De derby leeft in Twente: ''Er is nieuw, jong publiek bijgekomen''

( 10 reacties)
De derby leeft in Twente: ''Er is nieuw, jong publiek bijgekomen''

FC Twente tegen Heracles Almelo stond gisteren op het programma. De derby leeft in Overijssel en dat is wel eens anders geweest, weet Richard Peters te vertellen aan TC Tubantia

Hij is woordvoerder bij de Enschedeërs en hij weet dat de sfeer rondom de wedstrijd anders was dan in voorgaande jaren. "Het was één van de zeventien wedstrijden", vertelt Peters over de beleving van de wedstrijd voor de degradatie. Inmiddels leeft echt het derbygevoel in de Grolsch Veste. Voorafgaand aan de laatste training was er bijvoorbeeld rode rook te zien door de supporters van FC Twente.

In Almelo werd de bus uitgezwaaid door behoorlijk wat fans, die veel vuurwerk bij zich hadden. Peters ziet dus echt een nieuwe sfeer ontstaan rondom de burenruzie in Twente. "Er is nieuw, jonger publiek bijgekomen. De jongeren bekijken het anders." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Sep 2019 om 01:02
    • Quote van 22 Sep 2019 om 00:02
      Peters is meervoudig zelfbenoemd werknemer van het jaar. Zo'n fantastische professional die kan je toch niet ontslaan? ;-)
    wuhahah
  • 22 Sep 2019 om 00:02
    • Quote van 21 Sep 2019 om 23:48
      Ik vraag me altijd af, heeft Peters een contract voor het leven?
    Peters is meervoudig zelfbenoemd werknemer van het jaar. Zo'n fantastische professional die kan je toch niet ontslaan? ;-)
  • 21 Sep 2019 om 23:48
    Ik vraag me altijd af, heeft Peters een contract voor het leven?
  • 21 Sep 2019 om 22:50
    • Quote van 21 Sep 2019 om 21:58
      Echt? In een derby verwacht je toch een ludieke actie . Iets om het stadion een beetje op te zwepen. Iets om te lachen richting tegenstander.
    Pak een kwast zou ik zeggen.
  • 21 Sep 2019 om 21:58
    • Quote van 21 Sep 2019 om 11:26
      Respect voor onze ultras het zag er weer Toppie uit........ dat van die paupers zag er niet uit hahaha oh wat vet slecht.
    Echt? In een derby verwacht je toch een ludieke actie . Iets om het stadion een beetje op te zwepen. Iets om te lachen richting tegenstander.
  • 21 Sep 2019 om 12:24
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:15
      Denk nog steeds dat die derby in Almelo leeft in Enschede bij een kleine groep misschien blijf het één van de wedstrijden vinden voel tegen Ajax meer spanning!
    Nou ik had behoorlijke spanning gisteren, en voelde me zwaar kloten na de wedstrijd. Kan ook komen omdat er veel calimeros in mijn omgeving wonen..
  • 21 Sep 2019 om 12:15
    Denk nog steeds dat die derby in Almelo leeft in Enschede bij een kleine groep misschien blijf het één van de wedstrijden vinden voel tegen Ajax meer spanning!
  • 21 Sep 2019 om 12:15
    • Quote van 21 Sep 2019 om 12:02
      0 6 in almelo aant eind van het seizoen
    Dream on kerel.....
  • 21 Sep 2019 om 12:02
    0 6 in almelo aant eind van het seizoen
  • 21 Sep 2019 om 11:26
    Respect voor onze ultras het zag er weer Toppie uit........ dat van die paupers zag er niet uit hahaha oh wat vet slecht.
vrijdag 25 oktober 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›