''Veel supporters zullen de trip naar Enschede toch maken''

( 60 reacties)
''Veel supporters zullen de trip naar Enschede toch maken''

De supporters van Antwerp FC zijn woedend op het besluit van burgemeester Onno van Veldhuizen om geen Belgische fans toe te laten in De Grolsch Veste voor het Europa League-duel met AZ.

"Een donderslag bij heldere hemel", zegt Dominik van Landeghem, voorzitter van één van de supportersverenigingen van Royal Antwerp FC, in gesprek met RTV Oost. "In app-groepen en op Facebook zijn al veel berichten van supporters die zeggen dat ze de trip naar Enschede toch gaan maken. De burgemeester beseft niet wat hij zich met dit besluit op de nek haalt."

Van Landeghem, de preses van de Bosuil Boys, vindt het een vreemd besluit van Van Veldhuizen."Wij begrijpen wel dat de burgemeester de veiligheid wil waarborgen, maar dit gaat de burgemeester veel meer werk kosten", aldus Van Landeghem, die spreekt van competitievervalsing.

"Sportief gezien is dit zeer onprettig", geeft hij aan. "De club heeft een twaalfde man nodig. Spelen zonder eigen supporters is nou eenmaal anders. Dit is anti-voetbal, matchvervalsing. Zeer teleurstellend."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Aug 2019 om 22:45
    • Quote van 21 Aug 2019 om 10:59
      Dit was direct toch al in te schatten? Niet voor niets hadden 5 of 6 andere burgemeesters geen trek in deze wedstrijd, waardoor de betreffende clubs AZ hun stadion niet konden aanbieden. I.p.v. goodwill te kweken wordt nu niet alleen de naam van F.C. Twente (ook al kan de club er niets aan doen), maar ook van Enschede besmeurd. Wat een amateurisme. Onno heeft Vak P in de gordijnen gejaagd en denkt dat je dan een wedstrijd met de fanatieke aanhang van Antwerpen en AZ in ons stadion kan houden op een dag dat er een evenement in de binnenstad is waar velen heel veel plezier aan beleven. Hij had simpelweg eerst informatie moeten inwinnen of moeten google-en op F.C. Antwerp alvorens zo grif in te stemmen met deze wedstrijd waar slechts weinigen op zitten te wachten. Ik hoop dat er een grondige evaluatie komt van deze actie door Onno en een sterk staaltje badwill voor F.C. Twente / Enschede en dat de conclusie zal zijn dat Onno moet opstappen!
    oh oh oh wat een domme burgemeester!!! Dit kan toch niet. Dan had ie dit gelijk moeten roepen! Ze komen echt wel hoor...
  • 21 Aug 2019 om 11:46
    • Quote van 21 Aug 2019 om 11:25
      De laatste keer mengde je jezelf in de discussie, zoals men jou hier wel vaker loopt te vertellen, zoek het bij jezelf. Immers, lig je met mij niet overhoop, dan wel met een ander. Al dan niet wekelijks, danwel dagelijks. Dus, hup naar de blokker en koop een spiegel.
    Nee kijk maar eens terug, als er een discussie is waar ik niet of wei ig aan deel neem, roep ik er maar niet zo een andere naam bij, maar ga op de persoon rechtstreeks. En ik denk dat jij vorige week of die week er voor ook genoeg hebt gezegd. Nadat jij uit onverwachte hoek op jou provocerende en uitdagende gedrag aangesproken werd. En die keer dat je plotseling na een heke foute uitspraak gewoin een dag of 4 weg was. Dus koop jij ook ff spiegel.
  • 21 Aug 2019 om 11:33
    Jeeej die ruzies over hooligans zijn weer terug. Aloude twentefans traditie. De "hersenlozen" van vak p tegen de "brave huisvaders" van de tweede ring.
  • 21 Aug 2019 om 11:25
    • Quote van 21 Aug 2019 om 11:20
      Mooi je weet mijn standpunt over jou dus laat mij gewoon lekker buiten jou discussies. Want ligt er welnerg dik op dat je me steeds uit de tent wilt lokken, ook al neem ik geen deel aan de discussie. Maar mooi dat het duidelijk is voor je.
    De laatste keer mengde je jezelf in de discussie, zoals men jou hier wel vaker loopt te vertellen, zoek het bij jezelf. Immers, lig je met mij niet overhoop, dan wel met een ander. Al dan niet wekelijks, danwel dagelijks. Dus, hup naar de blokker en koop een spiegel.
