Mogelijk tweeduizend Antwerp-supporters in Enschede verwacht

( 44 reacties)
Mogelijk tweeduizend Antwerp-supporters in Enschede verwacht

AZ speelt vanavond in de voorronde van de Europa League tegen Antwerp FC. Het duel wordt afgewerkt in De Grolsch Veste, waar supporters van de bezoekende club niet welkom zijn.

Toch komen er vandaag mogelijk vijfhonderd tot tweeduizend supporters van FC Antwerp naar Enschede, dat schat voorzitter Dennis Bienstman van de Supportersfederatie van de Belgische club. "Ik verwacht dat ze een statement richting de burgemeester zullen maken dat dit belachelijk is", zegt Bienstman bij het Belgische ATV, gedeeld door RTV Oost.

Antwerp FC werd verrast door het besluit van burgemeester Onno van Veldhuizen. "Ik denk dat 99 procent van de Nederlanders en Belgen deze beslissing onbegrijpelijk vindt", aldus Bienstman, die wel Belgische fans verwacht in Enschede. "Om een statement te maken richting de burgemeester, te laten zien dat wij als Antwerp-supporters wel op een deftige manier kunnen komen feestvieren."

Vorige week zorgde Antwerp FC namelijk ook niet voor problemen bij het Tsjechische Plzen. "Daar hadden we 620 kaarten en er waren rond de drieduizend Antwerp-supporters aanwezig", weet Bienstman. "Dat is allemaal zonder noemenswaardig incident verlopen. We hebben na de wedstrijd applaus gekregen van de Plzen-supporters. Toen we naar het centrum liepen zijn we luid toegejuicht en hebben we applaus gekregen voor onze support."

Burgemeester Van Veldhuizen wilde dinsdag en woensdag niet persoonlijk reageren op vragen van RTV Oost over het weren van de supporters van FC Antwerp en de reacties van die supporters op dat besluit.

