'Juichen in het stadion kan fans drie maanden stadionverbod opleveren'

41
'Juichen in het stadion kan fans drie maanden stadionverbod opleveren'

Nederlandse supporters zijn gewaarschuwd: fans die juichen na een doelpunt van hun club riskeren een stadionverbod van drie maanden.

Dat blijkt uit de richtlijnen van de KNVB voor het komende seizoen in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Wie de veiligheidsvoorschriften met betrekking tot het coronavirus overtreedt, kan flink aangepakt worden door de bond. Eerder waarschuwde premier Mark Rutte al dat zingen en juichen uit den boze is in de stadions. Ook moet er onderling voldoende afstand gehouden worden. 

Wie zich daar niet aan houdt kan dus voor drie maanden worden geweerd, zo valt te lezen in de 'Richtlijn Termijn Stadionverbod Seizoen 2020/2021'. Dat is de kortst mogelijke termijn voor een stadionverbod. Je kunt ook een stadionverbod van drie maanden krijgen als je bijvoorbeeld rookt in het stadion of toegangs- en vluchtroutes blokkeert. Wat de KNVB precies verstaat onder het overtreden van de regels is nog onduidelijk.

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 Jul 2020 om 14:59
    Niet juichen bij een doelpunt. Onder de borrel is deze beslissing genomen. Hoe kunnen we de brave burgertjes pesten. Die zeggen toch niks terug. We moeten het gooien op rassisme. Voetbal supporters is eigenlijk een ras volk vandaar. Huren we die donkere nietsnut die op de DAM laatst lag te bleren om ons te vertegenwoordigen. Juichen zullen we juichen......
  • 3 Jul 2020 om 10:03
    • Quote van 3 Jul 2020 om 09:37
      Wat maakt het dat jij jaren wanbeleid van de regering slikt?
    Het is maar net waar je je druk om wilt maken, je veranderd er helemaal niets aan zolang we in deze zgn democratie leven. Ik ben lang geleden al gestopt om me druk te maken over die leugenaars in Den Haag. Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd.
  • 3 Jul 2020 om 09:38
    • Quote van 3 Jul 2020 om 07:55
      Zijn we al wakker
    Steeds meer mensen worden gelukkig wakker. Mensen moeten opstaan tegen Cabalslaven Rutte en de Jonge. Én massamoordenaar Gates.
  • 3 Jul 2020 om 09:37
    • Quote van 2 Jul 2020 om 22:41
      Wat houd je tegen..
    Wat maakt het dat jij jaren wanbeleid van de regering slikt?
  • 3 Jul 2020 om 07:55
    Zijn we al wakker
  • 2 Jul 2020 om 23:11
    Gelukkig is het nog geen september. We hebben al gezien dat er nog van alles kan veranderen als we de druk opvoeren
  • 2 Jul 2020 om 22:41
    • Quote van 2 Jul 2020 om 22:19
      Tijd voor een staatsgreep om die cabalslaaf Rutte af te zetten. De CoronaHoax wordt gebruikt om totale controle te krijgen over het volk.
    Wat houd je tegen..
  • 2 Jul 2020 om 22:23
    • Quote van 2 Jul 2020 om 22:17
      Juichen is op luide wijze je VREUGDE uiten volgens de definitie. Dus schreeuwen bij een overtreding of foutieve beslissing van de ( k)nvb scheids mag je wel schreeuwen , want dat is geen vreugde maar frustratie. Zingen is met de stem muziek voortbrengen, maar de definitie van muziek is een combi van de klanken van muziekinstrumenten en de menselijke stem. Zingen zonder trommels mag dan wel, want dat is wettelijk gezien geen muziek omdat het muziekinstrument ontbreekt.
    Wat wij doen kan je geen zingen noemen. Er wordt bij getrommeld zodat het nog ergens op lijkt.
  • 2 Jul 2020 om 22:19
    Tijd voor een staatsgreep om die cabalslaaf Rutte af te zetten. De CoronaHoax wordt gebruikt om totale controle te krijgen over het volk.
  • 2 Jul 2020 om 22:17
    Juichen is op luide wijze je VREUGDE uiten volgens de definitie. Dus schreeuwen bij een overtreding of foutieve beslissing van de ( k)nvb scheids mag je wel schreeuwen , want dat is geen vreugde maar frustratie. Zingen is met de stem muziek voortbrengen, maar de definitie van muziek is een combi van de klanken van muziekinstrumenten en de menselijke stem. Zingen zonder trommels mag dan wel, want dat is wettelijk gezien geen muziek omdat het muziekinstrument ontbreekt.
  • 2 Jul 2020 om 22:09
    • Quote van 2 Jul 2020 om 22:04
      Als jij die nog aan het lopen krijgt ben je een knappe jongen. Die is al een poos het hoekje om.
