Vijf mensen met corona bij duel FC Twente: ''Onwaarschijnlijk laag''

79
Vijf mensen met corona bij duel FC Twente: ''Onwaarschijnlijk laag''

Vijf mensen die aanwezig waren bij Feyenoord tegen FC Twente zijn besmet met het coronavirus, weet Feyenoord-clubarts Casper van Eijck. De dokter noemt de eerste resultaten 'veelbelovend' en 'hoopgevend'.

"Die personen worden nu onderzocht of ze alle vijf hetzelfde virus hebben en of het waarschijnlijk is dat ze dat hebben opgelopen tijdens de wedstrijd. Dus dat onderzoek loopt volledig verder. En het aantal dat we hebben opgespoord, vijf dus, is onwaarschijnlijk laag en dus heel erg mooi, veelbelovend en hoopgevend", begint Van Eijck bij Voetbal International.

Van Eijck begrijpt dan ook niet dat het kabinet heeft besloten om wedstrijden zonder publiek te gaan spelen. "Waarop het gebaseerd is, mag Joost weten. Als je ziet hoe het publiek in De Kuip zich zondag heeft gedragen, ja, dan vind ik dat we juist op de goede weg zijn met mensen bewust te maken wat er allemaal aan de hand is."

79 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 1 Oct 2020 om 08:27
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:53
      In Enschede zijn 5 besmettingen op 100.000 inwoners gemeten (RIVM). Dat betekent dat er in heel Enschede in totaal 7 à 8 mensen ziek zijn. !!!!!! Laat er nog eens 2 x zoveel besmet zijn zonder het getest te hebben. Of op mijn part 10 x zoveel. Over het algemeen hebben deze mensen lichte klachten. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Moet daarvoor o.a. de horeca naar de kloten geholpen worden? Ik wil het niet afzetten tegen griep of andere besmettelijje aandoeningen. Maar hebben wij mensen niet veel belangrijkere/ergere dingen om ons zorgen over te maken dan corona?
    Je hebt je cijfers niet op orde. 110 bekende besmettingen in Enschede. Ik dacht ongeveer 80/100.000 inwoners. Zonder verdere maatregelen stijgt dit aantal hard. Als je iets weet over exponentiële groei weet je waarom de overheid maatregelen neemt. Medio maart zag je in brandhaarden als Madrid, Italië en Oostenrijk om de dag een verdubbeling van het aantal patiënten.
  • 30 Sep 2020 om 20:22
    https://www.youtube.com/watch?v=khfmLDicHl4
    Hier iemand uit de 2e kamer. Die niet meegaat met deze hype.
    Ben gelukkig niet de enige die kritisch is.
  • 30 Sep 2020 om 16:46
    Wordt de huidige leefwijze het nieuwe normaal? Ik weet het niet en eigenlijk weet niemand het. Misschien kunnen en mogen we over 12 maanden weer 'normaal-normaal' doen. Niemand die het weet en je kunt slechts 1 ding doen...de opgelegde regels naleven en mensen gaan beboeten die bewust te dicht bij elkaar staan. Geen leeftijd uitgezonderd....
  • 30 Sep 2020 om 16:43
    • Quote van 30 Sep 2020 om 16:42
      Maar als de regering het al niet weet.....
    Derhalve preventieve maatregelen.


    Voorkomen is beter dan genezen Mark, maar dat weet jij ook wel.
  • 30 Sep 2020 om 16:42
    • Quote van 30 Sep 2020 om 16:18
      Scorpio beantwoord geen vragen kerel. Spuit alleen zijn fantasieën en hersenspinsels.... Wat hij zou doen: "Wat ik zou doen, en dat zie je eigenlijk nergens, het eerlijke verhaal vertellen en ook vertellen dat we ALTIJD met risico's leven. De mensen moet zelf hun verantwoordelijkheid pakken en we moeten voor elkaar zorgen". Het eerlijke verhaal? Wat wordt hier verzweeg'n door Scorpio aangezien hij de 'waarheid' kent? Of zou het zijn fantasie waarheid zijn? Mensen moeten hun verantwoordelijkheid zelf pakken? Hoe dan als je bijvoorbeeld van jezelf niet eens weet of je het virus wel of niet bij je draagt en dus anderen ongewild kunt besmetten? Pubers die op zichzelf letten maar misschien wel de grootste besmettingsbron zijn omdat het hen over het algemeen allemaal weinig kan schelen en denken onaantastbaar te zijn? Ouderen op hun kamers opsluiten om hen tegen het virus te beschermen? Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet. Lang verhaal kort...Scorpio is kortzichtig en leeft overduidelijk in een fantasiewereld.
    Maar als de regering het al niet weet.....
  • 30 Sep 2020 om 16:31
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:08
      En hoe ga je de risico groepen dan "herkennen". Gaan risico patiënten elkaar dan helpen want de anderen heb je dan geen regels opgelegd. Na al die posts van jou krijg ik toch sterk de indruk dat je er nog niet veel van begrijpt en het en der wat weg plukt en dat als "waarheid" probeert neer te zetten .
    BAM...precies dit dus Vlek.


    Scorpio in een notendop beschreven.....
  • 30 Sep 2020 om 16:18
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:03
      Dan nogmaals de vraag: hoe zou jij dit oplossen? Daar antwoord jij niet op.
    Scorpio beantwoord geen vragen kerel. Spuit alleen zijn fantasieën en hersenspinsels.... Wat hij zou doen: "Wat ik zou doen, en dat zie je eigenlijk nergens, het eerlijke verhaal vertellen en ook vertellen dat we ALTIJD met risico's leven. De mensen moet zelf hun verantwoordelijkheid pakken en we moeten voor elkaar zorgen". Het eerlijke verhaal? Wat wordt hier verzweeg'n door Scorpio aangezien hij de 'waarheid' kent? Of zou het zijn fantasie waarheid zijn? Mensen moeten hun verantwoordelijkheid zelf pakken? Hoe dan als je bijvoorbeeld van jezelf niet eens weet of je het virus wel of niet bij je draagt en dus anderen ongewild kunt besmetten? Pubers die op zichzelf letten maar misschien wel de grootste besmettingsbron zijn omdat het hen over het algemeen allemaal weinig kan schelen en denken onaantastbaar te zijn? Ouderen op hun kamers opsluiten om hen tegen het virus te beschermen? Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet. Lang verhaal kort...Scorpio is kortzichtig en leeft overduidelijk in een fantasiewereld.
  • 30 Sep 2020 om 16:14
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:27
      Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
      Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
    Zoiets heet preventief handelen Scorpio. Als je goed op had gelet en de persconferentie had gevolgd, dan had je gehoord dat het kabinet dit virus 'voor' wil blijven.


    118K
    +2.909 s
    Hersteld -


    Sterfgevallen
    6.393
    +6


    Ik persoonlijk begrijp de maatregelen dus wel inzake stadionbezoeken en eerdere sluiting van horeca gelegenheden.
  • 30 Sep 2020 om 15:21
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:53
      In Enschede zijn 5 besmettingen op 100.000 inwoners gemeten (RIVM). Dat betekent dat er in heel Enschede in totaal 7 à 8 mensen ziek zijn. !!!!!! Laat er nog eens 2 x zoveel besmet zijn zonder het getest te hebben. Of op mijn part 10 x zoveel. Over het algemeen hebben deze mensen lichte klachten. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Moet daarvoor o.a. de horeca naar de kloten geholpen worden? Ik wil het niet afzetten tegen griep of andere besmettelijje aandoeningen. Maar hebben wij mensen niet veel belangrijkere/ergere dingen om ons zorgen over te maken dan corona?
    Jazekers,we willen met zijn allen naar stadion voetbal kiekn :-).
  • 30 Sep 2020 om 14:58
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:42
      Kijk, dit is nou eens een duidelijk en concreet antwoord, zonder allerlei complot theorieën. En ik ben het ook deels met je eens hoor, maar ik blijf het al met al toch heel lastig vinden. Wat is nu wijsheid en wat niet. De toekomst zal leren of we het goed hebben aangepakt.
    Corona is een virus zoals het influenza. Grote kans dat het zich ook zo gedraagt en blijft muteren. Dan komen we er nooit echt vanaf. Gaan we ons hele leven dan verder met allerlei maatregelen, of accepteren we het, net als influenza, en gaan verder met ons leven zoals we dat gewend zijn.
  • 30 Sep 2020 om 14:53
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:55
      Je weet helemaal niet hoeveel mensen er besmet zijn. Niet alle 17.5 miljoen mensen worden getest. Misschien is 50% of 75% van de mensen al besmet.
      Je gaat voorbij aan de discussie, waarom een heel land plat leggen een economie platleggen, wat veel meer levens en ellende veroorzaakt, terwijl 98,6% er niet aan overlijdt?
      Het is niet zwart of wit.
      Waarom iedereen over 1 kam scheren terwijl de cijfers laten zien dat het allemaal wel meevalt.
    In Enschede zijn 5 besmettingen op 100.000 inwoners gemeten (RIVM). Dat betekent dat er in heel Enschede in totaal 7 à 8 mensen ziek zijn. !!!!!! Laat er nog eens 2 x zoveel besmet zijn zonder het getest te hebben. Of op mijn part 10 x zoveel. Over het algemeen hebben deze mensen lichte klachten. Waar hebben we het dan in godsnaam over. Moet daarvoor o.a. de horeca naar de kloten geholpen worden? Ik wil het niet afzetten tegen griep of andere besmettelijje aandoeningen. Maar hebben wij mensen niet veel belangrijkere/ergere dingen om ons zorgen over te maken dan corona?
