten we dit alsjeblieft binnen Twente houden hahahaha, niveau Hölscher
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›