KNVB over corona-regels: ''Merken dat dit niet overal vlekkeloos ging''

119
KNVB over corona-regels: ''Merken dat dit niet overal vlekkeloos ging''

De eerste speelronde van de Eredivisie is achter de rug. Ondanks wat gejuich en gezing bij een enkele wedstrijd is de KNVB blij met de gedragingen van de supporters in de Nederlandse stadions.

"Hoewel niet elk geluid in het stadion direct als een massaal en langdurig spreekkoor aangemerkt kan worden, merken we dat dit nog niet overal vlekkeloos ging", reageert een woordvoerder van de KNVB bij de NOS. "Het was de eerste speelronde in de eredivisie, dus wellicht dat sommigen nog moesten wennen."

De KNVB is positief na de eerste speelronde. "Dit is slechts één aspect en één van de vele regels, over het algemeen zijn we positief en zeer blij dat er weer is gevoetbald", vervolgt de voetbalbond. "Er zijn in het betaald voetbal geen wedstrijden vanwege corona-incidenten uitgesteld en clubs doen er zelf alles aan om alles in goede banen te leiden. Met de coronatests ging het goed, bij slechts één wedstrijd waren de uitslagen te laat binnen."

119 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2020 om 16:57
    • Quote van 14 Sep 2020 om 15:07
      Er zijn meerdere soorten griep, elk jaar maken ze een inschatting welke soorten dat jaar Nederland zullen bereiken en vervolgens stoppen ze die in de griepprik. Maarja, dat werkt niet alle jaren perfect, soms waardoor er wel eens een hevige griepepidemie uitbreekt. Maar dat ligt niet aan het vaccin, maar aan dat er een onverwachte soort griep opduikt. Desondanks heeft het griepvaccin over de jaren heen vele levens gered.
    https://youtu.be/2J1s-0hoiG4
  • 14 Sep 2020 om 16:41
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:41
      Heren hou je aan de regels als je het met deze regels niet eens bent blijf dan weg daarmee ondersteun je de club dat er 8000 mensen binnen mogen komen we zijn afhankelijk van deze regels verzin iets anders dan zingen koop allemaal een trommel of trompet maak daarmee zoveel mogelijk lawaai zingen mogen we even niet maar lawaai maken mag altijd laat die varkensboeren hun oren laten toeteren dat wordt lachen
    Heb hier nog wel een vuvuzela liggen :)
  • 14 Sep 2020 om 16:26
    • Quote van 14 Sep 2020 om 15:18
      Dat vraag ik al sinds maart. Ik heb longartsen, een vaatchirurg, en andere artsen en medici erover bevraagd. Ook zij wisten geen goede reden voor de maatregelen. Allemaal vertelden ze me hoe hypocriet en dubbel het is. Een enkeling was zelfs oprecht boos! We hebben met grotere gevaren voor de volksgezondheid te maken, waar nauwelijks aandacht aan gegeven wordt. Er werd me door een longarts verteld dat er al jaren een ander virus (naam ben ik vergeten) heerst wat veel meer slachtoffers eist dan covid-19! Geen van hen begreep wat de achterliggende reden zou kunnen zijn van de maatregelen, zonder in complottheorieën te denken.
    Steeds meer mensen zullen dit in gaan zien. Helemaal dat jij persoonlijk professionals hebt gesproken die het er mee oneens zijn geeft wel iets aan.
  • 14 Sep 2020 om 15:18
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:29
      De overheid hoeft maar 1 ding te doen. Op een duidelijke manier uitleggen waarom dit virus zo gevaarlijk is en de bijbehorende maatregelen uitleggen met een goede onderbouwing. Niet komen met quotes van alleen samen kunnen wij Corona onder controle krijgen of beelden van zieke mensen. Aantonen met duidelijke cijfers en feiten. Rationeel denken. Onderbouwen waarom de zogenaamde 'complotgekkies' helemaal verkeerd zitten. Als ze dat zouden doen zouden ik en velen zich perfect aan de maatregelen houden. Ben alleen bang dat ze dat niet kunnen.
    Dat vraag ik al sinds maart. Ik heb longartsen, een vaatchirurg, en andere artsen en medici erover bevraagd. Ook zij wisten geen goede reden voor de maatregelen. Allemaal vertelden ze me hoe hypocriet en dubbel het is. Een enkeling was zelfs oprecht boos! We hebben met grotere gevaren voor de volksgezondheid te maken, waar nauwelijks aandacht aan gegeven wordt. Er werd me door een longarts verteld dat er al jaren een ander virus (naam ben ik vergeten) heerst wat veel meer slachtoffers eist dan covid-19! Geen van hen begreep wat de achterliggende reden zou kunnen zijn van de maatregelen, zonder in complottheorieën te denken.
  • 14 Sep 2020 om 15:10
    • Quote van 14 Sep 2020 om 14:48
      Waarom worden dan velen toch van de griepprik ziek? Laat je toch niet alles aanpraten. Blijf in beweging en zorg dat je gezond leeft.
    Veel bewegen en gezond eten is heel belangrijk, maar desondanks kan een vaccin zeker mensen met een kwetsbare gezondheid, zoals ouderen, jongere kinderen, zwangere vrouwen en mensen met een onderliggende aandoening enorm helpen om gezond te blijven.
  • 14 Sep 2020 om 15:07
    • Quote van 14 Sep 2020 om 14:48
      Waarom worden dan velen toch van de griepprik ziek? Laat je toch niet alles aanpraten. Blijf in beweging en zorg dat je gezond leeft.
    Er zijn meerdere soorten griep, elk jaar maken ze een inschatting welke soorten dat jaar Nederland zullen bereiken en vervolgens stoppen ze die in de griepprik. Maarja, dat werkt niet alle jaren perfect, soms waardoor er wel eens een hevige griepepidemie uitbreekt. Maar dat ligt niet aan het vaccin, maar aan dat er een onverwachte soort griep opduikt. Desondanks heeft het griepvaccin over de jaren heen vele levens gered.
  • 14 Sep 2020 om 14:52
    • Quote van 14 Sep 2020 om 14:48
      Waarom worden dan velen toch van de griepprik ziek? Laat je toch niet alles aanpraten. Blijf in beweging en zorg dat je gezond leeft.
    Dat je ziek wordt van de griepprik is logisch, je wordt nog ingespoten met het verwachte virus zodat je anti stoffen op kunt bouwen
  • 14 Sep 2020 om 14:48
    • Quote van 14 Sep 2020 om 14:37
      Vaccinatie is ter preventie, dus als je je "niet fit" meer voelt heeft vaccinatie ook geen zin.
    Waarom worden dan velen toch van de griepprik ziek? Laat je toch niet alles aanpraten. Blijf in beweging en zorg dat je gezond leeft.
  • 14 Sep 2020 om 14:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 14:13
      Dat niet, maar wat ik al aangaf; velen zijn compleet overbodig. En zolang ik mij zo fit voel als een hoentje komt er geen spuit in mijn reet.
    Vaccinatie is ter preventie, dus als je je "niet fit" meer voelt heeft vaccinatie ook geen zin.
  • 14 Sep 2020 om 14:13
    • Quote van 14 Sep 2020 om 14:04
      Ben jij nou een beetje een anti-vaccinatiegekkie, Ket?
    Dat niet, maar wat ik al aangaf; velen zijn compleet overbodig. En zolang ik mij zo fit voel als een hoentje komt er geen spuit in mijn reet.
  • 14 Sep 2020 om 14:04
    • Quote van 14 Sep 2020 om 13:40
      Ik ben als baby ingeënt en neem gelukkig geen medicijnen. Als ik nu zie waar ze nu overal tegen ingeënt kunnen worden en welke cocktails daar allemaal inzitten. Daarvan moet je maar afwachten wat in een later stadium de mogelijke uitwerkingen kunnen zijn. Gelukkig zijn er al vele jonge moeders die de talrijke prikkies al helemaal niet meer laten toedienen op hun kroost. Ik zeg niet dat alles overbodig is, maar heel veel wel. Ouderen halen griepprikken en velen worden daarna ziek. Kijk bv ook maar eens naar honden. Daar verdient de Pharma industrie gouden bergen mee onder het motto; u wilt toch niet dat uw hond dit of dat krijgt? Terwijl honden vroeger niks kregen, met de pot mee aten en ook de leeftijden bereiken die ze nu halen.Er zit gewoon veel bangmakerij tussen! Maar dit zijn discussiepunten waar je het toch niet over eens wordt.
