Supporters Antwerp niet welkom in Enschede voor Europees duel

( 62 reacties)
Supporters Antwerp niet welkom in Enschede voor Europees duel

De supporters van Antwerp FC zijn komende donderdag niet welkom in Enschede bij de Europa League-wedstrijd tussen AZ en Antwerp.

Burgemeester Onno van Veldhuizen heeft dat vandaag besloten. Vanwege veiligheidsrisico's krijgen de Belgische supporters geen kaarten. "Ze komen hoe dan ook het stadion niet in", laat Van Veldhuizen weten aan TC Tubantia.

Antwerp FC gaf eerder aan graag 3000 kaarten te krijgen voor het treffen in De Grolsch Veste. Nu is het alleen voor AZ-supporters mogelijk om het duel donderdagavond te bezoeken. Er komen geen kaarten in de vrije verkoop.

Bij de vorige wedstrijd van Antwerp tegen Viktoria Plzen waren 1000 supporters aanwezig. Er reisden echter 3000 Belgische fans af naar Tsjechië voor de eerste Europese uitwedstrijd sinds 22 jaar.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Aug 2019 om 11:14
    • Quote van 21 Aug 2019 om 10:40
      Nu al dronken of nog steeds ?
    Al jaren 0,0, daar kan vak P nog een voorbeeld aannemen.
  • 21 Aug 2019 om 10:40
    • Quote van 21 Aug 2019 om 10:02
      Leo te Voorde schoffeert alles wat met FC Twente heeft te maken, schandalig Leo moet zijn opzichtige uitspraken maar eens keer voor de rechter verantwoorden
    Nu al dronken of nog steeds ?
  • 21 Aug 2019 om 10:02
    Leo te Voorde schoffeert alles wat met FC Twente heeft te maken, schandalig Leo moet zijn opzichtige uitspraken maar eens keer voor de rechter verantwoorden
  • 21 Aug 2019 om 08:42
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:04
      Misschien een mooi moment als Twente supporters iets ludieks te doen voor de Antwerp supporters? Dat kunnen ze vast waarderen. Ergens grote schermen neer zetten ofzo? Komt de reputatie van Twente supporters ten goede, ook in Europa.
    Dat kost klauwen vol geld, en heeft natuurlijk een vergunning nodig... van de gemeente, dus indirect van .... ?
  • 21 Aug 2019 om 00:47
    • Quote van 21 Aug 2019 om 00:07
      Heel Antwerp los naar Enschede. En welke NL club is ook weer met hen bevriend? Dat gaat leuk worden..
    Willem II dacht ik
  • 21 Aug 2019 om 00:07
    Heel Antwerp los naar Enschede. En welke NL club is ook weer met hen bevriend? Dat gaat leuk worden..
  • 20 Aug 2019 om 23:21
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:50
      Dat zit wel "snor".....
    Nee heb geen snor;-)
  • 20 Aug 2019 om 23:06
    Kan de burgermeester ook bestraft worden wegens "matchfixing", waarbij hij zelf denkt dat het niet kan? Of heeft hij een "ander excuus" voor het weigeren van de Fc Antwerp supporters? :-)
  • 20 Aug 2019 om 21:01
    • Quote van 20 Aug 2019 om 18:22
      De man is een grote schande voor een stad als Enschede. Wat is die man naïef en vooral dom, eerst groot doen en AZ hier laten spelen en dan de tegenstander niet uitnodigen omdat die ook over een grote aanhang beschikken die ook vrij berucht is. Wat een slaaptablet hahahahaha
    Exact! Dom naïef, als een kip zonder kop ja zeggen, na drie dagen schrikken en dan weer de uitnodiging voor Antwerpen intrekken. Vanwege de mogelijke openbare orde problemen. Nou die ga je nu geheid krijgen, zonder invloed op supporters stromen.
  • 20 Aug 2019 om 19:50
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:38
      Heeft Ja Die een snor?
    Dat zit wel "snor".....
  • 20 Aug 2019 om 19:14
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:31
      Hij maakt het Twentse bedrijfsleven kapot en nu moet ,want onze Onno zit nog altijd met zijn D66 kop in het westen wat heeft deze man nu nog voor Enschede E O betekend?Hij jaagt alle toekomstige inversteerders Twente uit nee deze man moet maar eens gestopt worden,dit gaat niet goed komen ,bril af en snor de bij en wie hebben we daar ? precies ja die.
