'FC Twente wil Chery terughalen, Vuckic en Hölscher mogen weg' Van Leeuwen erkent: ''De discipline is ook een aandachtspunt'' 'Gemakzucht' bij FC Twente: ''Werd rommeliger in de kleedkamer'' Garcia legt uit: ''Ben niet ontevreden met hoe het nu gaat'' Van Leeuwen verklapt: ''De RKC-suppoost geloofde het niet eens''

''Onze prioriteit ligt niet op een overhaaste heropening''

( 17 reacties)
''Onze prioriteit ligt niet op een overhaaste heropening''

Het home van supportersvereniging Vak-P in De Grolsch Veste blijft dit seizoen dicht. Bij de gemeente Enschede is geen nieuwe vergunningaanvraag gedaan.

Het home mag op dit moment wel worden gebruikt, maar er mogen geen drank of etenswaren worden geserveerd. Casper Meppelink is bestuurslid van Vak-P. Hij vertelt dat er intern mensen zijn die de juiste papieren hebben om een horecavergunning aan te vragen. ''Maar in gesprekken met vertegenwoordigers van de gemeente is ons verteld dat we een hoog risicoprofiel hebben en dat daardoor de aanvraag wel tot anderhalf jaar zou kunnen duren.'',

Het supportershome moest in april 2017 dicht omdat er volgens justitie sprake was van drugshandel. De betrokkenen zijn uiteindelijk vrijgesproken, maar de gemeente heeft daarna de vergunning niet teruggegeven. Om die vergunning opnieuw te krijgen, duurt lang. ''FC Twente en de gemeente willen alles juridisch helemaal dichtgetimmerd hebben. Dat is op zich te begrijpen, maar wij moeten dit traject allemaal doen met vrijwilligers.''

"Woensdag zitten we weer met de club om de tafel en zullen we zien waar we staan in het proces. Onze prioriteit ligt nu in elk geval niet op een overhaaste heropening. Als we weer open mogen, willen we dat dat een permanent karakter krijgt'', besluit Meppelink tegenover TC Tubantia