  • 30 Sep 2020 om 14:46
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:36
      Heel simpel, ja of nee. Is dat zo moeilijk?
    Ik heb het antwoord reeds meerdere keren gegeven. Het is geen nee of ja antwoord. Laten we er maar over ophouden. Jij jouw zienswijze ik de mijne. De toekomst zal laten zien hoe dit verder verloopt. Ik ga me weer bezighouden met het echte leven. We zijn er maar even. dit lijdt alleen maar af.
  • 30 Sep 2020 om 14:42
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:12
      Maatregelen zoals b.v. in de trein. Mondkapje op, maar je mag wel eten en drinken zonder mondkapje. Ra ra ra. Na 22:00 uur de kroeg op slot. Gaat dan het mogelijke virus ook naar huis? Slechts beperkt aantal toeschouwers bij sportevenementen. Waarom? 5 gevallen van de 13.000 bij 010-053.!!! En over de 15.000 na de 2 thuiswedstrijden van Twente geen negatieve berichten. Dus ja, waar hebben we het over? Ik blijf van mening; gooi de boel open, in het uiterste geval toch met mondkapje, maar leg de economie niet grotendeels plat! En ben je slecht te pas, blijf van de straat en daarop zouden mensen elkaar moeten corrigeren. Voorbeeld bij mij zelf uit de praktijk. Komt er eentje binnen en gaat bij mij zitten voor advies. Geeft aan dat hij zich ziek heeft gemeld omdat hij zich grieperig voelde, maar dat hij nu mooi tijd had om voor advies langs te komen. Die knakker stond binnen 10 seconden weer buiten. Die moest dus even op zijn plekje worden gezet. Je kunt niet voorkomen dat een x percentage ziek wordt, maar om daar de hele economie mee de vernieling in te helpen gaat mij echt te ver. Een groenteboer moet ook wel eens bedorven fruit weggooien. Blijf zelf fit door veel beweging en goede etenswaren met voldoende vitamines. Zo bouw je weerstand op en dan denk ik dat het allemaal te doen is. Maar bij velen regeeert de angst. Heb een kameraad en als ik uit gein met een strak gezicht tegen hem zeg dat hij er verdomd slecht uitziet, dan ligt hij een kwartier later al in zijn nest. Niet elk kuchje of hoestje is Corona en zo ja, dan denken velen al dat ze de uitvaartondernemer moeten bellen.
    Kijk, dit is nou eens een duidelijk en concreet antwoord, zonder allerlei complot theorieën. En ik ben het ook deels met je eens hoor, maar ik blijf het al met al toch heel lastig vinden. Wat is nu wijsheid en wat niet. De toekomst zal leren of we het goed hebben aangepakt.
  • 30 Sep 2020 om 14:39
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:52
      Dat zou men altijd moeten doen. Maar men leeft alleen nog maar op basis van cijfers. Men is afstand aan het nemen van de natuur. Gelukkig niet allemaal. Die mensen die het alleen nog maar met cijfers doen zijn vergeten dat we onderdeel zijn van iets veel groters dan de cijfertjes. De mens heeft alleen maar negatieve invloed op het grote geheel. Pak de geschiedenisboeken er maar bij.
      Men denkt dat de mens boven de natuur staat en dat wij alles wel even gaan oplossen maar de natuur helpt zichzelf en ook in de natuur gebeuren vreselijke dingen. Om als mens de moraalridder te gaan uithangen en niet meer te accepteren dat we onderdeel zijn van deze natuur en alles gaan wikken en wegen dan zit je op het verkeerde pad.
      Denk je nu echt dat al die maatregelen iets uitmaken? Je wordt gemanipuleerd waar je bijstaat en het erge is je gelooft het ook nog eens. Je weet pas of iets werkt of niet werkt als je het niet doet. Nu zul je nooit weten of de maatregelen zinvol zijn of niet. Men is hysterisch en manipuleert de boel. En dat is niet alleen met Corona dat is met alles zo.
    Mee eens
  • 30 Sep 2020 om 14:37
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:28
      Dat lijkt me een goed plan Ket, lekker over voetbal ouwehoeren. Het Covid geneuzel komen we toch niet uit. Laten we hopen dat we zeer binnenkort weer naar het stadion mogen, spelen we eindelijk weer leuk mogen we er niet naar toe. Tegen Emmen er gelijk weer vol op en zorgen dat we binnen een kwartier al met 2-0 voor staan. We scoren tegenwoordig trouwens wel snel na aanvang van de wedstrijd. Heerlijk
    +100 Vlekkie. Ik schei er ook mee uit over dat vervelende Corona-gedoe. Ik bedoel, iedereen z'n standpunt is nu wel bekend. Of je het ermee eens bent of niet. Ik respecteer iedereen z'n mening en zet over dit onderwerp er een punt achter en op naar de hopelijk 3 punter tegen Emmen.
  • 30 Sep 2020 om 14:36
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:02
      Die vraag heb ik al beantwoord maar door mijn ellenlange verhalen lees je het niet en dus begrijp je het niet en blijf je dezelfde vraag stellen steeds. Indoctrinatie? Manipulatie? Wat is je doel nu met deze vraag?
    Heel simpel, ja of nee. Is dat zo moeilijk?
  • 30 Sep 2020 om 14:32
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:28
      Dat lijkt me een goed plan Ket, lekker over voetbal ouwehoeren. Het Covid geneuzel komen we toch niet uit. Laten we hopen dat we zeer binnenkort weer naar het stadion mogen, spelen we eindelijk weer leuk mogen we er niet naar toe. Tegen Emmen er gelijk weer vol op en zorgen dat we binnen een kwartier al met 2-0 voor staan. We scoren tegenwoordig trouwens wel snel na aanvang van de wedstrijd. Heerlijk
    Helemaal mee eens.

    Forza Twente en hopelijk mogen we snel weer met z'n allen verder leven.
  • 30 Sep 2020 om 14:28
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:49
      Op voetbalgebied ben ik het heel vaak met jou eens, Vlekkie. Maar ik vind dat Scorpio in veel dingen gewoon gelijk heeft. Ik denk ook dat het een eindeloze duscussie is waar je bijna niet uitkomt. We kunnen het weer beter over voetbal hebben. Dit soort discussies wekt links en rechts alleen maar onnodige irritatie tussen medefans op.
    Dat lijkt me een goed plan Ket, lekker over voetbal ouwehoeren. Het Covid geneuzel komen we toch niet uit. Laten we hopen dat we zeer binnenkort weer naar het stadion mogen, spelen we eindelijk weer leuk mogen we er niet naar toe. Tegen Emmen er gelijk weer vol op en zorgen dat we binnen een kwartier al met 2-0 voor staan. We scoren tegenwoordig trouwens wel snel na aanvang van de wedstrijd. Heerlijk
  • 30 Sep 2020 om 14:23
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:12
      Maatregelen zoals b.v. in de trein. Mondkapje op, maar je mag wel eten en drinken zonder mondkapje. Ra ra ra. Na 22:00 uur de kroeg op slot. Gaat dan het mogelijke virus ook naar huis? Slechts beperkt aantal toeschouwers bij sportevenementen. Waarom? 5 gevallen van de 13.000 bij 010-053.!!! En over de 15.000 na de 2 thuiswedstrijden van Twente geen negatieve berichten. Dus ja, waar hebben we het over? Ik blijf van mening; gooi de boel open, in het uiterste geval toch met mondkapje, maar leg de economie niet grotendeels plat! En ben je slecht te pas, blijf van de straat en daarop zouden mensen elkaar moeten corrigeren. Voorbeeld bij mij zelf uit de praktijk. Komt er eentje binnen en gaat bij mij zitten voor advies. Geeft aan dat hij zich ziek heeft gemeld omdat hij zich grieperig voelde, maar dat hij nu mooi tijd had om voor advies langs te komen. Die knakker stond binnen 10 seconden weer buiten. Die moest dus even op zijn plekje worden gezet. Je kunt niet voorkomen dat een x percentage ziek wordt, maar om daar de hele economie mee de vernieling in te helpen gaat mij echt te ver. Een groenteboer moet ook wel eens bedorven fruit weggooien. Blijf zelf fit door veel beweging en goede etenswaren met voldoende vitamines. Zo bouw je weerstand op en dan denk ik dat het allemaal te doen is. Maar bij velen regeeert de angst. Heb een kameraad en als ik uit gein met een strak gezicht tegen hem zeg dat hij er verdomd slecht uitziet, dan ligt hij een kwartier later al in zijn nest. Niet elk kuchje of hoestje is Corona en zo ja, dan denken velen al dat ze de uitvaartondernemer moeten bellen.
    Mee eens, gewoon kritisch blijven en je gezonde verstand gebruiken. Je kunt je wapenen tegen ziektes maar daar wordt weinig over gecommuniceerd. Oma weet raad is er niet meer. Men moet wachten op vaccins. Waar is de hom0patische zorg gebleven?
    Maatregelen opleggen aan mensen die een risico lopen. Die groep bestaat dat weten we uit de cijfers van maart/april.
    Of mondkapjes helpen weet ik niet. Waarom zijn ze dan nog niet verplicht?
    Er zijn zoveel tegenstijdig heden en alles wordt nu gezet op Corona. De rest is bijzaak in het leven.
    Ze doen maar maar zelf blijf ik kritisch en me afvragen waar dit naar toe gaat.
