VIDEO | Ongeregeldheden na treffen tussen FC Twente en Willem I

32
VIDEO | Ongeregeldheden na treffen tussen FC Twente en Willem I

Er heerste een emotionele sfeer gedurende de wedstrijd FC Twente - Willem II. Na de wedstrijd sloeg die sfeer over naar de supporters, die vervolgens met elkaar op de vuist gingen. 

Op het filmpje is te zien dat supporters van beide clubs elkaar te lijf gaan. Over en weer worden door donker geklede fans klappen uitgedeeld en ontvangen. Op een gegeven moment grijpt de politie in om zo een einde te maken aan de ongeregeldheden. 

De wedstrijd van zondagmiddag eindigde in een gelijkspel. Desondanks was het een spektakelstuk, mede door de twee rode kaarten. Ramiz Zerrouki en Derrick Kohn werden van het veld gestuurd. 

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Voetbal Ultras (@voetbal_ultras)

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door ????ooligan Scene ????olland (@hooligansceneholland)

 
 
 
 
 
Dit bericht op Instagram bekijken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Ferdinand Borsje (@ferdinandborsje)

Foto: NESimages.nl

32 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Oct 2021 om 14:07
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:36
      Respecteer je mening maar een leidinggevende moet zich beheersen zeker als er op het veld dingen gebeuren die je liever niet ziet.
      Als je daar in mee gaat krijg je zeker nog meer rode kaarten omdat spelers zich gesterkt vinden.
      Het maakt niet uit wie gelijk heeft maar wie gelijk krijgt
    Ron Jans mag alles doen wat het resultaat positief beïnvloedt. In de fase dat Jans geel kreeg floot Kamphuis alles 1 richting op en strooide hij met kaarten. Het was op dat moment zijn inschatting dat hij groot gelijk had om de vierde man buiten zijn coachvak te houden. Het is tekenend voor het niveau van de arbitrage dat ook dat bestraft werd met geel.
  • 18 Oct 2021 om 11:21
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:36
      Respecteer je mening maar een leidinggevende moet zich beheersen zeker als er op het veld dingen gebeuren die je liever niet ziet.
      Als je daar in mee gaat krijg je zeker nog meer rode kaarten omdat spelers zich gesterkt vinden.
      Het maakt niet uit wie gelijk heeft maar wie gelijk krijgt
    Voetbal is emotie lullo en ook Jan's mag flippen waarom niet hij is emotioneel betrokken klaar. Dat jij er een houten klaas neer wil zetten dat is jou idee, eentje van op je bank blijven zitten en bek dichthouden. Geef mij Jan's maar beetje vuur opstoken geeft niets, en jij snapt nog steeds niet dat voetbal emotie is hé lullo?
  • 18 Oct 2021 om 09:31
    • Quote van 18 Oct 2021 om 08:25
      Jawel, volgens de boekjes heb je gelijk. Maar dit is voetbal, gelukkig maar. Ik ga naar het stadion voor sfeer, beleving, strijd, passie en als het kan ook winnen. Jans heeft een zeer grote hoeveelheid passie in de team gekregen dan kun je niet verwachten dat deze trainer een ijskoude is. Dus af en toe een beetje uit de bocht vliegen, prima. Hup Jans.
    Precies!
  • 18 Oct 2021 om 08:25
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:41
      Kan je beter Ron Jans aanrekenen deo hoog gevallen trainer die zich graag manager noemt maar zich net als deze zogenaamde supporters niet kan beheersen.
      Wat er ook gebeurd als leidinggevende moet jij het voorbeeld geven.
      Is nu al de tweede keer dat hem dit gebeurd.
      Ongeschikt dus
    Jawel, volgens de boekjes heb je gelijk. Maar dit is voetbal, gelukkig maar. Ik ga naar het stadion voor sfeer, beleving, strijd, passie en als het kan ook winnen. Jans heeft een zeer grote hoeveelheid passie in de team gekregen dan kun je niet verwachten dat deze trainer een ijskoude is. Dus af en toe een beetje uit de bocht vliegen, prima. Hup Jans.
  • 17 Oct 2021 om 22:45
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:45
      Ik ben het vaak met je eens, maar Jans moet zich wel beheersen. Verder had hij na de rode kaart van W2 gelijk moeten wisselen. Je weet dit nooit zeker, maar volgens mij hadden we dan gewonnen. Ik denk ook dat Ugalde de volgende keer gewoon eens moet starten ipv Vlap. Zijn wel twee verschillende spelers, maar Vlap overtuigd nog niet en heeft inmiddels toch genoeg kansen gehad.
    Er is meer dan alleen de trainer of manager Ron jans. Als je ziet hoe hier gefloten werd metname die eerste helft. Als je zo het gevoel krijgt dat je genaaid(en niet in de goede zin van het woord haha) word krijg je de mens in dit geval Ron boos en laten we eerlijk zijn vanuit menselijk perspectief snap ik het en deel ik zijn mening. Leidinggevenden zijn ook mensen en we vinden het allemaal schandalig hoe die floot. Ook in een voorbeeldfunctie kun je gefrustreerd raken en je soms laten gaan. Ik vind prima. Vind het zelfs wel mooi eigenlijk. Je hoeft niet alles maar te pikken van z'n scheids en Zeker niet als je zo fluit. Godskolere zeg. Niks mis mee af en toe je muil los trekken en zo vaak doet Ron dit niet.
  • 17 Oct 2021 om 22:45
    • Quote van 17 Oct 2021 om 22:44
      Dan is het normaal dat een manager van de club het vuurtje opstookt.
      De man is over zijn houdbaar houdt datum heen.
      Verder alles prima hoor doet niets verkeerd
    Ik heb het niet over Jans, ik heb dat niet gezien dus ik heb daar verder ook geen oordeel over.
  • 17 Oct 2021 om 22:44
    • Quote van 17 Oct 2021 om 22:06
      Ja. De sfeer raakt uitermate opgefokt door uitermate slecht optreden van scheidrechter Kamphuis. Vervolgens komt dat er uit. Natuurlijk is dat niet goed te praten en ook niet de verantwoordelijkheid van, maar dat is wel waar deze ellende begint.

