Homepage » Transfers & geruchten » Van Leeuwen hoopt op geblesseerden: ''Directe versterkingen van binnenuit''

Van Leeuwen hoopt op geblesseerden: ''Directe versterkingen van binnenuit''

( 24 reacties)
Van Leeuwen hoopt op geblesseerden: ''Directe versterkingen van binnenuit''

FC Twente staat vierde in de competitie en de achterstand op de koploper bedraagt slechts twee punten. De ploeg is volop in de race voor het kampioenschap, maar dat moet wel gebeuren zonder veel versterkingen. 

Ted van Leeuwen is tevreden over de spelersgroep en deze winter gaat hij dus niet met geld smijten. ''De individuele kwaliteiten van onze spelers is beter dan dat wat het team voor de winterstop heeft laten zien. Dat kun je niet alleen bij de technische staf neerleggen, de spelers vervullen daar zelf ook een rol in. Je kunt wel blijven zeggen dat je aan elkaar moet wennen, maar op een gegeven moet het voetbal beter worden'', constateert hij tegenover Voetbal International

Volgens de technisch directeur is er niet veel geld om handen om nieuwe spelers te halen en de selectie beschikt volgens hem al over genoeg kwaliteiten. ''Het huidige spelersmateriaal is in principe goed genoeg om te kunnen promoveren. Daarnaast houden we er rekening mee dat op een dag geblesseerde spelers als Haris Vuckic terugkeren. Dan praat je over directe versterking van binnenuit.''

In de eerste seizoenshelft werd vaak gezegd dat de spelers nog aan elkaar moesten wennen, omdat er zoveel nieuwelingen naar Enschede kwamen. Van Leeuwen weet dat de sfeer binnen het team uitstekend is. ''Ik heb eerder meegemaakt dat één nieuwe speler de hele harmonie van een groep kan doorbreken. Daarom zijn we nu ook kieskeurig. Alleen als zich een significante versterking aandient, zullen we daar serieus naar kijken.''