    Ben jij nou een beetje een anti-vaccinatiegekkie, Ket?
  • 14 Sep 2020 om 13:40
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:38
      Je bent dus nooit ingeënt en gebruikt geen medicijnen ?
    Ik ben als baby ingeënt en neem gelukkig geen medicijnen. Als ik nu zie waar ze nu overal tegen ingeënt kunnen worden en welke cocktails daar allemaal inzitten. Daarvan moet je maar afwachten wat in een later stadium de mogelijke uitwerkingen kunnen zijn. Gelukkig zijn er al vele jonge moeders die de talrijke prikkies al helemaal niet meer laten toedienen op hun kroost. Ik zeg niet dat alles overbodig is, maar heel veel wel. Ouderen halen griepprikken en velen worden daarna ziek. Kijk bv ook maar eens naar honden. Daar verdient de Pharma industrie gouden bergen mee onder het motto; u wilt toch niet dat uw hond dit of dat krijgt? Terwijl honden vroeger niks kregen, met de pot mee aten en ook de leeftijden bereiken die ze nu halen.Er zit gewoon veel bangmakerij tussen! Maar dit zijn discussiepunten waar je het toch niet over eens wordt.
  • 14 Sep 2020 om 13:26
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:52
      Maurice de Hond kan alles zo goed onderbouwen
    Het geen Maurice zegt komt voort uit een onderbouwing van een viroloog. Deze heeft in een gesloten afdeling van een verzorgingstehuis aangetoond dat aerosollen ook in bv de vertilatie/airco's s kan blijven zitten (al overleeft het geen dagen maar toch). Je kunt wel alles in twijfel trekken maar soms moet je ook vertrouwen op de kennis van mensen die er voor geleerd hebben (en dat hebben jij en ik allebei niet).
  • 14 Sep 2020 om 13:21
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:48
      Ik weet niet of die 99,9% wel klopt.
    Tsja zo kun je alles wel in twijfel trekken.
  • 14 Sep 2020 om 12:52
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:37
      Ruim 99,9 procent van de virologen zijn het er over eens dat dit virus gevaarlijk is. Dan heb je altijd een een groep die het er niet mee eens is. Een groep die vind dat het te ver gaat en groep die vind dat het veel strenger moet. Pak de grafieken er eens bij met besmettingen en doden en trek dan de lijn eens door ( want het gros van de doden en besmette mensen vond toen plaats in Brabant en de rest van NL nauwelijks tot niet). Hoe zou het er dan uit hebben gezien ?
    Maurice de Hond kan alles zo goed onderbouwen
  • 14 Sep 2020 om 12:48
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:37
      Ruim 99,9 procent van de virologen zijn het er over eens dat dit virus gevaarlijk is. Dan heb je altijd een een groep die het er niet mee eens is. Een groep die vind dat het te ver gaat en groep die vind dat het veel strenger moet. Pak de grafieken er eens bij met besmettingen en doden en trek dan de lijn eens door ( want het gros van de doden en besmette mensen vond toen plaats in Brabant en de rest van NL nauwelijks tot niet). Hoe zou het er dan uit hebben gezien ?
    Ik weet niet of die 99,9% wel klopt.
  • 14 Sep 2020 om 12:47
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:45
      Klopt helemaal wat je zegt, de mensen die er voor geleerd hebben moeten bepalen wat de maatregelen zijn en wij hebben deze op te volgen. Dit is gebeurt met als gevolg de huidige maatregelen. Waarom hou jij je er niet aan dan? Omdat er alsnog ergens weer een paar gekkies zijn die zeggen dat het allemaal niet nodig is? Zo zijn er altijd wel uitzonderingen te vinden. Zelfs wanneer het tegendeel bewezen is of je met logisch nadenken alles kunt uitleggen. Maar goed, gekkies heb je overal. Ik ben wel klaar met deze discussie met jou, je zal het toch niet in (willen) zien. Dus zet lekker je alu-hoedje op. Ga op facebook alle conspiracy-theories voor waarheid aannemen en maar hopen dat je met je domme gedrag niemand de dood in jaagt. De groeten.
    Standaard reactie als iemand tegen de maatregelen is. Bestempelen als complotdenker. Kalm an. Volgende keer weer over voetbal dan maar.
  • 14 Sep 2020 om 12:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:33
      Dat is niet waar. De mensen die er voor geleerd hebben moeten hier inhoudelijk over discussieren. Echter staan die ook lijnrecht tegenover elkaar. Sommige artsen en virologen die niet aangesloten zijn bij het WHO zijn tegen deze maatregelen. Dat is toch apart? Gisteren is er nog een podcast op Youtube gekomen met 3 artsen die er tegen zijn. Er is alleen veel censuur en dat soort dingen komen haast nooit in de media.
    Klopt helemaal wat je zegt, de mensen die er voor geleerd hebben moeten bepalen wat de maatregelen zijn en wij hebben deze op te volgen. Dit is gebeurt met als gevolg de huidige maatregelen. Waarom hou jij je er niet aan dan? Omdat er alsnog ergens weer een paar gekkies zijn die zeggen dat het allemaal niet nodig is? Zo zijn er altijd wel uitzonderingen te vinden. Zelfs wanneer het tegendeel bewezen is of je met logisch nadenken alles kunt uitleggen. Maar goed, gekkies heb je overal. Ik ben wel klaar met deze discussie met jou, je zal het toch niet in (willen) zien. Dus zet lekker je alu-hoedje op. Ga op facebook alle conspiracy-theories voor waarheid aannemen en maar hopen dat je met je domme gedrag niemand de dood in jaagt. De groeten.
  • 14 Sep 2020 om 12:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:34
      Waarom niet dan? Bekijk de cijfers dan! Je lult uit je nek man. Het is toch duidelijk? Besmettingen, ziekenhuisopnames en overledenen als gevolg van corona stegen gigantisch. Tot de effecten van de genomen maatregelen zichtbaar werden. Stop nou eens met je kop in het zand te steken en zie dat nou eens als bewijs.
    In procenten zie ik geen bijzonder gevaarlijk virus om eerlijk te zijn. Ook hebben de meeste mensen onderliggende klachten. Met alle respect voor mensen die er wel aan overleden zijn.
  • 14 Sep 2020 om 12:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:33
      Dat is niet waar. De mensen die er voor geleerd hebben moeten hier inhoudelijk over discussieren. Echter staan die ook lijnrecht tegenover elkaar. Sommige artsen en virologen die niet aangesloten zijn bij het WHO zijn tegen deze maatregelen. Dat is toch apart? Gisteren is er nog een podcast op Youtube gekomen met 3 artsen die er tegen zijn. Er is alleen veel censuur en dat soort dingen komen haast nooit in de media.
    Ruim 99,9 procent van de virologen zijn het er over eens dat dit virus gevaarlijk is. Dan heb je altijd een een groep die het er niet mee eens is. Een groep die vind dat het te ver gaat en groep die vind dat het veel strenger moet. Pak de grafieken er eens bij met besmettingen en doden en trek dan de lijn eens door ( want het gros van de doden en besmette mensen vond toen plaats in Brabant en de rest van NL nauwelijks tot niet). Hoe zou het er dan uit hebben gezien ?
  • 14 Sep 2020 om 12:34
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:29
      De overheid hoeft maar 1 ding te doen. Op een duidelijke manier uitleggen waarom dit virus zo gevaarlijk is en de bijbehorende maatregelen uitleggen met een goede onderbouwing. Niet komen met quotes van alleen samen kunnen wij Corona onder controle krijgen of beelden van zieke mensen. Aantonen met duidelijke cijfers en feiten. Rationeel denken. Onderbouwen waarom de zogenaamde 'complotgekkies' helemaal verkeerd zitten. Als ze dat zouden doen zouden ik en velen zich perfect aan de maatregelen houden. Ben alleen bang dat ze dat niet kunnen.
