Alle stadions Eredivisie en Eerste Divisie vanaf 2020/21 rookvrij

( 58 reacties)
Alle stadions Eredivisie en Eerste Divisie vanaf 2020/21 rookvrij

Vanaf het seizoen 2020/2021 zijn alle Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie stadions rookvrij. Dat heeft de Eredivisie laten weten via hun website. Om dit doel te bewerkstelligen, is de website rookvrijestadions.nl opgezet. 

In de stadions van Vitesse, Ajax en Almere City geldt al langer een rookverbod. Ook in het Philips Stadion is roken met ingang van het nieuwe seizoen niet meer toegestaan. In de stadions waar nog wel gerookt wordt, wordt vanaf het seizoen 2019/20 een ontmoedigingsbeleid gehanteerd. 

De campagne is onderdeel van het landelijke initiatief ‘De Rookvrije Generatie’. De organisatie heeft tot doel om kinderen in een rookvrije omgeving te laten opgroeien. Naast de stadions van Vitesse, Ajax en Almere City, worden ook de wedstrijden van het Nederlands Elftal en andere nationale selecties al in een rookvrije omgeving gespeeld.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jun 2019 om 23:39
    • Quote van 9 Jun 2019 om 12:07
      Volk dat zeikt om wat te zeiken te hebben, die zitten achter de Geraniums, en overal maar Anti tegen zijn, ze zijn overal tegen omdat ze gewoon iets nodig hebben om te zeiken. Kan wel het begrip op brengen voor Munsterman hier op het forum dat hij door ziekte er niets van moet hebben, maar veel linkse rakkers demonstreren en protesteren om het protesteren en demonstreren. En de pest is dat een minderheid de dienst uitmaakt voor de meerderheid. En jij bent daar typisch een voorbeeld van, gewoon zeiken en verder niets.
    Wat een bullshit verhaal. Ik tik, net als iedereen, een paar honderd euro af voor een jaarkaart, en voor die poen wil ik niet in de damp van iemand anders zitten. Gewoon, kwestie van fatsoen, zorgen dat je medemens geen last van je heeft.
  • 9 Jun 2019 om 12:10
    • Quote van 9 Jun 2019 om 12:07
      Volk dat zeikt om wat te zeiken te hebben, die zitten achter de Geraniums, en overal maar Anti tegen zijn, ze zijn overal tegen omdat ze gewoon iets nodig hebben om te zeiken. Kan wel het begrip op brengen voor Munsterman hier op het forum dat hij door ziekte er niets van moet hebben, maar veel linkse rakkers demonstreren en protesteren om het protesteren en demonstreren. En de pest is dat een minderheid de dienst uitmaakt voor de meerderheid. En jij bent daar typisch een voorbeeld van, gewoon zeiken en verder niets.
    Jezelf even een spiegeltje voorhouden op dit gebied kan geen kwaad.
  • 9 Jun 2019 om 12:07
    • Quote van 9 Jun 2019 om 01:10
      Rokers zijn zo grappig. Gewoon lekker thuis doen, en die 2 uurtjes in het stadion even doorbijten. Doet geen pijn. Keertje aan je medemens denken ook niet.
    Volk dat zeikt om wat te zeiken te hebben, die zitten achter de Geraniums, en overal maar Anti tegen zijn, ze zijn overal tegen omdat ze gewoon iets nodig hebben om te zeiken. Kan wel het begrip op brengen voor Munsterman hier op het forum dat hij door ziekte er niets van moet hebben, maar veel linkse rakkers demonstreren en protesteren om het protesteren en demonstreren. En de pest is dat een minderheid de dienst uitmaakt voor de meerderheid. En jij bent daar typisch een voorbeeld van, gewoon zeiken en verder niets.
  • 9 Jun 2019 om 11:31
    • Quote van 9 Jun 2019 om 11:28
      Dan loop je het risico dat rokers helemaal niet meer verlengen
    geeft wel duidelijkheid:))
  • 9 Jun 2019 om 11:28
    • Quote van 9 Jun 2019 om 10:46
      Vakken opdelen, of afwisselend ja/nee. T'is maar een suggestie.

      Wat ze ook kunnen doen is de vraag bij het publiek neerkwakken. Bij aanvraag of verlenging van kaart gewoon een tickbox met preferentie en als meer dan 50% aangeeft rookvrij te willen dan wordt het vak automatisch rookvrij. Daarmee worden de stewarts geholpen. Zullen mensen die erop staan (of willen roken) vanzelf verkassen.

