Politie gaat stenengooiende FC Twente-fans herkenbaar op tv tonen

16
Politie gaat stenengooiende FC Twente-fans herkenbaar op tv tonen

FC Twente-supporters die na de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht van twee maanden geleden met stenen hebben gegooid, worden deze week herkenbaar op televisie in beeld gebracht.

Dat heeft de politie laten weten aan TC Tubantia. De fans gooiden met stenen richting het bezoekersvak. "De ME heeft hierbij tussen beide kampen gestaan. Naast een levensgevaarlijke situatie zijn er door de gegooide stenen ook diverse vernielingen gepleegd", meldt de politie.

Er zijn camerabeelden van de stenengooiers gemaakt. Een aantal van hen zijn al herkend, maar niet allemaal. "De nog niet bekende stenengooiers zullen donderdag herkenbaar in beeld worden gebracht ter identificatie", aldus de politie. De beelden worden op donderdag 25 november om 17.30 uur getoond in het programma Onder de Loep op RTV Oost.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Nov 2021 om 19:52
    • Quote van 23 Nov 2021 om 15:44
      Gewoon een steen door de tv gooien ben je ook niet herkenbaar in beeld.
    Hahahaha kerel hoe kom je er toch weer op lig gvd in deuk hier hahaha
  • 23 Nov 2021 om 18:30
    Opflikkeren met dat tuig levenslang een stadionverbod opleggen.Dit heeft totaal niets met voetbal te maken.
  • 23 Nov 2021 om 17:04
    • Quote van 23 Nov 2021 om 15:44
      Gewoon een steen door de tv gooien ben je ook niet herkenbaar in beeld.
    Doe dat maar in de heimat
  • 23 Nov 2021 om 15:44
    Gewoon een steen door de tv gooien ben je ook niet herkenbaar in beeld.
  • 23 Nov 2021 om 15:31
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:45
      Je kunt je als stenengooier dan ook gewoon even netjes melden bij de politie, kom je niet op tv. Is dat ook weer opgelost.
    Juist! En je brengt de club niet in verlegenheid, maar in diskrediet. Dat is wel degelijk wat anders.
  • 23 Nov 2021 om 14:18
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:54
      Weet je wat buitenproportioneel is? Wat die gasten allemaal uitvreten en de club in verlegenheid brengen, tuig van de riggel.
    Dat geef ik toch ook aan? Straffen helemaal prima, risico van het vak. Maar, de straffen die voetbalsupporters opgelegd krijgen, zijn vergeleken met andere vergelijkbare delicten, toch echt buitenproportioneel.
  • 23 Nov 2021 om 13:54
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:17
      Als het om voetbalsupporters gaat, is blijkbaar alles geoorloofd. Zware straffen, publieke schandpaal, torenhoge boetes en ga zo maar door. Begrijp mij niet verkeerd, want ik keur dit gedrag echt niet goed, maar er wordt duidelijk gemeten met twee maten. Buitenproportioneel dit...
    Weet je wat buitenproportioneel is? Wat die gasten allemaal uitvreten en de club in verlegenheid brengen, tuig van de riggel.
  • 23 Nov 2021 om 13:23
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:45
      Je kunt je als stenengooier dan ook gewoon even netjes melden bij de politie, kom je niet op tv. Is dat ook weer opgelost.
    Precies. De enige reden dat je met je kop op tv komt, is dat ze je nog zoeken. Dat van die schandpaal is klinkklare onzin.
  • 23 Nov 2021 om 13:13
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:25
      Moeten ze zelf onderzoek gaan doen worden ze ook voor betaald he. Nee mooi mensen aan de schandpaal nagelen (wat ze dan ook wel zelf veroorzaakt hebben zoals ik al zei dan ben je niet helemaal goed als je stenen gooit). En buiten dat als je iets op je kerfstok hebt en ze willen je pakken dan vinden ze je wel ook zonder tv
    En terecht, aanpakken dat volk. Gewoon vol met de bakkes op de tv, ze waren ook zo stoer met stenen gooien.
  • 23 Nov 2021 om 12:45
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:25
      Moeten ze zelf onderzoek gaan doen worden ze ook voor betaald he. Nee mooi mensen aan de schandpaal nagelen (wat ze dan ook wel zelf veroorzaakt hebben zoals ik al zei dan ben je niet helemaal goed als je stenen gooit). En buiten dat als je iets op je kerfstok hebt en ze willen je pakken dan vinden ze je wel ook zonder tv
    Je kunt je als stenengooier dan ook gewoon even netjes melden bij de politie, kom je niet op tv. Is dat ook weer opgelost.
  • 23 Nov 2021 om 12:25
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:08
      Dat is het punt toch juist? De bekende hebben ze al, ze laten alleen de nog onbekende zien
    Moeten ze zelf onderzoek gaan doen worden ze ook voor betaald he. Nee mooi mensen aan de schandpaal nagelen (wat ze dan ook wel zelf veroorzaakt hebben zoals ik al zei dan ben je niet helemaal goed als je stenen gooit). En buiten dat als je iets op je kerfstok hebt en ze willen je pakken dan vinden ze je wel ook zonder tv
  • 23 Nov 2021 om 12:17
    Als het om voetbalsupporters gaat, is blijkbaar alles geoorloofd. Zware straffen, publieke schandpaal, torenhoge boetes en ga zo maar door. Begrijp mij niet verkeerd, want ik keur dit gedrag echt niet goed, maar er wordt duidelijk gemeten met twee maten. Buitenproportioneel dit...
  • 23 Nov 2021 om 12:08
    • Quote van 23 Nov 2021 om 11:56
      T is natuurlijk niet best he als je stenen gaat gooien, maar je kunt beter iemand doodrijden dan kom je in ieder geval niet met je plaat op tv. Schei toch uit man als ze toch de beelden hebben en weten wie het zijn ga ze dan halen ipv zo'n heksenjacht te beginnen.
    Dat is het punt toch juist? De bekende hebben ze al, ze laten alleen de nog onbekende zien
  • 23 Nov 2021 om 11:56
    T is natuurlijk niet best he als je stenen gaat gooien, maar je kunt beter iemand doodrijden dan kom je in ieder geval niet met je plaat op tv. Schei toch uit man als ze toch de beelden hebben en weten wie het zijn ga ze dan halen ipv zo'n heksenjacht te beginnen.
  • 23 Nov 2021 om 11:42
    Hopelijk wordt dan meteen alle schade op deze hooligans verhaald en meteen een levenslange verbod in de stadions.
  • 23 Nov 2021 om 11:41
    Goeie zaak!
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›