    Waarom niet dan? Bekijk de cijfers dan! Je lult uit je nek man. Het is toch duidelijk? Besmettingen, ziekenhuisopnames en overledenen als gevolg van corona stegen gigantisch. Tot de effecten van de genomen maatregelen zichtbaar werden. Stop nou eens met je kop in het zand te steken en zie dat nou eens als bewijs.
  • 14 Sep 2020 om 12:33
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:28
      Nou, tot nu toe is elk punt wat je probeerde te maken door anderen hier onderuit gehaald. En heb, zelfs jij, mij een paar keer gelijk gegeven. Dus er zal wel iets verschil in zitten.
    Dat is niet waar. De mensen die er voor geleerd hebben moeten hier inhoudelijk over discussieren. Echter staan die ook lijnrecht tegenover elkaar. Sommige artsen en virologen die niet aangesloten zijn bij het WHO zijn tegen deze maatregelen. Dat is toch apart? Gisteren is er nog een podcast op Youtube gekomen met 3 artsen die er tegen zijn. Er is alleen veel censuur en dat soort dingen komen haast nooit in de media.
  • 14 Sep 2020 om 12:29
    De overheid hoeft maar 1 ding te doen. Op een duidelijke manier uitleggen waarom dit virus zo gevaarlijk is en de bijbehorende maatregelen uitleggen met een goede onderbouwing. Niet komen met quotes van alleen samen kunnen wij Corona onder controle krijgen of beelden van zieke mensen. Aantonen met duidelijke cijfers en feiten. Rationeel denken. Onderbouwen waarom de zogenaamde 'complotgekkies' helemaal verkeerd zitten. Als ze dat zouden doen zouden ik en velen zich perfect aan de maatregelen houden. Ben alleen bang dat ze dat niet kunnen.
  • 14 Sep 2020 om 12:28
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:25
      Klopt maar jij ook niet
    Nou, tot nu toe is elk punt wat je probeerde te maken door anderen hier onderuit gehaald. En heb, zelfs jij, mij een paar keer gelijk gegeven. Dus er zal wel iets verschil in zitten.
  • 14 Sep 2020 om 12:25
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:24
      Nee ook omdat je voor de rest er geen verstand van hebt.
    Klopt maar jij ook niet
  • 14 Sep 2020 om 12:25
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:12
      Als iedereen zich aan de regels houd is de kans vele malen kleiner dat ouderen alleen zitten.
    Daar valt over te twijfelen. Ik blijf het bijzonder vinden dat zoveel artsen enz zich tegen de maatregelen uitspreken.
  • 14 Sep 2020 om 12:24
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:22
      Niet ALLEEN maar omdat ik daar geen zin in heb.
    Nee ook omdat je voor de rest er geen verstand van hebt.
  • 14 Sep 2020 om 12:23
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:14
      Nee, dat blijft egoïstisch en asociaal. Hoe je het ook uitlegt.
    Dan verschillen wij van mening daarover.
  • 14 Sep 2020 om 12:22
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:10
      Je spreekt jezelf heel erg tegen, je zegt dat je geen zin hebt om je aan de regels te houden. Door dat niet te doen vergroot je het risico bij anderen ( mensen die in de risico groep vallen) om besmet te raken met als gevaar dat ze wel overlijden. En dat alleen maar omdat jij geen zin hebt om je aan de regels te houden .
    Niet ALLEEN maar omdat ik daar geen zin in heb.
  • 14 Sep 2020 om 12:14
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:08
      Maar het kan wel een hele goede reden zijn voor mensen om zich niet aan de maatregelen te houden.
    Nee, dat blijft egoïstisch en asociaal. Hoe je het ook uitlegt.
  • 14 Sep 2020 om 12:12
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:57
      Die gedachtegang is vanuit angst. Ik kan het ook omdraaien. Kijk hoeveel ouderen nu alleen thuis zitten. Zijn de mensen die zich aan de regels houden dan ook verantwoordelijk voor het feit dat hun vader/moeder/opa/oma zich eenzaam voelt in zijn/haar laatste levensjaren? Het antwoord is ja. Kunnen ze hier iets aan doen ? Nee. Aangezien de mensen die zich aan de maatregelen houden denken dat dat het beste is dat ze kunnen doen. Dat is andersom net zo bij de mensen die zich er niet aan houden. Het leven is kort en ze willen zich niet laten remmen door de miniscule kans dat ze iemand kunnen besmetten en de nog kleinere kans dat iemand daar ernstige klachten aan overhoudt.
    Als iedereen zich aan de regels houd is de kans vele malen kleiner dat ouderen alleen zitten.
  • 14 Sep 2020 om 12:10
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:49
      Ik kom er zeker wel uit. Ik geef eerlijk toe dat ik geen zin heb om me er aan te houden. Ik heb hier vaak genoeg lange verhalen getypt over de andere kant van het verhaal. Jij wil alleen niet inzien waarom mensen zich niet aan de regels houden. Alsof mensen bewust anderen willen doden. Niemand wil dat op een paar gekken na.
    Je spreekt jezelf heel erg tegen, je zegt dat je geen zin hebt om je aan de regels te houden. Door dat niet te doen vergroot je het risico bij anderen ( mensen die in de risico groep vallen) om besmet te raken met als gevaar dat ze wel overlijden. En dat alleen maar omdat jij geen zin hebt om je aan de regels te houden .
  • 14 Sep 2020 om 12:08
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:03
      Misschien moet de familie er dan wat aan doen, maar het is geen reden om de maatregelen maar af te schaffen.
    Maar het kan wel een hele goede reden zijn voor mensen om zich niet aan de maatregelen te houden.
  • 14 Sep 2020 om 12:03
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:02
      Dat is top. Er zijn echter genoeg ouderen die wel behoorlijk eenzaam van deze situatie worden.
    Misschien moet de familie er dan wat aan doen, maar het is geen reden om de maatregelen maar af te schaffen.
  • 14 Sep 2020 om 12:02
    • Quote van 14 Sep 2020 om 12:00
      Nee die gedachte is niet vanuit angst, maar vanuit verstand en medeleven. En daarbij heb ik liever mijn oma wat eenzaam dan onder de zoden. Daarnaast hoor ik haar niet eens klagen dat ze eenzaam is, nog genoeg contact. Maar dan net ff anders. Niet zo moeilijk en zelfs zij begrijpt dat op haar leeftijd.
    Dat is top. Er zijn echter genoeg ouderen die wel behoorlijk eenzaam van deze situatie worden.
  • 14 Sep 2020 om 12:00
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:57
      Die gedachtegang is vanuit angst. Ik kan het ook omdraaien. Kijk hoeveel ouderen nu alleen thuis zitten. Zijn de mensen die zich aan de regels houden dan ook verantwoordelijk voor het feit dat hun vader/moeder/opa/oma zich eenzaam voelt in zijn/haar laatste levensjaren? Het antwoord is ja. Kunnen ze hier iets aan doen ? Nee. Aangezien de mensen die zich aan de maatregelen houden denken dat dat het beste is dat ze kunnen doen. Dat is andersom net zo bij de mensen die zich er niet aan houden. Het leven is kort en ze willen zich niet laten remmen door de miniscule kans dat ze iemand kunnen besmetten en de nog kleinere kans dat iemand daar ernstige klachten aan overhoudt.
    Nee die gedachte is niet vanuit angst, maar vanuit verstand en medeleven. En daarbij heb ik liever mijn oma wat eenzaam dan onder de zoden. Daarnaast hoor ik haar niet eens klagen dat ze eenzaam is, nog genoeg contact. Maar dan net ff anders. Niet zo moeilijk en zelfs zij begrijpt dat op haar leeftijd.
  • 14 Sep 2020 om 11:57
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:54
      Zal wel dat niemand dat bewust wil doen. Maar het is wel een mogelijk gevolg van het niet naleven van de maatregelen. Dus ben je in zekere zin wel verantwoordelijk. Daarom snap ik niet hoe mensen dit kunnen verdedigen.
    Die gedachtegang is vanuit angst. Ik kan het ook omdraaien. Kijk hoeveel ouderen nu alleen thuis zitten. Zijn de mensen die zich aan de regels houden dan ook verantwoordelijk voor het feit dat hun vader/moeder/opa/oma zich eenzaam voelt in zijn/haar laatste levensjaren? Het antwoord is ja. Kunnen ze hier iets aan doen ? Nee. Aangezien de mensen die zich aan de maatregelen houden denken dat dat het beste is dat ze kunnen doen. Dat is andersom net zo bij de mensen die zich er niet aan houden. Het leven is kort en ze willen zich niet laten remmen door de miniscule kans dat ze iemand kunnen besmetten en de nog kleinere kans dat iemand daar ernstige klachten aan overhoudt.
