'Financiële meevaller FC Twente: Premier League-club heeft 35 miljoen over voor Promes'

23 reacties
'Financiële meevaller FC Twente: Premier League-club heeft 35 miljoen over voor Promes'

FC Twente krijgt mogelijk een flink geldbedrag op haar rekening gestort. Volgens het Engelse Sky Sports zou het Engelse Southampton verregaande interesse hebben in voormalig Twente-aanvaller Quincy Promes.

The Saints zouden maar liefst 35 miljoen euro over hebben voor Promes, die wekelijks één van de uitblinkers is in de Russische competitie. Bij Spartak Moskou scoort 26-jarige spelmaker aan de lopende band. In 115 officiële duels wist hij 58 maal het net te laten bollen. 

Een transfer van Promes naar Southampton zou op financieel vlak een enorme opsteker zijn voor FC Twente, dat bij de verkoop van Promes naar verluidt een doorverkooppercentage van vijf procent heeft bedongen. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jan 2018 om 08:11
    • Quote van 19 Jan 2018 om 19:48
      Tis komkommer tijd en oh jeeee promes staat al weer in de etalage,Kerel dient netjes zijn contract uit en tekend ergens anders plus tekengelden kassaaaaaa voor promes scheiss veur Twente. En hup de glazenbol gaat weer in de kast.
    Zo is het, Messi
  • 19 Jan 2018 om 19:48
    Tis komkommer tijd en oh jeeee promes staat al weer in de etalage,Kerel dient netjes zijn contract uit en tekend ergens anders plus tekengelden kassaaaaaa voor promes scheiss veur Twente. En hup de glazenbol gaat weer in de kast.
  • 19 Jan 2018 om 15:33
    Eerst zien dan geloven
  • 19 Jan 2018 om 13:48
    • Quote van 19 Jan 2018 om 13:03
      Precies, sinds 2015 zou hij al 184 keer verkocht zijn, maar zit nog steeds in Moskou. En mocht hij toch verkocht worden, dan zal de opbrengst een paar grijpstuiver zijn, want bij Twente zijn en waren het altijd al "top onderhandelaars"
    Zo is het houden er niet veel aan over hoe graag we het ook zouden willen.
  • 19 Jan 2018 om 13:03
    • Quote van 19 Jan 2018 om 12:50
      Wat een gelul weer tjonge, kerel is nog niet eens verkocht en zal ook niet verkocht worden.
    Precies, sinds 2015 zou hij al 184 keer verkocht zijn, maar zit nog steeds in Moskou. En mocht hij toch verkocht worden, dan zal de opbrengst een paar grijpstuiver zijn, want bij Twente zijn en waren het altijd al "top onderhandelaars"
  • 19 Jan 2018 om 12:50
    Wat een gelul weer tjonge, kerel is nog niet eens verkocht en zal ook niet verkocht worden.
  • 19 Jan 2018 om 12:50
    Wat een gelul weer tjonge, kerel is nog niet eens verkocht en zal ook niet verkocht worden.
  • 19 Jan 2018 om 11:39
    Interessant is om te weten wat de afspraken zijn betreffende niet geplande inkomsten zoals deze.Worden deze gebruikt voor schuldreductie of bv om uitgestelde plannen door de trainerwissel toch doorgang te laten vinden, of kan het gebruikt worden voor speleraankoop? Wie weet dit?
  • 19 Jan 2018 om 11:13
    • Quote van 19 Jan 2018 om 11:08
      maakt niet uit man.... was een grapje. Een Miljoen, twee miljoen... elke stuiver is welkom. Onnie?
    Dat hej helemoal goed.
  • 19 Jan 2018 om 11:08
    • Quote van 19 Jan 2018 om 10:34
      Ik was iets te snel BAM. Het exacte bedrag bij 35M zou €1.175,000 zijn. We krijgen namelijk 5% over de winst. Quincy ging weg voor 11.5M, dus reken maar na.
    maakt niet uit man.... was een grapje. Een Miljoen, twee miljoen... elke stuiver is welkom. Onnie?
  • 19 Jan 2018 om 10:48
    • Quote van 19 Jan 2018 om 10:36