    Mot niet gekker worden:-)
  • 20 Aug 2019 om 18:41
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:47
      Ik wel, ik proost er zelfs op.
    Ik ook die mafkees maakt alles kapot.
  • 20 Aug 2019 om 18:22
    De man is een grote schande voor een stad als Enschede. Wat is die man naïef en vooral dom, eerst groot doen en AZ hier laten spelen en dan de tegenstander niet uitnodigen omdat die ook over een grote aanhang beschikken die ook vrij berucht is. Wat een slaaptablet hahahahaha
  • 20 Aug 2019 om 17:47
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:14
      Je kunt ook overdrijven. Ik wens het hem in ieder geval niet toe.
    Ik wel, ik proost er zelfs op.
  • 20 Aug 2019 om 17:46
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:14
      Je kunt ook overdrijven. Ik wens het hem in ieder geval niet toe.
    Van de bovenste tree op Stadhuis plat op de bek naar beneden, wat een mafkees.
  • 20 Aug 2019 om 17:46
    Ken de man verder niet, weet alleen dat hij bij de huldiging van Twente een nogal zwakke en bureaucratische indruk maakte. Was je toch beter af met Den Oudsten. Dit is gewoon heel erg zuur voor de supporters van Antwerp en idd heel erg ondoordacht. Hoop niet dat dit ook de club wordt aangerekend, want dan wordt het voor Onno simpelweg tijd om te vertrekken
  • 20 Aug 2019 om 17:39
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:16
      Ik denk dat er een aantal mensen wat laat waren hem te informeren - vermoed ik zo maar. Eerst de feiten dan pas schelden graag.
    En daarom kon de wedstrijd ook binnen 6 uur regelen naar Enschede worden gehaald? De hadden toch allemaal positieve adviezen vrijdagmiddag? Of waren dat leugens, net zoals mer de kwestie van ons supportershome?
  • 20 Aug 2019 om 17:38
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:31
      Hij maakt het Twentse bedrijfsleven kapot en nu moet ,want onze Onno zit nog altijd met zijn D66 kop in het westen wat heeft deze man nu nog voor Enschede E O betekend?Hij jaagt alle toekomstige inversteerders Twente uit nee deze man moet maar eens gestopt worden,dit gaat niet goed komen ,bril af en snor de bij en wie hebben we daar ? precies ja die.
    Heeft Ja Die een snor?
  • 20 Aug 2019 om 17:35
    Weer goed over nagedacht met zijn allen. Stelletje prutsers. Hiermee heb je de Antwerp supporters in het hart geraakt. Was anders denk ik weinig gebeurt. Nu ben je waarschijnlijk nog meer politie nodig als de Antwerp supporters opduiken in de stad. En ben je voor die andere evenementen nu de politie bij nodig?
  • 20 Aug 2019 om 17:31
    Hij maakt het Twentse bedrijfsleven kapot en nu moet ,want onze Onno zit nog altijd met zijn D66 kop in het westen wat heeft deze man nu nog voor Enschede E O betekend?Hij jaagt alle toekomstige inversteerders Twente uit nee deze man moet maar eens gestopt worden,dit gaat niet goed komen ,bril af en snor de bij en wie hebben we daar ? precies ja die.
  • 20 Aug 2019 om 17:28
    Die gek die moet toch uit zn amt worden gezet toch compleet belachelijk wat hij nu weer flikt!
  • 20 Aug 2019 om 17:21
    Schaam je kapot onno. Ouderwets supportertje pesten.
  • 20 Aug 2019 om 17:21
    • Quote van 20 Aug 2019 om 17:16
      Ik denk dat er een aantal mensen wat laat waren hem te informeren - vermoed ik zo maar. Eerst de feiten dan pas schelden graag.
    Jij moet niks vermoeden eerst feiten.
  • 20 Aug 2019 om 17:16
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:56
      Wat een debiel! Ook lekker optijd
    Ik denk dat er een aantal mensen wat laat waren hem te informeren - vermoed ik zo maar. Eerst de feiten dan pas schelden graag.
  • 20 Aug 2019 om 17:14
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:57
      Die gast heeft zo'n plaat voor de kop die gaat zeker niet die denkt alleen aan z'n eigen.
      Mag hopen dat die een keer tegen een boom knalt ofzo, zijn we er vanaf.
    Je kunt ook overdrijven. Ik wens het hem in ieder geval niet toe.
  • 20 Aug 2019 om 17:08
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:35
      Die komen wel, zeker een paar honderd man.