  • 14 Sep 2020 om 11:54
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:49
      Ik kom er zeker wel uit. Ik geef eerlijk toe dat ik geen zin heb om me er aan te houden. Ik heb hier vaak genoeg lange verhalen getypt over de andere kant van het verhaal. Jij wil alleen niet inzien waarom mensen zich niet aan de regels houden. Alsof mensen bewust anderen willen doden. Niemand wil dat op een paar gekken na.
    Zal wel dat niemand dat bewust wil doen. Maar het is wel een mogelijk gevolg van het niet naleven van de maatregelen. Dus ben je in zekere zin wel verantwoordelijk. Daarom snap ik niet hoe mensen dit kunnen verdedigen.
  • 14 Sep 2020 om 11:52
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:50
      Jij hebt je dus altijd perfect aan de maatregelen gehouden? Applaus voor jezelf dan!
    Dank je
  • 14 Sep 2020 om 11:51
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:47
      Dat is Dennis ten voeten uit. Alleen maar aan zichzelf denken en niets voor een ander over hebben.
    Het regent aannames
  • 14 Sep 2020 om 11:50
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:46
      Wel wat mis mee, asociaal en egoïstisch
    Jij hebt je dus altijd perfect aan de maatregelen gehouden? Applaus voor jezelf dan!
  • 14 Sep 2020 om 11:49
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:46
      Zielig hoor Dennis, zit je klem ,kom je er niet uit dan probeer je het op deze manier.
    Ik kom er zeker wel uit. Ik geef eerlijk toe dat ik geen zin heb om me er aan te houden. Ik heb hier vaak genoeg lange verhalen getypt over de andere kant van het verhaal. Jij wil alleen niet inzien waarom mensen zich niet aan de regels houden. Alsof mensen bewust anderen willen doden. Niemand wil dat op een paar gekken na.
  • 14 Sep 2020 om 11:47
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:46
      Wel wat mis mee, asociaal en egoïstisch
    Dat is Dennis ten voeten uit. Alleen maar aan zichzelf denken en niets voor een ander over hebben.
  • 14 Sep 2020 om 11:46
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:42
      Kun je je er niet aan houden? Dan gewoon van de tribune verwijderen. Moet jij eens opletten hoe snel het wel handhaafbaar is of wordt....
    In het begin zal dat geaccepteerd worden maar op den duur zullen de wat fanatiekere supporters dan in verzet gaan. Ook zul je dan honderden mensen per wedstrijd moeten verwijderen is mijn schatting.
  • 14 Sep 2020 om 11:46
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:43
      Klopt ik heb er geen zin in. Dat is 1 van de redenen dat ik me er niet altijd aan houdt. Niks mis mee. Ga lekker op een verkeersite zoeken naar de regels.
    Wel wat mis mee, asociaal en egoïstisch
  • 14 Sep 2020 om 11:46
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:43
      Klopt ik heb er geen zin in. Dat is 1 van de redenen dat ik me er niet altijd aan houdt. Niks mis mee. Ga lekker op een verkeersite zoeken naar de regels.
    Zielig hoor Dennis, zit je klem ,kom je er niet uit dan probeer je het op deze manier.
  • 14 Sep 2020 om 11:46
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:41
      Die verklaringen zijn niet rationeel. Mensen willen uitleg. Geen angstzaaien. Mensen kunnen ook googelen op griepdoden elk jaar. Dan zien ze dat Corona niet meer doden veroorzaakt en daarom willen ze een duidelijke uitleg.
    Nou 1 verschil is de besmetting, bij griep ben je besmettelijk wanneer je klachten hebt en de dag er voor. Bij corona is dat nog niet helemaal helder maar waarschijnlijk meer dagen voor de eerste symptomen. Daarom heeft 1,5m afstand bij zonder symptomen bij griep minder effect dan bij corona. Hier heb je je uitleg. Nog meer vragen?
  • 14 Sep 2020 om 11:43
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:40
      Nee hoor, je hebt er gewoon geen antwoordt op. Jij hebt geen zin om je aan de 1,5 meter te houden en dus zoek je een excuus/smoes om het maar niet te doen.
    Klopt ik heb er geen zin in. Dat is 1 van de redenen dat ik me er niet altijd aan houdt. Niks mis mee. Ga lekker op een verkeersite zoeken naar de regels.
  • 14 Sep 2020 om 11:43
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:37
      Hoezo zijn verkeersregels perfect onderbouwd ? Waarom zijn er verkeerslichten als rechts voorrang heeft en je met voorrangs wegen de boel kunt regelen ? Waarom mag ik niet overal parkeren. Waarom hebben we eigenlijk eenrichtingsverkeer etc. En waarom mag ik in de meeste Europese landen 130 en hier maar 100 ?
    +100
  • 14 Sep 2020 om 11:42
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:35
      Ik denk dat ook die regel heel lastig te handhaven is. Als de regering een beetje 'feeling' met het voetbal had gehad hadden ze geweten dat de supporters 100% zouden gaan zingen. Met mondkapjes denk ik dat heel veel mensen ze half op doen of weggooien. En dan? Al die mensen eruit zetten?
    Kun je je er niet aan houden? Dan gewoon van de tribune verwijderen. Moet jij eens opletten hoe snel het wel handhaafbaar is of wordt....
  • 14 Sep 2020 om 11:41
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:37
      Een vaccin komt bij mij niet in het lichaam. Geen hond weet wat op den duur de bijverschijnselen zijn. Al die vaccins is alleen maar in het belang van de pharma-industrie.
    Wat een onzin, er zijn niet voor niets hele strenge regels waar vaccins aan moeten voldoen. Daarom heb je ook de 3 onderzoeksfases, waarin heel goed onderzocht wordt of het vaccin werkt en veilig is.
  • 14 Sep 2020 om 11:41
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:38
      Nog altijd niet moeilijk in mijn ogen. En hoezo geen verklaring? Lijkt mij allemaal vrij helder. Besmettingen, sterfte, te verminderen met simpele maatregelen. Verklaring klaar.
    Die verklaringen zijn niet rationeel. Mensen willen uitleg. Geen angstzaaien. Mensen kunnen ook googelen op griepdoden elk jaar. Dan zien ze dat Corona niet meer doden veroorzaakt en daarom willen ze een duidelijke uitleg.
  • 14 Sep 2020 om 11:40
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:39
      Gaat een heel lang verhaal worden als ik dat allemaal uit moet gaan leggen en daar heb ik geen zin in. Je weet dat zelf ook wel. Je kunt die regels perfect onderbouwen.
    Nee hoor, je hebt er gewoon geen antwoordt op. Jij hebt geen zin om je aan de 1,5 meter te houden en dus zoek je een excuus/smoes om het maar niet te doen.
  • 14 Sep 2020 om 11:40
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:37
      Een vaccin komt bij mij niet in het lichaam. Geen hond weet wat op den duur de bijverschijnselen zijn. Al die vaccins is alleen maar in het belang van de pharma-industrie.
    Ik heb ook liever geen vaccin.
  • 14 Sep 2020 om 11:39
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:37
      Hoezo zijn verkeersregels perfect onderbouwd ? Waarom zijn er verkeerslichten als rechts voorrang heeft en je met voorrangs wegen de boel kunt regelen ? Waarom mag ik niet overal parkeren. Waarom hebben we eigenlijk eenrichtingsverkeer etc. En waarom mag ik in de meeste Europese landen 130 en hier maar 100 ?
    Gaat een heel lang verhaal worden als ik dat allemaal uit moet gaan leggen en daar heb ik geen zin in. Je weet dat zelf ook wel. Je kunt die regels perfect onderbouwen.
  • 14 Sep 2020 om 11:38
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:37
      Een vaccin komt bij mij niet in het lichaam. Geen hond weet wat op den duur de bijverschijnselen zijn. Al die vaccins is alleen maar in het belang van de pharma-industrie.
    Je bent dus nooit ingeënt en gebruikt geen medicijnen ?