  • 21 Aug 2019 om 11:20
    • Quote van 21 Aug 2019 om 11:17
      Omdat u het zo vriendelijk vraagt, uw verzoek thans gehonoreerd.
    Mooi je weet mijn standpunt over jou dus laat mij gewoon lekker buiten jou discussies. Want ligt er welnerg dik op dat je me steeds uit de tent wilt lokken, ook al neem ik geen deel aan de discussie. Maar mooi dat het duidelijk is voor je.
  • 21 Aug 2019 om 11:17
    • Quote van 21 Aug 2019 om 11:10
      Jonge laat mij toch eens ergens buiten man, word echt beetje moe van jou. Echt je blijft de confrontatie opzoeken.....laat mij er gewoin lekker buiten ok. En wat die Ultraboer zegt boeit me ook niet maar kap daar nou eens gewoon mee.
    Omdat u het zo vriendelijk vraagt, uw verzoek thans gehonoreerd.
  • 21 Aug 2019 om 11:10
    • Quote van 21 Aug 2019 om 08:01
      Die staat met 20 bezemstelen op de oude markt
    Jonge laat mij toch eens ergens buiten man, word echt beetje moe van jou. Echt je blijft de confrontatie opzoeken.....laat mij er gewoin lekker buiten ok. En wat die Ultraboer zegt boeit me ook niet maar kap daar nou eens gewoon mee.
  • 21 Aug 2019 om 10:59
    Dit was direct toch al in te schatten? Niet voor niets hadden 5 of 6 andere burgemeesters geen trek in deze wedstrijd, waardoor de betreffende clubs AZ hun stadion niet konden aanbieden. I.p.v. goodwill te kweken wordt nu niet alleen de naam van F.C. Twente (ook al kan de club er niets aan doen), maar ook van Enschede besmeurd. Wat een amateurisme. Onno heeft Vak P in de gordijnen gejaagd en denkt dat je dan een wedstrijd met de fanatieke aanhang van Antwerpen en AZ in ons stadion kan houden op een dag dat er een evenement in de binnenstad is waar velen heel veel plezier aan beleven. Hij had simpelweg eerst informatie moeten inwinnen of moeten google-en op F.C. Antwerp alvorens zo grif in te stemmen met deze wedstrijd waar slechts weinigen op zitten te wachten. Ik hoop dat er een grondige evaluatie komt van deze actie door Onno en een sterk staaltje badwill voor F.C. Twente / Enschede en dat de conclusie zal zijn dat Onno moet opstappen!
  • 21 Aug 2019 om 10:09
    Hahahaha die lul van een burgermeester heeft het nu wel mooi voor elkaar hoor. Het is gewoon een zeer slechte en naïeve bestuurder die nu toch wel aardig op zijn bek gaat. Als het donderdag mis gaat moet gemeente raad/wethouders het vertrouwen in deze zeer slechte burgermeester sinds jaren snel opzeggen en naar huis sturen met pek en veren graag
  • 21 Aug 2019 om 10:07
    Je zult maar zo’n burgervader hebben in je stad. Heeft totaal geen idee van voetbal en hoe het beleefd moet worden. Ging wel bij de dames kijken laatst. Alsof dat ook maar enigszins te vergelijken is. En dan heb ik het niet over de dames voetballers zelf maar over de beleving langs de kant
  • 21 Aug 2019 om 09:58
    Is feest op de markt dus ????????????
  • 21 Aug 2019 om 08:01
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:45
      Gelukkig is onze held Ja Die er nog, die pakt alle belgen wel
    Die staat met 20 bezemstelen op de oude markt
  • 21 Aug 2019 om 07:59
    • Quote van 20 Aug 2019 om 23:17
      Helemaal eens met antwerp
    Tuurlijk, ik ook. Vind het ook belachelijk dat dat nu bekend gemaakt wordt door onze ‘goede’ Onno. Geef het dan van tevoren aan, en laat Antwerp kiezen ofzo.
  • 21 Aug 2019 om 06:31
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:30
      Wat denkt die onno wel niet!? Een belangrijk Europa league duel... kun je net zo goed zonder publiek in Alkmaar spelen dan. Uit zijn ambt ontheffen die gast.
    Eens... laat dan ook geen AZ supporters toe op de hoofdtribunes. Wat een keerl.
  • 20 Aug 2019 om 23:17
    Helemaal eens met antwerp
  • 20 Aug 2019 om 22:59
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:06
      Het is toch duidelijk dat Onno Veldhuizen een AZ supporter is en die club een warm hart toedraagt. Komt ook voordat hij naar Enschede kwam van Hoorn. Dat is uiteraard niet ver van Alkmaar af.