      Verder eens met de mensen die zeggen dat idioten die dit doen gewoon tien jaar stadionverbod moeten krijgen. Ik wil het op geen enkele manier goedpraten, maar het heeft wel een grondoorzaak.
    Dan is het normaal dat een manager van de club het vuurtje opstookt.
    De man is over zijn houdbaar houdt datum heen.
    Verder alles prima hoor doet niets verkeerd
  • 17 Oct 2021 om 22:36
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:36
      Respecteer je mening maar een leidinggevende moet zich beheersen zeker als er op het veld dingen gebeuren die je liever niet ziet.
      Als je daar in mee gaat krijg je zeker nog meer rode kaarten omdat spelers zich gesterkt vinden.
      Het maakt niet uit wie gelijk heeft maar wie gelijk krijgt
    Ja hij heeft een voorbeeld functie. Maar je hebt ook te maken met de mens zelf. Er zijn maar weinig trainers die heel kalm blijven als ze zo benadeeld worden. Wormuth en letsch slot frasers normaal goede rustiger trainers die het allemaal prima kunnen verwoorden en allemaal hebben wel een keer geel gepakt omdat ze ergens boos over waren. Je bent niet alleen leiding gevende hé? Je bent ook mens en het is echt niks raars als je in dit soort wedstrijden als trainer een keer boos word. We moeten ook niet doen of met Ron nu een simeone of een preud in huis hebben want DIE gingen pas los. Die kregen structureel in dit soort wedstrijden kaarten kon je gewoon uit tekenen op voorhand.
  • 17 Oct 2021 om 22:35
    • Quote van 17 Oct 2021 om 22:20
      Zeker troupee doet het na behoren
    Vandaag was het redelijk. Hopelijk dat die zijn niveau hoger kan krijgen.
  • 17 Oct 2021 om 22:20
    • Quote van 17 Oct 2021 om 22:08
      En met de beste rechtsback van het land.
    Zeker troupee doet het na behoren
  • 17 Oct 2021 om 22:08
    • Quote van 17 Oct 2021 om 22:03
      Nee dat zijn succes supporters die niet weten of er lucht of zand in ern bal zit . Jans en staf doet het gewoon uitstekend met deze groep spelers. Hier horen goede en slechte wedstrijden bij en goede en slechte resultaten. We hebben het over een club als fctwente ern club in opbouw die 2 jaar geleden nog in de kkd heeft gespeeld.
    En met de beste rechtsback van het land.
  • 17 Oct 2021 om 22:07
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:59
      Volstrekt normaal menselijk wat jans deed een scheidsrechter die je bloed.onder de nagels weg haalt door zo bizar echt te fluiten. Dan ziet hij een van fctwente in een onnodig gesprek hebben mee en speler van de tegenstander en dan zier jans her al gebeuren dat een bizarre slechte scheidsrechter onnodig gaat optreden. Een duwtje geven is uit voor zorg wat hij deed en volstrekt normaal om meer ellende te voorkomen
    Huh?
  • 17 Oct 2021 om 22:06
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:26
      Kamphuis aanrekenen wat er buiten het stadion gebeurd?… leg eens uit
    Ja. De sfeer raakt uitermate opgefokt door uitermate slecht optreden van scheidrechter Kamphuis. Vervolgens komt dat er uit. Natuurlijk is dat niet goed te praten en ook niet de verantwoordelijkheid van, maar dat is wel waar deze ellende begint.

