Homepage » Transfers & geruchten » ''Als zijn contract met FC Twente ontbonden wordt, willen wij het gesprek aangaan''

''Als zijn contract met FC Twente ontbonden wordt, willen wij het gesprek aangaan''

( 21 reacties)
Zorgeloos overstappen naar Pure Energie
''Als zijn contract met FC Twente ontbonden wordt, willen wij het gesprek aangaan''

FC Dordrecht hoopt zich te gaan versterken met Ritchie Zinga. De twintigjarige aanvaller staat onder contract bij FC Twente, maar lijkt geen toekomst te hebben in Enschede.

Zinga traint deze week mee bij FC Dordrecht, dat onder leiding staat van interim-trainer Scott Calderwood. In de voorbereiding op dit seizoen trainde de aanvaller ook al mee bij de huidige nummer achttien van de Keuken Kampioen Divisie.

FC Dordrecht wil echter geen transfersom op tafel leggen voor Zinga, die een contract tot het einde van het seizoen heeft in Enschede. FC Twente heeft daarnaast nog de optie om die verbintenis met één seizoen te verlengen. "Als zijn contract met FC Twente ontbonden wordt, willen wij het gesprek met Ritchie aangaan", zegt technisch directeur Peter Drijver van FC Dordrecht in het Algemeen Dagblad.

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2018 om 16:37
    • Quote van 6 Dec 2018 om 15:50
      Jij denkt dat een jochie van begin 20 in de gaten hield of hij Twente kon redden? Ik geloof er helemaal niks van. Daar heeft hij helemaal het netwerk, de middelen en de know-how niet voor. Anders kom je uiteindelijk ook niet bij Den Bosch terecht. Ik denk dat dergelijke types en zelfs investeerders a la RB nu vooral wachten tot Twente failliet is verklaard om vervolgens in te stappen bij Almelo, Deventer of Zwolle. Stabielere organisaties, minder acute problemen, goedkoper, lager verwachtingspatroon/minder druk op de ketel en, zij het op langere termijn, een heel nieuw achterland te winnen. Onze slapende reus zie ik ze niet meer wakker maken.
    Ik denk dat wat betreft de toekomst van Twente geduldig moeten afwachten tot einde seizoen. Het bestuur (wat er nog zit) inclusief RVC moet nu gaan lobbyen en de poorten wijd en wijd open voor een buitenlandse overname. Laat het maar gebeuren, Laat het maar over je heen komen. We hebben straks weinig te kiezen. Accepteren, schouders eronder en gaan. Als het betaald voetbal maar gered word. Er staat een stadion (Mooi is wat anders) en de achterban is er. Dat is wat een inversteerder zoekt. We zijn Nu een slapende reus. Hopelijk worden we van dit ellendige seizoen straks verlost van iemand met buitenlands geld en een nieuwe visie. Ted en Fred zijn al hopelijk als de noordezon vertrokken. Want Fred is niet meer de Fredje zoals we hem kennen. Fred staat stil en wil zijn handen niet meer vuil maken aan deze ellende wat er nu is.
  • 6 Dec 2018 om 15:50
    • Quote van 6 Dec 2018 om 12:48
      Ik denk dat men eerst de situatie wil bekijken. Als het nog een jaar KKD word en de schulden zijn teruggebracht naar een substantieel schuld bedrag, dat er dan partijen geintereseerd raken. Kakhi Jordania hield Twente niet voor niets In de gaten. Maar zodra de jeugd dit seizoen weg loopt of weggekocht word, dan kan je er van uit gaan, dat er partij komt. Want de jeugd was altijd de levensader geweest van Twente.
    Jij denkt dat een jochie van begin 20 in de gaten hield of hij Twente kon redden? Ik geloof er helemaal niks van. Daar heeft hij helemaal het netwerk, de middelen en de know-how niet voor. Anders kom je uiteindelijk ook niet bij Den Bosch terecht. Ik denk dat dergelijke types en zelfs investeerders a la RB nu vooral wachten tot Twente failliet is verklaard om vervolgens in te stappen bij Almelo, Deventer of Zwolle. Stabielere organisaties, minder acute problemen, goedkoper, lager verwachtingspatroon/minder druk op de ketel en, zij het op langere termijn, een heel nieuw achterland te winnen. Onze slapende reus zie ik ze niet meer wakker maken.