De politie zegt goed voorbereid te zijn op de komst van Antwerp-fans. "Het moet en gaat een hartstikke mooie dag worden", zegt woordvoerder Chantal Westerhoff. "We hebben met het politieteam zojuist overleg gehad en de driehoek (Officier van Justitie, politie en burgemeester, red.) gaat zo in overleg. We zijn goed geprepareerd voor de mogelijke komst van de supporters."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Aug 2019 om 19:14
    • Quote van 22 Aug 2019 om 18:35
      Tis wat als je aan bed gekluisterd bent, dan sla je een beetje door zo moe en futloos als je bent blijven zuigen en hopen op een reactie. Heb hier maar een woord voor BEDKNEUS
    Auw, die hakt erin, Messi. Creatief, goed gevonden en ook zo "to the point". Lang over nagedacht?
  • 22 Aug 2019 om 18:35
    • Quote van 22 Aug 2019 om 18:20
      O ja? Waarmee? Ik neem jou, mezelf en het leven niet zo serieus. Ik kan heel goed om mezelf lachen, maar vooral om jou. Hoewel ik me ook wel een beetje zorgen maak om je. Ik vrees dat je het een keer aan je hart krijgt, als je zo doorgaat. Daarom..........doe toch eens rustig en windt je niet zo op. Je laat jezelf steeds weer "op de kast" jagen. Nergens voor nodig. Gewoon meer lachen.
    Tis wat als je aan bed gekluisterd bent, dan sla je een beetje door zo moe en futloos als je bent blijven zuigen en hopen op een reactie. Heb hier maar een woord voor BEDKNEUS
  • 22 Aug 2019 om 18:20
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:54
      Ik wou dat jij het wel eens serieus nam je daagt iedereen uit maar jr bent een grote gore lafbek en jij hebt hulp nodig lafbek.
    O ja? Waarmee? Ik neem jou, mezelf en het leven niet zo serieus. Ik kan heel goed om mezelf lachen, maar vooral om jou. Hoewel ik me ook wel een beetje zorgen maak om je. Ik vrees dat je het een keer aan je hart krijgt, als je zo doorgaat. Daarom..........doe toch eens rustig en windt je niet zo op. Je laat jezelf steeds weer "op de kast" jagen. Nergens voor nodig. Gewoon meer lachen.
  • 22 Aug 2019 om 17:20
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:54
      Ik wou dat jij het wel eens serieus nam je daagt iedereen uit maar jr bent een grote gore lafbek en jij hebt hulp nodig lafbek.
    Precies mietje is het.
  • 22 Aug 2019 om 17:05
    Jaja zelfs wouten op peerd tjonge tjonge ik heurde hoefjes en ja hoor.....wat komedie
  • 22 Aug 2019 om 16:54
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:51
      Nou nou nou, wat een frustratie weer. Gaat het wel goed met je? Het lijkt alsof je met een hoop onverwerkte issues zit. Misschien moet je eens gaan praten met iemand die verstand heeft van woede beheersing. Kan je veel rust geven. En neem jezelf niet al te serieus. Doet een ander ook niet.
    Ik wou dat jij het wel eens serieus nam je daagt iedereen uit maar jr bent een grote gore lafbek en jij hebt hulp nodig lafbek.
  • 22 Aug 2019 om 16:51
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:42
      Vieze lafbek ben je en niets meer angsthaas ik zou je graag total los schoppen viezerik dat je bent.
    Nou nou nou, wat een frustratie weer. Gaat het wel goed met je? Het lijkt alsof je met een hoop onverwerkte issues zit. Misschien moet je eens gaan praten met iemand die verstand heeft van woede beheersing. Kan je veel rust geven. En neem jezelf niet al te serieus. Doet een ander ook niet.
  • 22 Aug 2019 om 16:42
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:34
      Ik doe niet aan afspraakjes met (criminele) mannen. Ik heb een andere voorkeur. Wat jullie reetridders uitvreten, moet je zelf weten. Maar laat mij er buiten.
    Vieze lafbek ben je en niets meer angsthaas ik zou je graag total los schoppen viezerik dat je bent.
  • 22 Aug 2019 om 16:37
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:34
      Ik doe niet aan afspraakjes met (criminele) mannen. Ik heb een andere voorkeur. Wat jullie reetridders uitvreten, moet je zelf weten. Maar laat mij er buiten.
    Dikke Angst kneus
  • 22 Aug 2019 om 16:34
    • Quote van 22 Aug 2019 om 16:29
      Hij zal je dag nooit maken Messi heb hem al zo vaak verzocht maar helaas..hij wil niet.
    Ik doe niet aan afspraakjes met (criminele) mannen. Ik heb een andere voorkeur. Wat jullie reetridders uitvreten, moet je zelf weten. Maar laat mij er buiten.
  • 22 Aug 2019 om 16:31
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:35
      Volgens mij is SS gewoon cynisch/sarcastisch.
    Volgens mij ook. Wat een sukkels hier. Neem jezelf toch niet zo serieus. Waar maken jullie je toch allemaal druk om. Get a life
  • 22 Aug 2019 om 16:29
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:03
      He strontmof Keer wat afspreken kijken wie hier een kneus is. Kan je gelijk uithuilen bij de wijkagent ben tegen Messi aangelopen make my day
    Hij zal je dag nooit maken Messi heb hem al zo vaak verzocht maar helaas..hij wil niet.