    Verder eens met de mensen die zeggen dat idioten die dit doen gewoon tien jaar stadionverbod moeten krijgen. Ik wil het op geen enkele manier goedpraten, maar het heeft wel een grondoorzaak.
  • 17 Oct 2021 om 22:03
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:20
      Tja na de 2 verliespartijen wouden de meesten ook al van hem af. Zo zit voetbal in elkaar.
    Nee dat zijn succes supporters die niet weten of er lucht of zand in ern bal zit . Jans en staf doet het gewoon uitstekend met deze groep spelers. Hier horen goede en slechte wedstrijden bij en goede en slechte resultaten. We hebben het over een club als fctwente ern club in opbouw die 2 jaar geleden nog in de kkd heeft gespeeld.
  • 17 Oct 2021 om 21:59
    Volstrekt normaal menselijk wat jans deed een scheidsrechter die je bloed.onder de nagels weg haalt door zo bizar echt te fluiten. Dan ziet hij een van fctwente in een onnodig gesprek hebben mee en speler van de tegenstander en dan zier jans her al gebeuren dat een bizarre slechte scheidsrechter onnodig gaat optreden. Een duwtje geven is uit voor zorg wat hij deed en volstrekt normaal om meer ellende te voorkomen
  • 17 Oct 2021 om 21:51
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:41
      Kan je beter Ron Jans aanrekenen deo hoog gevallen trainer die zich graag manager noemt maar zich net als deze zogenaamde supporters niet kan beheersen.
      Wat er ook gebeurd als leidinggevende moet jij het voorbeeld geven.
      Is nu al de tweede keer dat hem dit gebeurd.
      Ongeschikt dus
    Dus jij wil zeggen dat jans moet oprotten,weet je kijk eerst eens in de spiegel voordat je iets dergelijks zegt laten we blij zijn met hoe het tot nu gaat ik heb de laatste jaren niet meer zo genoten ook vandaag die vechtlust die er in het elftal zit is gewoon heerlijk om te zien we zijn tot nu sub.top wie had dat verwacht en dan de rust rond de club fantastisch dus hou dit soort kritiek maar gauw voor je.
  • 17 Oct 2021 om 21:45
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:10
      Weetje wat ik zo grappig vind aan de opmerking van Thai of ik zelf nu. Hoeveel wedden we erom dat als jans rustig was gebleven dat ze vinden dat hij meer had moeten doen. Er werd zelfs meermaals door meerdere geopperd dat jans soms meer de scheids moest beïnvloeden zoals wormuth dit vorig jaar bij ons deed. En nu trekt die z'n bek los wat op mijn volle begrip en steun kan rekenen en is het weer niet goed. Zeg het maar.
    Ik ben het vaak met je eens, maar Jans moet zich wel beheersen. Verder had hij na de rode kaart van W2 gelijk moeten wisselen. Je weet dit nooit zeker, maar volgens mij hadden we dan gewonnen. Ik denk ook dat Ugalde de volgende keer gewoon eens moet starten ipv Vlap. Zijn wel twee verschillende spelers, maar Vlap overtuigd nog niet en heeft inmiddels toch genoeg kansen gehad.
  • 17 Oct 2021 om 21:43
    https://www.dumpert.nl/item/100012556_a3dcd315
  • 17 Oct 2021 om 21:36
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:10
      Weetje wat ik zo grappig vind aan de opmerking van Thai of ik zelf nu. Hoeveel wedden we erom dat als jans rustig was gebleven dat ze vinden dat hij meer had moeten doen. Er werd zelfs meermaals door meerdere geopperd dat jans soms meer de scheids moest beïnvloeden zoals wormuth dit vorig jaar bij ons deed. En nu trekt die z'n bek los wat op mijn volle begrip en steun kan rekenen en is het weer niet goed. Zeg het maar.
    Respecteer je mening maar een leidinggevende moet zich beheersen zeker als er op het veld dingen gebeuren die je liever niet ziet.
    Als je daar in mee gaat krijg je zeker nog meer rode kaarten omdat spelers zich gesterkt vinden.
    Het maakt niet uit wie gelijk heeft maar wie gelijk krijgt
  • 17 Oct 2021 om 21:20
    • Quote van 17 Oct 2021 om 21:10
      Weetje wat ik zo grappig vind aan de opmerking van Thai of ik zelf nu. Hoeveel wedden we erom dat als jans rustig was gebleven dat ze vinden dat hij meer had moeten doen. Er werd zelfs meermaals door meerdere geopperd dat jans soms meer de scheids moest beïnvloeden zoals wormuth dit vorig jaar bij ons deed. En nu trekt die z'n bek los wat op mijn volle begrip en steun kan rekenen en is het weer niet goed. Zeg het maar.