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2020 om 10:37
    • Quote van 11 Jan 2020 om 15:46
      Zoals ik uit jouw bericht kan opmaken wil je een beter sfeer, door het opschonen van het vak (P). Daar ben ik het wel mee eens. De wat oudere jongens, zingen toch een stuk minder dan de jongere aanwas. Overigens zitten veel oudere vakpers al verdeeld over het stadion. Maar VAK-P (niet de tribune) bestond vroeger uit meer dan alleen sfeer maken. Daar begrijpen we elkaar misschien verkeerd.
    Daar heb je helemaal gelijk in en op dat vlak zitten we ook op 1 lijn. Een nieuwe generatie dient het over te nemen. Ik ben van mening dat middels een home het eea weer kan ontstaan. Wordt het zoals het was? Nee, daarvoor is er teveel gebeurd en zijn de tijden te veel veranderd. Maar dingen roepen en zelf niks ondernemen is het makkelijkste. Daarom is niks doen geen optie.
  • 11 Jan 2020 om 17:25
    • Quote van 11 Jan 2020 om 14:24
      Tja waar staat Vak-P tegenwoordig voor? Ik kan me er al lange tijd niet meer mee verenigen. Opschonen slaat natuurlijk helemaal nergens op, gebruik dan ook de naam Vak P niet meer. Maar op de naam geilen jullie natuurlijk wel, maak er dan maar Ultras Twente of zoiets van.
    +1
  • 11 Jan 2020 om 15:46
    • Quote van 11 Jan 2020 om 14:57
      Niks doen ook geen optie. Waarom slaat het nergens op?
    Zoals ik uit jouw bericht kan opmaken wil je een beter sfeer, door het opschonen van het vak (P). Daar ben ik het wel mee eens. De wat oudere jongens, zingen toch een stuk minder dan de jongere aanwas. Overigens zitten veel oudere vakpers al verdeeld over het stadion. Maar VAK-P (niet de tribune) bestond vroeger uit meer dan alleen sfeer maken. Daar begrijpen we elkaar misschien verkeerd.
  • 11 Jan 2020 om 15:11
    • Quote van 11 Jan 2020 om 14:57
      Niks doen ook geen optie. Waarom slaat het nergens op?
    Wat wil je precies opschonen? Het ledenbestand van de sv? Daar verander je de sfeer in het stadion niet mee. Wil je invloed op de uitgifte van scc's op de vakken 101/108? Wat worden dan de criteria om mensen te verplaatsen? Met de huidige prestaties denk ik dat er geen gigantische wachtlijst is en mag je dus blij zijn dat het stadion altijd redelijk vol zit. Mochten die prestaties er wel weer zijn (en als gevolg daarvan een wachtlijst) is er volgens mij gewoon een fanatieke sfeer op de tribune.
  • 11 Jan 2020 om 14:57
    • Quote van 11 Jan 2020 om 14:24
      Tja waar staat Vak-P tegenwoordig voor? Ik kan me er al lange tijd niet meer mee verenigen. Opschonen slaat natuurlijk helemaal nergens op, gebruik dan ook de naam Vak P niet meer. Maar op de naam geilen jullie natuurlijk wel, maak er dan maar Ultras Twente of zoiets van.
    Niks doen ook geen optie. Waarom slaat het nergens op?
  • 11 Jan 2020 om 14:24
    • Quote van 11 Jan 2020 om 11:53
      Er lopen inmiddels serieuze plannen om Vak-P op te schonen, en ja daar zullen een paar mensen tegen de schenen getrapt gaan worden. Heeft elke club mee te maken, maar om een betere sfeer te krijgen in het stadion is dat broodnodig.
    Tja waar staat Vak-P tegenwoordig voor? Ik kan me er al lange tijd niet meer mee verenigen. Opschonen slaat natuurlijk helemaal nergens op, gebruik dan ook de naam Vak P niet meer. Maar op de naam geilen jullie natuurlijk wel, maak er dan maar Ultras Twente of zoiets van.
  • 11 Jan 2020 om 14:23
    • Quote van 11 Jan 2020 om 11:53
      Er lopen inmiddels serieuze plannen om Vak-P op te schonen, en ja daar zullen een paar mensen tegen de schenen getrapt gaan worden. Heeft elke club mee te maken, maar om een betere sfeer te krijgen in het stadion is dat broodnodig.
    Benieuwd hoe dat geregeld gaat worden!
  • 11 Jan 2020 om 12:16
    Tukker Apeldoorn dat het home dicht zit het je te danken aan jullie huidige burger meester Ton Heerts.
  • 11 Jan 2020 om 11:53
    • Quote van 11 Jan 2020 om 09:30
      Vak P is al lang niet meer die bloedfanatieke fanclub, die overal respect afdwong. Heb mij laten vertellen dat dit ook met de gemiddelde leeftijd te maken heeft. Ze doen nog steeds leuke acties en het vak zit vol. Maar de Hel van Enschede voel ik niet meer
    Er lopen inmiddels serieuze plannen om Vak-P op te schonen, en ja daar zullen een paar mensen tegen de schenen getrapt gaan worden. Heeft elke club mee te maken, maar om een betere sfeer te krijgen in het stadion is dat broodnodig.
  • 11 Jan 2020 om 11:51
    • Quote van 11 Jan 2020 om 11:42
      Dat de prioriteit daar niet ligt begrijp ik ook nog wel. Met de huidige burgemeester is het zeer riskant, zonder afspraken met de gemeente en club zal hij alles aangrijpen om het home weer heel snel op slot te gooien. Als je duidelijke afspraken hebt en je houd je er aan dan wordt het voor Onno heel lastig om het home te sluiten.
