Gemeente Enschede: ''Bij Antwerp was die garantie niet te krijgen''

( 15 reacties)
Gemeente Enschede: ''Bij Antwerp was die garantie niet te krijgen''

De gemeente Enschede heeft supporters van Antwerp FC verboden om af te reizen naar Twente, maar toch zullen de nodige Belgische supporters de oversteek maken richting De Grolsch Veste.

De politie Oost-Nederland heeft vanwege de vakantieperiode versterking gevraagd uit Amsterdam en de eenheden Limburg en Noord-Nederland, maar wil niet aangeven welke maatregelen er worden getroffen om Belgische fans te weren.

"We horen en lezen ook allerlei berichten. We zoeken uit wat de feiten zijn en maken op basis daarvan een risico-analyse", aldus een woordvoerder van de politie tegenover TC Tubantia. "Het is helemaal nog niet gezegd dat de Belgische fans hier alsnog in grote getale naar toe komen."

Gemeente-woordvoerder Ton Kamp ontkent dat de situatie door Enschede is onderschat. Enschede rekende op maximaal 1500 supporters, maar afgelopen weekend bleek dat Antwerp FC met wel vier- tot vijfduizend supporters wilde komen.

"In het stadion kunnen we 1500 supporters herbergen", stelt Kamp. "Maar als er duizenden komen? Dan betekent dat dat die mensen de wedstrijd elders in de stad moeten kijken. En de Enschedese binnenstad is al overvol vanwege Summer Sounds."