      De tribune, indien overkapt, is geen buitenlucht. In de arena mogen spelers op het veld roken en toeschouwers niet, de NL uitkomst van jurridisch geneuzel over niets.
    Dan loop je het risico dat rokers helemaal niet meer verlengen
  • 9 Jun 2019 om 10:46
    • Quote van 9 Jun 2019 om 09:51
      ik rook ook niet iedereen.. moet zelf weten ..tis gewoon in de buitenlucht ...1 lange zijde voor de rokers ..Bam ..die zijde is maar voor 20% vol dan leg jij rest ook bij dan....zo weinig roken er nog maar
    Vakken opdelen, of afwisselend ja/nee. T'is maar een suggestie.

    Wat ze ook kunnen doen is de vraag bij het publiek neerkwakken. Bij aanvraag of verlenging van kaart gewoon een tickbox met preferentie en als meer dan 50% aangeeft rookvrij te willen dan wordt het vak automatisch rookvrij. Daarmee worden de stewarts geholpen. Zullen mensen die erop staan (of willen roken) vanzelf verkassen.

    De tribune, indien overkapt, is geen buitenlucht. In de arena mogen spelers op het veld roken en toeschouwers niet, de NL uitkomst van jurridisch geneuzel over niets.
  • 9 Jun 2019 om 09:51
    • Quote van 9 Jun 2019 om 09:46
      Goed idee.

      Stadion is gewoon buitenlucht. Als ze de lange zijdes nu gewoon opsplitsen in 50/50 roken/niet roken ben je gewoon klaar. Kinder/familievak vanzelfsprekend. En dan kunnen ze dus mooi niet-rook vakken duurder maken met 50 euro per jaar vanwege 'schone lucht'.

      FCT ik wil 10% commissie voor dit plan over 10 jaar. 12,000 x 50 Euro x 10 jaar. Grofweg 60,000 p/a overmaken voor dit plan dat 5,400,000 op gaat leveren.
    ik rook ook niet iedereen.. moet zelf weten ..tis gewoon in de buitenlucht ...1 lange zijde voor de rokers ..Bam ..die zijde is maar voor 20% vol dan leg jij rest ook bij dan....zo weinig roken er nog maar
  • 9 Jun 2019 om 09:46
    • Quote van 5 Jun 2019 om 20:30
      Jaarkaart geven van Heracles.
    Goed idee.

    Stadion is gewoon buitenlucht. Als ze de lange zijdes nu gewoon opsplitsen in 50/50 roken/niet roken ben je gewoon klaar. Kinder/familievak vanzelfsprekend. En dan kunnen ze dus mooi niet-rook vakken duurder maken met 50 euro per jaar vanwege 'schone lucht'.

    FCT ik wil 10% commissie voor dit plan over 10 jaar. 12,000 x 50 Euro x 10 jaar. Grofweg 60,000 p/a overmaken voor dit plan dat 5,400,000 op gaat leveren.
  • 9 Jun 2019 om 01:10
    Rokers zijn zo grappig. Gewoon lekker thuis doen, en die 2 uurtjes in het stadion even doorbijten. Doet geen pijn. Keertje aan je medemens denken ook niet.
  • 5 Jun 2019 om 20:43
    • Quote van 5 Jun 2019 om 15:34
      TOPPPP!!!! Ik vind het helemaal prima. Heerlijk naar het stadion zonder ongezonde, irritante stank rook!
    Jij kunt beter binnen blijven, als je je om een beetje sigaretten rook in de open lucht druk gaat maken. Maar de minderheid bepaalt het tegenwoordig in Nederland. Triest.
  • 5 Jun 2019 om 20:30
    • Quote van 5 Jun 2019 om 19:55
      Jij stinkt, van nature. Wat gaan we daaraan doen?
    Jaarkaart geven van Heracles.
  • 5 Jun 2019 om 19:55
    • Quote van 5 Jun 2019 om 15:34
      TOPPPP!!!! Ik vind het helemaal prima. Heerlijk naar het stadion zonder ongezonde, irritante stank rook!
    Jij stinkt, van nature. Wat gaan we daaraan doen?
  • 5 Jun 2019 om 19:53
    • Quote van 5 Jun 2019 om 19:30
      Wat mij betreft mogen mensen zelf bepalen wanneer ze willen roken, maar niet waar ze willen roken. De rokersterreur heeft lang genoeg geduurd, en ze moete een ander er niet mee tot last zijn. Meeroken is ook dodelijk...
    Je zit godverdomme in de buitenlucht,. Exact hetzelfde als roken op een terras verbieden.