    Wat een complottheorieën weer. Az heeft er ook zeker geen baat bij, als antwerp naar de uefa gaat dan is az verantwoordelijk. Dat onno dit doet omdat hij daar uit de buurt komt is gwn lachwekkend. Het is gwn een brevet van onvermogen, zoals hij het met vak p ook niet goed heeft aangepakt. Niet geliefd zijn maar wel op het feest van twente de microfoon pakken, nee hij wil het echt niet snappen.
  • 20 Aug 2019 om 22:59
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:06
      Het is toch duidelijk dat Onno Veldhuizen een AZ supporter is en die club een warm hart toedraagt. Komt ook voordat hij naar Enschede kwam van Hoorn. Dat is uiteraard niet ver van Alkmaar af.
    Wat een complottheorieën weer. Az heeft er ook zeker geen baat bij, als antwerp naar de uefa gaat dan is az verantwoordelijk. Dat onno dit doet omdat hij daar uit de buurt komt is gwn lachwekkend. Het is gwn een brevet van onvermogen, zoals hij het met vak p ook niet goed heeft aangepakt. Niet geliefd zijn maar wel op het feest van twente de microfoon pakken, nee hij wil het echt niet snappen.
  • 20 Aug 2019 om 22:58
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:56
      onno zit te kijken naar rood witte kentekens..die van Doetinchem willen hun wel brengen ze kunnen daar eel parkeren ..word echt gezellig..
    Als die Superboertjes masr lekker weg blijft uit Enschede.
  • 20 Aug 2019 om 22:56
    • Quote van 20 Aug 2019 om 22:06
      Het is toch duidelijk dat Onno Veldhuizen een AZ supporter is en die club een warm hart toedraagt. Komt ook voordat hij naar Enschede kwam van Hoorn. Dat is uiteraard niet ver van Alkmaar af.
    onno zit te kijken naar rood witte kentekens..die van Doetinchem willen hun wel brengen ze kunnen daar eel parkeren ..word echt gezellig..
  • 20 Aug 2019 om 22:50
    • Quote van 20 Aug 2019 om 21:40
      Ik snap hier ook niets van.De Burgemeester heeft de macht, wij zijn het volk en wij zijn gevaarlijk blijkbaar.
      Wat een zooi!
    d66 joh..
  • 20 Aug 2019 om 22:49
    Off-topic: Pelupessy zat niet bij de selectie van zijn club vanavond.
  • 20 Aug 2019 om 22:06
    • Quote van 20 Aug 2019 om 21:56
      Het stadion gratis ter beschikking en ook nog eens geen uitsupporters. Die kaaskoppen uit Alkmaar lachen zich de ballen uit de broek.
    Het is toch duidelijk dat Onno Veldhuizen een AZ supporter is en die club een warm hart toedraagt. Komt ook voordat hij naar Enschede kwam van Hoorn. Dat is uiteraard niet ver van Alkmaar af.
  • 20 Aug 2019 om 21:56
    Het stadion gratis ter beschikking en ook nog eens geen uitsupporters. Die kaaskoppen uit Alkmaar lachen zich de ballen uit de broek.
  • 20 Aug 2019 om 21:40
    Ik snap hier ook niets van.De Burgemeester heeft de macht, wij zijn het volk en wij zijn gevaarlijk blijkbaar.
    Wat een zooi!
  • 20 Aug 2019 om 21:37
    • Quote van 20 Aug 2019 om 21:25
      Of een fakkel ;))
    Zo een rijdende zuipkar van die studenten die fikt, en dan voor het stadhuis zetten .Eerst leeg supen.
  • 20 Aug 2019 om 21:25
    • Quote van 20 Aug 2019 om 21:02
      Dat gaat donderdag een grote puinhoop worden in en rond Enschede. Hahahahaha Wat een slappe en vooral domme burgermeester hoop dat die op zijn bek gaat en weg moet. Ga een kaarsje op steken hoor tot donderdag.
    Of een fakkel ;))
  • 20 Aug 2019 om 21:12
    • Quote van 20 Aug 2019 om 21:02
      Dat gaat donderdag een grote puinhoop worden in en rond Enschede. Hahahahaha Wat een slappe en vooral domme burgermeester hoop dat die op zijn bek gaat en weg moet. Ga een kaarsje op steken hoor tot donderdag.