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jan 2019 om 09:06
    • Quote van 12 Jan 2019 om 15:39
      We gaan het morgen wel zien hoe ze voor de dag komen. ;-)
    Tja ik probeer altijd weer positief de draad op te pakken!
  • 12 Jan 2019 om 18:42
    • Quote van 12 Jan 2019 om 17:58
      Ok, pas ik aan, ze presteerden matig.
    Dat is zeker waar
  • 12 Jan 2019 om 17:58
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:42
      Deze selectie is helemaal niet matig. Met een goede coach zou dit elftal zeker goed voetbal kunnen laten zien.
    Ok, pas ik aan, ze presteerden matig.
  • 12 Jan 2019 om 15:39
    • Quote van 12 Jan 2019 om 15:33
      Vond ze tegen nec toch fit en sterk spelen!!! En je bent nog altijd zo goed als je laatste wedstrijd!
    We gaan het morgen wel zien hoe ze voor de dag komen. ;-)
  • 12 Jan 2019 om 15:33
    • Quote van 12 Jan 2019 om 14:56
      Eens. Ik weet zeker dat er uit dit elftal meer te halen valt. Maar we zitten met een coach opgezadeld die a.zijn jongens niet fit heeft, b. er geen lijn en patronen in weet te slijpen en c.enkele spelers op de verkeerde plek zet en in hierin koppig blijft volharden totdat hij door blessures geen andere keuze meer heeft. En dan vergeet ik wellicht de nrs.d,e en f nog maar die mag dan iemand anders aanvullen.
    Vond ze tegen nec toch fit en sterk spelen!!! En je bent nog altijd zo goed als je laatste wedstrijd!
  • 12 Jan 2019 om 15:10
    Zolang je met 10 man aan de wedstrijd begint, blijft het moeilijk.
  • 12 Jan 2019 om 15:02
    • Quote van 12 Jan 2019 om 14:56
      Eens. Ik weet zeker dat er uit dit elftal meer te halen valt. Maar we zitten met een coach opgezadeld die a.zijn jongens niet fit heeft, b. er geen lijn en patronen in weet te slijpen en c.enkele spelers op de verkeerde plek zet en in hierin koppig blijft volharden totdat hij door blessures geen andere keuze meer heeft. En dan vergeet ik wellicht de nrs.d,e en f nog maar die mag dan iemand anders aanvullen.
    Precies. Espinosa, Aitor, Zekhnini, Smith, Brama, Bijen, Schenk, Gonzalez en Drommel zijn allemaal uitstekend voor de kkd en ALS Assaidi en Vukcic terugkomen hebben we al helemaal een kampioenswaardig elftal. Helaas met een amateurwaardige coach...
  • 12 Jan 2019 om 14:56
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:42
      Deze selectie is helemaal niet matig. Met een goede coach zou dit elftal zeker goed voetbal kunnen laten zien.
    Eens. Ik weet zeker dat er uit dit elftal meer te halen valt. Maar we zitten met een coach opgezadeld die a.zijn jongens niet fit heeft, b. er geen lijn en patronen in weet te slijpen en c.enkele spelers op de verkeerde plek zet en in hierin koppig blijft volharden totdat hij door blessures geen andere keuze meer heeft. En dan vergeet ik wellicht de nrs.d,e en f nog maar die mag dan iemand anders aanvullen.
  • 12 Jan 2019 om 14:43
    Of je haalt spelers of je houd gewoon je bek dicht het is gewoon wel of niet!!!! Dat achterlijke gezwam iederekeer
  • 12 Jan 2019 om 14:23
    • Quote van 12 Jan 2019 om 14:18
      En kunnen die geblesseerden op linksback spelen?? NEE VAN LEEUWEN!! We weten nu wel dat je geen versterking gaat halen. Maar als je geen geld voor nieuwe spelers wilt uitgeven, haal dan iig een fatsoenlijk brein voor op de bank zodat Pusic niet zo dom meer doet
    TvL zal nooit (dat is terecht) het achterste van zijn tong laten zien.....
  • 12 Jan 2019 om 14:18
    En kunnen die geblesseerden op linksback spelen?? NEE VAN LEEUWEN!! We weten nu wel dat je geen versterking gaat halen. Maar als je geen geld voor nieuwe spelers wilt uitgeven, haal dan iig een fatsoenlijk brein voor op de bank zodat Pusic niet zo dom meer doet
  • 12 Jan 2019 om 14:06
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:47
      Ik weet zeker dat 99% van de Twente supporters nog steeds niet beseft hoe deze club financieel wankeld. Ze hebben helemaal geen keus omdat er totaal geen financiële ruimte is! Ja dan gok je op vusic en assaidi twee hele goede spelers die nagenoeg NIETS voor de club hebben gedaan behalve mooie praatjes in de media en de tribunes warm houden! En dat geneuzel over die trainer word nu ook wel vervelend want het is de 4e of 5e trainer in korte tijd bij deze club en dus lijkt het mij dat deze zieke arme wankele club waar het zuur regeert voor geen enkele trainer geschikt is! Eerst maar eens als club opstaan voor we verder zoeken naar de zoveelste slechte trainer!!!
    +100
  • 12 Jan 2019 om 14:01
    Technische staf lijkt dus te gokken op een periode en promotie. Blijkbaar redden ze het nog om een extra jaar kkd te spelen.
  • 12 Jan 2019 om 13:52
    Wat een vreemde titel...
  • 12 Jan 2019 om 13:52
    • Quote van 12 Jan 2019 om 12:36
      Klopt Jan, maar hij gaat niks doen omdat hij gewoon vind dat er te weinig uit de spelersgroep is gehaald door de verantwoordelijken (hou het netjes)
    Helaas is er in de lopende begroting geen financiële ruimte, eventueel kan er wel wat door het extern te doen, een gulle sponsor, gebeurt alleen bij een echte versterking, of als er spelers weggaan en er ruimte komt in het salaris budget, of als we geld beuren als bv Arnautovic of Andersom verkocht worden, ze zijn echt wel aan het kijken, we hebben al een goede spits gemist omdat meneer in een keer de geest kreeg, goed ging trainen en 2 keer scoorde, mocht hij niet meer weg van die club, pech voor ons, rustig afwachten dus maar, het is niet anders, of misschien King ben jij diegene die 30 miljoen heeft gewonnen in de loterij, ze zeggen dat het een Twente supporter is, ben jij het, en wie haal je dan voor ons op?
  • 12 Jan 2019 om 13:47
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:05
      Toch denk ik (misschien valse hoop) dat er toch nog versterkingen bij komen. Puur om het feit dat ze niet zullen gokken op deze matige selectie en de terugkomst van de geblesseerden. Zoals ik al eerder aangaf.
    Ik weet zeker dat 99% van de Twente supporters nog steeds niet beseft hoe deze club financieel wankeld. Ze hebben helemaal geen keus omdat er totaal geen financiële ruimte is! Ja dan gok je op vusic en assaidi twee hele goede spelers die nagenoeg NIETS voor de club hebben gedaan behalve mooie praatjes in de media en de tribunes warm houden! En dat geneuzel over die trainer word nu ook wel vervelend want het is de 4e of 5e trainer in korte tijd bij deze club en dus lijkt het mij dat deze zieke arme wankele club waar het zuur regeert voor geen enkele trainer geschikt is! Eerst maar eens als club opstaan voor we verder zoeken naar de zoveelste slechte trainer!!!
  • 12 Jan 2019 om 13:42
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:05
      Toch denk ik (misschien valse hoop) dat er toch nog versterkingen bij komen. Puur om het feit dat ze niet zullen gokken op deze matige selectie en de terugkomst van de geblesseerden. Zoals ik al eerder aangaf.
    Deze selectie is helemaal niet matig. Met een goede coach zou dit elftal zeker goed voetbal kunnen laten zien.
  • 12 Jan 2019 om 13:40
    • Quote van 12 Jan 2019 om 13:06
      Pusic kan er geen reet van des te groter het probleem als er geen versterking komt. Dan kunnen we promotie gewoon vergeten. Duidelijk toch.
    Zelfs met versterking kan Pusic er niets van.. die man laat Messi nog voetballen als een amateur
  • 12 Jan 2019 om 13:06
    Pusic kan er geen reet van des te groter het probleem als er geen versterking komt. Dan kunnen we promotie gewoon vergeten. Duidelijk toch.
  • 12 Jan 2019 om 13:05
    • Quote van 12 Jan 2019 om 12:36
      Klopt Jan, maar hij gaat niks doen omdat hij gewoon vind dat er te weinig uit de spelersgroep is gehaald door de verantwoordelijken (hou het netjes)
    Toch denk ik (misschien valse hoop) dat er toch nog versterkingen bij komen. Puur om het feit dat ze niet zullen gokken op deze matige selectie en de terugkomst van de geblesseerden. Zoals ik al eerder aangaf.
  • 12 Jan 2019 om 12:36
    • Quote van 12 Jan 2019 om 12:21
      Dit is een herhaling van een eerder bericht.
    Klopt Jan, maar hij gaat niks doen omdat hij gewoon vind dat er te weinig uit de spelersgroep is gehaald door de verantwoordelijken (hou het netjes)
  • 12 Jan 2019 om 12:21
    Dit is een herhaling van een eerder bericht.
  • 12 Jan 2019 om 12:17