    Er zit iets anders achter en wat weet ik niet maar dat gaan we in de toekomst zekers meemaken.
  • 30 Sep 2020 om 14:12
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:58
      Welke maatregelen zijn volgens jou allemaal overdreven? Welke maatregelen moeten ze volgens jou dan wel nemen en welke niet?
    Maatregelen zoals b.v. in de trein. Mondkapje op, maar je mag wel eten en drinken zonder mondkapje. Ra ra ra. Na 22:00 uur de kroeg op slot. Gaat dan het mogelijke virus ook naar huis? Slechts beperkt aantal toeschouwers bij sportevenementen. Waarom? 5 gevallen van de 13.000 bij 010-053.!!! En over de 15.000 na de 2 thuiswedstrijden van Twente geen negatieve berichten. Dus ja, waar hebben we het over? Ik blijf van mening; gooi de boel open, in het uiterste geval toch met mondkapje, maar leg de economie niet grotendeels plat! En ben je slecht te pas, blijf van de straat en daarop zouden mensen elkaar moeten corrigeren. Voorbeeld bij mij zelf uit de praktijk. Komt er eentje binnen en gaat bij mij zitten voor advies. Geeft aan dat hij zich ziek heeft gemeld omdat hij zich grieperig voelde, maar dat hij nu mooi tijd had om voor advies langs te komen. Die knakker stond binnen 10 seconden weer buiten. Die moest dus even op zijn plekje worden gezet. Je kunt niet voorkomen dat een x percentage ziek wordt, maar om daar de hele economie mee de vernieling in te helpen gaat mij echt te ver. Een groenteboer moet ook wel eens bedorven fruit weggooien. Blijf zelf fit door veel beweging en goede etenswaren met voldoende vitamines. Zo bouw je weerstand op en dan denk ik dat het allemaal te doen is. Maar bij velen regeeert de angst. Heb een kameraad en als ik uit gein met een strak gezicht tegen hem zeg dat hij er verdomd slecht uitziet, dan ligt hij een kwartier later al in zijn nest. Niet elk kuchje of hoestje is Corona en zo ja, dan denken velen al dat ze de uitvaartondernemer moeten bellen.
  • 30 Sep 2020 om 14:04
    • Quote van 30 Sep 2020 om 14:02
      Die vraag heb ik al beantwoord maar door mijn ellenlange verhalen lees je het niet en dus begrijp je het niet en blijf je dezelfde vraag stellen steeds. Indoctrinatie? Manipulatie? Wat is je doel nu met deze vraag?
    Nee dat heb je dus niet. En doe je nu wederom niet. Je zit alleen maar huidige maatregelen af te zeiken en te verklaren hoe verknipt andere gedachtes volgens jou zijn. Kom eens met oplossingen dan. Welke maatregelen invoeren of alles afschaffen?
  • 30 Sep 2020 om 14:02
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:54
      Ik vraag je of de maatregelen volgens jou direct moeten worden afgeschaft maar krijg een ellenlang verhaal maar geen antwoord. Is het ja of nee?
    Die vraag heb ik al beantwoord maar door mijn ellenlange verhalen lees je het niet en dus begrijp je het niet en blijf je dezelfde vraag stellen steeds. Indoctrinatie? Manipulatie? Wat is je doel nu met deze vraag?
  • 30 Sep 2020 om 13:58
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:54
      Ik vraag je of de maatregelen volgens jou direct moeten worden afgeschaft maar krijg een ellenlang verhaal maar geen antwoord. Is het ja of nee?
    Dat is hem al 5 keer gevraagd, maar geeft hij geen antwoord op. En dan ben ik de persoon die de discussie uit de weg gaat ;). Laat hem maar eens aangeven welke maatregelen gepast zijn op dit moment. Wedden dat er niets fatsoenlijks komt wat vrij eenvoudig te ontkrachten is.
  • 30 Sep 2020 om 13:58
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:21
      En de meeste van die maatregelen zijn compleet overdreven. Angst voert de boventoon en het volk volgt braaf de aanwijzingen van Prutte en co. Waar en wanneer hebben we dat eerder meegemaakt...
    Welke maatregelen zijn volgens jou allemaal overdreven? Welke maatregelen moeten ze volgens jou dan wel nemen en welke niet?
  • 30 Sep 2020 om 13:54
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:19
      Dus per direct normaal doen en niet iedereen over 1 kam scheren. Mensen advies geven wat kunnen doen om hun immuumsysteem sterker te maken. Bijvoorbeeld meer vitamine D nemen. Is al bewezen dat dit helpt. Niet alleen paniek strooien, de economie naar de knoppen helpen, mensen in ellende storten en alles en alles alleen zetten op Corona.
      Er is veel en veel meer dat belangrijk is dan alleen Corona.
      Men moet ophouden te overdrijven en moraalriddertje spelen.
      Men moet eens eerlijk zeggen waar het op staat en dat we niet het oneindige leven hebben. Men moet de wetten van de natuur weer leren en laten leren zodat men gaat begrijpen hoe het leven in zijn werk gaat. We zijn allemaal niets maar ooooo wat zijn we toch belangrijk allemaal. Je bent belangrijk voor je familie, je vrienden en je naasten. Daar zorg je voor. Je kunt echt niet de hele wereld redden.
      Doe ff normaal met elkaar.
      Het systeem is er al op ingericht dat als je ziekt wordt je verzorgd wordt en geholpen wordt dat is niet nieuw. Als men zogenaamd te weinig capaciteit heeft dan moet men zorgen dat er genoeg capaciteit heeft in plaats van iedereen over 1 kam scheren en alles in het leven te ontnemen. In de tweede wereldoorlog zetten ze ook alles op alles om meer tanks te bouwen meer vliegtuigen meer van alles om Hitler te verstaan. Nu kan dat niet? Als het echt zo gevaarlijk is hadden ze genoeg capaciteit gehad nu. Maar blijkbaar nemen ze de gok dat het allemaal wel meevalt. Er speelt iets anders en wat dat zullen we in de toekomst zien.
    Ik vraag je of de maatregelen volgens jou direct moeten worden afgeschaft maar krijg een ellenlang verhaal maar geen antwoord. Is het ja of nee?
  • 30 Sep 2020 om 13:49
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:30
      Toch wel knap dat je zoveel onzin uit kunt kramen. Ze zouden jou het virus in moeten spuiten, het is immers toch niet gevaarlijk, alleen voor 70/80 jarigen. Kijken of je er dan nog zo over denkt.
    Op voetbalgebied ben ik het heel vaak met jou eens, Vlekkie. Maar ik vind dat Scorpio in veel dingen gewoon gelijk heeft. Ik denk ook dat het een eindeloze duscussie is waar je bijna niet uitkomt. We kunnen het weer beter over voetbal hebben. Dit soort discussies wekt links en rechts alleen maar onnodige irritatie tussen medefans op.
  • 30 Sep 2020 om 13:32
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:30
      Toch wel knap dat je zoveel onzin uit kunt kramen. Ze zouden jou het virus in moeten spuiten, het is immers toch niet gevaarlijk, alleen voor 70/80 jarigen. Kijken of je er dan nog zo over denkt.
    Misschien heb ik het virus wel. Je snapt nog steeds het punt niet.
    Waarom vielen er in maart/april zoveel doden in bejaardentehuizen?
    Omdat 70/80 jarigen zon goed immuumsysteem hebben?
  • 30 Sep 2020 om 13:30
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:19
      Dus per direct normaal doen en niet iedereen over 1 kam scheren. Mensen advies geven wat kunnen doen om hun immuumsysteem sterker te maken. Bijvoorbeeld meer vitamine D nemen. Is al bewezen dat dit helpt. Niet alleen paniek strooien, de economie naar de knoppen helpen, mensen in ellende storten en alles en alles alleen zetten op Corona.
      Er is veel en veel meer dat belangrijk is dan alleen Corona.
      Men moet ophouden te overdrijven en moraalriddertje spelen.
      Men moet eens eerlijk zeggen waar het op staat en dat we niet het oneindige leven hebben. Men moet de wetten van de natuur weer leren en laten leren zodat men gaat begrijpen hoe het leven in zijn werk gaat. We zijn allemaal niets maar ooooo wat zijn we toch belangrijk allemaal. Je bent belangrijk voor je familie, je vrienden en je naasten. Daar zorg je voor. Je kunt echt niet de hele wereld redden.
      Doe ff normaal met elkaar.
      Het systeem is er al op ingericht dat als je ziekt wordt je verzorgd wordt en geholpen wordt dat is niet nieuw. Als men zogenaamd te weinig capaciteit heeft dan moet men zorgen dat er genoeg capaciteit heeft in plaats van iedereen over 1 kam scheren en alles in het leven te ontnemen. In de tweede wereldoorlog zetten ze ook alles op alles om meer tanks te bouwen meer vliegtuigen meer van alles om Hitler te verstaan. Nu kan dat niet? Als het echt zo gevaarlijk is hadden ze genoeg capaciteit gehad nu. Maar blijkbaar nemen ze de gok dat het allemaal wel meevalt. Er speelt iets anders en wat dat zullen we in de toekomst zien.
    Toch wel knap dat je zoveel onzin uit kunt kramen. Ze zouden jou het virus in moeten spuiten, het is immers toch niet gevaarlijk, alleen voor 70/80 jarigen. Kijken of je er dan nog zo over denkt.
  • 30 Sep 2020 om 13:21
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:12
      Mede daardoor dus maatregelen.