  • 14 Sep 2020 om 11:38
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:28
      1,5 meter is met name een moeilijke regel omdat het onnatuurlijk is, je er eenzaam van kan raken (met name ouderen) en je het makkelijk per ongeluk even kan vergeten. Een hele dag werken met mondkapjes is ook erg lastig omdat je het daar benauwd van kan krijgen en de regels tijdens wedstrijden zijn ook lastig omdat iedereen z'n club wil supporten en het na maanden geen voetbal helemaal zat is en gewoon lekker wil zingen. Het is voor veel mensen niet duidelijk waarom de regels er zijn en veel mensen zijn het er niet mee eens. Dan is de verleiding natuurlijk erg groot om de regels te overtreden en dat begrijp ik heel goed. We zijn geen robots die zich moeiteloos aan regels houden zonder dat we daar een verklaring voor hebben.
    Nog altijd niet moeilijk in mijn ogen. En hoezo geen verklaring? Lijkt mij allemaal vrij helder. Besmettingen, sterfte, te verminderen met simpele maatregelen. Verklaring klaar.
  • 14 Sep 2020 om 11:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:15
      Aan de verkeersregels is iedereen gewend, kunnen perfect onderbouwd worden en zijn niet meer dan logisch. De Corona regels zal bijna niemand ooit aan wennen, kunnen nauwelijks onderbouwd worden en zijn onnatuurlijk.
    Hoezo zijn verkeersregels perfect onderbouwd ? Waarom zijn er verkeerslichten als rechts voorrang heeft en je met voorrangs wegen de boel kunt regelen ? Waarom mag ik niet overal parkeren. Waarom hebben we eigenlijk eenrichtingsverkeer etc. En waarom mag ik in de meeste Europese landen 130 en hier maar 100 ?
  • 14 Sep 2020 om 11:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:26
      Is het dan zo moeilijk om er tijdelijk rekening mee te houden totdat er een vaccin is of een andere oplossing?
    Een vaccin komt bij mij niet in het lichaam. Geen hond weet wat op den duur de bijverschijnselen zijn. Al die vaccins is alleen maar in het belang van de pharma-industrie.
  • 14 Sep 2020 om 11:35
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:29
      In dat geval gewoon mondkapjes gaan verplichten op de tribunes. Dan kun je zingen en schreeuwen zonder dat je gelijk een gevaar vormt voor een ander.
    Ik denk dat ook die regel heel lastig te handhaven is. Als de regering een beetje 'feeling' met het voetbal had gehad hadden ze geweten dat de supporters 100% zouden gaan zingen. Met mondkapjes denk ik dat heel veel mensen ze half op doen of weggooien. En dan? Al die mensen eruit zetten?
  • 14 Sep 2020 om 11:29
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:20
      Erg moeilijk aangezien heel veel mensen gewoon naar hun cluppie willen en daar ook gaan zingen. Dat hebben we deze week gezien. Het is vrijwel onmogelijk om 8.000 supporters zich perfect aan de maatregelen te laten houden.
    In dat geval gewoon mondkapjes gaan verplichten op de tribunes. Dan kun je zingen en schreeuwen zonder dat je gelijk een gevaar vormt voor een ander.
  • 14 Sep 2020 om 11:29
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:26
      Is het dan zo moeilijk om er tijdelijk rekening mee te houden totdat er een vaccin is of een andere oplossing?
    Ja dat is ook tijdelijk erg moeilijk. Absoluut.
  • 14 Sep 2020 om 11:28
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:16
      Nou vertel, wat is er zo moeilijk dan?
    1,5 meter is met name een moeilijke regel omdat het onnatuurlijk is, je er eenzaam van kan raken (met name ouderen) en je het makkelijk per ongeluk even kan vergeten. Een hele dag werken met mondkapjes is ook erg lastig omdat je het daar benauwd van kan krijgen en de regels tijdens wedstrijden zijn ook lastig omdat iedereen z'n club wil supporten en het na maanden geen voetbal helemaal zat is en gewoon lekker wil zingen. Het is voor veel mensen niet duidelijk waarom de regels er zijn en veel mensen zijn het er niet mee eens. Dan is de verleiding natuurlijk erg groot om de regels te overtreden en dat begrijp ik heel goed. We zijn geen robots die zich moeiteloos aan regels houden zonder dat we daar een verklaring voor hebben.
  • 14 Sep 2020 om 11:26
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:23
      Het is wel heel bizar als je aan 1.5 meter wil wennen. Dat is even een heel andere categorie dan dat je niet mag roken. Niemand gaat daar aan wennen omdat het onnatuurlijk is.
    Is het dan zo moeilijk om er tijdelijk rekening mee te houden totdat er een vaccin is of een andere oplossing?
  • 14 Sep 2020 om 11:23
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:18
      Bullshit, nieuwe regels kan je aan wennen. Vroeger was het bijvoorbeeld ook normaal om met dranknop te rijden, tegenwoordig zeer zeker niet. Zelfde als roken in horeca, ondenkbaar jaren geleden. En kijk nu eens? Daarnaast wederom de vraag, wat is er zo verschrikkelijk onlogisch aan dan?
    Het is wel heel bizar als je aan 1.5 meter wil wennen. Dat is even een heel andere categorie dan dat je niet mag roken. Niemand gaat daar aan wennen omdat het onnatuurlijk is.
  • 14 Sep 2020 om 11:20
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:13
      En als iets dus 'logisch' is voor de één, dan is dat een vrijbrief om het voor een ander kapot te maken en/of de club uiteindelijk met een boete op te zadelen?


      Hoe moeilijk is het om gewoon thuis te blijven als je je toch niet aan regels kunt of wenst te houden?
    Erg moeilijk aangezien heel veel mensen gewoon naar hun cluppie willen en daar ook gaan zingen. Dat hebben we deze week gezien. Het is vrijwel onmogelijk om 8.000 supporters zich perfect aan de maatregelen te laten houden.
  • 14 Sep 2020 om 11:19
    Die verslaggever van studio sport bleef ook wel zeiken zeg over dat zingen, zo veel is er niet eens gezongen maar als je de microfoon altijd neer zet op waar normaal de meeste sfeer vandaan komt dan hoor je ook altijd meer dan normaal. Even ging het weer heen en weer maar de speaker reageerde daar snel op en toen kakte het ook vrij snel in
  • 14 Sep 2020 om 11:18
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:15
      Aan de verkeersregels is iedereen gewend, kunnen perfect onderbouwd worden en zijn niet meer dan logisch. De Corona regels zal bijna niemand ooit aan wennen, kunnen nauwelijks onderbouwd worden en zijn onnatuurlijk.
    Bullshit, nieuwe regels kan je aan wennen. Vroeger was het bijvoorbeeld ook normaal om met dranknop te rijden, tegenwoordig zeer zeker niet. Zelfde als roken in horeca, ondenkbaar jaren geleden. En kijk nu eens? Daarnaast wederom de vraag, wat is er zo verschrikkelijk onlogisch aan dan?
  • 14 Sep 2020 om 11:16
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:12
      Dat heb jij inderdaad niet gezegd maar hoor ik anderen wel vaak zeggen vandaar dat ik het in m'n reactie verwerkte. Het zijn geen simpele regels.
    Nou vertel, wat is er zo moeilijk dan?
  • 14 Sep 2020 om 11:15
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:27
      Leuke vergelijking, je had ook een punt kunnen maken als ik daadwerkelijk had aangegeven dat je een gevaar voor de samenleving zou zijn. Maar goed, dat heb ik niet. Ik zeg alleen dat je zielig bent als je je niet aan een paar simpele regels kan/wil houden. Daarnaast is het ook nog zo dat auto rijden inderdaad gevaarlijk kan zijn. Daarom hebben we ook daar (verkeers)regels ingesteld. Om risico’s te verminderen. Klinkt nogal logisch toch?
    Aan de verkeersregels is iedereen gewend, kunnen perfect onderbouwd worden en zijn niet meer dan logisch. De Corona regels zal bijna niemand ooit aan wennen, kunnen nauwelijks onderbouwd worden en zijn onnatuurlijk.