    Als je fietst, en naar een auto kijkt, denk je dan ook na over de uitlaatgassen die je aan het inademen bent.

    Schandalige kutregel. In de HORECA ben ik ook van mening dat uitbaters moeten kunnen kiezen, rookvrij ja of nee.

    Het hele rookdebat is er weer een van totale idioterie. Als roken daadwerkelijk een probleem is dan zou je verwachten dat een pakje peuken 15 a 20 euro zou kosten. Maar nee. Wat ze hebben gedaan is regelrechte staatskasvulling en psychologische massa-manipulatie. Elke keer 10ct verhogen, zodat mensen wennen aan een prijs, en dan weer verhogen, zodat mensen het verschil niet weten/voelen, en dus blijven roken. Het is criminaliteit ten top van onze overheid. Maak een pakkie peuken 20 euro en geen tiener die eraan begint.

    Zo, ik steek een peuk op NU. IN EEN BAR!
  • 5 Jun 2019 om 19:51
    • Quote van 5 Jun 2019 om 19:30
      Wat mij betreft mogen mensen zelf bepalen wanneer ze willen roken, maar niet waar ze willen roken. De rokersterreur heeft lang genoeg geduurd, en ze moete een ander er niet mee tot last zijn. Meeroken is ook dodelijk...
    De anti-rook maffia heeft gesproken. Uitlaatgassen zijn dodelijker, ik begrijp jij hebt geen auto. Getekend een niet roker.
  • 5 Jun 2019 om 19:30
    Wat mij betreft mogen mensen zelf bepalen wanneer ze willen roken, maar niet waar ze willen roken. De rokersterreur heeft lang genoeg geduurd, en ze moete een ander er niet mee tot last zijn. Meeroken is ook dodelijk...
  • 5 Jun 2019 om 17:07
    • Quote van 5 Jun 2019 om 14:28
      Wees blij dat ze met veel partijen moeten regeren! Wanneer alleen de VVD of alleen GL aan de macht komt dan ben je helemaal klaar!
    VVD en GL beide bagger ;))
  • 5 Jun 2019 om 16:40
    Ondanks dat ik niet rook, vind ik dit belachelijk.
  • 5 Jun 2019 om 16:23
    De betutteling in Nederland neemt steeds ernstigere vormen aan.
  • 5 Jun 2019 om 16:17
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:30
      Klopt, ze moeten de gaten dichten en dan gooien ze gewoon steeds weer de accijnzen omhoog onder het mom het is slecht dus mag dat. Zelfde als die lage btw tarief omhoog gooien. Gewoon belachelijk om de eerste levenbehoefte te gebruiken om geld binnen te harken en gaten te vullen. We trappen er elke dag weer in. Het is niet anders helaas!
    Als het daar nou bij zou blijven, btw-verhoging, maar producten worden weer structureel duurder. Voor de verhoging zijn producten al duurder gemaakt, vervolgens minimaal 3% erbij soms zelfs 10 of meer. Ook nu worden veel producten weer duurder gemaakt. En wij blijven het wel kopen want kunnen niet anders. Maak inderdaad vakken op de tweede ring waar gerookt mag worden. Maar rokers kunnen ook zelf de overlast beperken voor anderen. Ik wil niet dat anderen last hebben van mijn rook, ook niet op een terras.
  • 5 Jun 2019 om 15:40
    • Quote van 5 Jun 2019 om 15:34
      TOPPPP!!!! Ik vind het helemaal prima. Heerlijk naar het stadion zonder ongezonde, irritante stank rook!
    Nu nog de WC aanpakken. Daar komt altijd ook een stank vandaan joh. Lijkt mij ook niet echt gezond!
  • 5 Jun 2019 om 15:34
    TOPPPP!!!! Ik vind het helemaal prima. Heerlijk naar het stadion zonder ongezonde, irritante stank rook!
  • 5 Jun 2019 om 14:45
    • Quote van 5 Jun 2019 om 14:28
      Wees blij dat ze met veel partijen moeten regeren! Wanneer alleen de VVD of alleen GL aan de macht komt dan ben je helemaal klaar!
    VVD en GL komen nooit alleen of met zijn tweeen aan de macht. VVD kan alleen regeren omdat ze zo met zoveel linkse partijen samenwerkt. Vroeger hadden partijnen nog 50 zetels gemiddeld. Dat lukt niet meer omdat er steeds weer nieuwe kleine partijtjes bijkomen waar enkele gekken ook weer opstemmen om de uitkeringen te kunnen betalen van die paar volksvertegenwoordigers die ze dan hebben. Als je een beetje slim bent ga je de straat op. Je zorgt voor 60.000 stemmen en dan heb je een zetel. Kun je vier jaar lang achterover leunen. Overal over meepraten en lekker genieten van je geld en vergoedingen. Waarom denk je dat Wilders niets doet dan dan alleen maar lullen. Hij heeft zijn leven allang uitgestippelt. Tot aan zijn pensioen blijft die zo doorgaan zonder ook maar iets voor elkaar te krijgen. Met behoud van uitkering! De mensen zijn zo slim! En zovelen zo dom!
