VIDEO | Ingrid reist uren voor FC Twente: ''Ben 01.45 uur thuis''

( 15 reacties)
VIDEO | Ingrid reist uren voor FC Twente: ''Ben 01.45 uur thuis''

FC Twente-supporters komen voornamelijk uit Overijssel, maar door heel het land zijn plukjes FC Twente-fans te vinden. Zo ook Ingrid, die in Sprang-Capelle woont.

Ze reist tweewekelijks uren om FC Twente aan het werk te zien in De Grolsch Veste. De kilometers legt ze af per trein en dat zit haar niet altijd mee. "Ja, ik mis mijn trein", zegt Ingrid, terwijl ze gevolgd wordt door RTV Oost. "Ik kom nog wel thuis, maar wel een uur later. Het wordt 01.45 uur voordat ik thuis ben."

De reis naar De Grolsch Veste is een hele onderneming. "Twee keer een bus, een trein met twee of drie keer overstappen. Dan nog het boemeltreintje. In Hengelo is het proppen in de trein met de laatste stroom supporters en dan 's avonds nog terug", aldus Ingrid.

Dat weerhoudt haar er niet van om elke keer naar Enschede te komen. "De liefde voor FC Twente is gegroeid, omdat mijn moeder uit Enschede komt. Zij is naar Brabant gegaan en ik ben hier geboren. Maar tijdens een familiebezoek namens ze me mee naar een wedstrijd en dat was tegen FC Amsterdam. Zo is mijn liefde voor Twente gekomen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Apr 2019 om 12:31
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:12
      Respect voor al die gasten die zo ver reizen voor FcT, ik kan me voorstellen dat die ritjes niet altijd even tof waren, na zoveel avonden billen knijpen in de Veste, en het slechte spel van onze FcT. Maar goed alles alles goed gaat hoop ik dat we kampioen worden, en dat we volgend jaar met een fatsoenlijke trainer, in ieder geval weer beetje mooi voetbal zien.
    Dank je wel Ja Die.
  • 20 Apr 2019 om 11:59
    Alleen Ingrid? Gaat Henk niet mee dan?
  • 20 Apr 2019 om 10:32
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:59
      Ik kom uit Hengelo. Moet soms 10 min tegen de wind in naar het stadion fietsen. Hoor ik niemand over.
    Hengeler weend. Altied in de snuffert....net zoals Hengelo op dit forum. ;)
  • 20 Apr 2019 om 10:08
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:59
      Ik kom uit Hengelo. Moet soms 10 min tegen de wind in naar het stadion fietsen. Hoor ik niemand over.
    Gewoon anders om op de fiets gaan zitten, heb je de wind in de rug :)
  • 20 Apr 2019 om 09:59
    Ik kom uit Hengelo. Moet soms 10 min tegen de wind in naar het stadion fietsen. Hoor ik niemand over.
  • 20 Apr 2019 om 09:47
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:23
      Ik ben bijna ook nooit voor 01.45u thuis ;)
    Nee maar ik rol zo binnen 5 minuten uit de binnenstad Mien bed in om 4 uur+ hahaha
  • 20 Apr 2019 om 09:23
    Ik ben bijna ook nooit voor 01.45u thuis ;)
  • 20 Apr 2019 om 09:13
    Kom zelf vanuit Epe en ook hier in de buurt zitten zeker Twente fans die de km trotseren richting de Grolsch veste om het cluppie te steunen.
  • 20 Apr 2019 om 09:12
    Respect voor al die gasten die zo ver reizen voor FcT, ik kan me voorstellen dat die ritjes niet altijd even tof waren, na zoveel avonden billen knijpen in de Veste, en het slechte spel van onze FcT. Maar goed alles alles goed gaat hoop ik dat we kampioen worden, en dat we volgend jaar met een fatsoenlijke trainer, in ieder geval weer beetje mooi voetbal zien.
  • 20 Apr 2019 om 09:08
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:58
      Ik reis ook al 15 jaar lang elke thuiswedstrijd 200km op en af... Is toch niks bijzonders aan. Als supporter heb je dat over voor je cluppie. Heb ook al bijna 25 jaar een seizoenkaart ondertussen
    Ook met openbaar vervoer?
  • 20 Apr 2019 om 09:05
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:02
      Waar woon je dan?
    Dat kan je toch wel aan zijn naam zien hahaha
  • 20 Apr 2019 om 09:03
    • Quote van 20 Apr 2019 om 09:02
      Waar woon je dan?
    Dordrecht
  • 20 Apr 2019 om 09:02
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:58
      Ik reis ook al 15 jaar lang elke thuiswedstrijd 200km op en af... Is toch niks bijzonders aan. Als supporter heb je dat over voor je cluppie. Heb ook al bijna 25 jaar een seizoenkaart ondertussen
    Waar woon je dan?
  • 20 Apr 2019 om 08:58
    Ik reis ook al 15 jaar lang elke thuiswedstrijd 200km op en af... Is toch niks bijzonders aan. Als supporter heb je dat over voor je cluppie. Heb ook al bijna 25 jaar een seizoenkaart ondertussen
  • 20 Apr 2019 om 08:16
    Ikzeg. Geweldig deze mevrouw een echte aanrader een fan om trots op te zijn. Ikzeg. In een woord geweldig meer als geweldig. Ik wens u nog heel veel plezier en succes net als alle andere support van ons fctwente.
zaterdag 3 augustus 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›