    En de meeste van die maatregelen zijn compleet overdreven. Angst voert de boventoon en het volk volgt braaf de aanwijzingen van Prutte en co. Waar en wanneer hebben we dat eerder meegemaakt...
  • 30 Sep 2020 om 13:19
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:08
      Dus per direct alle maatregelen afschaffen? Niets doen dus? Ja of nee?
    Dus per direct normaal doen en niet iedereen over 1 kam scheren. Mensen advies geven wat kunnen doen om hun immuumsysteem sterker te maken. Bijvoorbeeld meer vitamine D nemen. Is al bewezen dat dit helpt. Niet alleen paniek strooien, de economie naar de knoppen helpen, mensen in ellende storten en alles en alles alleen zetten op Corona.
    Er is veel en veel meer dat belangrijk is dan alleen Corona.
    Men moet ophouden te overdrijven en moraalriddertje spelen.
    Men moet eens eerlijk zeggen waar het op staat en dat we niet het oneindige leven hebben. Men moet de wetten van de natuur weer leren en laten leren zodat men gaat begrijpen hoe het leven in zijn werk gaat. We zijn allemaal niets maar ooooo wat zijn we toch belangrijk allemaal. Je bent belangrijk voor je familie, je vrienden en je naasten. Daar zorg je voor. Je kunt echt niet de hele wereld redden.
    Doe ff normaal met elkaar.
    Het systeem is er al op ingericht dat als je ziekt wordt je verzorgd wordt en geholpen wordt dat is niet nieuw. Als men zogenaamd te weinig capaciteit heeft dan moet men zorgen dat er genoeg capaciteit heeft in plaats van iedereen over 1 kam scheren en alles in het leven te ontnemen. In de tweede wereldoorlog zetten ze ook alles op alles om meer tanks te bouwen meer vliegtuigen meer van alles om Hitler te verstaan. Nu kan dat niet? Als het echt zo gevaarlijk is hadden ze genoeg capaciteit gehad nu. Maar blijkbaar nemen ze de gok dat het allemaal wel meevalt. Er speelt iets anders en wat dat zullen we in de toekomst zien.
  • 30 Sep 2020 om 13:17
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:03
      Oplossing is allemaal normaal doen! En kritisch blijven. Niet overdreven gaan doen als er mensen overlijden aan een ziekte. Niet alles wat belangrijk is voor ons leven overboord gooien en alles op zwart of rood zetten.
      Doe ff normaal met elkaar en stop met deze hype.
    Dus de ziekenhuizen kunnen wel weg. Misschien nog her en der een gipskamer, de rest is iets niet nodig volgens jou.
  • 30 Sep 2020 om 13:12
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:08
      Tja, die kortzichtigen zul je altijd blijven houden.
    Mede daardoor dus maatregelen.
  • 30 Sep 2020 om 13:08
    • Quote van 30 Sep 2020 om 13:03
      Oplossing is allemaal normaal doen! En kritisch blijven. Niet overdreven gaan doen als er mensen overlijden aan een ziekte. Niet alles wat belangrijk is voor ons leven overboord gooien en alles op zwart of rood zetten.
      Doe ff normaal met elkaar en stop met deze hype.
    Dus per direct alle maatregelen afschaffen? Niets doen dus? Ja of nee?
  • 30 Sep 2020 om 13:08
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:49
      Als iedereen zijn gevonde verstand had gebruikt afgelopen maanden dan waren we niet meer in deze situatie terecht gekomen. Nog steeds gaan veel mensen met gezondheidslachten de deur uit.
    Tja, die kortzichtigen zul je altijd blijven houden.
  • 30 Sep 2020 om 13:03
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:57
      Dus even concreet: jouw oplossing is om alle maatregelen af te schaffen?
    Oplossing is allemaal normaal doen! En kritisch blijven. Niet overdreven gaan doen als er mensen overlijden aan een ziekte. Niet alles wat belangrijk is voor ons leven overboord gooien en alles op zwart of rood zetten.
    Doe ff normaal met elkaar en stop met deze hype.
  • 30 Sep 2020 om 12:58
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:56
      Jij bent echt de weg kwijt. Ik zou zeggen ga in een hutje op Antarctica wonen heb je nergens last van. Je haalt er van alles bij dat totaal niet relevant is, maakt misselijke grappen maar enige kennis van zaken ontbreekt volledig bij jou. Je verwijt anderen iets dat je zelf doet, blijft continue in hetzelfde hangen en de hele wereld is gek behalve jij.
    Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.......
    hahahaha
    Nee je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen. Ik sta open voor alles en blijf open staan voor alles in het leven. Niemand die mij bang maakt of in een hokje duwt. Het is wat het is.
  • 30 Sep 2020 om 12:57
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:52
      Dat zou men altijd moeten doen. Maar men leeft alleen nog maar op basis van cijfers. Men is afstand aan het nemen van de natuur. Gelukkig niet allemaal. Die mensen die het alleen nog maar met cijfers doen zijn vergeten dat we onderdeel zijn van iets veel groters dan de cijfertjes. De mens heeft alleen maar negatieve invloed op het grote geheel. Pak de geschiedenisboeken er maar bij.
      Men denkt dat de mens boven de natuur staat en dat wij alles wel even gaan oplossen maar de natuur helpt zichzelf en ook in de natuur gebeuren vreselijke dingen. Om als mens de moraalridder te gaan uithangen en niet meer te accepteren dat we onderdeel zijn van deze natuur en alles gaan wikken en wegen dan zit je op het verkeerde pad.
      Denk je nu echt dat al die maatregelen iets uitmaken? Je wordt gemanipuleerd waar je bijstaat en het erge is je gelooft het ook nog eens. Je weet pas of iets werkt of niet werkt als je het niet doet. Nu zul je nooit weten of de maatregelen zinvol zijn of niet. Men is hysterisch en manipuleert de boel. En dat is niet alleen met Corona dat is met alles zo.
    Dus even concreet: jouw oplossing is om alle maatregelen af te schaffen?
  • 30 Sep 2020 om 12:56
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:49
      Als iedereen zijn gevonde verstand had gebruikt afgelopen maanden dan waren we niet meer in deze situatie terecht gekomen. Nog steeds gaan veel mensen met gezondheidslachten de deur uit.
    Dat is dus manipulatie wat je zegt. Dat weet je niet.
    Ben is paniekerig bezig en manipuleert de boel. Als je het gewoon laat zoals het is dan pas kun je achteraf zeggen of het goed was of slecht. Je gaat ervan uit dat als er niets gedaan wordt mensen met bosjes neervallen. Jij geeft zelfs de mensheid de schuld dat ze leven en ademen. wow! Hoe wil jij 7.5 miljard mensen in bedwang houden? Denk je nu echt dat de regeringen dat gaat lukken? Hoe zit het in gebieden waar men niet geleid wordt door regeringen? En waar alles niet zo geregeld is als hier? Daar hoor je niets van.
  • 30 Sep 2020 om 12:56
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:52
      Dat zou men altijd moeten doen. Maar men leeft alleen nog maar op basis van cijfers. Men is afstand aan het nemen van de natuur. Gelukkig niet allemaal. Die mensen die het alleen nog maar met cijfers doen zijn vergeten dat we onderdeel zijn van iets veel groters dan de cijfertjes. De mens heeft alleen maar negatieve invloed op het grote geheel. Pak de geschiedenisboeken er maar bij.
      Men denkt dat de mens boven de natuur staat en dat wij alles wel even gaan oplossen maar de natuur helpt zichzelf en ook in de natuur gebeuren vreselijke dingen. Om als mens de moraalridder te gaan uithangen en niet meer te accepteren dat we onderdeel zijn van deze natuur en alles gaan wikken en wegen dan zit je op het verkeerde pad.
      Denk je nu echt dat al die maatregelen iets uitmaken? Je wordt gemanipuleerd waar je bijstaat en het erge is je gelooft het ook nog eens. Je weet pas of iets werkt of niet werkt als je het niet doet. Nu zul je nooit weten of de maatregelen zinvol zijn of niet. Men is hysterisch en manipuleert de boel. En dat is niet alleen met Corona dat is met alles zo.
    Jij bent echt de weg kwijt. Ik zou zeggen ga in een hutje op Antarctica wonen heb je nergens last van. Je haalt er van alles bij dat totaal niet relevant is, maakt misselijke grappen maar enige kennis van zaken ontbreekt volledig bij jou. Je verwijt anderen iets dat je zelf doet, blijft continue in hetzelfde hangen en de hele wereld is gek behalve jij.
  • 30 Sep 2020 om 12:55
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:45
      Je wilt niet discussieren je gaat in het bekende slachtofferrol zitten. Daar komen we inderdaad niet verder mee.
      Hoeveel mensen zijn er vandaag gestorven? Niet alleen aan Corona. Moet ik me daar nu druk om maken of denk je dat ik daar invloed op kan hebben?
      Zolang mensen niet met bosje neervallen door het Coronavirus is er niet zoveel aan de hand. Mensen sterven nu eenmaal of jij dat nu leuk vind of niet leuk vind daar gaat het niet om.
    Ik wil niet discussiëren? WAT ZIJN WEER HIER AAN HET DOEN DAN! Tering zeg, wat maak jij je belachelijk. Je hebt het alleen zelf niet door. Ik geef constant antwoord op nagenoeg al jou vragen maar wil blijkbaar niet discuseren. Best knap. Hoeveel mensen er vandaag zijn gestorven aan corona is in relatie met de aantal besmettingen van pakweg 3 weken terug. Zolang mensen niet met bosjes neervallen is er volgens jou niet veel aan de hand? Als je je dan pas druk gaat maken moet je daarna nog 3 a 4 weken aanzien dat er nog meer neervallen. Lekker je kop in het zand steken.
