'FC Twente rekent op Verdonk in thuisduel met RKC Waalwijk'

( 23 reacties)
'FC Twente rekent op Verdonk in thuisduel met RKC Waalwijk'

Calvin Verdonk wordt de nieuwe linksback van FC Twente, zo melden Voetbal Internationalen TC Tubantia. De 22-jarige verdediger wordt gehuurd van Feyenoord.

Verdonk is met de eerste selectie van de Rotterdammers afgereisd naar Georgië, waar hij donderdagavond met Feyenoord in de Europa League speelt tegen Dinamo Tbilisi. De vleugelverdediger zal na de wedstrijd doorreizen naar Enschede om de onderhandelingen met FC Twente af te ronden.

FC Twente verwacht dat Verdonk komende zondag in de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk al kan spelen voor de club uit Enschede. De linksback heeft de volledige voorbereiding meegedraaid met Feyenoord, waar trainer Jaap Stam de voorkeur geeft aan Ridgeciano Haps, met daarachter Tyrell Malacia.

Verdonk moet in Enschede de vervanger worden van José Matos, die tegen FC Groningen zwaar geblesseerd raakte. De verdediger doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord en werd door de club uit Rotterdam eerder verhuurd aan PEC Zwolle en NEC.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Aug 2019 om 19:20
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:58
      Hopelijk heeft hij hem dan gehaald als backup en gaat hij nog een Linksback halen voor de basis.
    Gewoon goede back voor Twente
  • 15 Aug 2019 om 12:14
    Hadden we in dit geval (achteraf gezien) toch maar beter Maria achter de hand gehouden..
  • 15 Aug 2019 om 10:16
    • Quote van 15 Aug 2019 om 10:02
      Jot, we hebben genoeg geld om nog een linksback te halen. Dan halen we ook nog spits erbij die er gelijk staat. Geld zat binnen twente.
    Geld zat wil ik niet zeggen maar voordat matos uitviel stond een 2e linksback ook bovenaan het lijstje. Ik val ik herhaling maar ik vind een aanvallende middenvelder met scorend vermogen ook erg belangrijk. Omdat we die simpelweg niet hebben. Vuckic komt er in de buurt maar is een gok. De rest heeft er nog geen 5 inliggen in de kk leage.
  • 15 Aug 2019 om 10:02
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:58
      Hopelijk heeft hij hem dan gehaald als backup en gaat hij nog een Linksback halen voor de basis.
    Jot, we hebben genoeg geld om nog een linksback te halen. Dan halen we ook nog spits erbij die er gelijk staat. Geld zat binnen twente.
  • 15 Aug 2019 om 10:01
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:39
      Het is een matige back....3e back bij 010 zegt mij genoeg. En de laatste linie bij 010 is al niet zo best. Snap Ted in deze niet hoor. Er zijn al genoeg opties voorbij gekomen. Maar om deze slapjanus op te halen.....dan kun je nog beter een jeugdspeler in passen.
    Dan heb jij hem niet vaak in actie gezien. Het is een prima speler voor ons. 3e linksback van Feyenoord zegt niet veel. Haps en malacia zijn gewoon beter. Dat wil niet zeggen dat Verdonk er niks van kan. Feyenoord heeft gewoon 3 goede linksbacks in de selectie zitten.
  • 15 Aug 2019 om 09:58
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:39
      Het is een matige back....3e back bij 010 zegt mij genoeg. En de laatste linie bij 010 is al niet zo best. Snap Ted in deze niet hoor. Er zijn al genoeg opties voorbij gekomen. Maar om deze slapjanus op te halen.....dan kun je nog beter een jeugdspeler in passen.
    Hopelijk heeft hij hem dan gehaald als backup en gaat hij nog een Linksback halen voor de basis.
  • 15 Aug 2019 om 09:49
    Daar wordt ik niet enthousiast van... Maar ja je moet iets
  • 15 Aug 2019 om 09:39
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:22
      Iemand enig idee wat voor type het is ? Komt die veel op? Of is het echt een verdedigende back?
    Het is een matige back....3e back bij 010 zegt mij genoeg. En de laatste linie bij 010 is al niet zo best. Snap Ted in deze niet hoor. Er zijn al genoeg opties voorbij gekomen. Maar om deze slapjanus op te halen.....dan kun je nog beter een jeugdspeler in passen.
  • 15 Aug 2019 om 09:22
    Iemand enig idee wat voor type het is ? Komt die veel op? Of is het echt een verdedigende back?
  • 15 Aug 2019 om 09:19
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:11
      Dat denk ik ook. Zijn we een half jaar verder en een eind opweg maar de 35 punten die nodig zijn voor handhaving. Volgens mijn is het ook zo dat spelers met een aflopen contract vanaf januari met andere clubs mogen praten. Als hij het goed naar zijn zin heeft bij ons kan FcT hem ook gewoon een contract aan bieden. Hoop ik niet dat Troost weer boos wordt, want dan zet Stam hem weer in de basis :)
    Ja dan is het win win. Optie tot koop erbij in zal ook niet verkeerd zijn.
  • 15 Aug 2019 om 09:11
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:08
