OFFICIEEL | Andersen naar Lyon: FC Twente ontvangt tonnen

( 38 reacties)
OFFICIEEL | Andersen naar Lyon: FC Twente ontvangt tonnen

De kassa rinkelt opnieuw bij FC Twente. Joachim Andersen maakt namelijk de overstap van Sampdoria naar Olympique Lyon, zo meldt Lyon via de officiële kanalen. De Deense verdediger wordt vrijdagmiddag om 15.00 uur gepresenteerd bij de Franse topclub, waar hij een contract tot medio 2024 tekent.

Met de overgang is naar verluidt een transfersom van 26 miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kan door bonussen nog oplopen tot 30 miljoen euro. Andersen is daarmee de duurste Deense voetballer ooit. FC Twente profiteert flink mee dankzij de solidariteitsvergoeding die club uit Enschede krijgt.

Volgens verslaggever Jeroen Kapteijns van De Telegraaf ontvangt FC Twente namelijk ruim 500.000 euro. De Tukkers kregen eerder al ruim 800.000 euro vanwege de transfers van Quincy Promes (Ajax), Luuk de Jong (Sevilla) en Marko Arnautovic (Shanghai SIPG). Het meeste van dat geld gaat naar de schuldeisers.

FC Twente plukte Andersen in 2013 weg uit de jeugd van FC Midtjylland. De 23-jarige verdediger speelde vervolgens 38 wedstrijden voor Jong FC Twente in de Eerste Divisie en kwam daarna tot 49 duels in de Eredivisie. In 2017 werd Andersen voor 1,4 miljoen euro verkocht aan Sampdoria. De Deen maakte een ijzersterke indruk in de Serie A, wat nu beloond is met een transfer naar Olympique Lyon.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jul 2019 om 22:59
    • Quote van 12 Jul 2019 om 20:03
      Ikzeg. Ct. U heeft niet goed gelezen met bonussen loopt het naar 30 miljoen. Ik weet dat hij verkocht moest worden maar jvh had zobiezo dat moeten regelen hoe moeilijk het ook was.
    Ok. Verder ben ik het helemaal met jou eens..... JvH heeft veel meer geld gekost dan de mensen in de gaten hebben....
  • 12 Jul 2019 om 20:03
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:19
      Het was geen 30 Mio aan bonussen. Verder zat JvH in 2017 al helemaal klem en had geen positie. Andersen moest gewoon verkocht worden om tekorten gedeeltelijk af te dekken.
    Ikzeg. Ct. U heeft niet goed gelezen met bonussen loopt het naar 30 miljoen. Ik weet dat hij verkocht moest worden maar jvh had zobiezo dat moeten regelen hoe moeilijk het ook was.
  • 12 Jul 2019 om 18:26
    • Quote van 12 Jul 2019 om 18:19
      Dat wordt wel lachen, dommer dan Peters kan niet,(waarbij ik absoluut niet zeg dat Ja Die dom is) Ja Die geeft het geheel tenminste wat pit en als ze blijven zeiken gaan ze er gestrekt uit.
    Ik ben beschikbaar hahaha vanaf morgen meteen:-):-)
  • 12 Jul 2019 om 18:19
    • Quote van 12 Jul 2019 om 16:24
      Dat is niet zo heel moeilijk……….en zeer logisch. Ik zou er zo een paar van dit forum in het bestuur/management zetten.

      Vot met R. Peters, dat mag Ja Die doen.
    Dat wordt wel lachen, dommer dan Peters kan niet,(waarbij ik absoluut niet zeg dat Ja Die dom is) Ja Die geeft het geheel tenminste wat pit en als ze blijven zeiken gaan ze er gestrekt uit.
  • 12 Jul 2019 om 16:42
    • Quote van 12 Jul 2019 om 16:24
      Dat is niet zo heel moeilijk……….en zeer logisch. Ik zou er zo een paar van dit forum in het bestuur/management zetten.

      Vot met R. Peters, dat mag Ja Die doen.
    Ik wil ook wel graag wat extra doen voor onze FCT!!! Ik heb al wat declaratie-formulieren in concept klaar!
  • 12 Jul 2019 om 16:24
    • Quote van 12 Jul 2019 om 15:18
      Het is al vaker aangegeven; op dit blog zit vaak meer expertise dan bij de club zelf.
    Dat is niet zo heel moeilijk……….en zeer logisch. Ik zou er zo een paar van dit forum in het bestuur/management zetten.