    Tja na de 2 verliespartijen wouden de meesten ook al van hem af. Zo zit voetbal in elkaar.
  • 17 Oct 2021 om 21:10
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:54
      Nou Jans had groot gelijk en het stelde weinig voor. Wat eigenlijk heel ludiek zou zijn als trainer is dat je zelf een gele of rode kaart uit je zak haalt en dat de lucht insteekt als die scheidsrechter waardeloos is.
    Weetje wat ik zo grappig vind aan de opmerking van Thai of ik zelf nu. Hoeveel wedden we erom dat als jans rustig was gebleven dat ze vinden dat hij meer had moeten doen. Er werd zelfs meermaals door meerdere geopperd dat jans soms meer de scheids moest beïnvloeden zoals wormuth dit vorig jaar bij ons deed. En nu trekt die z'n bek los wat op mijn volle begrip en steun kan rekenen en is het weer niet goed. Zeg het maar.
  • 17 Oct 2021 om 20:58
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:37
      Idd leg eens uit. Is Kamphuis ook verantwoordelijk voor Corona, de krappe huizenmarkt en de stikstofcrisis?
    Ha ha ha, geweldige maar 100% terechte opmerking
  • 17 Oct 2021 om 20:54
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:41
      Kan je beter Ron Jans aanrekenen deo hoog gevallen trainer die zich graag manager noemt maar zich net als deze zogenaamde supporters niet kan beheersen.
      Wat er ook gebeurd als leidinggevende moet jij het voorbeeld geven.
      Is nu al de tweede keer dat hem dit gebeurd.
      Ongeschikt dus
    Nou Jans had groot gelijk en het stelde weinig voor. Wat eigenlijk heel ludiek zou zijn als trainer is dat je zelf een gele of rode kaart uit je zak haalt en dat de lucht insteekt als die scheidsrechter waardeloos is.
  • 17 Oct 2021 om 20:53
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:17
      Mag meneer Kamphuis zich aanrekenen.
    Kamphuis is hier natuurlijk niet verantwoordelijk voor, maar hij heeft wel een flinke duit in het zakje gedaan. Het is altijd raak met die man. Fluit gigantisch inconsequent en wil dan vanuit macht zijn gelijk halen. Geen personality, geen gevoel voor een wedstrijd en ook nog slecht fluiten. KNVB, kijk even een paar wedstrijdjes terug en doenhier wat mee
  • 17 Oct 2021 om 20:53
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:17
      Mag meneer Kamphuis zich aanrekenen.
    Kamphuis is hier natuurlijk niet verantwoordelijk voor, maar hij heeft wel een flinke duit in het zakje gedaan. Het is altijd raak met die man. Fluit gigantisch inconsequent en wil dan vanuit macht zijn gelijk halen. Geen personality, geen gevoel voor een wedstrijd en ook nog slecht fluiten. KNVB, kijk even een paar wedstrijdjes terug en doenhier wat mee
  • 17 Oct 2021 om 20:53
    Mooi ja
  • 17 Oct 2021 om 20:44
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:17
      Mag meneer Kamphuis zich aanrekenen.
    Hoezo! Hij mag slecht gefloten hebben, maar dat rechtvaardigde niet dit debiele supportersgedrag Twente Onwaardig en moet verband worden.
  • 17 Oct 2021 om 20:41
    • Quote van 17 Oct 2021 om 20:17
      Mag meneer Kamphuis zich aanrekenen.
    Kan je beter Ron Jans aanrekenen deo hoog gevallen trainer die zich graag manager noemt maar zich net als deze zogenaamde supporters niet kan beheersen.
    Wat er ook gebeurd als leidinggevende moet jij het voorbeeld geven.
    Is nu al de tweede keer dat hem dit gebeurd.
    Ongeschikt dus
  • 17 Oct 2021 om 20:37
    Willem I, naar volk ook
  • 17 Oct 2021 om 20:37
    Idd leg eens uit. Is Kamphuis ook verantwoordelijk voor Corona, de krappe huizenmarkt en de stikstofcrisis?
  • 17 Oct 2021 om 20:26
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Kamphuis aanrekenen wat er buiten het stadion gebeurd?… leg eens uit
  • 17 Oct 2021 om 20:17
    Mag meneer Kamphuis zich aanrekenen.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›