  • 14 Sep 2020 om 11:13
    • Quote van 14 Sep 2020 om 11:09
      Niet meer naar het stadion en als je wel kan dan niet kunnen zingen is voor velen niet simpel. Daar hebben ze teveel emoties voor. 1.5 meter is ook allesbehalve een simpele regel. Het is gewoon onnatuurlijk voor de mens en dus is het niet meer dan logisch dat na een tijdje mensen de regels gaan negeren.
    En als iets dus 'logisch' is voor de één, dan is dat een vrijbrief om het voor een ander kapot te maken en/of de club uiteindelijk met een boete op te zadelen?


    Hoe moeilijk is het om gewoon thuis te blijven als je je toch niet aan regels kunt of wenst te houden?
  • 14 Sep 2020 om 11:12
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:27
      Leuke vergelijking, je had ook een punt kunnen maken als ik daadwerkelijk had aangegeven dat je een gevaar voor de samenleving zou zijn. Maar goed, dat heb ik niet. Ik zeg alleen dat je zielig bent als je je niet aan een paar simpele regels kan/wil houden. Daarnaast is het ook nog zo dat auto rijden inderdaad gevaarlijk kan zijn. Daarom hebben we ook daar (verkeers)regels ingesteld. Om risico’s te verminderen. Klinkt nogal logisch toch?
    Dat heb jij inderdaad niet gezegd maar hoor ik anderen wel vaak zeggen vandaar dat ik het in m'n reactie verwerkte. Het zijn geen simpele regels.
  • 14 Sep 2020 om 11:09
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:21
      Ik snap dat verzetten tegen een paar simpele regels niet. Er wordt je gewoon gevraagd een paar eenvoudige dingen te doen maar dat is blijkbaar te veel voor de meesten. En nee, mondkapjes voorkomen niet alle besmettingen, maar dat zegt ook niemand. Het vermindert de kans op verspreiding, niets meer niets minder. En dat mensen niet zien dat dat een belangrijk punt is op het moment kan ik echt niet begrijpen. Zelfde geldt voor die 1,5 meter. Het voorkomt niet alles maar vermindert. Simpel.
    Niet meer naar het stadion en als je wel kan dan niet kunnen zingen is voor velen niet simpel. Daar hebben ze teveel emoties voor. 1.5 meter is ook allesbehalve een simpele regel. Het is gewoon onnatuurlijk voor de mens en dus is het niet meer dan logisch dat na een tijdje mensen de regels gaan negeren.
  • 14 Sep 2020 om 11:07
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:18
      Als je zo dom gaat lullen doe ik graag mee, mag jij bij deze mijn onderbroek gaan gebruiken als mondkapje. En heb gisteren pittig gegeten, succes.
    Is geen dom gelul. Het klopt feitelijk gewoon.
  • 14 Sep 2020 om 10:55
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:37
      Angst regeert gewoon bij velen. Er zijn ook helemaal geen bewijzen dat als je bij iemand in de buurt komt die verkouden is of grieperig jij het dan ook maar gelijk krijgt, laat staan er ook nog eens aan overlijdt. Hoe komt het dat ineens de cijfers van mensen die aan griep overlijden practisch nihil zijn. Tegenwoordig wordt alles onder de 'Coronamat' geschoven en ondertussen gaat de hele economie naar de kloten.
    Angst regeert of verstand regeert bij de personen die zich wel aan de maatregelen houden? Daarbij zijn er wel degelijk bewijzen dat de maatregelen helpen, kijk maar naar de cijfers waar en wanneer maatregelen zijn ingevoerd. En heb je knetterhard bewijs nodig voordat je je aan een paar simpele regels gaat houden of kan je ook gewoon wat voor een ander over hebben? Er is namelijk ook geen bewijs dat het NIET helpt.
  • 14 Sep 2020 om 10:37
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:52
      Dat gaat niet. En dat kan je hier in de reacties al lezen. Veel reacties met de gedachte "als een ander zich niet aan de regels gaat houden, doe ik het ook niet". Onvoorstelbaar dom en egoistisch. En zo zal het dan in het stadion ook gaan. Alle simpelen die verkouden zijn gaan alsnog naar het stadion. Want ze kennen iemand fie ook niet thuis bleef dus is het bij hunnie ook niet nodig.
    Angst regeert gewoon bij velen. Er zijn ook helemaal geen bewijzen dat als je bij iemand in de buurt komt die verkouden is of grieperig jij het dan ook maar gelijk krijgt, laat staan er ook nog eens aan overlijdt. Hoe komt het dat ineens de cijfers van mensen die aan griep overlijden practisch nihil zijn. Tegenwoordig wordt alles onder de 'Coronamat' geschoven en ondertussen gaat de hele economie naar de kloten.
  • 14 Sep 2020 om 10:33
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:21
      Ik snap dat verzetten tegen een paar simpele regels niet. Er wordt je gewoon gevraagd een paar eenvoudige dingen te doen maar dat is blijkbaar te veel voor de meesten. En nee, mondkapjes voorkomen niet alle besmettingen, maar dat zegt ook niemand. Het vermindert de kans op verspreiding, niets meer niets minder. En dat mensen niet zien dat dat een belangrijk punt is op het moment kan ik echt niet begrijpen. Zelfde geldt voor die 1,5 meter. Het voorkomt niet alles maar vermindert. Simpel.
    Ach die paar simpele regels zijn het probleem niet. Alleen zou ik nooit van m'n leven een coronaboete gaan betalen. En m'n sociale contacten beperken vind ik ook teveel gevraagd, ik zorg er wel voor dat ik afstand houdt van ouderen en zwakkeren, ook zonder klachten. Maar het gezeik dat jongeren voor alle problemen zorgen en de schuld krijgen vind ik veel te ver gaan. Op die manier voelen jongeren zich ongewenst en dat heeft een averechts effect, alleen snappen ze dat bij het RIVM niet...
  • 14 Sep 2020 om 10:27
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:01
      Ah want als je je niet aan de regels houdt ben je sneu en een GEVAAR VOOR DE SAMENLEVING! Dan moet je ook niet meer gaan autorijden want dan zou je ook een gevaar kunnen zijn voor anderen. De kans is vele malen groter dan je iemand onder de auto krijgt in het ritje naar de Grolsch Veste dan dat je iemand besmet met het Corona virus in het OV zonder mondkapje waar je ook nog is niet eens naast elkaar mag zitten dus dat maakt de kans op besmetting nog kleiner. Verder is een auto ongeluk gemiddeld ook nog is veel dodelijker. Enige wat ik wil is duidelijkheid van de overheid en een verklaring voor alle maatregelen met duidelijke onderbouwing. En dan geen onderbouwing die op angst gebaseerd is maar rationeel. Met duidelijke en niet verdraaide cijfers uitleggen waarom ze dit zo aanpakken.
    Leuke vergelijking, je had ook een punt kunnen maken als ik daadwerkelijk had aangegeven dat je een gevaar voor de samenleving zou zijn. Maar goed, dat heb ik niet. Ik zeg alleen dat je zielig bent als je je niet aan een paar simpele regels kan/wil houden. Daarnaast is het ook nog zo dat auto rijden inderdaad gevaarlijk kan zijn. Daarom hebben we ook daar (verkeers)regels ingesteld. Om risico’s te verminderen. Klinkt nogal logisch toch?
  • 14 Sep 2020 om 10:23
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:48
      Wat ik vorige week al aangaf; gooi de stadions open en wees zelf zo slim dat als je verkouden of grieperig bent thuis blijft.
    Grenzen dicht stadions open en geen uit supporters dan ben je er al snel vanaf. Maar grenzen dicht kost de economie te veel en dat is het werkelijke gezicht van onze overheid!!! Niet onze gezondheid maar fantasie maatregelen om ons te laten denken dat ze iets doen. Bedoel het begon in China als anderhalve meter veilig is dan had grenzen dicht volstaan lijkt mij. En dat zag je ook toen de vakanties weer begonnen groeide het aantal besmettingen gestaag!