    Ach er zijn nog genoeg opa's die een helpende hand kunnen gebruiken. Voor elkaar met elkaar.......:-)
  • 2 Jul 2020 om 22:07
    • Quote van 2 Jul 2020 om 20:56
      Met 100 personen in een afgesloten kerk mag wel gezongen worden??? Dit begint allemaal beetje ongeloofwaardig te worden. En dan ons de bek snoeren, als het aan hun ligt, het kabinet dus houdt deze corona regel nog aan, want dan houden die doorgesnoven Hooligan eindelijk hun bek eens he Rutte?? Slimme techniek om ons monddood te maken, pleur dan due kerken en ander gesloten ruimtes waar gezongen word dan ook maar weer dicht, oh nee dat is voor het beschaafde volk.!!!!
    Weet je Ja die, we mogen alleen nog maar betalen. De enige reden dat ze mensen weer toelaten in de stadions. Alles in de wereld is eigen belang. Elke euro is meegenomen in deze moeilijke tijd. De mensen zijn zogenaamd zo slim maar het kan wel meer dan een jaar duren voordat er een medicijn is. Tot die tijd kan de overheid alles met de burger doen, of we het nu leuk vinden of niet. Laten we hopen dat dit snel voorbij is en we weer terug kunnen naar het normale leven. Dit is echt te bizar voor woorden. Denk dat het snel afgelopen is met bezoek in de stadions. De regels worden toch wel overtreden. Krijgen we die negatieve shit straks weer en dat Rutte zegt dat het afgelopen is met de pret.
  • 2 Jul 2020 om 22:04
    • Quote van 2 Jul 2020 om 21:49
      Nu u met uw opa.
    Als jij die nog aan het lopen krijgt ben je een knappe jongen. Die is al een poos het hoekje om.
  • 2 Jul 2020 om 22:00
    • Quote van 2 Jul 2020 om 20:56
      Met 100 personen in een afgesloten kerk mag wel gezongen worden??? Dit begint allemaal beetje ongeloofwaardig te worden. En dan ons de bek snoeren, als het aan hun ligt, het kabinet dus houdt deze corona regel nog aan, want dan houden die doorgesnoven Hooligan eindelijk hun bek eens he Rutte?? Slimme techniek om ons monddood te maken, pleur dan due kerken en ander gesloten ruimtes waar gezongen word dan ook maar weer dicht, oh nee dat is voor het beschaafde volk.!!!!
    Ik ga voor het zingen de kerk uit:-))
  • 2 Jul 2020 om 21:55
    • Quote van 2 Jul 2020 om 21:50
      Lang leve de NSB bende uit Den Haag
    Dan is meer dan de helft NSB in Nederland want die lui zitten daar omdat ze gekozen zijn.
  • 2 Jul 2020 om 21:50
    Lang leve de NSB bende uit Den Haag
  • 2 Jul 2020 om 21:50
    https://www.youtube.com/watch?v=_w-oomO-qFc
    hahaha
  • 2 Jul 2020 om 21:49
    • Quote van 2 Jul 2020 om 19:57
      Doorlopen jij met je oma.
    Nu u met uw opa.
  • 2 Jul 2020 om 21:42
    • Quote van 2 Jul 2020 om 20:03
      Dan moeten we maar bordjes maken met verschillende teksten en deze omhoog houden als er zich een toepasselijke situatie voordoet. Hoi-Hoi-Hoi - bij een doelpunt bijvoorbeeld. Of "hij is een h×ndel×l" bij een vermeend foute beslissing van de scheidsrechter, en "shit - k×t - gvd" bij een tegendoelpunt. Dit alles eventueel begeleiden met het geluid van een drietonige luchthoorn. (ook dit zou weer sarcastisch bedoeld kunnen zijn, dus houd je in met je reacties)
    Krijg je weer hetzelfde effect als met spandoeken, worden die weer verboden....zucht.... Misschien dat we interactief kunnen reageren met vind ik (niet) leuks op het scorebord......
  • 2 Jul 2020 om 21:38
    Lang leve de DICTATUUR in Nederland. Eerst Zwarte Piet !!!!! Toen Corona !!!! Toen Discriminatie! !!!! En dan nu komt de Dictator met het tot Zwijgen van de Supporters Mooi hè vrijheid in Nederland
  • 2 Jul 2020 om 21:36
    Jeetje, drie maanden. Dat gaat wel erg ver. Deze straf voor roken in het stadion vind ik fantastisch. Kan ik eindelijk ook weer eens naar het stadion.
  • 2 Jul 2020 om 20:56
    Met 100 personen in een afgesloten kerk mag wel gezongen worden??? Dit begint allemaal beetje ongeloofwaardig te worden. En dan ons de bek snoeren, als het aan hun ligt, het kabinet dus houdt deze corona regel nog aan, want dan houden die doorgesnoven Hooligan eindelijk hun bek eens he Rutte?? Slimme techniek om ons monddood te maken, pleur dan due kerken en ander gesloten ruimtes waar gezongen word dan ook maar weer dicht, oh nee dat is voor het beschaafde volk.!!!!
  • 2 Jul 2020 om 20:27