      Werkt zo'n doorverkooppercentage eigenlijk alleen als hij nu een transfer maakt, of krijgen we ook weer wat als hij dan van Southampton weg gaat?
    Ik denk dat het alleen nog een gedeelte opleiding is. Willem 2 vangt geloof ik ook nog geld van de transfer van Virgil van Dijk
  • 19 Jan 2018 om 10:36
    Werkt zo'n doorverkooppercentage eigenlijk alleen als hij nu een transfer maakt, of krijgen we ook weer wat als hij dan van Southampton weg gaat?
  • 19 Jan 2018 om 10:34
    • Quote van 19 Jan 2018 om 09:26
      Telraam kapot?
    Ik was iets te snel BAM. Het exacte bedrag bij 35M zou €1.175,000 zijn. We krijgen namelijk 5% over de winst. Quincy ging weg voor 11.5M, dus reken maar na.
  • 19 Jan 2018 om 10:26
    • Quote van 19 Jan 2018 om 10:17
      Reken je niet rijk mensen. Deze percentages hebben betrekking op het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Bij mijn weten hebben de Russki's €15 mln betaald voor Promes wat de meerprijs tot € 20 mln. maakt. Een kleine rekensom leert dan dat wij daar € 1mln. voor gaan vangen. Samen met de 5 ton van Pelupessy zijn dat toch weer leuke bedragen in deze barre tijden.
    Geloof dat de afkoopsom eerder 11,5 miljoen was en bij bonussen totaal 15 miljoen.
  • 19 Jan 2018 om 10:20
    • Quote van 19 Jan 2018 om 10:17
      Reken je niet rijk mensen. Deze percentages hebben betrekking op het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Bij mijn weten hebben de Russki's €15 mln betaald voor Promes wat de meerprijs tot € 20 mln. maakt. Een kleine rekensom leert dan dat wij daar € 1mln. voor gaan vangen. Samen met de 5 ton van Pelupessy zijn dat toch weer leuke bedragen in deze barre tijden.
    Dan de halve miljoen die je hebt ontvangen voor Pelupessy aankomende zomer als transfer budget gebruiken, de 1 miljoen voor Promes aan schulden aflossen. Heb je eigenlijk ‘gratis’ 500k transfer budget en weer een miljoen euro schuld minder.
  • 19 Jan 2018 om 10:17
    Reken je niet rijk mensen. Deze percentages hebben betrekking op het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs. Bij mijn weten hebben de Russki's €15 mln betaald voor Promes wat de meerprijs tot € 20 mln. maakt. Een kleine rekensom leert dan dat wij daar € 1mln. voor gaan vangen. Samen met de 5 ton van Pelupessy zijn dat toch weer leuke bedragen in deze barre tijden.
  • 19 Jan 2018 om 10:09
    Zou het kunnen zijn dat Ronald Koeman daar weer trainer worden en opdracht heeft gegeven Promes te halen. Ik lees overigens dat hij een transferclausule van 37.5 miljoen heeft?
  • 19 Jan 2018 om 09:59
    5% van 35 milj. is 1.750.000 vlgs mij
  • 19 Jan 2018 om 09:26
    • Quote van 19 Jan 2018 om 09:25
      Die gaat niet voor minder dan 50
    45, extra 5 tonnekes voor ons.... doe maar. Geen probleem.
  • 19 Jan 2018 om 09:26
    • Quote van 19 Jan 2018 om 09:24
      Hopen dat het nu wel een keer doorgaat. Zou toch weer een klein miljoentje voor ons er bij zijn. Beetje financiële ruimte zou ons goed doen.
    Telraam kapot?
  • 19 Jan 2018 om 09:25
    Die gaat niet voor minder dan 50
  • 19 Jan 2018 om 09:25
    Gaaaaaaaa dan eens een keer Promes.... fuck Rusland! Mooi leven in de JPL! Die 1.75 Miljoen kunnen wij zooooooooooooooo goed gebruiken.
    SH is een geweldige club voor hem!
  • 19 Jan 2018 om 09:24
    Hopen dat het nu wel een keer doorgaat. Zou toch weer een klein miljoentje voor ons er bij zijn. Beetje financiële ruimte zou ons goed doen.