  • 30 Sep 2020 om 12:53
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:52
      Misschien hebben ze wel behandelmethode voor veel patiënten waardoor er dus minder overlijden ( ja die zijn er). De ziekenhuizen aantallen lopen wel degelijk op waardoor reguliere zorg al weer wordt afgeschaald. Jij ziet niet in dat er tussen besmet raken en ziek worden geruime tijd zit.
    We gaan het meemaken ben alleen kritisch. De toekomst gaat uitwijzen hoe dit afloopt.
  • 30 Sep 2020 om 12:52
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:45
      Dus alleen het eerlijke verhaal vertellen? Dat is jouw oplossing? Dus alle maatregelen afschaffen? Weer volle stadions, bomvolle horeca, weg met de 1.5 meter afstand en de mondkapjes? Of wil je alles aan de verantwoordelijkheid van de mensen overlaten?
    Dat zou men altijd moeten doen. Maar men leeft alleen nog maar op basis van cijfers. Men is afstand aan het nemen van de natuur. Gelukkig niet allemaal. Die mensen die het alleen nog maar met cijfers doen zijn vergeten dat we onderdeel zijn van iets veel groters dan de cijfertjes. De mens heeft alleen maar negatieve invloed op het grote geheel. Pak de geschiedenisboeken er maar bij.
    Men denkt dat de mens boven de natuur staat en dat wij alles wel even gaan oplossen maar de natuur helpt zichzelf en ook in de natuur gebeuren vreselijke dingen. Om als mens de moraalridder te gaan uithangen en niet meer te accepteren dat we onderdeel zijn van deze natuur en alles gaan wikken en wegen dan zit je op het verkeerde pad.
    Denk je nu echt dat al die maatregelen iets uitmaken? Je wordt gemanipuleerd waar je bijstaat en het erge is je gelooft het ook nog eens. Je weet pas of iets werkt of niet werkt als je het niet doet. Nu zul je nooit weten of de maatregelen zinvol zijn of niet. Men is hysterisch en manipuleert de boel. En dat is niet alleen met Corona dat is met alles zo.
  • 30 Sep 2020 om 12:52
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:35
      Wat laten de cijfers zien?
      In maart waren er veel minder mensen die zich lieten testen. Op de top waren er 1200 besmettingen per dag. Het dodenaantal per dag was gemiddeld 150 stuks.
      Nu laten veel meer mensen zich testen en lopen de besmettingen op naar 3000 per dag.
      Echter het dodental blijft hangen rond 10 per dag.
      Het aantal ziekenhuisopnames lopen niet fors op en het aantal sterfgevallen lopen niet fors op. Zie rivm website. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
      Ra ra hoe kan dat? En waarom nu zo paniekerig doen en heel Nederland weer plat gooien en de rest van het leven dat belangrijk is overboord gooien, dit zorgt voor veel meer ellende maar dat is ok?
    Misschien hebben ze wel behandelmethode voor veel patiënten waardoor er dus minder overlijden ( ja die zijn er). De ziekenhuizen aantallen lopen wel degelijk op waardoor reguliere zorg al weer wordt afgeschaald. Jij ziet niet in dat er tussen besmet raken en ziek worden geruime tijd zit.
  • 30 Sep 2020 om 12:49
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:50
      Hoeveel supporters van onze FC zouden na de beide thuiswedstrijden Coronaverschijnselen hebben overgehouden? Dan hebben we het toch over een dikke 15.000 fans. Ik ben en blijf nog steeds van mening; gooi de stadions weer volledig open en appeleer op iedereens gezonde verstand. Ben je verkouden of grieperig, blijf dan in eigen belang en die van je mede-supporter lekker thuis voor de buis.
    Als iedereen zijn gevonde verstand had gebruikt afgelopen maanden dan waren we niet meer in deze situatie terecht gekomen. Nog steeds gaan veel mensen met gezondheidslachten de deur uit.
  • 30 Sep 2020 om 12:45
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:21
      Niet iedereen die kritisch is mag stikken, nooit gezegd, dus wederom een leugen. Alleen jij mag er in stikken omdat je dingen lult over mij die niet waar zijn. Ik maak mij zorgen om de doden, daarom ga ik er zo vel tegenin. Ik maak mij zeer zeker zorgen om corona, om verschillende redenen. De doden door corona ook. Maar ik heb NERGENS aangegeven dat andere doden mij geen reet interesseren. Dus stop met deze kansloze verwijten te maken. Werkelijk te asociaal voor woorden. Als er iemand zich niet druk maakt over andere doden ben jij het wel. Jij wil graag het zorgsysteem overbelasten, gevolg is meer doden. Dus dat moet je niet bij mij neer leggen. En mensen een eigen verantwoordelijkheid geven, haha, veel zijn te dom of te egoïstisch om bij klachten thuis te blijven. Iedereen die denkt dat dat gaat werken heeft een gigantisch bord voor de kop.
    Je wilt niet discussieren je gaat in het bekende slachtofferrol zitten. Daar komen we inderdaad niet verder mee.
    Hoeveel mensen zijn er vandaag gestorven? Niet alleen aan Corona. Moet ik me daar nu druk om maken of denk je dat ik daar invloed op kan hebben?
    Zolang mensen niet met bosje neervallen door het Coronavirus is er niet zoveel aan de hand. Mensen sterven nu eenmaal of jij dat nu leuk vind of niet leuk vind daar gaat het niet om.
  • 30 Sep 2020 om 12:45
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:29
      Ik zeg niet dat je ouderen regels moet opleggen. Je moet ze beschermen en dat gebeurd ook volgens mij. Dat is vrij normaal maar dat wil niet zeggen dat er mensen die risico lopen te redden zijn of dat iedereen te redden is. Het sterftecijferpercentage is zo laag dat ik me afvraag waarom je de economie en alle ellende die daarbij komt voor lief neemt en heel dramatisch doet over het Coronavirus. De feiten laten zien (van wat ze delen met ons) dat het allemaal wel meevalt maar toch gaat men radicaal te werk. In een normale wereld overweeg je de zaken en leg je alles naast elkaar en communiceer je daar over. Nu is alles gericht op maar 1 ding Corona en alle andere in het leven is niet meer belangrijk? Wat ik zou doen, en dat zie je eigenlijk nergens, het eerlijke verhaal vertellen en ook vertellen dat we ALTIJD met risico's leven. De mensen moet zelf hun verantwoordelijkheid pakken en we moeten voor elkaar zorgen. Maar we zitten allemaal te wachten op de persconferentie en laten een politici voor ons bepalen wat goed en slecht is zonder ook maar vraagtekens te zetten?
    Dus alleen het eerlijke verhaal vertellen? Dat is jouw oplossing? Dus alle maatregelen afschaffen? Weer volle stadions, bomvolle horeca, weg met de 1.5 meter afstand en de mondkapjes? Of wil je alles aan de verantwoordelijkheid van de mensen overlaten?
  • 30 Sep 2020 om 12:39
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:16
      Hopelijk kan je dan direct aangeven wie er precies wel en niet in de risicogroep vallen. Ik denk dat het je niet gaat lukken. Er is namelijk sprake van een glijdende schaal en je hebt met meerdere risicofactoren te maken.
    Zie rivm website
    https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

    Daar staat alles netjes in grafieken.
    Ik denk niet dat je iedereen kunt redden op deze planeet. Dat je nu alles ondergeschikt maakt aan een paar mensen die overlijden aan een ziekte wat zeer te betreuren is, levert bij mij vraagtekens op.
  • 30 Sep 2020 om 12:39
    Vrijheid blijheid.....
  • 30 Sep 2020 om 12:35
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:17
      Sorry maar wat een ontzettende misselijke grap. Waarom lopen de ziekenhuizen nu dan weer vol ? En worden ze behandeld als Covid patiënt? Is dat omdat al die zorgproffesionals het niet goed zien of is dat misschien omdat jij het niet duidelijk zet. Je haalt er van alles bij maar gaat heel makkelijk voorbij aan het geen er dagelijks gebeurd. En het feit dat bij jou de risicogroepen gebaseerd zijn op leeftijd is wel heel erg triest.
    Wat laten de cijfers zien?
    In maart waren er veel minder mensen die zich lieten testen. Op de top waren er 1200 besmettingen per dag. Het dodenaantal per dag was gemiddeld 150 stuks.
    Nu laten veel meer mensen zich testen en lopen de besmettingen op naar 3000 per dag.
    Echter het dodental blijft hangen rond 10 per dag.
    Het aantal ziekenhuisopnames lopen niet fors op en het aantal sterfgevallen lopen niet fors op. Zie rivm website. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
    Ra ra hoe kan dat? En waarom nu zo paniekerig doen en heel Nederland weer plat gooien en de rest van het leven dat belangrijk is overboord gooien, dit zorgt voor veel meer ellende maar dat is ok?
  • 30 Sep 2020 om 12:32
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:04
      Het gaat allemaal wel om Corona. Maar het virus heeft een stamboom. In het 'DNA' van het virus kunnen ze zien of de besmettingen met elkaar verwant zijn of dat het allemaal op zichzelf staande besmettingen zijn. Dat is wat ze bedoelen.