    Ja het is zijn eigen schuld toch? Je zegt A moet je ook B zeggen, en niet zo kort voor de wedstrijd met dit besluit komt. Hij moet echt zijn biezen pakken, daarom beetje reuring in de stad kan daar alleen maar aan toe bijdragen. En wees nou eerlijk als ons dat zou gebeuren zouden we ook gaan. Onno Raus
  • 20 Aug 2019 om 21:02
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:47
      Waar slaat fit op? Laat Onno zijn eigen wanbeleid lekker zelf uit zoeken, hij heeft toch akkoord gegeven. Maar van mij mogen die Belgen komen geen probleem en ze hebben groot gelijk.
    Dat gaat donderdag een grote puinhoop worden in en rond Enschede. Hahahahaha Wat een slappe en vooral domme burgermeester hoop dat die op zijn bek gaat en weg moet. Ga een kaarsje op steken hoor tot donderdag.
  • 20 Aug 2019 om 20:56
    Dat is een goede omschrijving van onze Burgemeester anti voetbal!!!
  • 20 Aug 2019 om 20:50
    Zo te zien zijn de Belgjes er al! ;-)
  • 20 Aug 2019 om 20:47
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:45
      Gelukkig is onze held Ja Die er nog, die pakt alle belgen wel
    Waar slaat fit op? Laat Onno zijn eigen wanbeleid lekker zelf uit zoeken, hij heeft toch akkoord gegeven. Maar van mij mogen die Belgen komen geen probleem en ze hebben groot gelijk.
  • 20 Aug 2019 om 20:45
    Gelukkig is onze held Ja Die er nog, die pakt alle belgen wel
  • 20 Aug 2019 om 20:42
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:37
      Hahaha de knuppel werkt als een rode lap op alle stiertjes hier. Wat een jankerds toch allemaal!!!
    Jankerds ? Volgens mij reageer ik op een normale manier op je berichten. Als je je bericht alleen hebt geplaatst om de boel op te naaien , nou gefeliciteerd dan.
  • 20 Aug 2019 om 20:41
    Na het zien van het filmpje kan ik me voorstellen dat ie geen 3.000 pyromanen in de binnenstad wil. Had ie beter wel eerder kunnen bedenken, ik neem aan dat toen Twente het stadion ter beschikking stelde dit gedaan is in overleg met burgemeester...
  • 20 Aug 2019 om 20:39
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:37
      Hahaha de knuppel werkt als een rode lap op alle stiertjes hier. Wat een jankerds toch allemaal!!!
    Er is maar een die jankt kneus en dat ben jij!!!!
  • 20 Aug 2019 om 20:38
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:37
      Hahaha de knuppel werkt als een rode lap op alle stiertjes hier. Wat een jankerds toch allemaal!!!
    Goed verhaal.
  • 20 Aug 2019 om 20:38
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:32
      Broer van Hengelo zeker?
    Haha ja, dat lijkt er wel op.
  • 20 Aug 2019 om 20:37
    Hahaha de knuppel werkt als een rode lap op alle stiertjes hier. Wat een jankerds toch allemaal!!!
  • 20 Aug 2019 om 20:34
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:32
      Broer van Hengelo zeker?
    Nee de nageboorte van Hengelo in spontaan beginnen te leven...
  • 20 Aug 2019 om 20:34
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:32
      Gaylord Helmcken1
    Whahaha Gay lord lol
  • 20 Aug 2019 om 20:32
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:54
      Ze hebben het waarschijnlijk aan zichzelf te danken als ze nu een betere reputatie hadden gehad was er niets aan de hand geweest.
    Broer van Hengelo zeker?
  • 20 Aug 2019 om 20:32
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:29
      Dan is het nog dommer om te reageren zoals je doet. De stad zit toch helemaal niet te wachten op vechtende Belgen. By the way woon zelf in het centrum.
    Ik ook hahaha van Zuid naar Centrum vlakbij de Oude Markt en je moet bij Onno gaan janken man.
  • 20 Aug 2019 om 20:32
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:31
      Wie zegt dat ze gaan vechten?
    Gaylord Helmcken1
  • 20 Aug 2019 om 20:31
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:29
      Dan is het nog dommer om te reageren zoals je doet. De stad zit toch helemaal niet te wachten op vechtende Belgen. By the way woon zelf in het centrum.
    Wie zegt dat ze gaan vechten?
  • 20 Aug 2019 om 20:31
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:54
      Ze hebben het waarschijnlijk aan zichzelf te danken als ze nu een betere reputatie hadden gehad was er niets aan de hand geweest.
    Pleur op gek.