      Gewoon een noodgreep, zo hebben we gauw een linksback die er meteen staat en heeft Ted een half jaar om een nieuwe te vinden.
    Dat denk ik ook. Zijn we een half jaar verder en een eind opweg maar de 35 punten die nodig zijn voor handhaving. Volgens mijn is het ook zo dat spelers met een aflopen contract vanaf januari met andere clubs mogen praten. Als hij het goed naar zijn zin heeft bij ons kan FcT hem ook gewoon een contract aan bieden. Hoop ik niet dat Troost weer boos wordt, want dan zet Stam hem weer in de basis :)
  • 15 Aug 2019 om 09:08
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:07
      Vanuit Feyenoord snap ik het ook wel, maar vanuit Twente niet. Of ze verwachten in de winterstop een betere te kunnen krijgen. Of ze hopen dat een jeugdige speler zich heeft ontwikkelt. Snap de constructie vanuit Twente gewoon niet zo goed maar ze zullen er vast redenen voor hebben
    Gewoon een noodgreep, zo hebben we gauw een linksback die er meteen staat en heeft Ted een half jaar om een nieuwe te vinden.
  • 15 Aug 2019 om 09:07
    • Quote van 15 Aug 2019 om 09:03
      Als je hem voor een jaar huurt kun je hem na dat jaar dus gratis vastleggen. In Rotterdam zijn ze ook niet gek en willen graag nog een paar centen aan hem overhouden.
    Vanuit Feyenoord snap ik het ook wel, maar vanuit Twente niet. Of ze verwachten in de winterstop een betere te kunnen krijgen. Of ze hopen dat een jeugdige speler zich heeft ontwikkelt. Snap de constructie vanuit Twente gewoon niet zo goed maar ze zullen er vast redenen voor hebben
  • 15 Aug 2019 om 09:03
    • Quote van 15 Aug 2019 om 08:58
      Vind ik een vreemde constructie. We lopen de kans om hem in de winterstop kwijt te raken dus. Waarom huren ze hem dan niet voor een jaar. Dan kun je hem alsnog in de winterstop vastleggen voor het jaar erop mocht het bevallen
    Als je hem voor een jaar huurt kun je hem na dat jaar dus gratis vastleggen. In Rotterdam zijn ze ook niet gek en willen graag nog een paar centen aan hem overhouden.
  • 15 Aug 2019 om 08:58
    • Quote van 15 Aug 2019 om 08:57
      Feyenoord zal in de winterstop met hem moeten verlengen of hem moeten verpatsen. Eea zal onder meer afhankelijk zijn van zijn presteren. Ik ga er wel van uit dat wij vooraan in de rij staan.
    Vind ik een vreemde constructie. We lopen de kans om hem in de winterstop kwijt te raken dus. Waarom huren ze hem dan niet voor een jaar. Dan kun je hem alsnog in de winterstop vastleggen voor het jaar erop mocht het bevallen
  • 15 Aug 2019 om 08:57
    • Quote van 15 Aug 2019 om 08:47
      Vastgestelde transfersom neem ik aan? En na januari mag elke club hem dan toch een contract aanbieden. Dus ook Twente
    Feyenoord zal in de winterstop met hem moeten verlengen of hem moeten verpatsen. Eea zal onder meer afhankelijk zijn van zijn presteren. Ik ga er wel van uit dat wij vooraan in de rij staan.
  • 15 Aug 2019 om 08:47
    • Quote van 15 Aug 2019 om 08:45
      Verdonk wordt gehuurd voor een half jaar, kan daarna eventueel tegen een transfersom worden overgenomen.
    Vastgestelde transfersom neem ik aan? En na januari mag elke club hem dan toch een contract aanbieden. Dus ook Twente
  • 15 Aug 2019 om 08:45
    • Quote van 15 Aug 2019 om 08:08
      Heeft toch nog maar een jaar contract? Of wordt dit verlengd?
    Verdonk wordt gehuurd voor een half jaar, kan daarna eventueel tegen een transfersom worden overgenomen.
  • 15 Aug 2019 om 08:35
    • Quote van 15 Aug 2019 om 08:12
      Wel vreemd dat Verdonk eerst nog mee moet naar Tblisi. Hij is immers 3e linksback achter Haps en Malacia, en die zitten allebei ook al in de wedstrijdselectie. Waarom zou Feyenoord 3 linksbacks moeten meenemen naar een uitwedstrijd? Verdonk gaat dus sowieso niet spelen tegen Dinamo. Ik zou het logisch vinden om hem in Nederland achter te laten, en gewoon direct bij Twente aan te sluiten.
    bij de thuis wedstrijd zat hij niet eens op de bank
  • 15 Aug 2019 om 08:12
    Wel vreemd dat Verdonk eerst nog mee moet naar Tblisi. Hij is immers 3e linksback achter Haps en Malacia, en die zitten allebei ook al in de wedstrijdselectie. Waarom zou Feyenoord 3 linksbacks moeten meenemen naar een uitwedstrijd? Verdonk gaat dus sowieso niet spelen tegen Dinamo. Ik zou het logisch vinden om hem in Nederland achter te laten, en gewoon direct bij Twente aan te sluiten.
  • 15 Aug 2019 om 08:08
    Heeft toch nog maar een jaar contract? Of wordt dit verlengd?
  • 15 Aug 2019 om 08:08
    • Quote van 15 Aug 2019 om 07:59
      Dan zullen we wel boven Feyenoord eindigen, we hebben immers hun beste speler, toch ?
    Het is geen verkeerde speler voor ons..
  • 15 Aug 2019 om 07:59
    Dan zullen we wel boven Feyenoord eindigen, we hebben immers hun beste speler, toch ?
vrijdag 20 september 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›