  • 5 Jun 2019 om 14:28
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:51
      Eens.
    Wees blij dat ze met veel partijen moeten regeren! Wanneer alleen de VVD of alleen GL aan de macht komt dan ben je helemaal klaar!
  • 5 Jun 2019 om 13:58
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:51
      Heb je het nieuws gezien wat voor een tering bende dat Tata Steel de lucht in strooit? Ik garandeer je dat dat veel erger is als sigaretten rook. En de kosten voor de zorg? Het duurt niet lang meer of we hebben hier het zelfde als in Amerika, ik weet nog het ziekenfonds paar tientjes en nu? Het eigen risico werd ingevoerd om de mensen bewust te maken van de kosten van de gezondheidszorg, en zou voor 1 jaar zijn als ik het goed heb was dat toen 100€ en wat gebeurt er vervolgens, het eigen risico bleef en word elk jaar op asociale wijze verhoogt!!! En het ergste is dat er zo steeds een groter kloof tussen arm en rijk komt, maar vind het triest dat sommige mensen het gewoon niet meer betalen kunnen, en daarom niet naar de dokter gaan. Echte Amerikaanse toestanden komen hier ook op korte termijn, en dan moet je je de ogen uit de kop schamen al Nederland zijnde.
    je noemt nogal wat dingen tegelijk..tuurlijk aan het klimaat moeten we echt wat doen ..wel betaalbaar en niet op laten leggen door onze nieuwe dictator Yasser Klaver....ik heb zelf gerookt en weet hoe moeilijk het is om te stoppen dus ..het maakt mij geen moer uit..idd anderen beslissen ..en er is
  • 5 Jun 2019 om 13:51
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:25
      en wat we allemaal besparen aan ziektekosten e.d. als je flink door rookt..wha
    Heb je het nieuws gezien wat voor een tering bende dat Tata Steel de lucht in strooit? Ik garandeer je dat dat veel erger is als sigaretten rook. En de kosten voor de zorg? Het duurt niet lang meer of we hebben hier het zelfde als in Amerika, ik weet nog het ziekenfonds paar tientjes en nu? Het eigen risico werd ingevoerd om de mensen bewust te maken van de kosten van de gezondheidszorg, en zou voor 1 jaar zijn als ik het goed heb was dat toen 100€ en wat gebeurt er vervolgens, het eigen risico bleef en word elk jaar op asociale wijze verhoogt!!! En het ergste is dat er zo steeds een groter kloof tussen arm en rijk komt, maar vind het triest dat sommige mensen het gewoon niet meer betalen kunnen, en daarom niet naar de dokter gaan. Echte Amerikaanse toestanden komen hier ook op korte termijn, en dan moet je je de ogen uit de kop schamen al Nederland zijnde.
  • 5 Jun 2019 om 13:51
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:27
      Ondertussen zijn de rokers in de minderheid. Het beleid slaat weldegelijk aan. Die accijnzen die ze dan mislopen halen ze wel weer via andere wegen binnen. Miljarden en miljarden worden er elk jaar extra binnengehaald. Het geld van de overheid loopt tegen te plinten op. Nu komt de volgende melkkoe. Het klimaat. De overheid hier zit er niet voor ons maar voor het grote plaatje en vooral zichzelf. Ieder normaal mens had allang een kiesdrrempel ingevoerd zodat je vooruit komt en niet met 5 partijen hoeft te regeren. Het zijn allemaal spelletjes die gehandhaafd worden omdat politieke partijen nu eenmaal belang daar bij hebben. Dan hoeven ze niet met andere grotere partijen te regeren. Het volk dat is hun vee. Een betere melkkoe kun je jezef niet wensen als land zijnde. Allemaal omdat we economische burgers zijn die niet meer naar elkaar omkijken maar mekaar bevechten. De gelukkigen onder ons krijgen daar ook nog eens een hele forse salaris voor terwijl anderen die net zo hard en veel werken het met 20 x minder moeten doen. Het is een trieste bende hier in Nederland het gaat allang niet meer om de mens. Geld, geld, geld!
    Eens.
  • 5 Jun 2019 om 13:51
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:26