  • 6 Dec 2018 om 15:18
    Mensen accepteer het maar, Twente is ten dode opgeschreven. Ik ben niet pessimistich maar realistisch.Een club die intern zijn zaken niet op orde kan krijgen, presteert buiten het veld ook niet. Sponsoren hebben maar ëén belang en dat is hun eigen belang. Maar waren de sponsoren toen een nieuw elftal opgebouwd moest worden. Maar wachten of Velderman bij de Gemeente nog even 7 miljoen los kon krijgen.Ten einde raad kwam Tedje, zonder geld, met een paar afgedankte Spanjaarden. Op zich zelf een hele prestatie om zonder geld 4 Spanjaarden te contracteren. Nu zijn de supporters nog enthousiast, want er leeft de gedachte dat we volgend jaar toch weer Ere divisie spelen. De Gemeente wil dat Twente gaat bezuinigen. Ja waarop eigenlijk? Nu is er al geen geld voor goede spelers en een jeugdopleiding. Promoveert Twente niet dan worden de inkomsten volgend jaar ook nog veel minder. Sponsoren blijven weg en supporters komen in veel mindere mate naar de Veste.Probeer dan maar eens de kosten voor 40 miljoen euro af te lossen. Nu niet zeggen Twente kan 2 jaar vooruit! Waarop is dat gebaseerd? Wie weet de inkomsten van volgend jaar.Allemaal natte vinger werk. Nu kun je al zeggen voor een goede selectie en jeugdopleidingzal er geen geld zijn. Tedje wil zijn eigen gehaalde spelers maar blijven opstellen, anderen krijgen toch geen kans. Waarom wordt Schenk niet opgesteld? Is geen wereldspeler maar spreekt voor de communicatie toch Nederlands. Van Pusic mag je niets verwachten, want die staat onder curatele bij Tedje. Velen hebben de hoop op Rutten gesteld. Rutten krijgt zijn vele geld uit Israel nog, die kan en mag niets voor Twente doen. Van supporters verenigingen hoor je ook niets, deze hebben toch een stem in de raad van Commissarissen? Ik hoop dat ik ongelijk heb maar niets wijst er op dat dat zo is. Het is toch een grote schande dat een clubwaar 25.000 mensen iedere wedstrijd trouw de wedstrijden blijven bezoeken er een puinhoop van blijft maken.

  • 6 Dec 2018 om 13:58
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:18
      Heerenveen wil Gertjan Verbeek In Technische functie hebben.
    Denk dat deze zakkenvuller nog even blijft als analist dan wordt hij nog wel een paar jaar doorbetaald door onze FCT
  • 6 Dec 2018 om 13:55
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:53
      Hoezo last maar gaan? Denk dat de gemiddelde KKD er betere kijk op heeft dan die prüttel wat hier de spelers trainen en beoordelen. Man tyfus die hele technische staf er uit, incl Ted en Fred. Ik heb er zo genoeg van, Ted en Fred maken de dienst uit over het technisch beleid en transfers, nou wat hebben ze gepresteerd? En nu poeslief er een kwakkelend zooitje van maakt laten Yes en Fred hem maar aan kloten. Ik was voorstander en blij toen Fred kwam maar ook hij trekt de achterbroek aan. Denk dat Fred zo weer vertrokken is want als je pretendeert een Fc Twente man te zijn had ie POESLIEF bij moeten staan en de trainingen overnemen. Wat voor toegevoegde waarde heeft Fred in de huidige situatie? Nee niets dan zijn maat Ted de hand boven het hoofd houden, als je echt een Twente man was Fred was je voor de groep gaan staan, maar jij wilt jou vingers daar niet aan branden, dus laat ze maar lekker aan kloten. Jammer talenten krijgen geen kans omdat de gehaalde spelers van Ted, die ongetwijfeld in overleg met jou zijn gehaald moeten spelen. En nu weer een jonge gast die weggaat, wie is next? Trotman,Wieffer, Fernandes? Pleur op allemaal bah bah, zoals ik al zei de gemiddelde KKD clubs zien het beter als bij onze FcT op dut moment. En voor Fred trek je conclusie, of ga voor de groep staan of donder toch op, samen met de rest. Onze club is toch zinkend schip op deze manier.
