'Groot bedrag lonkt opnieuw voor FC Twente: megabod op Promes'

( 28 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
'Groot bedrag lonkt opnieuw voor FC Twente: megabod op Promes'

FC Twente kan de komende transferperiode mogelijk miljoenen bijschrijven. Volgens Italiaanse media is Internazionale zeer geïnteresseerd in voormalig FC Twente-speler Quincy Promes.

De topclub uit Milaan zou zelfs al een bod van maar liefst 47 miljoen euro op tafel hebben gelegd bij Spartak Moskou, de club van Promes. Als beide clubs een akkoord bereiken, betekent dat goed nieuws voor FC Twente. De Enschedeërs krijgen namelijk een deel van de transfersom. Promes ligt nog tot medio 2021 vast in Moskou.

FC Twente verkocht Promes in de zomer van 2014 voor twaalf miljoen euro aan Spartak Moskou, maar bedong bij de Russische topclub een doorverkooppercentage van vijf procent over de winst bij een volgende transfer. Als Internazionale 47 miljoen euro betaalt, zou dat een bedrag van 1,75 miljoen euro voor FC Twente betekenen. Het is niet duidelijk of Promes zelf de overstap naar de Serie A wil maken.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jun 2018 om 22:30
    • Quote van 12 Jun 2018 om 16:52
      Om en nabij de 1 miljoen als de transfer van Ziyech doorgang vind.
    Zou mooi zijn, als promes dan ook voor het geroepen bedrag verkocht wordt zijn de kosten die Twente dit jaar aan de gemeente moet betalen voor de aflossing (om en nabij 2.1 mil totaal geloof ik) gelijk gedekt! Kunnen ze dat geld wat dus apart gezet is hiervoor weer gebruiken om onlangs ontslagen club mensen weer aan te nemen want nu is het een gaos na het wegvallen van deze mensen.
  • 12 Jun 2018 om 16:52
    • Quote van 12 Jun 2018 om 16:38
      Want? Volgens mij krijgen wij niks hoor, maar als ik het mis heb hoor ik dat erg graag
    Om en nabij de 1 miljoen als de transfer van Ziyech doorgang vind.
  • 12 Jun 2018 om 16:50
    • Quote van 12 Jun 2018 om 16:38
      Want? Volgens mij krijgen wij niks hoor, maar als ik het mis heb hoor ik dat erg graag
    Je hebt het mis ;)
  • 12 Jun 2018 om 16:38
    • Quote van 12 Jun 2018 om 15:04
      Offtopic: Roma en Ajax naderen elkaar in de onderhandelingen. Er ligt nu een bod van 32 miljoen + 6 miljoen bonus. Ziyech is al rond met Roma. Mooie nieuws voor ons FCT.http://www.soccernews.nl/news/456115/grootse-ontwikkelingen-rond-ziyechtransfer
    Want? Volgens mij krijgen wij niks hoor, maar als ik het mis heb hoor ik dat erg graag
  • 12 Jun 2018 om 15:04
    Offtopic: Roma en Ajax naderen elkaar in de onderhandelingen. Er ligt nu een bod van 32 miljoen + 6 miljoen bonus. Ziyech is al rond met Roma. Mooie nieuws voor ons FCT.http://www.soccernews.nl/news/456115/grootse-ontwikkelingen-rond-ziyechtransfer
  • 12 Jun 2018 om 14:54
    Tioté de Tweede.
  • 12 Jun 2018 om 14:49
    Met zo een bericht lijkt het dat je blij bent dooie mus
  • 12 Jun 2018 om 13:24
    • Quote van 12 Jun 2018 om 12:46
      Inter heeft wel degelijk problemen met financial fair play. Volgens mij moeten ze voor 30 juni iets van 30 miljoen binnen harken om aan de regels te voldoen. Bij de aankoop van spelers is FFP echter heel makkelijk te omzeilen via de Mbappé-methode: je huurt zo'n gozer voor een jaar met een verplichte optie tot koop na een X aantal gespeelde wedstrijden en smeert het transferbedrag over meerdere jaren uit. Als Promes dus al verkocht wordt aan Inter, dan zal het zo'n soort constructie worden en hoeven wij op korte termijn niet op geld uit Moskou te rekenen.
