Drukke transferzomer bij FC Twente: ''Twaalf spelers aantrekken''

( 29 reacties)
Drukke transferzomer bij FC Twente: ''Twaalf spelers aantrekken''

FC Twente kan zich na de titel richten op een jaar in de Eredivisie. De huidige selectie is echter niet klaar voor dat niveau, beseft technisch directeur Ted van Leeuwen.

"We moeten aan de bak", zegt Van Leeuwen bij FOX Sports. "Ik denk dat we pakweg twaalf spelers moeten aantrekken. Die staan nog niet klaar omdat we eerst zekerheid wilden hebben in welke competitie we gaan spelen. Iedereen zei dat Twente wel even kampioen zou worden, maar we hebben vandaag gezien hoe moeilijk het was."

Het wordt voor FC Twente vanwege de beperkte financiële middelen niet eenvoudig om spelers aan te trekken. "Het potje om spelers te halen is klein, maar misschien verkopen we nog een speler", geeft Van Leeuwen aan. "Ik kan me voorstellen dat er belangstelling is voor bijvoorbeeld Aitor Cantalapiedra."

Van Leeuwen is blij dat FC Twente terug is in de Eredivisie. "De opluchting is gigantisch", reageert de technisch directeur. "Ik durf te zeggen dat de druk groter is dan bij Ajax of PSV. Dit is een club van de regio. De doelen die je stelt voel je als je door de straten loopt. Daarom moesten we ook kampioen worden."

Toch had was Van Leeuwen slechts 'gedeeltelijk blij'. "De terugkeer naar de Eredivisie is gelukt, maar niet met oogstrelend voetbal. Dat vind ik toch een beetje jammer. Het is een heel moeizaam proces geweest in alle opzichten, dus het is moeilijk om daar een verwachting op los te laten. Maar de estheticus in mij verwacht altijd iets meer, al leek het me nogal evident dat we resultaatvoetbal moesten spelen."