      Daarnaast heb je ook nog een boel rokers die hun leven lang sparen voor hun pensioen, maar er beperkt (of geen) aanspraak op kunnen maken. Het wordt in een hoog tempo opgedrongen. Als ex-roker denk ik enerzijds, loat goan en last het iedereen zelf beslissen. Als vader juich ik het echter wel weer erg toe omdat ik zelf liever niet zie dat de kinderen ernaar grijpen. Heb zelf ondervonden dat roken een nutteloze, ongezonde en dure bezigheid is, en zie ze niet graag dezelfde fout maken.
    Eens, roken kost geld, maar levert de overheid ook voldoende op, het wordt alleen eenzijdig belicht.
    De 5% bepaald voor de 95%
  • 5 Jun 2019 om 13:30
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:20
      Maar laatst vertelde mij een sigarretenboer dat er op een pakje Zware van Nelle van 11,80 of zo , 6,35 € in de staatskas verdwijnt !!! Hij noemde het na de benzine de grootste melkoe van de staat.
    Klopt, ze moeten de gaten dichten en dan gooien ze gewoon steeds weer de accijnzen omhoog onder het mom het is slecht dus mag dat. Zelfde als die lage btw tarief omhoog gooien. Gewoon belachelijk om de eerste levenbehoefte te gebruiken om geld binnen te harken en gaten te vullen. We trappen er elke dag weer in. Het is niet anders helaas!
  • 5 Jun 2019 om 13:27
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:18
      Dan vergeten we alleen de accijzen die rokers op een pakje sigaretten betalen, en dus de schatkist spekken. Ik rook zelf niet maar ik erger me aan dat geforceerde gedoe.
    Ondertussen zijn de rokers in de minderheid. Het beleid slaat weldegelijk aan. Die accijnzen die ze dan mislopen halen ze wel weer via andere wegen binnen. Miljarden en miljarden worden er elk jaar extra binnengehaald. Het geld van de overheid loopt tegen te plinten op. Nu komt de volgende melkkoe. Het klimaat. De overheid hier zit er niet voor ons maar voor het grote plaatje en vooral zichzelf. Ieder normaal mens had allang een kiesdrrempel ingevoerd zodat je vooruit komt en niet met 5 partijen hoeft te regeren. Het zijn allemaal spelletjes die gehandhaafd worden omdat politieke partijen nu eenmaal belang daar bij hebben. Dan hoeven ze niet met andere grotere partijen te regeren. Het volk dat is hun vee. Een betere melkkoe kun je jezef niet wensen als land zijnde. Allemaal omdat we economische burgers zijn die niet meer naar elkaar omkijken maar mekaar bevechten. De gelukkigen onder ons krijgen daar ook nog eens een hele forse salaris voor terwijl anderen die net zo hard en veel werken het met 20 x minder moeten doen. Het is een trieste bende hier in Nederland het gaat allang niet meer om de mens. Geld, geld, geld!
  • 5 Jun 2019 om 13:26
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:18
      Dan vergeten we alleen de accijzen die rokers op een pakje sigaretten betalen, en dus de schatkist spekken. Ik rook zelf niet maar ik erger me aan dat geforceerde gedoe.
    Daarnaast heb je ook nog een boel rokers die hun leven lang sparen voor hun pensioen, maar er beperkt (of geen) aanspraak op kunnen maken. Het wordt in een hoog tempo opgedrongen. Als ex-roker denk ik enerzijds, loat goan en last het iedereen zelf beslissen. Als vader juich ik het echter wel weer erg toe omdat ik zelf liever niet zie dat de kinderen ernaar grijpen. Heb zelf ondervonden dat roken een nutteloze, ongezonde en dure bezigheid is, en zie ze niet graag dezelfde fout maken.
  • 5 Jun 2019 om 13:25
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:20
      Maar laatst vertelde mij een sigarretenboer dat er op een pakje Zware van Nelle van 11,80 of zo , 6,35 € in de staatskas verdwijnt !!! Hij noemde het na de benzine de grootste melkoe van de staat.
    en wat we allemaal besparen aan ziektekosten e.d. als je flink door rookt..wha
  • 5 Jun 2019 om 13:21
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:18
      Wat zou er na het niet-roken komen? Geen alcohol? Geen ongezond voedsel? Geen CO2 uitstoot? Geen sfeeracties? Geen zingen, trommelen of andere aanmoedigingen? Uiteindelijk geen supporters? Over het roken in een gesloten ruimte kun je nog discuteren, maar niet-roken in de buitenruimte? Met als doel alle vervuilers te verbieden? Een kleine minderheid bepaalt straks hoe iedereen moet leven? En niemand protesteert?
    Dat bepalen ze al, wij leven in een schijndemocratie.
    Heer is eerder een technocratie welke stapsgewijs om wordt gevormd tot een politiestaat.