  • 22 Aug 2019 om 15:40
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:35
      Volgens mij is SS gewoon cynisch/sarcastisch.
    Je weet het niet met 'm he. Voor de Belgen die meelezen: het paaltje bij Menkehorst staat waarschijnlijk ook wel naar beneden :p
  • 22 Aug 2019 om 15:35
    • Quote van 22 Aug 2019 om 15:21
      Hahaha, heel Enschede afsluiten voor een paar supporters. Vervolgens komen ze rustig over de Deurningerstraat binnen, omdat Successupporter denkt dat hij is afgesloten.
    Volgens mij is SS gewoon cynisch/sarcastisch.
  • 22 Aug 2019 om 15:21
    • Quote van 22 Aug 2019 om 13:32
      Goed idee! Tegenhouden bij wegen waar ze niet binnenkomen heeft geen zin namelijk. Want daar komen ze niet.........binnen. Deurningerstraat afsluiten heeft ook geen nut. Is namelijk al afgesloten. Dus Hengelosestraat is een goede optie. Of beter nog, gooi de A1 dicht. En A2 ook afsluiten. Die gaan ze vast ook gebruiken om binnen te vallen. Maar het allerbeste is de grenzen hermetisch af te sluiten, maar daarvoor is het misschien te laat. En ik weet niet of de jurisdictie van Onno zo ver reikt. Je kunt ze natuurlijk ook vriendelijk ontvangen en er een mooi feestje van maken op de oude markt. Misschien commercieel ook wel fijn.
    Hahaha, heel Enschede afsluiten voor een paar supporters. Vervolgens komen ze rustig over de Deurningerstraat binnen, omdat Successupporter denkt dat hij is afgesloten.
  • 22 Aug 2019 om 15:17
    • Quote van 22 Aug 2019 om 13:32
      Goed idee! Tegenhouden bij wegen waar ze niet binnenkomen heeft geen zin namelijk. Want daar komen ze niet.........binnen. Deurningerstraat afsluiten heeft ook geen nut. Is namelijk al afgesloten. Dus Hengelosestraat is een goede optie. Of beter nog, gooi de A1 dicht. En A2 ook afsluiten. Die gaan ze vast ook gebruiken om binnen te vallen. Maar het allerbeste is de grenzen hermetisch af te sluiten, maar daarvoor is het misschien te laat. En ik weet niet of de jurisdictie van Onno zo ver reikt. Je kunt ze natuurlijk ook vriendelijk ontvangen en er een mooi feestje van maken op de oude markt. Misschien commercieel ook wel fijn.
    Ze hadden de geboorte van SSer moeten tegenhouden.
  • 22 Aug 2019 om 14:46
    wat een aanfluiting,AZ is het niet zal het nooit worden maar 4000 mensen van Alkmaar naar Enschede,om zon fleut wedstrijd ,ga je toch niet je stadion uitlenen,ik snap goed dat je al die belgen niet in de binnenstad wilt hebben ,ivm met andere activiteiten in de binnen ,de goedwillende supporters van Antwerp hadden gewoon moeten komen met een verplichte buscombi( net zoals de eredivisie wedstrijden) en de kleine groep die op rodzooi uit is gewoon spijkerhard in de binnenstad slaan,dit is geen reclame voor het voetbal,deze wedstrijd had beter in Volendam gespeeld kunnen worden,hier wordt geen mens beter van
  • 22 Aug 2019 om 14:03
    • Quote van 22 Aug 2019 om 13:58
      Ik dacht dat jij juist gek was op een leuk feestje. Of heb je weer niet goed gelezen. Vooroordelen heb je genoeg, en van cynisme begrijp je blijkbaar helemaal niets. Ongelooflijke kneus dat je bent.
    He strontmof Keer wat afspreken kijken wie hier een kneus is. Kan je gelijk uithuilen bij de wijkagent ben tegen Messi aangelopen make my day
  • 22 Aug 2019 om 14:00
    • Quote van 22 Aug 2019 om 13:58
      Ik dacht dat jij juist gek was op een leuk feestje. Of heb je weer niet goed gelezen. Vooroordelen heb je genoeg, en van cynisme begrijp je blijkbaar helemaal niets. Ongelooflijke kneus dat je bent.
    Ik hoop altijd dat Henk cynisch of sarcastisch is, maar die heeft het gevoel voor humor van een aardappel en is van nature Gek als een deur.
  • 22 Aug 2019 om 13:58
    • Quote van 22 Aug 2019 om 13:46
      Aldus Kim jong-un
    Ik dacht dat jij juist gek was op een leuk feestje. Of heb je weer niet goed gelezen. Vooroordelen heb je genoeg, en van cynisme begrijp je blijkbaar helemaal niets. Ongelooflijke kneus dat je bent.
  • 22 Aug 2019 om 13:46
    • Quote van 22 Aug 2019 om 13:32
      Goed idee! Tegenhouden bij wegen waar ze niet binnenkomen heeft geen zin namelijk. Want daar komen ze niet.........binnen. Deurningerstraat afsluiten heeft ook geen nut. Is namelijk al afgesloten. Dus Hengelosestraat is een goede optie. Of beter nog, gooi de A1 dicht. En A2 ook afsluiten. Die gaan ze vast ook gebruiken om binnen te vallen. Maar het allerbeste is de grenzen hermetisch af te sluiten, maar daarvoor is het misschien te laat. En ik weet niet of de jurisdictie van Onno zo ver reikt. Je kunt ze natuurlijk ook vriendelijk ontvangen en er een mooi feestje van maken op de oude markt. Misschien commercieel ook wel fijn.
    Aldus Kim jong-un
  • 22 Aug 2019 om 13:32
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:04
      Tegenhouden bij de wegen waar ze binnenkomen !