      Dankzij OvV, wordt tijd dat die achterlijke opflikkerd uit Enschede.
    Ja word hoog tijd dat die kloothommel zijn eigen ontslag in dient. Hij naait alles hier, maakt alles kapot oprotten met die kneus.
  • 20 Aug 2019 om 17:08
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:57
      Ik ben zo blij dat ik niet in Enschede woon. Gaat nog wat worden dit.
    Het is nu ook niet zo dat de Luftwaffe komt. Je kunt ook overdrijven.
  • 20 Aug 2019 om 17:07
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:57
      Ik ben zo blij dat ik niet in Enschede woon. Gaat nog wat worden dit.
    Precies, wordt een grote bende in 053
  • 20 Aug 2019 om 17:04
    Misschien een mooi moment als Twente supporters iets ludieks te doen voor de Antwerp supporters? Dat kunnen ze vast waarderen. Ergens grote schermen neer zetten ofzo? Komt de reputatie van Twente supporters ten goede, ook in Europa.
  • 20 Aug 2019 om 17:00
    Onno dacht een tiental Antwerpsupporters over de vloer te krijgen die gedwee handje in handje stadion in-en uit zouden lopen. Biertje... beenhammetje... bedankje richting Twente voor alle gastvrijheid... Onno handjewrijvend helemaal in zijn nopjes. Er willen er alleen "iets meer" komen. Klein inschattingsfoutje.. Kan gebeuren :)
  • 20 Aug 2019 om 17:00
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:30
      Kunnen we ons vast voorbereiden als Twente weer europa in gaat. Bij deze burgemeester zijn uit supporters niet welkom wat betekend dat wij ook niet naar uit duels kunnen. Bedankt Onno.
    Is de eerste jaren toch niet aan de orde. Tegen die tijd is hij wel vertrokken uit Enschede.
  • 20 Aug 2019 om 16:57
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:39
      Uit zichzelf gaat ie dat niet doen...
    Die gast heeft zo'n plaat voor de kop die gaat zeker niet die denkt alleen aan z'n eigen.
    Mag hopen dat die een keer tegen een boom knalt ofzo, zijn we er vanaf.
  • 20 Aug 2019 om 16:57
    Ik ben zo blij dat ik niet in Enschede woon. Gaat nog wat worden dit.
  • 20 Aug 2019 om 16:56
    Wat een debiel! Ook lekker optijd
  • 20 Aug 2019 om 16:45
    Die Onno is met afstand de slechtste burgemeester die we gehad hebben. Kneus.
  • 20 Aug 2019 om 16:41
    Heb de verklaring van de ‘burgermeester’ gelezen. Wij (ja hij zegt echt wij) weten wat het is als je dak instort. Hier viel er één dode.... Man man man. Hij kent de geschiedenis niet eens, het interesseert hem waarschijnlijk ook niets. Volgens mij zal hij er niet wakker van liggen als het hele profvoetbal uit Enschede verdwijnt. Wat een lapswans.
  • 20 Aug 2019 om 16:39
    Ik voel een brok ellende aankomen volgende week.
  • 20 Aug 2019 om 16:39
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:35
      Die komen wel, zeker een paar honderd man.
      Dankzij OvV, wordt tijd dat die achterlijke opflikkerd uit Enschede.
    Uit zichzelf gaat ie dat niet doen...
  • 20 Aug 2019 om 16:35
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:12
      Onno wat ben je een enorme lul. Lach me rot dat die gasten komen ....beetje reuring in de stad is zijn eigen schuld.
    Die komen wel, zeker een paar honderd man.
    Dankzij OvV, wordt tijd dat die achterlijke opflikkerd uit Enschede.
  • 20 Aug 2019 om 16:30
    Kunnen we ons vast voorbereiden als Twente weer europa in gaat. Bij deze burgemeester zijn uit supporters niet welkom wat betekend dat wij ook niet naar uit duels kunnen. Bedankt Onno.
  • 20 Aug 2019 om 16:26
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:23
      Ik zie de relatie tussen deze wedstrijd en een eventuele heropening van het home niet.
    Idd haha, idk wat dat ermee te maken heeft, maar door de ultras/fans van Antwerp niet te laten komen, creeer je alleen maar onrust. Vooral die ultras gaan echt wel komen, wees maar niet bang.