    Het ligt iets ingewikkelder en ik begrijp de reactie van McKlaaren heel goed. Vak-P heeft meermaals oplossingen aangedragen om tot een opening te komen welke zo van tafel zijn geveegd. Tel daarbij op dat de club ook niet netjes gehandeld heeft richting Vak-P , en aan handen en voeten gebonden is bij de gemeente, waardoor er nooit een snelle oplossing mogelijk is. Juridisch ligt het zo ingewikkeld, dat is niet leuk meer. Er moet iets visueels veranderen zodat de gemeente aan de buitenwereld kan laten zien dat de inval enigszins rechtvaardig is te noemen, en die voorstellen gingen alle perken te buiten.
  • 11 Jan 2020 om 11:42
    • Quote van 11 Jan 2020 om 11:20
      1,5 jaar... dus op zijn vroegst open start seizoen 2021/2022. Tjongejonge, Dat is ruim 4 jaar nadat het dicht moest. Natuurlijk zijn er allerlei eisen aan de heropening, al dan niet terecht. Maar 4 jaar... dan is er bestuurlijjk ook wel wat te verwijten. Je had de periode van de straf moeten benutten om je zaakjes administratief/bestuurlijk/juridisch voor elkaar te maken dan was daarna snel handelen op basis van wat op tafel kwam mogelijk geweest, nu wordt er van overlegje naar overlegje gehobbeld. Als vak-P zelf de prio al niet heeft om snel open te gaan.... Twente zal dat al helemaal niet hebben, al was het alleen al omdat een deel van de absurd hoge bieromzet afgelopen seizoen deels is toe te schrijven aan een gesloten home
    Dat de prioriteit daar niet ligt begrijp ik ook nog wel. Met de huidige burgemeester is het zeer riskant, zonder afspraken met de gemeente en club zal hij alles aangrijpen om het home weer heel snel op slot te gooien. Als je duidelijke afspraken hebt en je houd je er aan dan wordt het voor Onno heel lastig om het home te sluiten.
  • 11 Jan 2020 om 11:37
    • Quote van 11 Jan 2020 om 09:30
      Vak P is al lang niet meer die bloedfanatieke fanclub, die overal respect afdwong. Heb mij laten vertellen dat dit ook met de gemiddelde leeftijd te maken heeft. Ze doen nog steeds leuke acties en het vak zit vol. Maar de Hel van Enschede voel ik niet meer
    Heel goed dat iemand je dit verteld heeft... Volgens mij gaat het bij het ervaren van 'de hel' meer om een wisselwerking tussen veld en tribune. Overigens is de sv er niet voor verantwoordelijk dat de tribune vol staat. De scc's worden gewoon door de club verkocht.
  • 11 Jan 2020 om 11:20
    1,5 jaar... dus op zijn vroegst open start seizoen 2021/2022. Tjongejonge, Dat is ruim 4 jaar nadat het dicht moest. Natuurlijk zijn er allerlei eisen aan de heropening, al dan niet terecht. Maar 4 jaar... dan is er bestuurlijjk ook wel wat te verwijten. Je had de periode van de straf moeten benutten om je zaakjes administratief/bestuurlijk/juridisch voor elkaar te maken dan was daarna snel handelen op basis van wat op tafel kwam mogelijk geweest, nu wordt er van overlegje naar overlegje gehobbeld. Als vak-P zelf de prio al niet heeft om snel open te gaan.... Twente zal dat al helemaal niet hebben, al was het alleen al omdat een deel van de absurd hoge bieromzet afgelopen seizoen deels is toe te schrijven aan een gesloten home
  • 11 Jan 2020 om 11:08
    • Quote van 11 Jan 2020 om 09:30
      Vak P is al lang niet meer die bloedfanatieke fanclub, die overal respect afdwong. Heb mij laten vertellen dat dit ook met de gemiddelde leeftijd te maken heeft. Ze doen nog steeds leuke acties en het vak zit vol. Maar de Hel van Enschede voel ik niet meer
    Klopt gedeeltelijk. Op het gebied van sfeer zijn de Ultras nog op volle sterkte aanwezig. Wat er nu op Vak P staat zijn inderdaad andere 'categorie' dan wat er vroeger stond.
  • 11 Jan 2020 om 10:23
    • Quote van 11 Jan 2020 om 09:30
      Vak P is al lang niet meer die bloedfanatieke fanclub, die overal respect afdwong. Heb mij laten vertellen dat dit ook met de gemiddelde leeftijd te maken heeft. Ze doen nog steeds leuke acties en het vak zit vol. Maar de Hel van Enschede voel ik niet meer
    Nou dan moet Tukker Apeldoorn daar maar even verandering in brengen.
    Maar echt, als je geen volwaardige selectie hebt die ook niet van plan is het gras in de Veste op te vreten voor de supporters.
    Ja dan heeft de hel van Enschede weinig nut.
  • 11 Jan 2020 om 10:17
    • Quote van 11 Jan 2020 om 09:30
      Vak P is al lang niet meer die bloedfanatieke fanclub, die overal respect afdwong. Heb mij laten vertellen dat dit ook met de gemiddelde leeftijd te maken heeft. Ze doen nog steeds leuke acties en het vak zit vol. Maar de Hel van Enschede voel ik niet meer
    Ikzeg. Ta. Ben het groten deels met u eens wat u bedoeld met de hel van enschede, daar merk ik ook dat het hele fctwente waar het begint met de slapjanusen in het veld en onze ccc en ted niet meer te pruimen is ,en daar komt het 80 % weg dat iedereen er flouw van is dat wij fctwente support niet krijgen voor geschotelt zij willen in het veld alles geven.
  • 11 Jan 2020 om 09:30
    Vak P is al lang niet meer die bloedfanatieke fanclub, die overal respect afdwong. Heb mij laten vertellen dat dit ook met de gemiddelde leeftijd te maken heeft. Ze doen nog steeds leuke acties en het vak zit vol. Maar de Hel van Enschede voel ik niet meer
zondag 26 januari 2020
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›