    Zo ist wel lijkt over en uit in enschede :-(
  • 6 Dec 2018 om 13:54
    Voor niets op de 1e rij dacht het niet FC Dordrecht. Zinga heeft gewoon een contract en een optie voor nog een jaar afkopen dus anders niet. Ik vind het een goede speler speelde vorig seizoen goed daarbij komt ook nog dat we niet zoveel goede spitsen hebben met enige snelheid zou hem wel bij het 1e elftal hebben gehaald dit seizoen.
  • 6 Dec 2018 om 13:09
    • Quote van 6 Dec 2018 om 12:48
      Ik denk dat men eerst de situatie wil bekijken. Als het nog een jaar KKD word en de schulden zijn teruggebracht naar een substantieel schuld bedrag, dat er dan partijen geintereseerd raken. Kakhi Jordania hield Twente niet voor niets In de gaten. Maar zodra de jeugd dit seizoen weg loopt of weggekocht word, dan kan je er van uit gaan, dat er partij komt. Want de jeugd was altijd de levensader geweest van Twente.
    Hoezo kun je ervan uit gaan dat er een partij komt als de jeugd wordt weggekocht? Lijkt mij dat de club dan nog minder interessant is, het eerste is het stokpaardje maar andere elftallen moeten ook (kunnen) presteren. Anders schiet de jeugd er weer bij in. Als er al een partij komt moet deze juist in de hele club investeren niet alleen in het eerste. Met alleen maar spelers halen draai je de opleiding ook de nek om.
  • 6 Dec 2018 om 12:48
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:23
      Ik vraag me af of er überhaupt nog partijen te vinden zijn om jouw wens in vervulling te laten gaan. Veel meer dan een heel duur, alleraardigst verpakt stuk stront zijn we niet meer.
    Ik denk dat men eerst de situatie wil bekijken. Als het nog een jaar KKD word en de schulden zijn teruggebracht naar een substantieel schuld bedrag, dat er dan partijen geintereseerd raken. Kakhi Jordania hield Twente niet voor niets In de gaten. Maar zodra de jeugd dit seizoen weg loopt of weggekocht word, dan kan je er van uit gaan, dat er partij komt. Want de jeugd was altijd de levensader geweest van Twente.
  • 6 Dec 2018 om 12:35
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:18
      Heerenveen wil Gertjan Verbeek In Technische functie hebben.
    Mooi laten gaan deze narcist....
  • 6 Dec 2018 om 12:27
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:53
      Hoezo last maar gaan? Denk dat de gemiddelde KKD er betere kijk op heeft dan die prüttel wat hier de spelers trainen en beoordelen. Man tyfus die hele technische staf er uit, incl Ted en Fred. Ik heb er zo genoeg van, Ted en Fred maken de dienst uit over het technisch beleid en transfers, nou wat hebben ze gepresteerd? En nu poeslief er een kwakkelend zooitje van maakt laten Yes en Fred hem maar aan kloten. Ik was voorstander en blij toen Fred kwam maar ook hij trekt de achterbroek aan. Denk dat Fred zo weer vertrokken is want als je pretendeert een Fc Twente man te zijn had ie POESLIEF bij moeten staan en de trainingen overnemen. Wat voor toegevoegde waarde heeft Fred in de huidige situatie? Nee niets dan zijn maat Ted de hand boven het hoofd houden, als je echt een Twente man was Fred was je voor de groep gaan staan, maar jij wilt jou vingers daar niet aan branden, dus laat ze maar lekker aan kloten. Jammer talenten krijgen geen kans omdat de gehaalde spelers van Ted, die ongetwijfeld in overleg met jou zijn gehaald moeten spelen. En nu weer een jonge gast die weggaat, wie is next? Trotman,Wieffer, Fernandes? Pleur op allemaal bah bah, zoals ik al zei de gemiddelde KKD clubs zien het beter als bij onze FcT op dut moment. En voor Fred trek je conclusie, of ga voor de groep staan of donder toch op, samen met de rest. Onze club is toch zinkend schip op deze manier.