  • 14 Sep 2020 om 10:21
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:04
      Stadions opengooien heeft idd geen zin. Ik kom wel weer een keer als ze weer helemaal vol mogen zitten. Maar ook ik begin me steeds meer te verzetten tegen het gedachtegoed van de overheid. Ik denk dat Maurice de Hond gelijk heeft met zijn aerosolen. Anderhalve meter afstand zal mss heel iets helpen, maar als iemand flink gaat hoesten kun je ook op 8 meter nog de druppels opvangen en besmet raken
    Ik snap dat verzetten tegen een paar simpele regels niet. Er wordt je gewoon gevraagd een paar eenvoudige dingen te doen maar dat is blijkbaar te veel voor de meesten. En nee, mondkapjes voorkomen niet alle besmettingen, maar dat zegt ook niemand. Het vermindert de kans op verspreiding, niets meer niets minder. En dat mensen niet zien dat dat een belangrijk punt is op het moment kan ik echt niet begrijpen. Zelfde geldt voor die 1,5 meter. Het voorkomt niet alles maar vermindert. Simpel.
  • 14 Sep 2020 om 10:21
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:13
      Het is gewoon niet duidelijk. Geef een goede en rationele onderbouwing van de maatregelen met juiste cijfers en bijna niemand zeurt meer. Helaas kunnen ze dat niet....
    Ga eens uit van de cijfers van het John Hopkins university. Alles je Maurice de hond gelooft inzake aerosollen dan is juist afstand houden belangrijk in de openlucht. Maar vertel maar, wanneer doen ze het goed ? Dankzij medicatie en behandeling zijn de sterfte cijfers lager dan in het begin (kijk naar bv Italië, Amerika, Brazilië, India etc). Als men niets doet krijg je dat soort toestanden. Dat het allemaal zwaar kloten is, daar is iedereen het wel mee eens.
  • 14 Sep 2020 om 10:18
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:04
      Als je zo denkt is iedereen egoistisch. Je kunt levens redden van geld dat je aan onderbroeken uitgeeft.
    Als je zo dom gaat lullen doe ik graag mee, mag jij bij deze mijn onderbroek gaan gebruiken als mondkapje. En heb gisteren pittig gegeten, succes.
  • 14 Sep 2020 om 10:13
    • Quote van 14 Sep 2020 om 10:04
      Stadions opengooien heeft idd geen zin. Ik kom wel weer een keer als ze weer helemaal vol mogen zitten. Maar ook ik begin me steeds meer te verzetten tegen het gedachtegoed van de overheid. Ik denk dat Maurice de Hond gelijk heeft met zijn aerosolen. Anderhalve meter afstand zal mss heel iets helpen, maar als iemand flink gaat hoesten kun je ook op 8 meter nog de druppels opvangen en besmet raken
    Het is gewoon niet duidelijk. Geef een goede en rationele onderbouwing van de maatregelen met juiste cijfers en bijna niemand zeurt meer. Helaas kunnen ze dat niet....
  • 14 Sep 2020 om 10:04
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:52
      Dat gaat niet. En dat kan je hier in de reacties al lezen. Veel reacties met de gedachte "als een ander zich niet aan de regels gaat houden, doe ik het ook niet". Onvoorstelbaar dom en egoistisch. En zo zal het dan in het stadion ook gaan. Alle simpelen die verkouden zijn gaan alsnog naar het stadion. Want ze kennen iemand fie ook niet thuis bleef dus is het bij hunnie ook niet nodig.
    Stadions opengooien heeft idd geen zin. Ik kom wel weer een keer als ze weer helemaal vol mogen zitten. Maar ook ik begin me steeds meer te verzetten tegen het gedachtegoed van de overheid. Ik denk dat Maurice de Hond gelijk heeft met zijn aerosolen. Anderhalve meter afstand zal mss heel iets helpen, maar als iemand flink gaat hoesten kun je ook op 8 meter nog de druppels opvangen en besmet raken
  • 14 Sep 2020 om 10:04
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:36
      Jij bent zeker ook zo'n sneuneus die in het vliegtuig of OV gaat zitten zonder mondkapje. Gewoon aan de regels houden en iets minder egoïstisch doen.
    Als je zo denkt is iedereen egoistisch. Je kunt levens redden van geld dat je aan onderbroeken uitgeeft.
  • 14 Sep 2020 om 10:01
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:36
      Jij bent zeker ook zo'n sneuneus die in het vliegtuig of OV gaat zitten zonder mondkapje. Gewoon aan de regels houden en iets minder egoïstisch doen.
    Ah want als je je niet aan de regels houdt ben je sneu en een GEVAAR VOOR DE SAMENLEVING! Dan moet je ook niet meer gaan autorijden want dan zou je ook een gevaar kunnen zijn voor anderen. De kans is vele malen groter dan je iemand onder de auto krijgt in het ritje naar de Grolsch Veste dan dat je iemand besmet met het Corona virus in het OV zonder mondkapje waar je ook nog is niet eens naast elkaar mag zitten dus dat maakt de kans op besmetting nog kleiner. Verder is een auto ongeluk gemiddeld ook nog is veel dodelijker. Enige wat ik wil is duidelijkheid van de overheid en een verklaring voor alle maatregelen met duidelijke onderbouwing. En dan geen onderbouwing die op angst gebaseerd is maar rationeel. Met duidelijke en niet verdraaide cijfers uitleggen waarom ze dit zo aanpakken.
  • 14 Sep 2020 om 09:52
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:48
      Wat ik vorige week al aangaf; gooi de stadions open en wees zelf zo slim dat als je verkouden of grieperig bent thuis blijft.
    Dat gaat niet. En dat kan je hier in de reacties al lezen. Veel reacties met de gedachte "als een ander zich niet aan de regels gaat houden, doe ik het ook niet". Onvoorstelbaar dom en egoistisch. En zo zal het dan in het stadion ook gaan. Alle simpelen die verkouden zijn gaan alsnog naar het stadion. Want ze kennen iemand fie ook niet thuis bleef dus is het bij hunnie ook niet nodig.
  • 14 Sep 2020 om 09:48
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:39
      Ja en ik las net dat Groningen en Twente wellicht minder publiek krijgen bij wedstrijden omdat er te hard werd gejuicht... in Groningen en Twente is het risico op besmetting sws al minder groot en je bent ook nog eens in de buitenlucht! Totale waanzin deze regels.
    Wat ik vorige week al aangaf; gooi de stadions open en wees zelf zo slim dat als je verkouden of grieperig bent thuis blijft.
  • 14 Sep 2020 om 09:45
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:31
      Wat begrijp je niet in het naleven van regels Dennis?
    Ik snap dennis wel......het is gewoon allemaal niet meer uit te leggen! En dan krijg je al snel twee spalt!
  • 14 Sep 2020 om 09:38
    • Quote van 14 Sep 2020 om 09:04
      In bijna alle stadions werd wel gezongen, ophouden met dat gezeik. Als mensen hutje mutje staan te schreeuwen op De Dam of het Malieveld hoor je ook niks over extra besmettingen, laat staan in een stadion waar men 1,5 m uit elkaar zit.
    Kijk eens bij de illegale feesten waar 400 of 500 man samen komen die worden ook alleen gevraagd om weg te gaan (en dan zonder boete)kijk naar onze leiders in de wereld trump die overal met de pet naar gooit ik vind men moet hier niet teveel aandacht aan schenken en dat er een maal gezongen wordt laat toch dit maakt alle sporten zo leuk.
  • 14 Sep 2020 om 09:36
    • Quote van 14 Sep 2020 om 00:23
      Dus als je het er niet mee eens bent moet je wegblijven? Je lijkt de overheid zo wel.
    Jij bent zeker ook zo'n sneuneus die in het vliegtuig of OV gaat zitten zonder mondkapje. Gewoon aan de regels houden en iets minder egoïstisch doen.
  • 14 Sep 2020 om 09:31
    • Quote van 14 Sep 2020 om 00:23
      Dus als je het er niet mee eens bent moet je wegblijven? Je lijkt de overheid zo wel.
    Wat begrijp je niet in het naleven van regels Dennis?
  • 14 Sep 2020 om 09:28
    Man man man voetbal is emotie schreeuwen en zingen hoort daarbij dat kun je niet tegenhouden. Het team heeft onze support ook nodig anders word het niks
  • 14 Sep 2020 om 09:04
    • Quote van 14 Sep 2020 om 07:23
      Waren het de supporters wel of was het gewoon een geluidsbandje ;). Houd t gewoon binnen de perken en pak ons niet alles af.
    Ik zat in het stadion en ja dat waren de supporters.