    Volgende stap is het verwijderen van contact geld uit de maatschappij, met als excuus bestrijding criminaiteit.
    Wat dus betekend dat degene die dat systeem van giraal geld beheerst heeft de totale controle.
  • 5 Jun 2019 om 13:20
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:14
      Allemaal met geld, geld, geld, geld te maken. Deze hele westerse wereld draait maar om 1 ding en dat is geld. Zit je aan de goede kant van de medaille dan hou je je stil, zit je aan de verkeerde kant van de medaille dan krijg je een bon om naar de voedselbank te gaan. Er wordt zoveel geld verbrast (niet alleen bij FC Twente) dat wil jij niet weten.
      Dat we niet meer mogen roken heeft te maken met de kosten in de gezondheidszorg. Het is goedkoper dat niemand meer rookt dan dat we iedereen vrij laten in die keuze. Alles wat geen geld oplevert wordt langzaam afgebroken.
    Maar laatst vertelde mij een sigarretenboer dat er op een pakje Zware van Nelle van 11,80 of zo , 6,35 € in de staatskas verdwijnt !!! Hij noemde het na de benzine de grootste melkoe van de staat.
  • 5 Jun 2019 om 13:18
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:14
      Allemaal met geld, geld, geld, geld te maken. Deze hele westerse wereld draait maar om 1 ding en dat is geld. Zit je aan de goede kant van de medaille dan hou je je stil, zit je aan de verkeerde kant van de medaille dan krijg je een bon om naar de voedselbank te gaan. Er wordt zoveel geld verbrast (niet alleen bij FC Twente) dat wil jij niet weten.
      Dat we niet meer mogen roken heeft te maken met de kosten in de gezondheidszorg. Het is goedkoper dat niemand meer rookt dan dat we iedereen vrij laten in die keuze. Alles wat geen geld oplevert wordt langzaam afgebroken.
    Dan vergeten we alleen de accijzen die rokers op een pakje sigaretten betalen, en dus de schatkist spekken. Ik rook zelf niet maar ik erger me aan dat geforceerde gedoe.
  • 5 Jun 2019 om 13:18
    Wat zou er na het niet-roken komen? Geen alcohol? Geen ongezond voedsel? Geen CO2 uitstoot? Geen sfeeracties? Geen zingen, trommelen of andere aanmoedigingen? Uiteindelijk geen supporters? Over het roken in een gesloten ruimte kun je nog discuteren, maar niet-roken in de buitenruimte? Met als doel alle vervuilers te verbieden? Een kleine minderheid bepaalt straks hoe iedereen moet leven? En niemand protesteert?
  • 5 Jun 2019 om 13:14
    • Quote van 5 Jun 2019 om 13:07
      Treinen, Cafés, stations, enz enz , dit lijkt toch puur aantasting van vrijheid, ik kan begrijpen in treinen en bussen, maar dit slaat helemaal door. Ik ben een keer met de trein gegaan, ik sta te wachten op de trein steek peuk op, komt er een van de NS naar me toe en zegt, u mag hier niet roken wilt u zich naar de paal begeven? Ik dacht ik zit in Banasplit of zo, maar nee die vent was bloedserieus !! Bij de paal, ik vroeg hem wat lul je nou met je paal, liep hij mee en bracht me bij een paaltje waar je roken mocht!!! Toen dacht ik en heb die vent dat ook gezegd, dat we stapel idioot in dit land aan het worden zijn. Roken in de open lucht bij een paal? Wat een grote bullshit van een groep mensen die anderen hun wil op willen leggen. En de NS? Gelukkig nooit meer gebruik van gemaakt. Duurt niet lang of je mag helemaal niet meer buiten roken, wat straks niet eens meer in je eigen huis. Laat ze dan bedrijven aanpakken die grote luchtvervuiler zijn, zoals de Shell, Tata steel, enz, maar nee de shell mag gewoon hun gang gaan met het vergiftigen van de aarde, en krijgen als beloning ook nog eens een belasting voordeel van niet betalen! Dit land is echt zwaar in de war!!!