De fans van AZ zijn wel welkom in Enschede, al is vanwege 'fairplay' overwogen om hen ook te weren. "Maar we hebben een waterdichte garantie dat alle fans die komen bij de club staan geregistreerd. Er komen geen duizenden supporters zonder kaartjes. Bij Royal Antwerp was die garantie niet te krijgen", aldus Kamp.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Aug 2019 om 15:32
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:58
      Geen domme vraag. Hengelo heeft hier niets mee te maken.... Typisch...
    Laat anderen even oordelen over je mate van knulligheid. Ik ga het je niet uitleggen, de moeite niet waard. Next.
  • 22 Aug 2019 om 15:09
    Hoe mooi en fantastisch was het geweest als Antwerp net als Schalke de hele korte zijde had mogen vullen. Een feest dat ze nooit meer hadden vergeten. Allemaal in duigen door kortzichtigheid. Nu nog meer politie inzet nodig!
  • 22 Aug 2019 om 14:58
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:25
      Waarom verplicht jij jezelf domme en retorische vragen te stellen?
    Geen domme vraag. Hengelo heeft hier niets mee te maken.... Typisch...
  • 22 Aug 2019 om 14:56
    AZ ook weren? Wat een grap joh. Weg met die burgemeester!
  • 22 Aug 2019 om 14:51
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:22
      Goed plan! Die hebben wellicht nog vakantie hahaha
    Daarom
  • 22 Aug 2019 om 14:25
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:13
      Wat heeft Hengelo er mee te maken? De supporters komen zelf naar Enschede toe..... dus niet naar Hengelo......
    Waarom verplicht jij jezelf domme en retorische vragen te stellen?
  • 22 Aug 2019 om 14:25
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:11
      Oh oh oh wat is de kans groot op chaos. Als het fout gaat dan moeten we met z'n allen een vuist maken en Onno met pek en veren de stad uitschoppen.
      Je gaat dus hordes ME in de binnenstad krijgen, samen met groepjes AZ, Twente en Antwerp fans., Onno heeft het zo geregeld dat Jan met de Pet nu tussen die drie groepen kan vallen. Her en der staat ME paraat, die worden bij het minste geringste opgetrommeld en zodra ze zichtbaar zijn is hun aanwezigheid de spreekwoordelijke vlam in de pan.
      Als de onmeunige pleur ME die nu op het politie-bureau aanwezig is GEWOON bij het stadion ingezet had kunnen worden dan was er NIETS aan de hand geweest. Dan had je Summer Sounds gehad, en een leuke pot in de Veste waarna al die Antwerp en AZ-fans gewoon huiswaarts waren gekeerd.
      Het is bijna knap hoe omneunig Onno dit heeft verneukt. En die woordvoerder moet ook een eind opdonderen, trachten recht te lullen wat krom is.
      Ook is Hengelo weer volledig afwezig, waarom kan de gemeente Hengelo de supporters van Antwerp niet uitnodigen?, centrum is toch even ver weg.
      #Onnozel #Onnodig #functioneringsgesprekOnno #NietMijnBurgervader
    Eens.
  • 22 Aug 2019 om 14:23
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:11
      Oh oh oh wat is de kans groot op chaos. Als het fout gaat dan moeten we met z'n allen een vuist maken en Onno met pek en veren de stad uitschoppen.
      Je gaat dus hordes ME in de binnenstad krijgen, samen met groepjes AZ, Twente en Antwerp fans., Onno heeft het zo geregeld dat Jan met de Pet nu tussen die drie groepen kan vallen. Her en der staat ME paraat, die worden bij het minste geringste opgetrommeld en zodra ze zichtbaar zijn is hun aanwezigheid de spreekwoordelijke vlam in de pan.
      Als de onmeunige pleur ME die nu op het politie-bureau aanwezig is GEWOON bij het stadion ingezet had kunnen worden dan was er NIETS aan de hand geweest. Dan had je Summer Sounds gehad, en een leuke pot in de Veste waarna al die Antwerp en AZ-fans gewoon huiswaarts waren gekeerd.
      Het is bijna knap hoe omneunig Onno dit heeft verneukt. En die woordvoerder moet ook een eind opdonderen, trachten recht te lullen wat krom is.
      Ook is Hengelo weer volledig afwezig, waarom kan de gemeente Hengelo de supporters van Antwerp niet uitnodigen?, centrum is toch even ver weg.
      #Onnozel #Onnodig #functioneringsgesprekOnno #NietMijnBurgervader
    En zal je zien dat de 3 groepen gezellig samen aan het pilsen zijn in het zonnetje. Gezamenlijk plannetjes smeden hoe Onno een loer te draaien.
  • 22 Aug 2019 om 14:22
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:11
      Oh oh oh wat is de kans groot op chaos. Als het fout gaat dan moeten we met z'n allen een vuist maken en Onno met pek en veren de stad uitschoppen.
      Je gaat dus hordes ME in de binnenstad krijgen, samen met groepjes AZ, Twente en Antwerp fans., Onno heeft het zo geregeld dat Jan met de Pet nu tussen die drie groepen kan vallen. Her en der staat ME paraat, die worden bij het minste geringste opgetrommeld en zodra ze zichtbaar zijn is hun aanwezigheid de spreekwoordelijke vlam in de pan.