    Vot met R. Peters, dat mag Ja Die doen.
  • 12 Jul 2019 om 16:17
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:08
      Wat een onzin.. Daarnaast is er geen directeur meer geweest die op Ziyech na spelers verkocht voor meer dan 5 miljoen. Jopie kon iig onderhandelen.
    Met de toenmalige financiële situatie bij Twente was dat absoluut geen onzin. Clubs wisten dat Twente er slecht voor stond, en maakten daar grif gebruik van. Dat salaris van Joachim was een molensteen op de begroting, dus kon hij tegen elk aannemelijk bod weg.
  • 12 Jul 2019 om 15:51
    • Quote van 12 Jul 2019 om 15:18
      Het is al vaker aangegeven; op dit blog zit vaak meer expertise dan bij de club zelf.
    +1
  • 12 Jul 2019 om 15:44
    • Quote van 12 Jul 2019 om 15:18
      Het is al vaker aangegeven; op dit blog zit vaak meer expertise dan bij de club zelf.
    Ach het is simpel...Ja er moest verkocht worden...Ja Anderssen wilde zelf ook weg, omdat hij ellende zag aankomen....Ja er moest dus verkocht worden...Maar Nee, JvH had geen idee van onderhandelen door gebrek aan ervaring Een andere TD had er meer uitgesleept met een doorverkooppercentage
  • 12 Jul 2019 om 15:41
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:42
      Een goed onderhandelaar had een doorverkooppercentage afgedwongen, gewoon een grote niksnut die JvH. En hij moest zeker gaten dichten die hij zelf gemaakt heeft he.
    Misschien heeft hij zelf wel een half miljoen "zwart" er uit gesleept !
  • 12 Jul 2019 om 15:18
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:56
      Ontzettend slecht beleid. Ik zag tegen die tijd al dat Andersen al veel beter was dan bijvoorbeeld Bijen. Zijn opbouwende kwaliteiten + verdedigend sterk waren toen al goed zichtbaar.
    Het is al vaker aangegeven; op dit blog zit vaak meer expertise dan bij de club zelf.
  • 12 Jul 2019 om 15:17
    • Quote van 12 Jul 2019 om 14:10
      Dat maakt toch niet uit. Het bedingen van een doorverkoop percentage is toch heel gebruikelijk. Dom dat dat niet gebeurd is
    Zou standaard bij elke speler moeten zijn, want dan heb je bijna altijd een win-win situatie.
  • 12 Jul 2019 om 15:16
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:50
      Lekker onderhandelen ....... iedereen wist/weet dat Twente bijna falliet is.
    JaDie in deze zit jij er naast,in deze zaak was JvH geen schuld. Net zoals ge zegt zat Twente in een hele benarde positie er moest geld komen. En die gaten had jan niet gemaakt maar deed wel zijn best er iets aan te doen.
  • 12 Jul 2019 om 15:06
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:59
      In normale tijden wel, maar als je de knaken nodig hebt dan zit je niet in de beste onderhandelingspositie.. Vind wel het verschil in 2 jaar groot tussen 1,5 en 26 miljoen. Best pijnlijk..
    Dat verschil is inderdaad enorm. Destijds was er geen echte keuze, hij moest verkocht worden omdat het geld hard nodig was. Een half miljoen meer vragen had kunnen betekenen dat hij niet verkocht werd. Dan is het verschil tussen €0,00 en 1,5 miljoen euro erg groot. Voor de situatie van destijds is het te begrijpen, ook dat er geen doorverkoop percentage bij zat. Dat moet in de toekomst echt anders, ongeacht of het een (groot) talent is. Altijd proberen er een percentage bij te krijgen. Al heb je nooit de garantie dat spelers nog verkassen. Dit seizoen maken veel oud-spelers wél een transfer, dat is wel eens anders geweest.
  • 12 Jul 2019 om 14:56
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:10
      Janken,,,,?? heb je weer te lang in de zon gelegen......