  • 14 Sep 2020 om 09:04
    In bijna alle stadions werd wel gezongen, ophouden met dat gezeik. Als mensen hutje mutje staan te schreeuwen op De Dam of het Malieveld hoor je ook niks over extra besmettingen, laat staan in een stadion waar men 1,5 m uit elkaar zit.
  • 14 Sep 2020 om 09:04
    In bijna alle stadions werd wel gezongen, ophouden met dat gezeik. Als mensen hutje mutje staan te schreeuwen op De Dam of het Malieveld hoor je ook niks over extra besmettingen, laat staan in een stadion waar men 1,5 m uit elkaar zit.
  • 14 Sep 2020 om 07:23
    Waren het de supporters wel of was het gewoon een geluidsbandje ;). Houd t gewoon binnen de perken en pak ons niet alles af.
  • 14 Sep 2020 om 07:23
    Waren het de supporters wel of was het gewoon een geluidsbandje ;). Houd t gewoon binnen de perken en pak ons niet alles af.
  • 14 Sep 2020 om 07:14
    • Quote van 14 Sep 2020 om 00:23
      Dus als je het er niet mee eens bent moet je wegblijven? Je lijkt de overheid zo wel.
    Je hoeft het er niet mee eens te zijn, als je je maar aan de regels houdt.
  • 14 Sep 2020 om 07:14
    • Quote van 14 Sep 2020 om 00:23
      Dus als je het er niet mee eens bent moet je wegblijven? Je lijkt de overheid zo wel.
    Je hoeft het er niet mee eens te zijn, als je je maar aan de regels houdt.
  • 14 Sep 2020 om 07:03
    Maar dat was toch ook te verwachten voetbal is emotie en die moet nou ernmaal geuit worden
  • 14 Sep 2020 om 02:01
    • Quote van 13 Sep 2020 om 22:27
      John. We zijn het een keer roerend eens. Die jongen heeft psychische problemen, verdient een ban.
    Waarom heeft hij psychische problemen? Om z'n mening?
  • 14 Sep 2020 om 00:23
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:41
      Heren hou je aan de regels als je het met deze regels niet eens bent blijf dan weg daarmee ondersteun je de club dat er 8000 mensen binnen mogen komen we zijn afhankelijk van deze regels verzin iets anders dan zingen koop allemaal een trommel of trompet maak daarmee zoveel mogelijk lawaai zingen mogen we even niet maar lawaai maken mag altijd laat die varkensboeren hun oren laten toeteren dat wordt lachen
    Dus als je het er niet mee eens bent moet je wegblijven? Je lijkt de overheid zo wel.
  • 13 Sep 2020 om 23:46
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:41
      Heren hou je aan de regels als je het met deze regels niet eens bent blijf dan weg daarmee ondersteun je de club dat er 8000 mensen binnen mogen komen we zijn afhankelijk van deze regels verzin iets anders dan zingen koop allemaal een trommel of trompet maak daarmee zoveel mogelijk lawaai zingen mogen we even niet maar lawaai maken mag altijd laat die varkensboeren hun oren laten toeteren dat wordt lachen
    Als je een trompet of een toeter waar speeksel mee vrij komt gaat gebruiken ben je helemaal ver van huis... ik ben voor mondkapjes op de tribune. Gewoon doorzingen en schreeuwen maar met zo'n kapje op, houdt het virus meer tegen dan ze hier in NL beweren. In Duitsland is het bijna overal verplicht en zijn er relatief veel minder besmettingen en is alles beter onder controle
  • 13 Sep 2020 om 23:43
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:49
      Bron?
    fcupdate
  • 13 Sep 2020 om 22:31
    Kind tegen moeder, als ik lieg kom ik dan in de hel terecht, antwoord moeder nee mijn kind dan kom je in de politiek terecht.
  • 13 Sep 2020 om 22:27
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:45
      Je hebt in ieder geval niet voor aan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Man je bent de domheid voorbij. Ga naar ziekenhuis en vraag een gesprekje met artsen en verpleegkundigen die corona patiënten hebben behandeld en verzorgd. Dan gaat de realistische wereld voor je open
    John. We zijn het een keer roerend eens. Die jongen heeft psychische problemen, verdient een ban.
  • 13 Sep 2020 om 22:25
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:45
      Je hebt in ieder geval niet voor aan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Man je bent de domheid voorbij. Ga naar ziekenhuis en vraag een gesprekje met artsen en verpleegkundigen die corona patiënten hebben behandeld en verzorgd. Dan gaat de realistische wereld voor je open
    Hahaha +1
  • 13 Sep 2020 om 22:20
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:43
      Mochten er mensen van de Ultras meelezen. Is het een idee om tegen Groningen een sfeeractie te organiseren met als thema " CODE ROOD Twente komt eraan " (spandoek) Rode rookbommen en het luchtalarm weer een keer uit de kast halen.
    Geen klappertjes aub, we zijn geen AZ. Maar dat luchtalarm is toch mooi. In de glorietijd was het vaak te horen in de veste. Erg intimiderend en totale chaos.
  • 13 Sep 2020 om 22:16
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:56
      AZ heeft nog wel wat klappertjes te koop!
    Zullen ze die zo lang bewaard hebben? Ze gebruiken ze namelijk al jaren niet meer.
  • 13 Sep 2020 om 21:56
    • Quote van 13 Sep 2020 om 21:41
      Heren hou je aan de regels als je het met deze regels niet eens bent blijf dan weg daarmee ondersteun je de club dat er 8000 mensen binnen mogen komen we zijn afhankelijk van deze regels verzin iets anders dan zingen koop allemaal een trommel of trompet maak daarmee zoveel mogelijk lawaai zingen mogen we even niet maar lawaai maken mag altijd laat die varkensboeren hun oren laten toeteren dat wordt lachen
    AZ heeft nog wel wat klappertjes te koop!
  • 13 Sep 2020 om 21:45
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:24
      Stop de PLANdemie.
    Je hebt in ieder geval niet voor aan gestaan bij het uitdelen van hersencellen. Man je bent de domheid voorbij. Ga naar ziekenhuis en vraag een gesprekje met artsen en verpleegkundigen die corona patiënten hebben behandeld en verzorgd. Dan gaat de realistische wereld voor je open
  • 13 Sep 2020 om 21:41
    Heren hou je aan de regels als je het met deze regels niet eens bent blijf dan weg daarmee ondersteun je de club dat er 8000 mensen binnen mogen komen we zijn afhankelijk van deze regels verzin iets anders dan zingen koop allemaal een trommel of trompet maak daarmee zoveel mogelijk lawaai zingen mogen we even niet maar lawaai maken mag altijd laat die varkensboeren hun oren laten toeteren dat wordt lachen
  • 13 Sep 2020 om 20:54
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:43
      Mochten er mensen van de Ultras meelezen. Is het een idee om tegen Groningen een sfeeractie te organiseren met als thema " CODE ROOD Twente komt eraan " (spandoek) Rode rookbommen en het luchtalarm weer een keer uit de kast halen.
    Zou gaaf zijn idd!
  • 13 Sep 2020 om 20:49
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:39
      Ja en ik las net dat Groningen en Twente wellicht minder publiek krijgen bij wedstrijden omdat er te hard werd gejuicht... in Groningen en Twente is het risico op besmetting sws al minder groot en je bent ook nog eens in de buitenlucht! Totale waanzin deze regels.
    Bron?
  • 13 Sep 2020 om 20:43
    Mochten er mensen van de Ultras meelezen. Is het een idee om tegen Groningen een sfeeractie te organiseren met als thema " CODE ROOD Twente komt eraan " (spandoek) Rode rookbommen en het luchtalarm weer een keer uit de kast halen.
  • 13 Sep 2020 om 20:39
    Ja en ik las net dat Groningen en Twente wellicht minder publiek krijgen bij wedstrijden omdat er te hard werd gejuicht... in Groningen en Twente is het risico op besmetting sws al minder groot en je bent ook nog eens in de buitenlucht! Totale waanzin deze regels.
  • 13 Sep 2020 om 20:31
    • Quote van 13 Sep 2020 om 20:24
      Stop de PLANdemie.
    Je bent nu net zo irritant als die bots. We weten hoe je er over denkt
  • 13 Sep 2020 om 20:24
    Stop de PLANdemie.
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›