    Er is sowieso een serologische test nodig om aan te tonen welk virus tot de positieve heeft geleid, pcr kan dat niet. Helaas komt in het artikel niet naar voren hoe men "tot" corona is gekomen. Ben in ieder geval errug blij met dit onderzoek en ben benieuwd naar de resultaten. Hopelijk gaat dit veel duidelijkheid brengen
  • 30 Sep 2020 om 12:29
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:11
      Appelleren op gezond verstand ? Beste Ket dat werkt nu al niet. Er zijn enkele fabrieken in ons land die wachten op goedkeuring (al maanden) voor hun medische mondmaskers. Die goedkeuring moet uit België komen maar daar lopen ze hopeloos achter. Als ze dat eens zouden regelen kun je iedere supporter een masker doen.
    Ik was eigenlijk meer benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
  • 30 Sep 2020 om 12:21
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:11
      Als je gewoon normaal nuchter nadenkt dan klopt het niet wat er gaande is maar daar wil je niet over denken. Je bent niet kritisch en gooit alles op Corona. Je bent bang dat er mensen dood gaan terwijl velen doden vallen te betreuren iedere dag over de hele wereld in allerlei beroepen en ziektes, niet alleen Coronadoden.
      Jij wuift de discussie weg en anderen mogen stikken die kritisch zijn en kritisch vragen hebben. Jij bent helemaal geindoctrineerd door de Cornonahype. Mooie van een hype is dat die ook weer overwaait, zoals alles hypes in het verleden zijn overgewaait.
      Men kijkt niet naar de feiten maar gooit iedereen over 1 kam. Als je risicogroepen verbiedt om naar een stadion te gaan dan kan de rest gewoon live voetbal kijken en wil je dat niet dan doe je dat niet. Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid over hun eigen leven. Je gaat niet iedereen over 1 kam scheren en wachten wat Rutte voor ons in petto heeft. Dat is niet normaal!!!
    Niet iedereen die kritisch is mag stikken, nooit gezegd, dus wederom een leugen. Alleen jij mag er in stikken omdat je dingen lult over mij die niet waar zijn. Ik maak mij zorgen om de doden, daarom ga ik er zo vel tegenin. Ik maak mij zeer zeker zorgen om corona, om verschillende redenen. De doden door corona ook. Maar ik heb NERGENS aangegeven dat andere doden mij geen reet interesseren. Dus stop met deze kansloze verwijten te maken. Werkelijk te asociaal voor woorden. Als er iemand zich niet druk maakt over andere doden ben jij het wel. Jij wil graag het zorgsysteem overbelasten, gevolg is meer doden. Dus dat moet je niet bij mij neer leggen. En mensen een eigen verantwoordelijkheid geven, haha, veel zijn te dom of te egoïstisch om bij klachten thuis te blijven. Iedereen die denkt dat dat gaat werken heeft een gigantisch bord voor de kop.
  • 30 Sep 2020 om 12:17
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:14
      Pak de cijfers erbij dan zie je dat mensen vanaf 70/80 jaar met bosjes neervallen.......
      Grapje maar dat zijn natuurlijk de risicogroepen. Je kunt niet iedereen redden als men ziek wordt. Dat zie je ook bij andere ziektes. Het sterftecijferpercentage is veel en veel te laag om alles plat te leggen en al het andere in het leven niet meer belangrijk te maken. Het slaat allemaal nergens op.
    Sorry maar wat een ontzettende misselijke grap. Waarom lopen de ziekenhuizen nu dan weer vol ? En worden ze behandeld als Covid patiënt? Is dat omdat al die zorgproffesionals het niet goed zien of is dat misschien omdat jij het niet duidelijk zet. Je haalt er van alles bij maar gaat heel makkelijk voorbij aan het geen er dagelijks gebeurd. En het feit dat bij jou de risicogroepen gebaseerd zijn op leeftijd is wel heel erg triest.
  • 30 Sep 2020 om 12:16
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:54
      Je moet risicogroepen DE regels opleggen die men nu oplegt aan heel Nederland. Dat was de discussie. Jij vindt het ok dat voor Corona IEDEREEN over 1 kam wordt geschoren. Ik heb mijn vraagtekens. jij draait om de discussie heen en wacht alweer op de volgende persconferentie. Je hebt je verder nog nooit druk gemaakt over de doden die dagelijks vallen. Er is iets anders aan de hand en daar wil je niet over praten en draait om de brei heen. En dan kom je tot de conclusie dat ik lieg en het zorgsysteem overbelast gaat worden en dat er doden gaan vallen. Als dat waar is dan had men het afgelopen half jaar voor meer capaciteit moeten zorgen. Men wist dat er een tweede golf aan zat te komen. Precies op afroep komt die er en men zit nu met de handen in het haar? Het klopt allemaal niet en hoe dit gaat eindigen voor de mensheid gaan we allemaal in de toekomst meemaken. Allemaal bek houden.
    Hopelijk kan je dan direct aangeven wie er precies wel en niet in de risicogroep vallen. Ik denk dat het je niet gaat lukken. Er is namelijk sprake van een glijdende schaal en je hebt met meerdere risicofactoren te maken.
  • 30 Sep 2020 om 12:14
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:08
      En hoe ga je de risico groepen dan "herkennen". Gaan risico patiënten elkaar dan helpen want de anderen heb je dan geen regels opgelegd. Na al die posts van jou krijg ik toch sterk de indruk dat je er nog niet veel van begrijpt en het en der wat weg plukt en dat als "waarheid" probeert neer te zetten .
    Pak de cijfers erbij dan zie je dat mensen vanaf 70/80 jaar met bosjes neervallen.......
    Grapje maar dat zijn natuurlijk de risicogroepen. Je kunt niet iedereen redden als men ziek wordt. Dat zie je ook bij andere ziektes. Het sterftecijferpercentage is veel en veel te laag om alles plat te leggen en al het andere in het leven niet meer belangrijk te maken. Het slaat allemaal nergens op.
  • 30 Sep 2020 om 12:11
    • Quote van 30 Sep 2020 om 12:03
      Ach stik er toch in man. Wederom een post vol met onwaarheden en leugens. Ja ik vin het ok dat de maatregelen aan iedereen opgelegd worden, iedereen kan namelijk besmet worden en het virus verspreiden. Ik draai om de discussie heen? Hoe dan? Ik weerleg al jou stommiteiten hier. Ik maak mij niet druk om de doden die vallen? Zeker wel, daarom ga ik er ook zo vel tegenin dat mensen zich niet aan de regels willen houden, dus ook onzin. En ja, meer capaciteit was nu wenselijk geweest, maar de 2e golf was pas later verwacht en dat hij er nu al is, is te verwijten aan mensen die scheit hebben aan de maatregelen. Zo, discussie niet uit de weg gegaan en alles verwoord. Kan jij nog wat van leren.
    Als je gewoon normaal nuchter nadenkt dan klopt het niet wat er gaande is maar daar wil je niet over denken. Je bent niet kritisch en gooit alles op Corona. Je bent bang dat er mensen dood gaan terwijl velen doden vallen te betreuren iedere dag over de hele wereld in allerlei beroepen en ziektes, niet alleen Coronadoden.
    Jij wuift de discussie weg en anderen mogen stikken die kritisch zijn en kritisch vragen hebben. Jij bent helemaal geindoctrineerd door de Cornonahype. Mooie van een hype is dat die ook weer overwaait, zoals alles hypes in het verleden zijn overgewaait.
    Men kijkt niet naar de feiten maar gooit iedereen over 1 kam. Als je risicogroepen verbiedt om naar een stadion te gaan dan kan de rest gewoon live voetbal kijken en wil je dat niet dan doe je dat niet. Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid over hun eigen leven. Je gaat niet iedereen over 1 kam scheren en wachten wat Rutte voor ons in petto heeft. Dat is niet normaal!!!
  • 30 Sep 2020 om 12:11
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:50
      Hoeveel supporters van onze FC zouden na de beide thuiswedstrijden Coronaverschijnselen hebben overgehouden? Dan hebben we het toch over een dikke 15.000 fans. Ik ben en blijf nog steeds van mening; gooi de stadions weer volledig open en appeleer op iedereens gezonde verstand. Ben je verkouden of grieperig, blijf dan in eigen belang en die van je mede-supporter lekker thuis voor de buis.
    Appelleren op gezond verstand ? Beste Ket dat werkt nu al niet. Er zijn enkele fabrieken in ons land die wachten op goedkeuring (al maanden) voor hun medische mondmaskers. Die goedkeuring moet uit België komen maar daar lopen ze hopeloos achter. Als ze dat eens zouden regelen kun je iedere supporter een masker doen.
  • 30 Sep 2020 om 12:08
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:54
      Je moet risicogroepen DE regels opleggen die men nu oplegt aan heel Nederland. Dat was de discussie. Jij vindt het ok dat voor Corona IEDEREEN over 1 kam wordt geschoren. Ik heb mijn vraagtekens. jij draait om de discussie heen en wacht alweer op de volgende persconferentie. Je hebt je verder nog nooit druk gemaakt over de doden die dagelijks vallen. Er is iets anders aan de hand en daar wil je niet over praten en draait om de brei heen. En dan kom je tot de conclusie dat ik lieg en het zorgsysteem overbelast gaat worden en dat er doden gaan vallen. Als dat waar is dan had men het afgelopen half jaar voor meer capaciteit moeten zorgen. Men wist dat er een tweede golf aan zat te komen. Precies op afroep komt die er en men zit nu met de handen in het haar? Het klopt allemaal niet en hoe dit gaat eindigen voor de mensheid gaan we allemaal in de toekomst meemaken. Allemaal bek houden.