    Hahahaha jij snapt er echt niks van he blinde. Wij verkopen hem voor een kleine 2 miljoen en in nog geen 2 jaar tijd verkoopt men hem voor 26 en dat kan nog oplopen enz. Dat verschil is veel te groot en geeft het kut beleid wel heel goed weer.
  • 12 Jul 2019 om 14:29
    • Quote van 12 Jul 2019 om 14:11
      Tja. Zo kun je alle kanten uitlullen. In mijn ogen voor een heel laag bedrag weggegaan
    Tuurlijk is het bedrag laag, maar het ligt wat genuanceerder.
  • 12 Jul 2019 om 14:11
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:53
      Dat percentage zou ten koste gaan van de verkoopprijs. Het geld was per direct nodig, terwijl een doorverkoop percentage een onzekerheid is (voor hetzelfde geldt waren we al dood en begraven). In zwakke positie, met weinig animo en slechts een jaarcontract valt er helaas nog maar weinig te onderhandelen. Ik kan me nog herinneren dat we blij waren dat hij weg was, want zijn Munsterman salaris drukte behoorlijk op de begroting.
    Tja. Zo kun je alle kanten uitlullen. In mijn ogen voor een heel laag bedrag weggegaan
  • 12 Jul 2019 om 14:10
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:56
      Had jij dan verwacht dat hij zo'n grote zou worden? Ik niet.
    Dat maakt toch niet uit. Het bedingen van een doorverkoop percentage is toch heel gebruikelijk. Dom dat dat niet gebeurd is
  • 12 Jul 2019 om 13:56
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:46
      Hoe kan deze jongen ooit verkocht zijn zonder dat er een doorverkooppercentage is bedongen? Is toch waanzinnig slecht
    Had jij dan verwacht dat hij zo'n grote zou worden? Ik niet.
  • 12 Jul 2019 om 13:53
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:42
      Een goed onderhandelaar had een doorverkooppercentage afgedwongen, gewoon een grote niksnut die JvH. En hij moest zeker gaten dichten die hij zelf gemaakt heeft he.
    Dat percentage zou ten koste gaan van de verkoopprijs. Het geld was per direct nodig, terwijl een doorverkoop percentage een onzekerheid is (voor hetzelfde geldt waren we al dood en begraven). In zwakke positie, met weinig animo en slechts een jaarcontract valt er helaas nog maar weinig te onderhandelen. Ik kan me nog herinneren dat we blij waren dat hij weg was, want zijn Munsterman salaris drukte behoorlijk op de begroting.
  • 12 Jul 2019 om 13:50
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:42
      Een goed onderhandelaar had een doorverkooppercentage afgedwongen, gewoon een grote niksnut die JvH. En hij moest zeker gaten dichten die hij zelf gemaakt heeft he.
    Lekker onderhandelen ....... iedereen wist/weet dat Twente bijna falliet is.
  • 12 Jul 2019 om 13:42
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:19
      Het was geen 30 Mio aan bonussen. Verder zat JvH in 2017 al helemaal klem en had geen positie. Andersen moest gewoon verkocht worden om tekorten gedeeltelijk af te dekken.
    Een goed onderhandelaar had een doorverkooppercentage afgedwongen, gewoon een grote niksnut die JvH. En hij moest zeker gaten dichten die hij zelf gemaakt heeft he.
  • 12 Jul 2019 om 13:19
    • Quote van 12 Jul 2019 om 13:08
      Ikzeg. Geweldig weer een bedrag die naar ons fctwente gaat. Wat ik niet begrijp is in amper 2 jaar dat er met bonussen 30miljoen voor andersen wordt betaald terwijl wij in 2017 1.5 miljoen hebben ontvangen, en begrijp niet ook al zaten wij in moelijk heden dat er geen door verkoop is gehanteerd. Nu afwachten en incasseren en op naar de eredivisie.
    Het was geen 30 Mio aan bonussen. Verder zat JvH in 2017 al helemaal klem en had geen positie. Andersen moest gewoon verkocht worden om tekorten gedeeltelijk af te dekken.
  • 12 Jul 2019 om 13:13
    Het is goed dat we eindelijk eens kunnen aflossen!!
  • 12 Jul 2019 om 13:10
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:49
