BREAKING | 'FC Twente legt transfervrije buitenspeler vast'

( 38 reacties)
BREAKING | 'FC Twente legt transfervrije buitenspeler vast'

FC Twente heeft zich alsnog versterkt met een extra speler. Volgens TC Tubantia hebben de Tukkers Queensy Menig vastgelegd.

Menig wordt op dit moment medisch gekeurd door FC Twente en zal daarna een contract voor twee seizoenen tekenen. De 24-jarige vleugelaanvaller is transfervrij en kan daardoor na de transferdeadline nog worden vastgelegd.

Menig is sinds vorige week clubloos, nadat hij zijn contract bij het Franse Nantes liet ontbinden. De aanvaller maakte in 2018 de overstap van PEC Zwolle (dat hem tweede seizoenen huurde van Ajax) naar Nantes, maar kwam in Frankrijk niet veel aan spelen toe. Hij werd door Nantes al verhuurd aan Oldham Athletic en PEC Zwolle.

Door het aantrekken van Menig heeft FC Twente alle posities dubbel bezet. Met Aitor Cantalapiedra, Keito Nakamura en Rafik Zekhnini had trainer Gonzalo Garcia al drie volwaardige buitenspelers. Menig heeft een voorkeur voor de linksbuitenpositie, maar kan ook als rechtervleugelaanvaller uit de voeten.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Sep 2019 om 22:48
    • Quote van 9 Sep 2019 om 13:45
      Goed dat de selectie nu is aangevuld zodat de vleugelposities dubbel bezet zijn. Maar veel speelminuten zullen er niet in zitten er voor Menig. Hij moet concurreren met Cantalapiedra, Nakamura en Zekhnini. Naar mijn inschatting is hij toch wel de minste van die vier.
    Hij speelt op links buiten dus vooral met Zeknini. Is wendbaar en snel dus goede concurrentie.
  • 9 Sep 2019 om 15:40
    • Quote van 9 Sep 2019 om 13:45
      Goed dat de selectie nu is aangevuld zodat de vleugelposities dubbel bezet zijn. Maar veel speelminuten zullen er niet in zitten er voor Menig. Hij moet concurreren met Cantalapiedra, Nakamura en Zekhnini. Naar mijn inschatting is hij toch wel de minste van die vier.
    Heeft bij pec zelfs ook spits gespeeld wel handig als zowel berggreen als vuckic geblesseerd zouden zijn
  • 9 Sep 2019 om 15:05
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:14
      Daar is ie dan Frank :). Prima aanvulling lijkt me.
    Nice voor de middelen waar wij het mee moeten doen prima extra optie:) blij mee 24 jaar ook nog maar
  • 9 Sep 2019 om 15:02
    Op de counter tegen de grotere clubs is dit een hele handige speler.
  • 9 Sep 2019 om 14:54
    Ik vind Queensy Menig zo'n typisch gevalletje KWW. Heeft in zijn tweede periode bij PEC geen potten kunnen breken, en heeft het laatste jaar bij Nantes 2 één wedstrijd mogen spelen.