    En hoe ga je de risico groepen dan "herkennen". Gaan risico patiënten elkaar dan helpen want de anderen heb je dan geen regels opgelegd. Na al die posts van jou krijg ik toch sterk de indruk dat je er nog niet veel van begrijpt en het en der wat weg plukt en dat als "waarheid" probeert neer te zetten .
  • 30 Sep 2020 om 12:03
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:54
      Je moet risicogroepen DE regels opleggen die men nu oplegt aan heel Nederland. Dat was de discussie. Jij vindt het ok dat voor Corona IEDEREEN over 1 kam wordt geschoren. Ik heb mijn vraagtekens. jij draait om de discussie heen en wacht alweer op de volgende persconferentie. Je hebt je verder nog nooit druk gemaakt over de doden die dagelijks vallen. Er is iets anders aan de hand en daar wil je niet over praten en draait om de brei heen. En dan kom je tot de conclusie dat ik lieg en het zorgsysteem overbelast gaat worden en dat er doden gaan vallen. Als dat waar is dan had men het afgelopen half jaar voor meer capaciteit moeten zorgen. Men wist dat er een tweede golf aan zat te komen. Precies op afroep komt die er en men zit nu met de handen in het haar? Het klopt allemaal niet en hoe dit gaat eindigen voor de mensheid gaan we allemaal in de toekomst meemaken. Allemaal bek houden.
    Ach stik er toch in man. Wederom een post vol met onwaarheden en leugens. Ja ik vin het ok dat de maatregelen aan iedereen opgelegd worden, iedereen kan namelijk besmet worden en het virus verspreiden. Ik draai om de discussie heen? Hoe dan? Ik weerleg al jou stommiteiten hier. Ik maak mij niet druk om de doden die vallen? Zeker wel, daarom ga ik er ook zo vel tegenin dat mensen zich niet aan de regels willen houden, dus ook onzin. En ja, meer capaciteit was nu wenselijk geweest, maar de 2e golf was pas later verwacht en dat hij er nu al is, is te verwijten aan mensen die scheit hebben aan de maatregelen. Zo, discussie niet uit de weg gegaan en alles verwoord. Kan jij nog wat van leren.
  • 30 Sep 2020 om 11:54
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:45
      Ok, klaar mee. Ik wil graag een discussie voeren maar ga niet tegen een leugenachtige muur praten. Wederom geen antwoord op de gestelde vragen en gewoon ontkennen dat je zaken gezegd hebt die 2 a 3 berichten terug gewoon te lezen zijn. Je hebt zelf gezegd "wat ik alleen zeg is dat we de risicogroepen moeten beschermen en regels op moeten leggen". Het staat er letterlijk. En dan nu als een klein kind "heb ik niet gezegd". Succes verder met je zienswijze, ik hoop alleen dat er niet al te veel mensen maar luisteren zodat ons zorgsysteem niet te veel overbelast gaat worden en het dus mensenlevens gaat kosten.
    Je moet risicogroepen DE regels opleggen die men nu oplegt aan heel Nederland. Dat was de discussie. Jij vindt het ok dat voor Corona IEDEREEN over 1 kam wordt geschoren. Ik heb mijn vraagtekens. jij draait om de discussie heen en wacht alweer op de volgende persconferentie. Je hebt je verder nog nooit druk gemaakt over de doden die dagelijks vallen. Er is iets anders aan de hand en daar wil je niet over praten en draait om de brei heen. En dan kom je tot de conclusie dat ik lieg en het zorgsysteem overbelast gaat worden en dat er doden gaan vallen. Als dat waar is dan had men het afgelopen half jaar voor meer capaciteit moeten zorgen. Men wist dat er een tweede golf aan zat te komen. Precies op afroep komt die er en men zit nu met de handen in het haar? Het klopt allemaal niet en hoe dit gaat eindigen voor de mensheid gaan we allemaal in de toekomst meemaken. Allemaal bek houden.
  • 30 Sep 2020 om 11:50
    Hoeveel supporters van onze FC zouden na de beide thuiswedstrijden Coronaverschijnselen hebben overgehouden? Dan hebben we het toch over een dikke 15.000 fans. Ik ben en blijf nog steeds van mening; gooi de stadions weer volledig open en appeleer op iedereens gezonde verstand. Ben je verkouden of grieperig, blijf dan in eigen belang en die van je mede-supporter lekker thuis voor de buis.
  • 30 Sep 2020 om 11:45
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:29
      Ik zeg niet dat je ouderen regels moet opleggen. Je moet ze beschermen en dat gebeurd ook volgens mij. Dat is vrij normaal maar dat wil niet zeggen dat er mensen die risico lopen te redden zijn of dat iedereen te redden is. Het sterftecijferpercentage is zo laag dat ik me afvraag waarom je de economie en alle ellende die daarbij komt voor lief neemt en heel dramatisch doet over het Coronavirus. De feiten laten zien (van wat ze delen met ons) dat het allemaal wel meevalt maar toch gaat men radicaal te werk. In een normale wereld overweeg je de zaken en leg je alles naast elkaar en communiceer je daar over. Nu is alles gericht op maar 1 ding Corona en alle andere in het leven is niet meer belangrijk? Wat ik zou doen, en dat zie je eigenlijk nergens, het eerlijke verhaal vertellen en ook vertellen dat we ALTIJD met risico's leven. De mensen moet zelf hun verantwoordelijkheid pakken en we moeten voor elkaar zorgen. Maar we zitten allemaal te wachten op de persconferentie en laten een politici voor ons bepalen wat goed en slecht is zonder ook maar vraagtekens te zetten?
    Ok, klaar mee. Ik wil graag een discussie voeren maar ga niet tegen een leugenachtige muur praten. Wederom geen antwoord op de gestelde vragen en gewoon ontkennen dat je zaken gezegd hebt die 2 a 3 berichten terug gewoon te lezen zijn. Je hebt zelf gezegd "wat ik alleen zeg is dat we de risicogroepen moeten beschermen en regels op moeten leggen". Het staat er letterlijk. En dan nu als een klein kind "heb ik niet gezegd". Succes verder met je zienswijze, ik hoop alleen dat er niet al te veel mensen maar luisteren zodat ons zorgsysteem niet te veel overbelast gaat worden en het dus mensenlevens gaat kosten.
  • 30 Sep 2020 om 11:29
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:19
      Je moet je eens afvragen waarom ze, zoals in jou woorden, iedereen over 1 kam scheren. Ze voeren deze maatregelen in over alle leeftijdscategorieën zodat het aantal besmettingen zal zakken (bewezen). Hierdoor lopen ouderen minder risico op corona wanneer ze toch contact hebben met mensen. Want met hun zorgbehoefte is geen contact geen optie. Daarbij lopen de meesten te klagen over vrijheid die zogenaamd ontnomen wordt en nu wil jij de ouderen regels gaan opleggen? Dat is dan toch ook vrijheid ontnemen? Komt bij mij allemaal weer vrij egoïstisch over. "Ik heb er geen last van, ik loop weinig risico, dus ik ga vooral geen moeite doen voor anderen". Nogmaals de vraag die je al meermaals gesteld is: hoe zou jij het doen dan (graag onderbouwd)
    Ik zeg niet dat je ouderen regels moet opleggen. Je moet ze beschermen en dat gebeurd ook volgens mij. Dat is vrij normaal maar dat wil niet zeggen dat er mensen die risico lopen te redden zijn of dat iedereen te redden is. Het sterftecijferpercentage is zo laag dat ik me afvraag waarom je de economie en alle ellende die daarbij komt voor lief neemt en heel dramatisch doet over het Coronavirus. De feiten laten zien (van wat ze delen met ons) dat het allemaal wel meevalt maar toch gaat men radicaal te werk. In een normale wereld overweeg je de zaken en leg je alles naast elkaar en communiceer je daar over. Nu is alles gericht op maar 1 ding Corona en alle andere in het leven is niet meer belangrijk? Wat ik zou doen, en dat zie je eigenlijk nergens, het eerlijke verhaal vertellen en ook vertellen dat we ALTIJD met risico's leven. De mensen moet zelf hun verantwoordelijkheid pakken en we moeten voor elkaar zorgen. Maar we zitten allemaal te wachten op de persconferentie en laten een politici voor ons bepalen wat goed en slecht is zonder ook maar vraagtekens te zetten?
  • 30 Sep 2020 om 11:19
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:10
      Als je het werkelijk aantal besmettingen zou weten dan zou het sterftecijferpercentage veel lager zijn. Dat weten we dus niet. Wat ik alleen zeg is dat we de risicogroepen moeten beschermen en regels op moeten leggen, dan bescherm je mensen. Het is toch vreemd dat je iedereen over 1 kam scheert. Ze willen nu ook dat IEDEREEN mondkapjes gaat dragen. Dat is toch bizar? Ze draaien de feiten om en strijken iedereen over 1 kam, dat terwijl de cijfers anders laten zien. De capaciteit van bedden en zorg had allang op regel moeten zijn. Hebben ze genoeg tijd voor gehad. Ze doen maar wat en kiezen de makkelijkste weg. Dat is het punt dat ik maak. En dat vindt ik raar, want als het allemaal dan zo erg is waarom zitten de politici dan zo te spelen? Als het allemaal zo levensbedreigend is waarom hebben ze niets gedaan het afgelopen half jaar. Alleen maar persconferenties geven en mensen pesten en schreeuwen dat we onze bek moeten houden.