      Als de onmeunige pleur ME die nu op het politie-bureau aanwezig is GEWOON bij het stadion ingezet had kunnen worden dan was er NIETS aan de hand geweest. Dan had je Summer Sounds gehad, en een leuke pot in de Veste waarna al die Antwerp en AZ-fans gewoon huiswaarts waren gekeerd.
      Het is bijna knap hoe omneunig Onno dit heeft verneukt. En die woordvoerder moet ook een eind opdonderen, trachten recht te lullen wat krom is.
      Ook is Hengelo weer volledig afwezig, waarom kan de gemeente Hengelo de supporters van Antwerp niet uitnodigen?, centrum is toch even ver weg.
      #Onnozel #Onnodig #functioneringsgesprekOnno #NietMijnBurgervader
    Precies
  • 22 Aug 2019 om 14:22
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:14
      Kan de jonge garde van P vandaag mooi wat laten zien ????????
    Goed plan! Die hebben wellicht nog vakantie hahaha
  • 22 Aug 2019 om 14:14
    Kan de jonge garde van P vandaag mooi wat laten zien ????????
  • 22 Aug 2019 om 14:13
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:11
      Oh oh oh wat is de kans groot op chaos. Als het fout gaat dan moeten we met z'n allen een vuist maken en Onno met pek en veren de stad uitschoppen.
      Je gaat dus hordes ME in de binnenstad krijgen, samen met groepjes AZ, Twente en Antwerp fans., Onno heeft het zo geregeld dat Jan met de Pet nu tussen die drie groepen kan vallen. Her en der staat ME paraat, die worden bij het minste geringste opgetrommeld en zodra ze zichtbaar zijn is hun aanwezigheid de spreekwoordelijke vlam in de pan.
      Als de onmeunige pleur ME die nu op het politie-bureau aanwezig is GEWOON bij het stadion ingezet had kunnen worden dan was er NIETS aan de hand geweest. Dan had je Summer Sounds gehad, en een leuke pot in de Veste waarna al die Antwerp en AZ-fans gewoon huiswaarts waren gekeerd.
      Het is bijna knap hoe omneunig Onno dit heeft verneukt. En die woordvoerder moet ook een eind opdonderen, trachten recht te lullen wat krom is.
      Ook is Hengelo weer volledig afwezig, waarom kan de gemeente Hengelo de supporters van Antwerp niet uitnodigen?, centrum is toch even ver weg.
      #Onnozel #Onnodig #functioneringsgesprekOnno #NietMijnBurgervader
    Wat heeft Hengelo er mee te maken? De supporters komen zelf naar Enschede toe..... dus niet naar Hengelo......
  • 22 Aug 2019 om 14:13
    • Quote van 22 Aug 2019 om 14:09
      Als de 1.500 supporters van Royal Fc Antwerp waren ondergebracht, als ook de supporters in hun eigen stadion het op groot beeld hadden kunnen zien, waren er waarschijnlijk wel supporters, die geen kaartje hadden, gekomen, maar zeker niet de aantallen die nu ongecontroleerd kunnen komen...... Dan is de eerste optie toch beter, of? Er zitten nu ca. 4.000 AZ supporters, terwijl de 1e ring 18.000 supporters kan ontvangen.....
    In het stadion van Antwerp zou een groot scherm komen te staan met ruimte voor 6,000 supporters. Dat ze nu met zovelen komen is puur een Statement.
  • 22 Aug 2019 om 14:11
    Oh oh oh wat is de kans groot op chaos. Als het fout gaat dan moeten we met z'n allen een vuist maken en Onno met pek en veren de stad uitschoppen.
    Je gaat dus hordes ME in de binnenstad krijgen, samen met groepjes AZ, Twente en Antwerp fans., Onno heeft het zo geregeld dat Jan met de Pet nu tussen die drie groepen kan vallen. Her en der staat ME paraat, die worden bij het minste geringste opgetrommeld en zodra ze zichtbaar zijn is hun aanwezigheid de spreekwoordelijke vlam in de pan.
    Als de onmeunige pleur ME die nu op het politie-bureau aanwezig is GEWOON bij het stadion ingezet had kunnen worden dan was er NIETS aan de hand geweest. Dan had je Summer Sounds gehad, en een leuke pot in de Veste waarna al die Antwerp en AZ-fans gewoon huiswaarts waren gekeerd.
    Het is bijna knap hoe omneunig Onno dit heeft verneukt. En die woordvoerder moet ook een eind opdonderen, trachten recht te lullen wat krom is.
    Ook is Hengelo weer volledig afwezig, waarom kan de gemeente Hengelo de supporters van Antwerp niet uitnodigen?, centrum is toch even ver weg.
    #Onnozel #Onnodig #functioneringsgesprekOnno #NietMijnBurgervader
  • 22 Aug 2019 om 14:09
    Als de 1.500 supporters van Royal Fc Antwerp waren ondergebracht, als ook de supporters in hun eigen stadion het op groot beeld hadden kunnen zien, waren er waarschijnlijk wel supporters, die geen kaartje hadden, gekomen, maar zeker niet de aantallen die nu ongecontroleerd kunnen komen...... Dan is de eerste optie toch beter, of? Er zitten nu ca. 4.000 AZ supporters, terwijl de 1e ring 18.000 supporters kan ontvangen.....
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›