Foto: Sportfoto-Oost

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Apr 2019 om 16:14
    • Quote van 23 Apr 2019 om 15:29
      Met het lijstje van de te verkopen spelers helemaal eens, komen stuk voor stuk te kort.
    Ricardinho, Assaidi, George, Hengelman, contract loopt af. Hamdaoui, Friday, Bapoh tot einde seizoen gehuurd, dus voor alle 7 geldt dat er geen actie ondernomen hoeft te worden, als ze mogen vertrekken. De rest heeft een contract tot 30 juni 2020.....
  • 23 Apr 2019 om 15:29
    • Quote van 23 Apr 2019 om 13:39
      Uitgaande dat Drommel blijft, zat ik er aan te denken om een aantal van de volgende spelers te halen: van Amersfoort/Heerenveen -- Becker/Ado-- Thomas Necid/Ado--ondaan/Telstar-- Van Der Boomen/Eindhoven--Dogan/Top Oss--Schuurman/Dordrecht--Patrick Joosten/VVV. En de volgende drie, maar die zijn toch niet haalbaar, Douglas---Ruiz en Ramselaar.Verder als contracten aflopen , verhuren of verkopen de volgende Spelers: Ricardinho---Assaidi---Laukart---V/D Heyden---Oosterwijk---V/D Lely---Hamdaoui---Friday---Schenk---George---Hengelman---Bapoh---Holscher.!!!!!!!!!!
    Met het lijstje van de te verkopen spelers helemaal eens, komen stuk voor stuk te kort.
  • 23 Apr 2019 om 15:27
    • Quote van 23 Apr 2019 om 13:52
      Espinosa?? De rest met je eens maar aub geen espinosa nog een seizoen
    Ja Espinosa houden, is ook een ras voetballer die moet je koesteren en in de eredivisie word anders gevoetbald. Dus lekker houden.
  • 23 Apr 2019 om 14:40
    • Quote van 23 Apr 2019 om 14:02
      ik begrijp je, maar je moet ook aan de toekomst denken. Ik denk dat als ie nog een jaartje door kan ontwikkelen en ook beter ingespeeld raakt met Aitor en Zekhini, dat je daar je voordeel uit kan halen, ook in doorverkoop (of was espinosa niet gekocht?)
    Zekhnini is gehuurd van Fiorentina en heeft daar een contract tot 2022. Zekhnini gaan we hier volgend jaar niet terugzien. Helaas, want ik vind 'm een van de beste spelers.
  • 23 Apr 2019 om 14:34
    • Quote van 23 Apr 2019 om 14:10
      Uit mijn hoofd nog contract voor 1 jaar met optie voor nog een jaar. Maar totaal niet van waarde geweest dit jaar. En heb ook niet het geloof als er betere spelers om hem heen komen te spelen het beter gaat.En mijn zoon van 11 heeft nog meer snelheid in het veld als hem.
    Espinosa heeft een goed inzicht en een goede pass maar te weinig snelheid. Als er belangstelling komt dan moet Twente die gast gewoon verkopen, je hebt er in de eredivisie weinig aan en hij brengt nu nog wat geld op. Hij heeft nog een contract tot 2020, met een optie van nog een extra jaar.
  • 23 Apr 2019 om 14:30
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:56
      Het wordt weer een spannende zomer.Het aantrekken van spelers zal pas laat op gang komen als je spelers wilt aantrekken die transfervrij zijn, deze Hebben keus genoeg en willen zolang mogelijk wachten.Ditzelfde geld voor huurspelers.Dus een ideale voorbereiding zie ik niet zo snel gebeuren.Spelers als Vuckic ( blessure gevoelig, Aitor en Boere ( niet erdivisie waardig ) verkopen en proberen eredivisie Waardige spelers aan te trekken.Sowieso moeten wij als supporters het eerste jaar vooral genieten( trots zijn ) van het weer terug zijn op het hoogste niveau.We zullen wedstijden te zien zijn die vaak niet goed zullen zijn maar goed dat is niets nieuws.Rood is het shirt, de Ros op het hart, wij zijn Twente.
    Het wordt ook een mooie zomer, continu geruchten over mogelijke transfers. De kans is inderdaad groot dat we pas laat compleet zijn. Al zijn er nu meer spelers die openstaan voor Twente. Kijk wat Ted dit seizoen heeft kunnen halen, spelers die voor Twente kiezen omdat het een grote club is en niet kijkend naar de divisie. Vuckic vind ik lastig vanwege zijn blessures maar ook omdat hij geweldig kan voetballen als hij fit is.
  • 23 Apr 2019 om 14:10
    • Quote van 23 Apr 2019 om 14:02
      ik begrijp je, maar je moet ook aan de toekomst denken. Ik denk dat als ie nog een jaartje door kan ontwikkelen en ook beter ingespeeld raakt met Aitor en Zekhini, dat je daar je voordeel uit kan halen, ook in doorverkoop (of was espinosa niet gekocht?)
    Uit mijn hoofd nog contract voor 1 jaar met optie voor nog een jaar. Maar totaal niet van waarde geweest dit jaar. En heb ook niet het geloof als er betere spelers om hem heen komen te spelen het beter gaat.En mijn zoon van 11 heeft nog meer snelheid in het veld als hem.
  • 23 Apr 2019 om 14:02
    • Quote van 23 Apr 2019 om 13:52
      Espinosa?? De rest met je eens maar aub geen espinosa nog een seizoen
    ik begrijp je, maar je moet ook aan de toekomst denken. Ik denk dat als ie nog een jaartje door kan ontwikkelen en ook beter ingespeeld raakt met Aitor en Zekhini, dat je daar je voordeel uit kan halen, ook in doorverkoop (of was espinosa niet gekocht?)
  • 23 Apr 2019 om 13:52
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:11
      Ik denk dat je drommel, bijen, smith, brama, aitor, zekhini, espinosa, en vuckic kan houden of proberen te houden. De rest mag weg en dan het elftal aanvullen, zal wel weer vissen worden in de transfer vrije vijver.
    Espinosa?? De rest met je eens maar aub geen espinosa nog een seizoen
  • 23 Apr 2019 om 13:39