    Oeps sorry je hebt gelijk, 303 mil schuld.
  • 12 Jun 2018 om 13:23
    • Quote van 12 Jun 2018 om 12:47
      Maar welk geld is daadwerkelijk binnen dan? En die bezuinigingsronde is nou niet voor niets. Het is alle zeilen bijzetten.
    Kan allemaal we ook zijn als je met een jaar terug wil moet je ondertussen wel plan klaar hebben .Is er geen geld moet je de mensen ook niks wijs maken en nog een of twee jaar wachten voor terugkeer in de Eredivisie dan ben je er gewoon totaal niet klaar voor .
  • 12 Jun 2018 om 12:47
    • Quote van 12 Jun 2018 om 12:45
      Hier een miljoen daar een paar ton bedrijven kunnen een stukje Twente kopen voor wat miljoenen. Bezuinigingen op het personeel een paar ton enz enz. Ik zou graag wat spelers op het trainingscomplex zien. Sparta staat op het programma kom op met die definitieve selectie.
    Maar welk geld is daadwerkelijk binnen dan? En die bezuinigingsronde is nou niet voor niets. Het is alle zeilen bijzetten.
  • 12 Jun 2018 om 12:46
    • Quote van 12 Jun 2018 om 12:30
      Dat was AC Milan, inter is in 2016 overgenomen door een van de grootste private bedrijven uit China. AC Milan wordt waarschijnlijk uitgesliten van EL voetbal omdat ze er een bende van hebben ( eigenaar is failliet).
    Inter heeft wel degelijk problemen met financial fair play. Volgens mij moeten ze voor 30 juni iets van 30 miljoen binnen harken om aan de regels te voldoen. Bij de aankoop van spelers is FFP echter heel makkelijk te omzeilen via de Mbappé-methode: je huurt zo'n gozer voor een jaar met een verplichte optie tot koop na een X aantal gespeelde wedstrijden en smeert het transferbedrag over meerdere jaren uit. Als Promes dus al verkocht wordt aan Inter, dan zal het zo'n soort constructie worden en hoeven wij op korte termijn niet op geld uit Moskou te rekenen.
  • 12 Jun 2018 om 12:45
    Hier een miljoen daar een paar ton bedrijven kunnen een stukje Twente kopen voor wat miljoenen. Bezuinigingen op het personeel een paar ton enz enz. Ik zou graag wat spelers op het trainingscomplex zien. Sparta staat op het programma kom op met die definitieve selectie.
  • 12 Jun 2018 om 12:30
    • Quote van 12 Jun 2018 om 12:15
      En over dat financial fair play, sinds wanneer kan Inter zomaar 47 miljoen op tafel leggen. Laatst ging het er nog over dat ze per se spelers moesten verkopen om nieuwe spelers aan te kunnen trekken. Het zou natuurlijk super mooi zijn voor ons, maar ik neem het nog met een korreltje zout
    Dat was AC Milan, inter is in 2016 overgenomen door een van de grootste private bedrijven uit China. AC Milan wordt waarschijnlijk uitgesliten van EL voetbal omdat ze er een bende van hebben ( eigenaar is failliet).
  • 12 Jun 2018 om 12:26
    Hahaha, club 784 die zogenaamd in Promes geïnteresseerd is. Morgen zullen de Sportfreunde uit Lotte wel hun interesse kenbaar maken :-)
  • 12 Jun 2018 om 12:21
    Tis weer komkommertijd hij word ALWEER verkocht.