  • 20 Aug 2019 om 16:25
    De scheitbroek is weer eens aan het woord
  • 20 Aug 2019 om 16:25
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:24
      Als het mis gaat in de binnenstad zie ik die zeker wel, ongeacht of er Twente supporters bij betrokken zijn. Ik verbaas mij bij die man nergens meer over.
    Ik blijf het vergezocht vinden
  • 20 Aug 2019 om 16:24
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:23
      Ik zie de relatie tussen deze wedstrijd en een eventuele heropening van het home niet.
    Als het mis gaat in de binnenstad zie ik die zeker wel, ongeacht of er Twente supporters bij betrokken zijn. Ik verbaas mij bij die man nergens meer over.
  • 20 Aug 2019 om 16:23
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:18
      Dan kan ie lekker weer met z’n vingertje naar de supporters wijzen. Ziet hij wellicht weer als een reden om het home langer dicht te houden!!
    Ik zie de relatie tussen deze wedstrijd en een eventuele heropening van het home niet.
  • 20 Aug 2019 om 16:18
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:17
      Die supporters zie ik wel komen. Loopt het weer lekker uit de hand. Goed bezig Onno.
    Dan kan ie lekker weer met z’n vingertje naar de supporters wijzen. Ziet hij wellicht weer als een reden om het home langer dicht te houden!!
  • 20 Aug 2019 om 16:18
    Ze moeten zich kapot schamen. Zo kun je iets toch niet aanbieden.
  • 20 Aug 2019 om 16:17
    Die supporters zie ik wel komen. Loopt het weer lekker uit de hand. Goed bezig Onno.
  • 20 Aug 2019 om 16:17
    Slecht, geef dit anders van tevoren door. Ik weet ook niet wat je van deze belgen kan vertrouwen, maar zeg dan van tevoren nee. Hier creeer je echt een goodwill mee. Hadden we er ook wel geld voor kunnen vangen!!!
  • 20 Aug 2019 om 16:12
    Wat triest, wat triest! Laat je vooraf informeren of laat het in Den Haag spelen zonder uitsupporters!
  • 20 Aug 2019 om 16:12
    Onno wat ben je een enorme lul. Lach me rot dat die gasten komen ....beetje reuring in de stad is zijn eigen schuld.
  • 20 Aug 2019 om 16:11
    Tja, gezien onno's huidige kerfstok is dit maar een druppel in een glas water
  • 20 Aug 2019 om 16:11
    Opgebouwde goodwill in een klap weg. Bedankt weer Onno. Zeg dan gewoon direct dat je het niet wil. Geeft AZ de gelegenheid verder te kijken.
    Zeer kinderachtig optreden van deze toch al zwakke burgemeester.
  • 20 Aug 2019 om 16:09
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:04
      Ach die komen massaal let!! maar op hij weet nog niet wat ie zich op de hals heeft gehaald hahaha te triest voor woorden die onno. Gratuliere Fc twente met de loyaliteit na AZ toe goed over nagedacht gelijk voor aanstaan.
    Tuulk komen ze. Hadden wij ook gedaan. Onno is gewoon niet goed. Je kan die lui nog beter in het stadion hebben dan in de stad.
  • 20 Aug 2019 om 16:04
    • Quote van 20 Aug 2019 om 15:58
      Belachelijk. Had de gemeente eerst is moeten kijken tegen wie az moest voetballen. Dit kan gewoon niet.
    Ach die komen massaal let!! maar op hij weet nog niet wat ie zich op de hals heeft gehaald hahaha te triest voor woorden die onno. Gratuliere Fc twente met de loyaliteit na AZ toe goed over nagedacht gelijk voor aanstaan.
  • 20 Aug 2019 om 16:03
    Wat valt die vent van een Onno weer door de mand zeg... schandalig! Gastvrijheid van 0,0!
  • 20 Aug 2019 om 16:01
    • Quote van 20 Aug 2019 om 16:00
      Az supporters mogen ook niet naar antwerpen las ik, klopt dit?
    Nu waarschijnlijk niet meer :))
  • 20 Aug 2019 om 16:00
    Az supporters mogen ook niet naar antwerpen las ik, klopt dit?
  • 20 Aug 2019 om 15:59
    Onno -100 slecht over nagedacht, toon je als Twente ook helemaal geen goodwil mee. Straks ben je de zwarte piet let!!! Maar op.
  • 20 Aug 2019 om 15:58
    Belachelijk. Had de gemeente eerst is moeten kijken tegen wie az moest voetballen. Dit kan gewoon niet.
  • 20 Aug 2019 om 15:57
    Angst regeert!