    Hij zal dus ongetwijfeld in éérste instantie voor de bank zijn gehaald, maar gun hem desalniettemin veel succes toe bij FC Twente.
  • 9 Sep 2019 om 13:47
    Ook Aitor zal z'n gele kaarten krijgen of mss wel een blessure, fijn gevoel om een vervanger achter de hand te hebben!
  • 9 Sep 2019 om 13:45
    • Quote van 9 Sep 2019 om 13:40
      Kan met zijn snelheid zomaar een basisplaats veroveren. Vond hem bij PEC ook goed spelen.
    Goed dat de selectie nu is aangevuld zodat de vleugelposities dubbel bezet zijn. Maar veel speelminuten zullen er niet in zitten er voor Menig. Hij moet concurreren met Cantalapiedra, Nakamura en Zekhnini. Naar mijn inschatting is hij toch wel de minste van die vier.
  • 9 Sep 2019 om 13:40
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:43
      Als back up prima toch?
    Kan met zijn snelheid zomaar een basisplaats veroveren. Vond hem bij PEC ook goed spelen.
  • 9 Sep 2019 om 13:07
    Goede aanwinst, leuke speler met goede acties
  • 9 Sep 2019 om 13:03
    Vind dit denk ik een goede zet, vond hem meestal aardig spelen!!
  • 9 Sep 2019 om 13:02
    Ikzeg. Super ik wens u een fijne tijd bij ons fctwente.
  • 9 Sep 2019 om 12:57
    Lijkt me best aardig inderdaad, volgens mij was hij altijd erg snel.
    Off topic, weet iemand wanneer 't 3e tenue word verkocht? Dacht dat dit 5 September was?
  • 9 Sep 2019 om 12:50
    Voor de breedte prima. Zal ook wel weer even nodig hebben om fit te worden.
  • 9 Sep 2019 om 12:46
    Niets mis mee, helemaal transfervrij niet.
  • 9 Sep 2019 om 12:44
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:35
      Ik denk geen basis kracht.
    Moet de concurrentie aangaan met 3 anderen. Zal zich dus moeten bewijzen. Vond het trouwens bij Zwolle een prima speler.
  • 9 Sep 2019 om 12:43
    In de positie waar wij in zitten is dit een prima versterking lijkt me.
  • 9 Sep 2019 om 12:43
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:31
      Hij is van Ajax naar Nantes gegaan. Heeft zich vervolgens laten verhuren aan o.a. Zwolle
    Klopt. Heeft zich 2 jaar laten verhuren aan pec. Het eerste seizoen heeft hij het daar goed gedaan. Het 2e seizoen heeft hij het niet zo geweldig gedaan. Maar het is een speler die je er prima erbij kan hebben. Het is eigenlijk een verbeterde versie van slagveer.
  • 9 Sep 2019 om 12:43
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:26
      Op voetbalzone zijn ze erg negatief over hem, schijnt erg slecht te zijn geweest in z'n 2e periode bij pec. Hopelijk haalt hij hier het niveau van zijn eerste periode weer.
    Dat valt ook nog wel mee.
  • 9 Sep 2019 om 12:43
    Als back up prima toch?
  • 9 Sep 2019 om 12:35
    Ik denk geen basis kracht.
  • 9 Sep 2019 om 12:31
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:20
      Omdat hij van PEC naar Nantes is gegaan, en daar geen perspectief had en daarom is zijn contract bij Nantes ontbonden.
    Hij is van Ajax naar Nantes gegaan. Heeft zich vervolgens laten verhuren aan o.a. Zwolle
  • 9 Sep 2019 om 12:30
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:26
      Op voetbalzone zijn ze erg negatief over hem, schijnt erg slecht te zijn geweest in z'n 2e periode bij pec. Hopelijk haalt hij hier het niveau van zijn eerste periode weer.
    Ik denk dat je het meer moet zien als een slagveer, prima ventje om erbij te hebben en kan af en toe 'n goaltje maken maar veel moet je er niet van verwachten denk ik.
  • 9 Sep 2019 om 12:29
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:20
      Omdat hij van PEC naar Nantes is gegaan, en daar geen perspectief had en daarom is zijn contract bij Nantes ontbonden.
    Oké dank voor je reactie , dan zal hij ook wel kunnen ballen, en ben er dan blij mee !
  • 9 Sep 2019 om 12:27
    Menig eredivisieclub had zich met deze speler willen versterken.
  • 9 Sep 2019 om 12:26
    Op voetbalzone zijn ze erg negatief over hem, schijnt erg slecht te zijn geweest in z'n 2e periode bij pec. Hopelijk haalt hij hier het niveau van zijn eerste periode weer.
  • 9 Sep 2019 om 12:25
    Onmenig goede spöller!
  • 9 Sep 2019 om 12:23
    Hoppa. Uitstekende aanwinst.
  • 9 Sep 2019 om 12:21
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:17
      Top! Had t al aangegeven in andere topic dat ie me goed leek :)
    Goed gezien man
  • 9 Sep 2019 om 12:20
    • Quote van 9 Sep 2019 om 12:17
      Kan hem niet goed voor de geest halen, maar als hij zo goed is , waarom niet verder bij Pec dan? !
    Omdat hij van PEC naar Nantes is gegaan, en daar geen perspectief had en daarom is zijn contract bij Nantes ontbonden.
  • 9 Sep 2019 om 12:20
    Goede zet van Ted
  • 9 Sep 2019 om 12:17
    Top! Had t al aangegeven in andere topic dat ie me goed leek :)
  • 9 Sep 2019 om 12:17
    Kan hem niet goed voor de geest halen, maar als hij zo goed is , waarom niet verder bij Pec dan? !
  • 9 Sep 2019 om 12:17
    Super en verrassend! En een Nederlander met (mogelijk) statiegeld.
  • 9 Sep 2019 om 12:15
    Top nieuws
  • 9 Sep 2019 om 12:14
    Daar is ie dan Frank :). Prima aanvulling lijkt me.
  • 9 Sep 2019 om 12:14
    Das niet verkeerd, deed t best aardig bij zwolle
  • 9 Sep 2019 om 12:14
    Extra bezetting op de buitenpositie! Goede keuze om als backup te hebben.
  • 9 Sep 2019 om 12:14
    Tekent voor 2 jaar
zondag 29 september 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›