Maximaal 10.000 mensen naar FC Twente: ''Slechts een tussenstap''

10
Maximaal 10.000 mensen naar FC Twente: ''Slechts een tussenstap''

FC Twente is druk aan het onderzoeken hoeveel supporters er tijdens de eredivisiewedstrijden weer naar binnen mogen. Daarbij wordt ook gekeken welke fans wel en niet mogen.

De belangrijkste voorwaarde die de KNVB gesteld heeft, is dat de stadions tussen de 15 en 35 procent gevuld mogen zijn met toeschouwers. Uitsupporters zijn voorlopig nog niet welkom, zodat ook thuissupporters in die vakken kunnen plaatsnemen. FC Twente verwacht dat er tussen de 7000 en 10.000 mensen in De Grolsch Veste mogen zijn, meldt TC Tubantia.

''Het goede nieuws is echter dat het spelen met een beperkt publiek een nieuwe stap op weg naar het spelen met volle stadions is. Het gaat dus slechts om een tussenstap. De bedoeling is dan ook uiteraard dat er zo snel mogelijk weer gespeeld wordt in volle stadions met alle eigen fans én uitsupporters'', laat de eredivisionist weten aan het regionale medium.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jul 2020 om 10:37
    elk nadeel heeft zijn voordeel. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Ik heb nog mooie herinneringen aan het jeugdvak op het Diekman en ben mede daardoor mijn leven lang fan van Twente. Dus een gouden kans: om het lege uitvak en overige plekken in het stadion te benutten als jeugdvak. Zo werk je ook in corona tijd aan de beroemde FC Twentewedstrijd sfeer en support. En je werkt aan je omzet en vooral werk je aan toekomstige trouwe FC Twente fans.
  • 10 Jul 2020 om 07:50
    Zolang the CoronaHoax krampachtig in leven wordt gehouden geen jaarkaart voor mij. Volgend jaar maar weer. Maar ik pas voor die poppenkast.
  • 9 Jul 2020 om 20:57
    • Quote van 9 Jul 2020 om 20:22
      De mooiste wedstriden waren -10.000 , eigen volk eerst ????????
    Wat bedoel je?
  • 9 Jul 2020 om 20:22
    De mooiste wedstriden waren -10.000 , eigen volk eerst ????????
  • 9 Jul 2020 om 19:23
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:49
      En hoe komen die kinderen daar?? En zou jij je kind onder de 12 a 13 jaar zonder ouderlijke toezicht naar een voetbal stadion toe laten gaan. Ik zou dan eerder denken aan families uit 1 gezin, die je wel naast elkaar kunt laten zitten.
    Gezinnen ook prima. Maar goed lezen. Groepen van 10 onder begeleiding van een volwassene! Gebeurd nou ook met jeugdelftallen....
  • 9 Jul 2020 om 18:54
    Als de 1.5 meter regeling blijft gehandhaafd kun je met maximaal 3 of 4 duizend supporters een thuiswedstrijd bezoeken
  • 9 Jul 2020 om 18:49
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:45
      Beter iets dan niets, maar je mag toch ook een hele zijde gewoon vullen met kids van 5 tot 18jr? Die hebben geen 1.5m. Als je daar groepen van maakt van bijv. 10 man met 1 volwassen begeleider, kun je wel weer wat meer kabaal maken. Zij mogen dat wel.(ff de grens op zoeken met de regels...)
    En hoe komen die kinderen daar?? En zou jij je kind onder de 12 a 13 jaar zonder ouderlijke toezicht naar een voetbal stadion toe laten gaan. Ik zou dan eerder denken aan families uit 1 gezin, die je wel naast elkaar kunt laten zitten.
  • 9 Jul 2020 om 18:49
    • Quote van 9 Jul 2020 om 18:45
      Beter iets dan niets, maar je mag toch ook een hele zijde gewoon vullen met kids van 5 tot 18jr? Die hebben geen 1.5m. Als je daar groepen van maakt van bijv. 10 man met 1 volwassen begeleider, kun je wel weer wat meer kabaal maken. Zij mogen dat wel.(ff de grens op zoeken met de regels...)
    En hoe komen die kinderen daar?? En zou jij je kind onder de 12 a 13 jaar zonder ouderlijke toezicht naar een voetbal stadion toe laten gaan. Ik zou dan eerder denken aan families uit 1 gezin, die je wel naast elkaar kunt laten zitten.
  • 9 Jul 2020 om 18:47
    Ook nog een 'drive-in' op de parkeerplaats die rechtstreeks is verbonden met het scorebord? En maar claxonneren met die hap. Moeten toch een manier vinden om kabaal die Veste in te krijgen.
  • 9 Jul 2020 om 18:45
    Beter iets dan niets, maar je mag toch ook een hele zijde gewoon vullen met kids van 5 tot 18jr? Die hebben geen 1.5m. Als je daar groepen van maakt van bijv. 10 man met 1 volwassen begeleider, kun je wel weer wat meer kabaal maken. Zij mogen dat wel.(ff de grens op zoeken met de regels...)
zaterdag 12 september 2020
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›