  • 12 Jun 2018 om 12:15
    En over dat financial fair play, sinds wanneer kan Inter zomaar 47 miljoen op tafel leggen. Laatst ging het er nog over dat ze per se spelers moesten verkopen om nieuwe spelers aan te kunnen trekken. Het zou natuurlijk super mooi zijn voor ons, maar ik neem het nog met een korreltje zout
  • 12 Jun 2018 om 12:14
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:55
      Als je de kans krijgt om bij Inter Milan te spelen. Dan ga je. Ik denk dat het een kwestie van tijd is, voordat deze overgang beklonken is.
    Nou laten we wel wezen, zo'n geweldige club is Inter op dit moment ook niet. Mooie historie, maar daar is ook alles mee gezegd. Laatste tijd alleen maar onrustig, al dan niet ivm financial fair play
  • 12 Jun 2018 om 12:12
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:54
      Eerst zien dan geloven dit toneelstuk hebben we al vaker gehoord en gelezen.en sommigen beginnen zich al weeer rijk te rekenen.
    Ikzeg. Hengelo, dit keer ben ik het helemaal met u eens. Eerst zien en in de portemonnee. Dan pas zeg ik super.
  • 12 Jun 2018 om 12:05
    1,75 miljoen zijn geen miljoenen.. Maar zou wel lekker zijn.
  • 12 Jun 2018 om 11:55
    dankje Bjorn voor het plaatsen !
  • 12 Jun 2018 om 11:55
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:49
      Dat komt wel goed. Moskou wil om en nabij de 50. De vraag is alleen of Quincy wel wil. Hij verdient daar een vermogen door een gunstige belastingregeling en zal ongetwijfeld moeten inleveren.
    Als je de kans krijgt om bij Inter Milan te spelen. Dan ga je. Ik denk dat het een kwestie van tijd is, voordat deze overgang beklonken is.
  • 12 Jun 2018 om 11:54
    Eerst zien dan geloven dit toneelstuk hebben we al vaker gehoord en gelezen.en sommigen beginnen zich al weeer rijk te rekenen.
  • 12 Jun 2018 om 11:49
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:41
      Eerst moet Spartak het bod accepteren. Pas dan komt de bal bij Quincy te liggen. ;)
    Dat komt wel goed. Moskou wil om en nabij de 50. De vraag is alleen of Quincy wel wil. Hij verdient daar een vermogen door een gunstige belastingregeling en zal ongetwijfeld moeten inleveren.
  • 12 Jun 2018 om 11:43
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:41
      Serie A lijkt me nou niet de meest aantrekkelijke competitie voor een technische aanvaller
    Ook al vertrekt hij naar Timboektoe, als die 1,75 miljoen maar overgemaakt wordt ;-)
  • 12 Jun 2018 om 11:43
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:42
      Klopt, maar maakt mij niets uit. Als hij maar weg gaat deze zomer. Kunnen het geld goed gebruiken, al zal het me niets verbazen als die Russen weigeren te betalen.
    Mij maakt het ook weinig uit, maar als hij niet wil gaat het hele feest niet door. En het is gewoon contractueel vastgelegd, tuurlijk betalen ze. En anders is er gewoon bewijs in het contract. Rusland>Criminaliteit
  • 12 Jun 2018 om 11:42
    • Quote van 12 Jun 2018 om 11:41
      Serie A lijkt me nou niet de meest aantrekkelijke competitie voor een technische aanvaller
    Klopt, maar maakt mij niets uit. Als hij maar weg gaat deze zomer. Kunnen het geld goed gebruiken, al zal het me niets verbazen als die Russen weigeren te betalen.
  • 12 Jun 2018 om 11:41
    Eerst moet Spartak het bod accepteren. Pas dan komt de bal bij Quincy te liggen. ;)
  • 12 Jun 2018 om 11:41
    Serie A lijkt me nou niet de meest aantrekkelijke competitie voor een technische aanvaller
vrijdag 24 augustus 2018
20:00
Volledige programma ›