Klachten bij FC Twente-supporters: ''Zijn bij de directie bekend''
De supporters van FC Twente zijn niet allemaal te spreken over de introductie van de Vestekaart, die de munten in De Grolsch Veste moet vervangen. Ledenvereniging Twente, verenigt! kreeg klachten binnen van verschillende Twentefans.
"Bij de directie zijn de klachten over de oplaadpunten bekend: alle oplaadpunten bevinden zich namelijk buiten het stadion", schrijft Twente, verenigt! op haar website. "De directie onderzoekt momenteel welke mogelijkheden er zijn om de Vestekaart ook binnen het stadion op te laden."
Ook worden de tribunes een 'zwijnenstal' genoemd. "Deze opmerking is veelvuldig binnengekomen; de directie erkent deze constatering. Met het schoonmaakbedrijf zijn nieuwe afspraken gemaakt. Zo worden extra ronden gelopen na de wedstrijden", aldus Twente, verenigt!, dat harde plastic bekers in de toekomst niet uitsluit.
Daarnaast zijn er klachten over de grote verschillen tussen de balies voor het eten en het drinken en te weinig tappunten. "De directie heeft diverse maatregelen ingezet om de doorloopsnelheid te verbeteren. Dit is nog niet optimaal en wordt daarom extra in de gaten gehouden. De foodcorners bij de lange zijde en de tweede ring zijn inmiddels gesplitst, waardoor de lange wachtrijen voor het drinken korter moeten worden. Tevens zijn er plannen om de kiosken aan de korte zijde te verbreden."