    Laten we niet hopen dat we een Fernandes.wiefer.cherouki.trotman ook nog kwijt gaan raken want het begint nu ook langzaam te kriebelen bij deze talenten voor beter.de buitenwacht slaapt niet die kunnen zo toeslaan.zo blijft er straks niks meer over..
  • 6 Dec 2018 om 12:06
    10 miljoen
  • 6 Dec 2018 om 11:33
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:18
      Heerenveen wil Gertjan Verbeek In Technische functie hebben.
    Mooi
  • 6 Dec 2018 om 11:23
    • Quote van 6 Dec 2018 om 11:09
      Het is wel gebleken dat Ted en Fred voorstanders zijn van ouwe meuk terughalen is. Nu moeten we ons afvragen of dit een slimme zet is geweest of uiteindelijk de doodsteek is geworden. Ik en heel veel andere voorstanders zeggen niet voor niets, dat men moet verder kijken dan eigen regio. Holscher terughalen, Wie heeft dit toegestaan? Men komt op het idee om dat het een jongen van de regio is en de wetten van deze regio kent. Bull shit. Met die gedachte winnen ze de oorlog niet mee. Haal jongens van buitenaf de regio. Twente is gewoon rijp voor rigorieuze overname, wil men betaald voetbal behouden laten blijven In Enschede. Ik heb alweer genoeg van Ted van Leeuwen en stuur Fred ook maar weg. Het is graag of helemaal niet.
    Ik vraag me af of er überhaupt nog partijen te vinden zijn om jouw wens in vervulling te laten gaan. Veel meer dan een heel duur, alleraardigst verpakt stuk stront zijn we niet meer.
  • 6 Dec 2018 om 11:18
    Heerenveen wil Gertjan Verbeek In Technische functie hebben.
  • 6 Dec 2018 om 11:09
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:53
      Hoezo last maar gaan? Denk dat de gemiddelde KKD er betere kijk op heeft dan die prüttel wat hier de spelers trainen en beoordelen. Man tyfus die hele technische staf er uit, incl Ted en Fred. Ik heb er zo genoeg van, Ted en Fred maken de dienst uit over het technisch beleid en transfers, nou wat hebben ze gepresteerd? En nu poeslief er een kwakkelend zooitje van maakt laten Yes en Fred hem maar aan kloten. Ik was voorstander en blij toen Fred kwam maar ook hij trekt de achterbroek aan. Denk dat Fred zo weer vertrokken is want als je pretendeert een Fc Twente man te zijn had ie POESLIEF bij moeten staan en de trainingen overnemen. Wat voor toegevoegde waarde heeft Fred in de huidige situatie? Nee niets dan zijn maat Ted de hand boven het hoofd houden, als je echt een Twente man was Fred was je voor de groep gaan staan, maar jij wilt jou vingers daar niet aan branden, dus laat ze maar lekker aan kloten. Jammer talenten krijgen geen kans omdat de gehaalde spelers van Ted, die ongetwijfeld in overleg met jou zijn gehaald moeten spelen. En nu weer een jonge gast die weggaat, wie is next? Trotman,Wieffer, Fernandes? Pleur op allemaal bah bah, zoals ik al zei de gemiddelde KKD clubs zien het beter als bij onze FcT op dut moment. En voor Fred trek je conclusie, of ga voor de groep staan of donder toch op, samen met de rest. Onze club is toch zinkend schip op deze manier.
    Het is wel gebleken dat Ted en Fred voorstanders zijn van ouwe meuk terughalen is. Nu moeten we ons afvragen of dit een slimme zet is geweest of uiteindelijk de doodsteek is geworden. Ik en heel veel andere voorstanders zeggen niet voor niets, dat men moet verder kijken dan eigen regio. Holscher terughalen, Wie heeft dit toegestaan? Men komt op het idee om dat het een jongen van de regio is en de wetten van deze regio kent. Bull shit. Met die gedachte winnen ze de oorlog niet mee. Haal jongens van buitenaf de regio. Twente is gewoon rijp voor rigorieuze overname, wil men betaald voetbal behouden laten blijven In Enschede. Ik heb alweer genoeg van Ted van Leeuwen en stuur Fred ook maar weg. Het is graag of helemaal niet.