    Allemaal met geld, geld, geld, geld te maken. Deze hele westerse wereld draait maar om 1 ding en dat is geld. Zit je aan de goede kant van de medaille dan hou je je stil, zit je aan de verkeerde kant van de medaille dan krijg je een bon om naar de voedselbank te gaan. Er wordt zoveel geld verbrast (niet alleen bij FC Twente) dat wil jij niet weten.
    Dat we niet meer mogen roken heeft te maken met de kosten in de gezondheidszorg. Het is goedkoper dat niemand meer rookt dan dat we iedereen vrij laten in die keuze. Alles wat geen geld oplevert wordt langzaam afgebroken.
  • 5 Jun 2019 om 13:07
    Treinen, Cafés, stations, enz enz , dit lijkt toch puur aantasting van vrijheid, ik kan begrijpen in treinen en bussen, maar dit slaat helemaal door. Ik ben een keer met de trein gegaan, ik sta te wachten op de trein steek peuk op, komt er een van de NS naar me toe en zegt, u mag hier niet roken wilt u zich naar de paal begeven? Ik dacht ik zit in Banasplit of zo, maar nee die vent was bloedserieus !! Bij de paal, ik vroeg hem wat lul je nou met je paal, liep hij mee en bracht me bij een paaltje waar je roken mocht!!! Toen dacht ik en heb die vent dat ook gezegd, dat we stapel idioot in dit land aan het worden zijn. Roken in de open lucht bij een paal? Wat een grote bullshit van een groep mensen die anderen hun wil op willen leggen. En de NS? Gelukkig nooit meer gebruik van gemaakt. Duurt niet lang of je mag helemaal niet meer buiten roken, wat straks niet eens meer in je eigen huis. Laat ze dan bedrijven aanpakken die grote luchtvervuiler zijn, zoals de Shell, Tata steel, enz, maar nee de shell mag gewoon hun gang gaan met het vergiftigen van de aarde, en krijgen als beloning ook nog eens een belasting voordeel van niet betalen! Dit land is echt zwaar in de war!!!
  • 5 Jun 2019 om 13:04
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:38
      Zo belachelijk vind ik rookvrije stadions niet en rook zelf ook wel eens een peuk.
    Onderste ring rookvrij kan ik enigszins begrijpen. Bovenste ring rookvrij vind ik imbeciel en op Noord Koreaanse praktijken lijken....
  • 5 Jun 2019 om 13:00
    • Quote van 5 Jun 2019 om 12:57
      Helemaal mee eens , dan gaan we 4 vakken maken waar gerookt mag worden , en allemaal tegelijk je peuk aansteken . Bedoel je zoiets ?
    Ik bedoel het zoals ik het zeg. Niet meer en niet minder. Of iedereen tegelijk zijn peuk opsteekt interesseert me niet zo. Kan me beter druk maken om andere dingen in het leven. Er zijn genoeg manieren om de vrije mens tegemoet te komen dan radicaal een rookverbod in het stadion door te voeren.
  • 5 Jun 2019 om 12:58
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:59
      ?????, maak je er hard voor zou ik zeggen. Wiet is ook legaal en willen ze zelfs legaliseren om te kunnen kweken. Succes! Roken is nog steeds een vrije keuze en niet bij wet verboden!
    Reactie komt een beetje raar over nu ik het lees, was niet zo bedoeld. Ben het eigenlijk wel met je eens. Het helemaal verbieden is een kansloze missie en ook zwaar overdreven in de buitenlucht. Vind sowieso dat roken in de buitenlucht gewoon moet kunnen, misschien los van de restaurants waar gegeten word... mijn reactie was met een knipoog bedoeld, maar niet zozeer als reactie op de van jou... maar waar gaat t over? Het is een voetbalforum!
  • 5 Jun 2019 om 12:57
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:40
      Het is wel belachelijk want je zit gewoon in de open lucht. Maak vakken waar je mag roken en rookvrije vakken. Zou veel logischer zijn! Dan laat je de keuze aan de vrije mens!
    Helemaal mee eens , dan gaan we 4 vakken maken waar gerookt mag worden , en allemaal tegelijk je peuk aansteken . Bedoel je zoiets ?
  • 5 Jun 2019 om 12:53
    • Quote van 5 Jun 2019 om 12:24