    Uitgaande dat Drommel blijft, zat ik er aan te denken om een aantal van de volgende spelers te halen: van Amersfoort/Heerenveen -- Becker/Ado-- Thomas Necid/Ado--ondaan/Telstar-- Van Der Boomen/Eindhoven--Dogan/Top Oss--Schuurman/Dordrecht--Patrick Joosten/VVV. En de volgende drie, maar die zijn toch niet haalbaar, Douglas---Ruiz en Ramselaar.Verder als contracten aflopen , verhuren of verkopen de volgende Spelers: Ricardinho---Assaidi---Laukart---V/D Heyden---Oosterwijk---V/D Lely---Hamdaoui---Friday---Schenk---George---Hengelman---Bapoh---Holscher.!!!!!!!!!!
  • 23 Apr 2019 om 12:56
    Het wordt weer een spannende zomer.Het aantrekken van spelers zal pas laat op gang komen als je spelers wilt aantrekken die transfervrij zijn, deze Hebben keus genoeg en willen zolang mogelijk wachten.Ditzelfde geld voor huurspelers.Dus een ideale voorbereiding zie ik niet zo snel gebeuren.Spelers als Vuckic ( blessure gevoelig, Aitor en Boere ( niet erdivisie waardig ) verkopen en proberen eredivisie Waardige spelers aan te trekken.Sowieso moeten wij als supporters het eerste jaar vooral genieten( trots zijn ) van het weer terug zijn op het hoogste niveau.We zullen wedstijden te zien zijn die vaak niet goed zullen zijn maar goed dat is niets nieuws.Rood is het shirt, de Ros op het hart, wij zijn Twente.
  • 23 Apr 2019 om 12:55
    • Quote van 23 Apr 2019 om 12:40
      Ik zou de verkoop van aitor niet eens overwegen !! Doe die andere maar van de hand espinoza die komt zwaar te kort voor de eredivisie!
    Die speelde bar en boos gister, maar hij was niet de enige. Oosterwijk was helemaal kommer en kwel en dan zit er zo'n paljas die hem lekker laat staan.Ongelooflijk.
  • 23 Apr 2019 om 12:45
    Die Dogan van Top Oss lijkt mij ook wel wat!
  • 23 Apr 2019 om 12:40
    Ik zou de verkoop van aitor niet eens overwegen !! Doe die andere maar van de hand espinoza die komt zwaar te kort voor de eredivisie!
  • 23 Apr 2019 om 12:01
    Ik vermoedt, dat Aron Johansson gratis overkomt van Werder... ted zat vorig transferwindow met hem op de tribune, kijkend naar een twente wedstrijd. Gewoon een vermoeden
  • 23 Apr 2019 om 11:50
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:06
      Ik zou aitor verkopen voor miljoentje of 3. Daar kunnen we de selectie meer mee versterken.
    Dat zou ik ook doen, maar verwacht niet dat er zo'n bod op heb zal komen.
  • 23 Apr 2019 om 11:20
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:18
      En proberen onze kwakzalver te verkopen voor een goede fles cognac.
    Die gaat al weg bij een bosje bloemen en doosje bonbons van de aldi:)
  • 23 Apr 2019 om 11:20
    Linker vleugelverdediger Bojan Nastic (RC Genk) werd al eerder door Twente en ook AZ gevolgd vorig seizoen, Nu verhuurt aan Oostende, maar ze hebben wel optie tot koop. Hou het in de gaten.
  • 23 Apr 2019 om 11:18
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:06
      Ik zou aitor verkopen voor miljoentje of 3. Daar kunnen we de selectie meer mee versterken.
    En proberen onze kwakzalver te verkopen voor een goede fles cognac.
  • 23 Apr 2019 om 11:18
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:11
      Ik denk dat je drommel, bijen, smith, brama, aitor, zekhini, espinosa, en vuckic kan houden of proberen te houden. De rest mag weg en dan het elftal aanvullen, zal wel weer vissen worden in de transfer vrije vijver.
    De club heeft geen geld om spelers te kopen en allen transvrije spelers te halen en jou idee is om. Van alle spelers met nog een doorlopend contact afscheid te nemen. Wie gaat dat betalen het contract uitkopen. Of kun je deze spelers allemaal verkopen dat zou natuurlijk wel interessant zijn. Bij fctwente lopen er veel spelers contracten af daarom moeten er 12 spelers bij komen.
  • 23 Apr 2019 om 11:11
    Ik denk dat je drommel, bijen, smith, brama, aitor, zekhini, espinosa, en vuckic kan houden of proberen te houden. De rest mag weg en dan het elftal aanvullen, zal wel weer vissen worden in de transfer vrije vijver.
  • 23 Apr 2019 om 11:10
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:05
      Huntelaar en Schöne om mee te beginnen :) Daarna vd Boomen, die nr 11 van gisteren (Reijnders) met Twente verleden. Ondaan? Die jonge grote Belgische Marrokaan van Fortuna (el messaoudi), Schouten huren (zal Fey wel kopen). Die gehuurde Ajax middenvelder vd Graafschap (Matusiwa). Verdediging (backs) wordt lastiger...
    Hunter heeft zijn contract met 1 jaar verlengd daar.
  • 23 Apr 2019 om 11:08
    • Quote van 23 Apr 2019 om 11:05
      Huntelaar en Schöne om mee te beginnen :) Daarna vd Boomen, die nr 11 van gisteren (Reijnders) met Twente verleden. Ondaan? Die jonge grote Belgische Marrokaan van Fortuna (el messaoudi), Schouten huren (zal Fey wel kopen). Die gehuurde Ajax middenvelder vd Graafschap (Matusiwa). Verdediging (backs) wordt lastiger...
    Haha ja Huntelaar houdt ook wel van feestvieren dat zag je wel in de championsleague, dat zal wel lukken met onze supporters. Zal ie nog n jaartje veel spelen
  • 23 Apr 2019 om 11:06
    Ik zou aitor verkopen voor miljoentje of 3. Daar kunnen we de selectie meer mee versterken.
  • 23 Apr 2019 om 11:05
    Huntelaar en Schöne om mee te beginnen :) Daarna vd Boomen, die nr 11 van gisteren (Reijnders) met Twente verleden. Ondaan? Die jonge grote Belgische Marrokaan van Fortuna (el messaoudi), Schouten huren (zal Fey wel kopen). Die gehuurde Ajax middenvelder vd Graafschap (Matusiwa). Verdediging (backs) wordt lastiger...