FC Twente aast op uitblinker Roda JC: ''Vijf of zes opties''

( 18 reacties)
FC Twente aast op uitblinker Roda JC: ''Vijf of zes opties''

Mario Engels is dit seizoen één van de sterkhouders bij Roda JC. De 25-jarige aanvaller uit Duitsland, die dit seizoen aan de lopende band scoort in de Keuken Kampioen Divisie, heeft een aflopend contract bij de club uit Kerkrade. 

Volgens Voetbal International hebben onder andere FC Twente, FC Utrecht en Heracles Almelo interesse. "Een ding weet ik zeker: ik wil niet nog een jaar in de Keuken Kampioen Divisie spelen", reageert hij. "Ik voel me klaar voor een stap hogerop. Als ik bij Roda zoveel kan scoren, waarom zou dat dan niet kunnen bij pakweg Vitesse, waar medespelers me nu nog beter kunnen bedienen?"

"Ik weet nu wat ik kan, en waar ik het best tot mijn recht kom. In het centrum", legt Engels uit. "Ik zal niet elk seizoen 24 goals maken, maar wil vanaf nu wel in de dubbele cijfers blijven eindigen. Ik heb vijf of zes serieuze opties nu. Heb ook al een paar goede gesprekken gehad. Alles is nog mogelijk, ook een langer verblijf bij Roda. Maar dan moeten we wel promoveren. Dat kan nog steeds", besluit hij hoopvol. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Apr 2019 om 21:53
    • Quote van 18 Apr 2019 om 21:44
      Ik vind hem als 1e spits te licht. Als 2e spits hebben we nog Boere en Oosterwijk op de balans staan
    Tied veur Ted om beiden te slijten. Keuken is ook zo'n beetje hun top. Engels hier opan en Schepop doorschuiven.
  • 18 Apr 2019 om 21:44
    Ik vind hem als 1e spits te licht. Als 2e spits hebben we nog Boere en Oosterwijk op de balans staan
  • 18 Apr 2019 om 19:48
    • Quote van 18 Apr 2019 om 19:08
      Er is geld beschikbaar begreep ik onlangs :)
    Laten we het hopen. :)
  • 18 Apr 2019 om 19:08
    • Quote van 18 Apr 2019 om 18:57
      Ik ben wel bang dat FC Twente hem niet veel tekengeld kan bieden Frank, evenals een fee voor zijn zaakwaarnemer.
    Er is geld beschikbaar begreep ik onlangs :)
  • 18 Apr 2019 om 18:57
    • Quote van 18 Apr 2019 om 18:54
      Of een winnaar als je hem in je ploeg hebt zitten... gezien onze financiële situatie ben je gek als je het niet probeert... topscorer en transfervrij
    Ik ben wel bang dat FC Twente hem niet veel tekengeld kan bieden Frank, evenals een fee voor zijn zaakwaarnemer.
  • 18 Apr 2019 om 18:56
    • Quote van 18 Apr 2019 om 18:47
      Ik hoef m niet, totaal geen teamspeler en een onmeunige lul (kijk maar toen wij tegen roda speelden)
    Zo zou ik Ronaldo ook omschrijven.
  • 18 Apr 2019 om 18:54
    • Quote van 18 Apr 2019 om 18:47
      Ik hoef m niet, totaal geen teamspeler en een onmeunige lul (kijk maar toen wij tegen roda speelden)
    Of een winnaar als je hem in je ploeg hebt zitten... gezien onze financiële situatie ben je gek als je het niet probeert... topscorer en transfervrij
  • 18 Apr 2019 om 18:47
    Ik hoef m niet, totaal geen teamspeler en een onmeunige lul (kijk maar toen wij tegen roda speelden)
  • 18 Apr 2019 om 18:40
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:35
      Twente heeft al gesprekken met hem gevoerd, heb ik vernomen
    In de winter al ja
  • 18 Apr 2019 om 16:59
    • Quote van 18 Apr 2019 om 16:35
      Twente heeft al gesprekken met hem gevoerd, heb ik vernomen
    Toevallig ook vernomen wat eruit die gesprekken is gekomen? Als hij met Twente in gesprek gaat staat hij in ieder geval open om voor ons te spelen. Neem tenminste aan dat je niet in gesprek gaat als je geen interesse hebt.
  • 18 Apr 2019 om 16:35
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:37
      Ga ervan uit dat die jongen niet hier komt
    Twente heeft al gesprekken met hem gevoerd, heb ik vernomen
  • 18 Apr 2019 om 16:16
    Niet aan beginnen!
  • 18 Apr 2019 om 16:16
    Die wil het liefst naar Vitesse zoals ik het lees. Waarom benoem je die club anders?
  • 18 Apr 2019 om 15:53
    • Quote van 18 Apr 2019 om 14:37
      Ga ervan uit dat die jongen niet hier komt
    Ik ook niet gezien de andere geïnteresseerden staan wij lager op de sportieve ladder,nog wel!
  • 18 Apr 2019 om 15:50
    Eerst kampioen worden en promotie naar de eredivisie officieel veiligstellen. Dan komt er ook zekerheid over de budgetten voor volgend seizoen en op basis daarvan kan Ted van Leeuwen beginnen met de legpuzzel voor de selectie. Bovendien zijn er door de zekerheid van eredivisie voetbal weer een ander (beter) type spelers geinteresseerd om naar Twente te komen.
  • 18 Apr 2019 om 14:48
    Engels zou een optie zijn, al ben ik er na Tom Boere (ik was overtuigd dat hij ook aan de lopende band zou scoren) niet meer zeker van dat je als topscorer KKD ook een garantie voor doelpunten bent in de ED. Ook Dogan van Top Oss zou een optie zijn. Daarnaast zie ik in Branco vd Boomen van Eindhoven wel een mooie aanvulling op ons middenveld en Perr Schuurs (huren van Ajax) een aardig vervanger van Gonzales. Hopelijk kunnen Smith en Zekhnini nog een jaar worden gehuurd en tekent Drommel voor twee of drie jaar bij. Als Ted dan op zowel rechtsback als ook op linksback een versterking weet te strikken dan word je volgend jaar geen kampioen, haal je waarschijnlijk ook geen Europees voetbal maar kun je wel tussen plek 8 en 13 eindigen. Voor volgend seizoen is dat prima.
  • 18 Apr 2019 om 14:46
    Dacht boere ook. Daarentegen zijn er genoeg voorbeelden van zeer geslaagde overstappen.
  • 18 Apr 2019 om 14:37
    Ga ervan uit dat die jongen niet hier komt