      Daar word ook gerookt,dus ben benieuwd hoezo daar nou tegen willen optreden,als het net zo gebeurd als in de vakken waar nu al niet gerookt mag worden,komt van dit hele plan niets terecht.
    mensen zijn kuddedieren..willen nu eenmaal bij elkaar zitten ..
  • 5 Jun 2019 om 12:24
    • Quote van 5 Jun 2019 om 12:20
      Laat die in een ouder kind vak waar niet geroken mag worden.
    Daar word ook gerookt,dus ben benieuwd hoezo daar nou tegen willen optreden,als het net zo gebeurd als in de vakken waar nu al niet gerookt mag worden,komt van dit hele plan niets terecht.
  • 5 Jun 2019 om 12:20
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:58
      Is juist goed, mensen die naast je zitten hebben er last van. Vooral als er een kind naast je zit.
    Laat die in een ouder kind vak waar niet geroken mag worden.
  • 5 Jun 2019 om 12:15
    Ik ben een niet roker, maar we slaan helemaal door met die betutteling.
  • 5 Jun 2019 om 12:04
    Het zijn wel logische stappen naar een rookvrije generatie (waar we goed naar op weg zijn). Van mij had het niet zo gehoeven.
  • 5 Jun 2019 om 12:00
    Mooi hoor. Maar is natuurlijk niet te handhaven.
  • 5 Jun 2019 om 11:59
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:55
      Precies... je hebt toch ook een vak waar gesnoven en geslikt mag worden? Gvd, wat een kutopmerking...
    ?????, maak je er hard voor zou ik zeggen. Wiet is ook legaal en willen ze zelfs legaliseren om te kunnen kweken. Succes! Roken is nog steeds een vrije keuze en niet bij wet verboden!
  • 5 Jun 2019 om 11:58
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:29
      Belachelijk. Over een paar jaar mag je zeker ook niet meer zoepm, staan, zingen, klappen en moeten zeker alle spandoeken van gerecyclde stof zijn.
    Is juist goed, mensen die naast je zitten hebben er last van. Vooral als er een kind naast je zit.
  • 5 Jun 2019 om 11:58
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:42
      Gvd kerel ben het met je eens!!!!
    Dat kan ook in dit leven! :-) Als we maar blijven praten en het liefst op een nette manier met respect!
  • 5 Jun 2019 om 11:55
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:40
      Het is wel belachelijk want je zit gewoon in de open lucht. Maak vakken waar je mag roken en rookvrije vakken. Zou veel logischer zijn! Dan laat je de keuze aan de vrije mens!
    Precies... je hebt toch ook een vak waar gesnoven en geslikt mag worden? Gvd, wat een kutopmerking...
  • 5 Jun 2019 om 11:42
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:40
      Het is wel belachelijk want je zit gewoon in de open lucht. Maak vakken waar je mag roken en rookvrije vakken. Zou veel logischer zijn! Dan laat je de keuze aan de vrije mens!
    Gvd kerel ben het met je eens!!!!
  • 5 Jun 2019 om 11:41
    Gewoon een protestactie doen en met alle stadions in de Eredivisie en kkd alle supporters tegelijk een joint opsteken.
  • 5 Jun 2019 om 11:40
    • Quote van 5 Jun 2019 om 11:38
      Zo belachelijk vind ik rookvrije stadions niet en rook zelf ook wel eens een peuk.
    Het is wel belachelijk want je zit gewoon in de open lucht. Maak vakken waar je mag roken en rookvrije vakken. Zou veel logischer zijn! Dan laat je de keuze aan de vrije mens!
  • 5 Jun 2019 om 11:38
    Zo belachelijk vind ik rookvrije stadions niet en rook zelf ook wel eens een peuk.
  • 5 Jun 2019 om 11:33
    Ze slaan compleet door met dit belachelijke gedoe, Jezus vind dit echt niet normaal meer.
  • 5 Jun 2019 om 11:32
    Rookvrij van het vuurwerk? !
  • 5 Jun 2019 om 11:29
    Belachelijk. Over een paar jaar mag je zeker ook niet meer zoepm, staan, zingen, klappen en moeten zeker alle spandoeken van gerecyclde stof zijn.