      Het is om te janken dat we daar maar een paar knaken aan overhouden al met al.
    Janken,,,,?? heb je weer te lang in de zon gelegen......
  • 12 Jul 2019 om 13:08
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:48
      Dat komt door dat belachelijk hoge salaris dat Joop voor zijn laatste contractjaar had bedacht. Dat wou Sampdoria alleen gaan betalen aan Joachim als Twente verdere clausules achterwege liet.
    Wat een onzin.. Daarnaast is er geen directeur meer geweest die op Ziyech na spelers verkocht voor meer dan 5 miljoen. Jopie kon iig onderhandelen.
  • 12 Jul 2019 om 13:08
    Ikzeg. Geweldig weer een bedrag die naar ons fctwente gaat. Wat ik niet begrijp is in amper 2 jaar dat er met bonussen 30miljoen voor andersen wordt betaald terwijl wij in 2017 1.5 miljoen hebben ontvangen, en begrijp niet ook al zaten wij in moelijk heden dat er geen door verkoop is gehanteerd. Nu afwachten en incasseren en op naar de eredivisie.
  • 12 Jul 2019 om 12:59
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:56
      Nu blijkt weer dat we in het vervolg niet tevreden moeten zijn met één bedrag (meteen) op de rekening, altijd doorverkoop percentage bedingen. Zeker wanneer het spelers zijn die nog kunnen groeien. Vijf ton is lekker, maar had veel meer kunnen, moeten!, zijn.
    In normale tijden wel, maar als je de knaken nodig hebt dan zit je niet in de beste onderhandelingspositie.. Vind wel het verschil in 2 jaar groot tussen 1,5 en 26 miljoen. Best pijnlijk..
  • 12 Jul 2019 om 12:57
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:46
      Lekker! Al ongeveer 1.5miljoen aan extra geld binnen gekregen. Nu nog wachten op verkoop van Ziyech!
    Dit bedrag had vele malen hoger kunnen zijn als er een doorverkoop percentage was opgenomen in de contracten.
  • 12 Jul 2019 om 12:56
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:46
      Hoe kan deze jongen ooit verkocht zijn zonder dat er een doorverkooppercentage is bedongen? Is toch waanzinnig slecht
    Ontzettend slecht beleid. Ik zag tegen die tijd al dat Andersen al veel beter was dan bijvoorbeeld Bijen. Zijn opbouwende kwaliteiten + verdedigend sterk waren toen al goed zichtbaar.
  • 12 Jul 2019 om 12:56
    Nu blijkt weer dat we in het vervolg niet tevreden moeten zijn met één bedrag (meteen) op de rekening, altijd doorverkoop percentage bedingen. Zeker wanneer het spelers zijn die nog kunnen groeien. Vijf ton is lekker, maar had veel meer kunnen, moeten!, zijn.
  • 12 Jul 2019 om 12:49
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:47
      Mooi meegenomen, kunnen we goed gebruiken, nu Ziyech nog !
    Het is om te janken dat we daar maar een paar knaken aan overhouden al met al.
  • 12 Jul 2019 om 12:48
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:46
      Hoe kan deze jongen ooit verkocht zijn zonder dat er een doorverkooppercentage is bedongen? Is toch waanzinnig slecht
    Dat komt door dat belachelijk hoge salaris dat Joop voor zijn laatste contractjaar had bedacht. Dat wou Sampdoria alleen gaan betalen aan Joachim als Twente verdere clausules achterwege liet.
  • 12 Jul 2019 om 12:47
    • Quote van 12 Jul 2019 om 12:46
      Hoe kan deze jongen ooit verkocht zijn zonder dat er een doorverkooppercentage is bedongen? Is toch waanzinnig slecht
    Inderdaad van halst weer he
  • 12 Jul 2019 om 12:47
    Mooi meegenomen, kunnen we goed gebruiken, nu Ziyech nog !
  • 12 Jul 2019 om 12:46
    Lekker! Al ongeveer 1.5miljoen aan extra geld binnen gekregen. Nu nog wachten op verkoop van Ziyech!
  • 12 Jul 2019 om 12:46
    Hoe kan deze jongen ooit verkocht zijn zonder dat er een doorverkooppercentage is bedongen? Is toch waanzinnig slecht