    Aangezien toch lang niet iedereen tegelijk naar het stadion mag, kun je zo mooi rouleren.
  • 2 Jul 2020 om 20:21
    Vanaf minuut 1 allemaal massaal gaan zingen en wel in ieder stadion. Dan maar allemaal eruit gehaald worden. De wouten zullen het druk krijgen.
  • 2 Jul 2020 om 20:10
    Val dood knvb. Dit is ook hoe ze het straks in de normale situatie willem zien. Zitten bek houden en betalen.
  • 2 Jul 2020 om 20:03
    Dan moeten we maar bordjes maken met verschillende teksten en deze omhoog houden als er zich een toepasselijke situatie voordoet. Hoi-Hoi-Hoi - bij een doelpunt bijvoorbeeld. Of "hij is een h×ndel×l" bij een vermeend foute beslissing van de scheidsrechter, en "shit - k×t - gvd" bij een tegendoelpunt. Dit alles eventueel begeleiden met het geluid van een drietonige luchthoorn. (ook dit zou weer sarcastisch bedoeld kunnen zijn, dus houd je in met je reacties)
  • 2 Jul 2020 om 19:57
    • Quote van 2 Jul 2020 om 19:23
      Je weet nu al dat dit uit de hand gaat lopen en toch zetten ze het door. Er zitten altijd wel een paar gekken tussen die het voor de rest verknald.
      Wat een kloten wereld is dit aan het worden.
      Ga binnenkort maar eens naar de Praxis.Man man man dit hou je toch niet mee vol zo. Al dat hypocriete gedoe.
    Doorlopen jij met je oma.
  • 2 Jul 2020 om 19:55
    • Quote van 2 Jul 2020 om 19:31
      Wie bedoel je precies met gekken? Als je daarmee juichende mensen bedoelt, dan mag je jezelf rustig knettergek noemen. Geef mij bij voorbaat alvast maar een SV!
    Amen. ze hebben nu gewoon weer een stok gevonden om de supporter te slaan.
  • 2 Jul 2020 om 19:45
    Opflikkeren met dat nazi-regime om de CoronaHoax levend te houden. Geen jaarkaart voor mij zolang die achterlijke regels van kracht zijn.
  • 2 Jul 2020 om 19:43
    • Quote van 2 Jul 2020 om 18:39
      Met Garcia hadden we geen risico gelopen.
    Whahaha !
  • 2 Jul 2020 om 19:42
    Echt, dit slaat kant nog wal, sport is emotie, Rutte en die andere kliek zijn gestoord !
  • 2 Jul 2020 om 19:31
    • Quote van 2 Jul 2020 om 19:23
      Je weet nu al dat dit uit de hand gaat lopen en toch zetten ze het door. Er zitten altijd wel een paar gekken tussen die het voor de rest verknald.
      Wat een kloten wereld is dit aan het worden.
      Ga binnenkort maar eens naar de Praxis.Man man man dit hou je toch niet mee vol zo. Al dat hypocriete gedoe.
    Wie bedoel je precies met gekken? Als je daarmee juichende mensen bedoelt, dan mag je jezelf rustig knettergek noemen. Geef mij bij voorbaat alvast maar een SV!
  • 2 Jul 2020 om 19:23
    Je weet nu al dat dit uit de hand gaat lopen en toch zetten ze het door. Er zitten altijd wel een paar gekken tussen die het voor de rest verknald.
    Wat een kloten wereld is dit aan het worden.
    Ga binnenkort maar eens naar de Praxis.Man man man dit hou je toch niet mee vol zo. Al dat hypocriete gedoe.
  • 2 Jul 2020 om 19:19
    Corrupt
  • 2 Jul 2020 om 19:04
    Of is dit een afspraak met Den Haag, om zo geld te besparen? Bij veel clubs neem je de wedstrijd die je niet aanwezig bent mee naar volgend seizoen(dus minder inkomsten voor clubs/ meer compensatie door het rijk/KNVB) Bij een stadionverbod van 3 maanden mis je toch al gauw 5 a 6 potjes, die je dan weer niet mee kunt nemen naar volgend seizoen.......)
  • 2 Jul 2020 om 19:01
    Dat word vastketenen, mondkapjes voor met een muilkorf. Zal me een sfeertje geven....
  • 2 Jul 2020 om 18:45
    • Quote van 2 Jul 2020 om 18:22
      Haha 1 x scoren en t stadion is weer 3 maand leeg
    Met die 1,5 meter kunnen we het stadion een paar wedstrijden vullen. Daarna hebben de meesten een stadionverbod en is het stadion nagenoeg leeg.
  • 2 Jul 2020 om 18:44
    Wat heeft het allemaal voor zin. Ikword nu ook wel een beetje regelmoe
  • 2 Jul 2020 om 18:39
    • Quote van 2 Jul 2020 om 18:22
      Haha 1 x scoren en t stadion is weer 3 maand leeg
    Met Garcia hadden we geen risico gelopen.
  • 2 Jul 2020 om 18:22
    • Quote van 2 Jul 2020 om 18:22
      Haha 1 x scoren en t stadion is weer 3 maand leeg
    Idd, man man man... .wat een regel weer!
  • 2 Jul 2020 om 18:22
    Haha 1 x scoren en t stadion is weer 3 maand leeg
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›