  • 20 Aug 2019 om 20:29
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:26
      In 053 slimmerd geboren en getogen, en jij ?
    Dan is het nog dommer om te reageren zoals je doet. De stad zit toch helemaal niet te wachten op vechtende Belgen. By the way woon zelf in het centrum.
  • 20 Aug 2019 om 20:29
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:54
      Ze hebben het waarschijnlijk aan zichzelf te danken als ze nu een betere reputatie hadden gehad was er niets aan de hand geweest.
    Elke supporters groep heeft een reputatie. Ook Fc Twente. Door dit besluit krijg je juist dat er veel Antwerp supporters komen. Teller staat op hun facebook pagina al op 640.
  • 20 Aug 2019 om 20:27
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:22
      22-8 summer sounds Metropool is belangrijker dan een potje voetbal van notabene AZ - Antwerp FC. Oude markt gezellig druk dan hebben we geen behoefte aan rellende Belgen.
    Ga heen met je Summersounds dat had Onno eerder moeten bedenken, nigmaals die gasten komen toch wel.
  • 20 Aug 2019 om 20:26
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:16
      Flapdrol als je niet normaal kunt reageren hou dan je snavel dicht. Waarschijnlijk woon je zelf in een of ander gehucht waar je dood nog niet wil liggen.
    In 053 slimmerd geboren en getogen, en jij ?
  • 20 Aug 2019 om 20:22
    22-8 summer sounds Metropool is belangrijker dan een potje voetbal van notabene AZ - Antwerp FC. Oude markt gezellig druk dan hebben we geen behoefte aan rellende Belgen.
  • 20 Aug 2019 om 20:16
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:56
      Donder op man deze lul van een burgemeester wou ff Popie Jopie doen, en vergat dat Antwerp ook supporters heeft, ik roep ze op massaal naar Enschede te komen. Onno in de shit goed voor hem.
    Flapdrol als je niet normaal kunt reageren hou dan je snavel dicht. Waarschijnlijk woon je zelf in een of ander gehucht waar je dood nog niet wil liggen.
  • 20 Aug 2019 om 20:15
    • Quote van 20 Aug 2019 om 20:10
      Wees niet bang, meer dan 500 Belgen hebben al aangegeven hier te zullen komen. 15 euries per flixbus. Die bussen (en de Leffe) zullen niet aan te slepen zijn ;)
    Dat bedoel mooi laten komen dikke pret en Onno in paniek.......
  • 20 Aug 2019 om 20:10
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:56
      Donder op man deze lul van een burgemeester wou ff Popie Jopie doen, en vergat dat Antwerp ook supporters heeft, ik roep ze op massaal naar Enschede te komen. Onno in de shit goed voor hem.
    Wees niet bang, meer dan 500 Belgen hebben al aangegeven hier te zullen komen. 15 euries per flixbus. Die bussen (en de Leffe) zullen niet aan te slepen zijn ;)
  • 20 Aug 2019 om 19:57
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:31
      Yep ik wens ze suc6 met de Reis na eanske. Denk dat ze met open armen worden ontvangen.
    Is toch niks mooiers;-):-)
  • 20 Aug 2019 om 19:56
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:54
      Ze hebben het waarschijnlijk aan zichzelf te danken als ze nu een betere reputatie hadden gehad was er niets aan de hand geweest.
    Donder op man deze lul van een burgemeester wou ff Popie Jopie doen, en vergat dat Antwerp ook supporters heeft, ik roep ze op massaal naar Enschede te komen. Onno in de shit goed voor hem.
  • 20 Aug 2019 om 19:54
    Ze hebben het waarschijnlijk aan zichzelf te danken als ze nu een betere reputatie hadden gehad was er niets aan de hand geweest.
  • 20 Aug 2019 om 19:43
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:31
      Yep ik wens ze suc6 met de Reis na eanske. Denk dat ze met open armen worden ontvangen.
    -_- zeker. Lol.
  • 20 Aug 2019 om 19:31
    • Quote van 20 Aug 2019 om 19:28
      Ikzeg. Deze mensen hebben gelijk. Dit is gewoon triest.
    Yep ik wens ze suc6 met de Reis na eanske. Denk dat ze met open armen worden ontvangen.
  • 20 Aug 2019 om 19:30
    Wat denkt die onno wel niet!? Een belangrijk Europa league duel... kun je net zo goed zonder publiek in Alkmaar spelen dan. Uit zijn ambt ontheffen die gast.
  • 20 Aug 2019 om 19:28
    Ikzeg. Deze mensen hebben gelijk. Dit is gewoon triest.
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›