  • 6 Dec 2018 om 11:00
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:53
      Hoezo last maar gaan? Denk dat de gemiddelde KKD er betere kijk op heeft dan die prüttel wat hier de spelers trainen en beoordelen. Man tyfus die hele technische staf er uit, incl Ted en Fred. Ik heb er zo genoeg van, Ted en Fred maken de dienst uit over het technisch beleid en transfers, nou wat hebben ze gepresteerd? En nu poeslief er een kwakkelend zooitje van maakt laten Yes en Fred hem maar aan kloten. Ik was voorstander en blij toen Fred kwam maar ook hij trekt de achterbroek aan. Denk dat Fred zo weer vertrokken is want als je pretendeert een Fc Twente man te zijn had ie POESLIEF bij moeten staan en de trainingen overnemen. Wat voor toegevoegde waarde heeft Fred in de huidige situatie? Nee niets dan zijn maat Ted de hand boven het hoofd houden, als je echt een Twente man was Fred was je voor de groep gaan staan, maar jij wilt jou vingers daar niet aan branden, dus laat ze maar lekker aan kloten. Jammer talenten krijgen geen kans omdat de gehaalde spelers van Ted, die ongetwijfeld in overleg met jou zijn gehaald moeten spelen. En nu weer een jonge gast die weggaat, wie is next? Trotman,Wieffer, Fernandes? Pleur op allemaal bah bah, zoals ik al zei de gemiddelde KKD clubs zien het beter als bij onze FcT op dut moment. En voor Fred trek je conclusie, of ga voor de groep staan of donder toch op, samen met de rest. Onze club is toch zinkend schip op deze manier.
    Precies, maar het zijn allemaal van die zacht gekookte eieren. Allemaal bang om op hun bek te gaan maar ondertussen ziet iedereen dt het niet goed gaat ( behalve de ts en spelers).
  • 6 Dec 2018 om 10:53
    • Quote van 6 Dec 2018 om 10:04
      Prima laat maar gaan.
    Hoezo last maar gaan? Denk dat de gemiddelde KKD er betere kijk op heeft dan die prüttel wat hier de spelers trainen en beoordelen. Man tyfus die hele technische staf er uit, incl Ted en Fred. Ik heb er zo genoeg van, Ted en Fred maken de dienst uit over het technisch beleid en transfers, nou wat hebben ze gepresteerd? En nu poeslief er een kwakkelend zooitje van maakt laten Yes en Fred hem maar aan kloten. Ik was voorstander en blij toen Fred kwam maar ook hij trekt de achterbroek aan. Denk dat Fred zo weer vertrokken is want als je pretendeert een Fc Twente man te zijn had ie POESLIEF bij moeten staan en de trainingen overnemen. Wat voor toegevoegde waarde heeft Fred in de huidige situatie? Nee niets dan zijn maat Ted de hand boven het hoofd houden, als je echt een Twente man was Fred was je voor de groep gaan staan, maar jij wilt jou vingers daar niet aan branden, dus laat ze maar lekker aan kloten. Jammer talenten krijgen geen kans omdat de gehaalde spelers van Ted, die ongetwijfeld in overleg met jou zijn gehaald moeten spelen. En nu weer een jonge gast die weggaat, wie is next? Trotman,Wieffer, Fernandes? Pleur op allemaal bah bah, zoals ik al zei de gemiddelde KKD clubs zien het beter als bij onze FcT op dut moment. En voor Fred trek je conclusie, of ga voor de groep staan of donder toch op, samen met de rest. Onze club is toch zinkend schip op deze manier.
  • 6 Dec 2018 om 10:49
    Vorig jaar uitblinker van Jong.. waarom word hier niks mee gedaan is dan de vraag
  • 6 Dec 2018 om 10:42
    Zal niet slechter zijn dan boere, meteen opstellen morgen.
  • 6 Dec 2018 om 10:39
    Ikzeg. Is deze jongen dan zo slecht, ik snap er helemaal niets meer van. Normaal is de jeugd de toekomst, maar bij ons fctwente zit het zo te lezen helemaal anders. Ik weet het even niet meer. Succes kerel bij je nieuwe werk gever. Ja en hij trapt er tegen ons zo 3 in daar wordt ik nou niet echt vrolijk van.
  • 6 Dec 2018 om 10:04
    Prima laat maar gaan.