    Goed idee! Tegenhouden bij wegen waar ze niet binnenkomen heeft geen zin namelijk. Want daar komen ze niet.........binnen. Deurningerstraat afsluiten heeft ook geen nut. Is namelijk al afgesloten. Dus Hengelosestraat is een goede optie. Of beter nog, gooi de A1 dicht. En A2 ook afsluiten. Die gaan ze vast ook gebruiken om binnen te vallen. Maar het allerbeste is de grenzen hermetisch af te sluiten, maar daarvoor is het misschien te laat. En ik weet niet of de jurisdictie van Onno zo ver reikt. Je kunt ze natuurlijk ook vriendelijk ontvangen en er een mooi feestje van maken op de oude markt. Misschien commercieel ook wel fijn.
  • 22 Aug 2019 om 13:06
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:04
      Tegenhouden bij de wegen waar ze binnenkomen !
    Gekke Henkie heeft weer goede ideeen
  • 22 Aug 2019 om 12:58
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:13
      Yep domme Belg Slim dat het ook al rond gaat haha
    Donderdagavond is er toch altijd raadsvergadering, kunnen ze daar op de tribune gaan zitten,is openbaar en gratis,of mag dat ook niet? De burgemeester op de transferlijst zetten is ook een mogelijkheid,komt niet meer in de plannen voor,veel inwoners zijn er wel klaar mee,echt de allerslechtste die we ooit gehad hebben.
  • 22 Aug 2019 om 12:25
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:10
      Waarom? Lekker laten komen
    Selectie van AZ zit op de oude markt
  • 22 Aug 2019 om 12:24
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:04
      Tegenhouden bij de wegen waar ze binnenkomen !
    Gekke Henkie neem even je dagelijks pilletje, je praat nl weer onzin.
  • 22 Aug 2019 om 12:13
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:04
      Tegenhouden bij de wegen waar ze binnenkomen !
    Zouden ze bij jou ook moeten doen.
  • 22 Aug 2019 om 11:39
    Ach man die Onno snapt er helemaal niks van. In Hoorn waren ze al helemaal klaar mee (horeca) en hier in Enschede inmiddels ook. Het home blijft dicht terwijl ze helemaal niks hebben en niemand is veroordeeld maar meneer Onno blijft bij zijn beslissingen.... Nu weer met deze wedstrijd zet hij zichzelf wederom voor schut door 2 dagen van te voren aan te geven dat ze niet welkom zijn... Logisch dat die belgen komen! Had het zelf ook gedaan!
  • 22 Aug 2019 om 11:34
    Tuurlijk, niet willen reageren. Erger me hier echt kapot aan!!!
  • 22 Aug 2019 om 11:25
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:18
      Uiteraard is die laffaard van een OvV weer niet beschikbaar voor commentaar. Die komt alleen onder z'n steen vandaan gekropen wanneer er toevallig ergens een wanklank klinkt
    Of hij heeft zijn spuitje al bij voorbaat genomen.....en laat in afscheidsbrief weten , wat was ik dom.
  • 22 Aug 2019 om 11:19
    Onno "Ik kan niet omgaan met supporters" van Velthuizen incapabele idioot
  • 22 Aug 2019 om 11:18
    Uiteraard is die laffaard van een OvV weer niet beschikbaar voor commentaar. Die komt alleen onder z'n steen vandaan gekropen wanneer er toevallig ergens een wanklank klinkt
  • 22 Aug 2019 om 11:13
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:13
      Yep domme Belg Slim dat het ook al rond gaat haha
    Bin ie aan het werk of niet?
  • 22 Aug 2019 om 11:13
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:08
      Ja haha. Stonden op de foto met het stadion met antwerp petjes :)))
    Yep domme Belg Slim dat het ook al rond gaat haha
  • 22 Aug 2019 om 11:11
    Wat gaat dit weer een geld kosten,om niets,had ze gewoon in het stadion gelaten,nu moet de politie van Amsterdam er ook nog bij in worden gezet,Onno betaal dit maar zelf van je rijkelijke loon,wat jij hier opstrijkt in Enschede.
  • 22 Aug 2019 om 11:10
    Moet toch ook gewoon kunnen? Hoop alleen wel dat iedereen het gezellig houd, politie niet op de voorgrond maar zoals in Duitsland op de achtergrond. Volgens mij is er dan helemaal niets aan de hand!!
  • 22 Aug 2019 om 11:10
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:04
      Tegenhouden bij de wegen waar ze binnenkomen !
    Waarom? Lekker laten komen
  • 22 Aug 2019 om 11:08
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:01
      De eerste zijn al aangekomen zag ik suc6 onno hahaha
    Ja haha. Stonden op de foto met het stadion met antwerp petjes :)))
  • 22 Aug 2019 om 11:07
    • Quote van 22 Aug 2019 om 11:01
      Lekker man! Drinken we er samen een paar!
    Zeker te weten ..
  • 22 Aug 2019 om 11:06
    Waarom wel laten komen en niet het stadion in? Wat een goed overleg Rot op Onno.
  • 22 Aug 2019 om 11:04
    Tegenhouden bij de wegen waar ze binnenkomen !
  • 22 Aug 2019 om 11:01
    De eerste zijn al aangekomen zag ik suc6 onno hahaha
  • 22 Aug 2019 om 11:01
    Lekker man! Drinken we er samen een paar!
  • 22 Aug 2019 om 10:47
    Hahahaha gezellig man
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›