    Je moet je eens afvragen waarom ze, zoals in jou woorden, iedereen over 1 kam scheren. Ze voeren deze maatregelen in over alle leeftijdscategorieën zodat het aantal besmettingen zal zakken (bewezen). Hierdoor lopen ouderen minder risico op corona wanneer ze toch contact hebben met mensen. Want met hun zorgbehoefte is geen contact geen optie. Daarbij lopen de meesten te klagen over vrijheid die zogenaamd ontnomen wordt en nu wil jij de ouderen regels gaan opleggen? Dat is dan toch ook vrijheid ontnemen? Komt bij mij allemaal weer vrij egoïstisch over. "Ik heb er geen last van, ik loop weinig risico, dus ik ga vooral geen moeite doen voor anderen". Nogmaals de vraag die je al meermaals gesteld is: hoe zou jij het doen dan (graag onderbouwd)
  • 30 Sep 2020 om 11:10
    • Quote van 30 Sep 2020 om 11:00
      Nee inderdaad, ik weet niet hoeveel mensen er al besmet zijn(geweest) maar jij ook nietm dus die 98,6% is ook onzin. Daarbij is dat percentage met de huidige maatregelen. Anders zou dat getal waarschijnlijk ook veranderen. En hoezo scheer ik alles over 1 kam? Ik ben gewoon wel bereid zelf aanpassingen te doen om anderen te beschermen. Dat het meevalt moet je maar eens aan zorgpersoneel vragen, die zullen er over het algemeen heel anders in staan. En daarbij wordt de economie echt niet "platgelegd"" maar zal enigszins inkrimpen waarbij bepaalde beroepsgroepen harder worden geraakt dan anderen. Je noemt de maatregelen en cijfers zwaar overdreven maar doet zelf niet anders. Goed bezig weer.
    Als je het werkelijk aantal besmettingen zou weten dan zou het sterftecijferpercentage veel lager zijn. Dat weten we dus niet. Wat ik alleen zeg is dat we de risicogroepen moeten beschermen en regels op moeten leggen, dan bescherm je mensen. Het is toch vreemd dat je iedereen over 1 kam scheert. Ze willen nu ook dat IEDEREEN mondkapjes gaat dragen. Dat is toch bizar? Ze draaien de feiten om en strijken iedereen over 1 kam, dat terwijl de cijfers anders laten zien. De capaciteit van bedden en zorg had allang op regel moeten zijn. Hebben ze genoeg tijd voor gehad. Ze doen maar wat en kiezen de makkelijkste weg. Dat is het punt dat ik maak. En dat vindt ik raar, want als het allemaal dan zo erg is waarom zitten de politici dan zo te spelen? Als het allemaal zo levensbedreigend is waarom hebben ze niets gedaan het afgelopen half jaar. Alleen maar persconferenties geven en mensen pesten en schreeuwen dat we onze bek moeten houden.
  • 30 Sep 2020 om 11:04
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:57
      Één regel uit het artikel zegt genoeg en hopelijk opent dat mensen de ogen..."van de 5 mensen wordt bekeken of ze HETZELFDE virus hebben" Blijkbaar dus gewoon boven de streep bij zo'n nietszeggende pcr test en gelijk toegeschreven aan corona. Zo gebeurt dat altijd om de cijfers maar hoog te houden. Zal me niets verbazen dat het "gewoon" het rhinovirus is.
    Het gaat allemaal wel om Corona. Maar het virus heeft een stamboom. In het 'DNA' van het virus kunnen ze zien of de besmettingen met elkaar verwant zijn of dat het allemaal op zichzelf staande besmettingen zijn. Dat is wat ze bedoelen.
  • 30 Sep 2020 om 11:03
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:55
      Je weet helemaal niet hoeveel mensen er besmet zijn. Niet alle 17.5 miljoen mensen worden getest. Misschien is 50% of 75% van de mensen al besmet.
      Je gaat voorbij aan de discussie, waarom een heel land plat leggen een economie platleggen, wat veel meer levens en ellende veroorzaakt, terwijl 98,6% er niet aan overlijdt?
      Het is niet zwart of wit.
      Waarom iedereen over 1 kam scheren terwijl de cijfers laten zien dat het allemaal wel meevalt.
    Dan nogmaals de vraag: hoe zou jij dit oplossen? Daar antwoord jij niet op.
  • 30 Sep 2020 om 11:00
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:55
      Je weet helemaal niet hoeveel mensen er besmet zijn. Niet alle 17.5 miljoen mensen worden getest. Misschien is 50% of 75% van de mensen al besmet.
      Je gaat voorbij aan de discussie, waarom een heel land plat leggen een economie platleggen, wat veel meer levens en ellende veroorzaakt, terwijl 98,6% er niet aan overlijdt?
      Het is niet zwart of wit.
      Waarom iedereen over 1 kam scheren terwijl de cijfers laten zien dat het allemaal wel meevalt.
    Nee inderdaad, ik weet niet hoeveel mensen er al besmet zijn(geweest) maar jij ook nietm dus die 98,6% is ook onzin. Daarbij is dat percentage met de huidige maatregelen. Anders zou dat getal waarschijnlijk ook veranderen. En hoezo scheer ik alles over 1 kam? Ik ben gewoon wel bereid zelf aanpassingen te doen om anderen te beschermen. Dat het meevalt moet je maar eens aan zorgpersoneel vragen, die zullen er over het algemeen heel anders in staan. En daarbij wordt de economie echt niet "platgelegd"" maar zal enigszins inkrimpen waarbij bepaalde beroepsgroepen harder worden geraakt dan anderen. Je noemt de maatregelen en cijfers zwaar overdreven maar doet zelf niet anders. Goed bezig weer.
  • 30 Sep 2020 om 11:00
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:27
      Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
      Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
    Er overlijden relatief weinig mensen aan corona, dat klopt. Maar de ziekenhuizen en ic lopen wel langzaam vol. Als we niets doen is er straks geen plek meer. Daarnaast gaat dit ten koste van de reguliere zorg en het zorgpersoneel dat nu al overbelast is.
  • 30 Sep 2020 om 10:57
    Één regel uit het artikel zegt genoeg en hopelijk opent dat mensen de ogen..."van de 5 mensen wordt bekeken of ze HETZELFDE virus hebben" Blijkbaar dus gewoon boven de streep bij zo'n nietszeggende pcr test en gelijk toegeschreven aan corona. Zo gebeurt dat altijd om de cijfers maar hoog te houden. Zal me niets verbazen dat het "gewoon" het rhinovirus is.
  • 30 Sep 2020 om 10:55
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:45
      Gaan we weer. Zo werkt dus een SAMENleving niet he. En straks zijn er zo veel besmettingen dat er zowat niemand meer is om de ouderen te verzorgen. En geen ziekenhuisbed meer over voor de ouderen die zorg nodig hebben(corona of anders). Wat is dan je oplossing? Ze maar gewoon aan hun lot overlaten?
    Je weet helemaal niet hoeveel mensen er besmet zijn. Niet alle 17.5 miljoen mensen worden getest. Misschien is 50% of 75% van de mensen al besmet.
    Je gaat voorbij aan de discussie, waarom een heel land plat leggen een economie platleggen, wat veel meer levens en ellende veroorzaakt, terwijl 98,6% er niet aan overlijdt?
    Het is niet zwart of wit.
    Waarom iedereen over 1 kam scheren terwijl de cijfers laten zien dat het allemaal wel meevalt.
  • 30 Sep 2020 om 10:45
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:27
      Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
      Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
    Gaan we weer. Zo werkt dus een SAMENleving niet he. En straks zijn er zo veel besmettingen dat er zowat niemand meer is om de ouderen te verzorgen. En geen ziekenhuisbed meer over voor de ouderen die zorg nodig hebben(corona of anders). Wat is dan je oplossing? Ze maar gewoon aan hun lot overlaten?
  • 30 Sep 2020 om 10:43
    Inderdaad corona is gwn een simpele griep niet meer en niet minder
  • 30 Sep 2020 om 10:37
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:27
      Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
      Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
    Helemaal met je eens
  • 30 Sep 2020 om 10:29
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:27
      Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
      Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
    100 procent eens , het is puur wanbeleid , leg de focus nu eens volledig op kwetsbare ouderen en laat de rest gaan ....
  • 30 Sep 2020 om 10:29
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:27
      Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
      Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
    +1
  • 30 Sep 2020 om 10:27
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:12
      5 supporters die besmet waren met corona zaten toch doodleuk op de tribune? En dat wordt ook nog goedgepraat? Als mensen zich op deze manier gedragen, zijn we voorlopig nog niet van het virus af.
    Ze moeten regels opleggen aan de risicogroepen. Die lopen gevaar. Niet heel Nederland loopt gevaar.
    Wat men nu doet is alles plat leggen terwijl 98,6% er niet aan overlijdt.
  • 30 Sep 2020 om 10:15
    • Quote van 30 Sep 2020 om 10:12
      5 supporters die besmet waren met corona zaten toch doodleuk op de tribune? En dat wordt ook nog goedgepraat? Als mensen zich op deze manier gedragen, zijn we voorlopig nog niet van het virus af.
    Inderdaad, en daarbij zijn het ook nog eens de 5 die ze hebben opgespoord. Wil niet zeggen dat het er ook daadwerkelijk "maar" 5 waren.
  • 30 Sep 2020 om 10:12
    5 supporters die besmet waren met corona zaten toch doodleuk op de tribune? En dat wordt ook nog goedgepraat? Als mensen zich op deze manier gedragen, zijn we voorlopig nog niet van het virus af.