Brama goudeerlijk: ''Ik zou deze wedstrijd niet gaan terugkijken'' Brama kritisch: ''Dit is het hoogst haalbare'' FC Twente speelt gelijk in saai duel in Den Haag MATCHDAY | Garcia kiest wederom voor Brama en Nakamura 'Opstelling FC Twente bekend: Espinosa begint opnieuw op de bank'

'Schimmelpenninck in bestuur FC Twente': ''Die kan het weten''

( 48 reacties)
'Schimmelpenninck in bestuur FC Twente': ''Die kan het weten''

Sander Schimmelpenninck zou in beeld zijn om toe te treden tot het bestuur van FC Twente, dat verklapte Bert van Losser bij de podcast van De Oosttribune.

"Ik kreeg vanmorgen een appje van een goede bekende van me", zei Van Losser. "Die kan het weten, want die heeft het uit de directe omgeving van Sander Schimmelpenninck dat hij in het bestuur van FC Twente gaat plaatsnemen. Ik denk dat hij de portefeuille financiën krijgt. Het is de hoofdredacteur van Quote."

"Dan is hij aardig op weg, want hij wil over een paar jaar voorzitter worden van FC Twente. Ik geloof in 2038, dat heeft hij vorig jaar een keer laten optekenen", vult clubwatcher Tijmen van Wissing aan. "Het is een allesweter en ik kan wel van hem genieten. Hij is veelzijdig en ik denk dat hij een uitstekende figuur kan zijn."

"Hij schermt altijd wel alsof hij een FC Twente-supporter is, maar ik weet niet of hij hier nog wekelijks zit", vervolgt hij. "Als hij het gaat worden, is er in ieder geval een beetje reuring de tent", aldus Van Wissing, die het nieuws niet bevestigd heeft gekregen. "Ik heb hem gebeld, maar hij heeft nog niet opgenomen. Maar hij is in ieder geval iemand die de neus aan het venster drukt."

Foto: DWDD

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Dec 2019 om 18:34
    • Quote van 4 Dec 2019 om 17:46
      Lijkt me toch wel een flink risico. Hij is minder betrouwbaar. Ik vraag hem al jaren om mij in de Quote op te nemen. Jullie raden het al .....
    aah je wou niet genoeg betalen om in de quote te komen
  • 4 Dec 2019 om 17:46
    Lijkt me toch wel een flink risico. Hij is minder betrouwbaar. Ik vraag hem al jaren om mij in de Quote op te nemen. Jullie raden het al .....
  • 4 Dec 2019 om 17:02
    • Quote van 4 Dec 2019 om 16:00
      Volgens mij gaat het om geld verdienen in de voetballerij toch? En je kunt alleen maar geld verdienen met transfers of als je bij de eerste 32 clubs van Europa hoort. De rest doet mee voor spek en bonen. Zo spannend is het allemaal niet. Alleen eind van het seizoen/begin nieuwe seizoen als al het geld weer binnenkomt van sponsors/investeerders en vooral supporters.
    De stichting vertegenwoordigt ca. 76% van de aandelen, de taken t.a.v. beleid en bestuur zijn gedelegeerd, de taken van het bestuur zijn m.i. beperkt, dus lijkt substantiële voetbalkennis (middels b.v. een voetbalcarriëre) niet percé noodzakelijk?
  • 4 Dec 2019 om 16:00
    • Quote van 4 Dec 2019 om 15:56
      Waarom moet hij voetbalverstand hebben? Hij zou lid worden van het bestuur, niet directie. Hij heeft wel een breed netwerk als Chef Redacteur....
    Volgens mij gaat het om geld verdienen in de voetballerij toch? En je kunt alleen maar geld verdienen met transfers of als je bij de eerste 32 clubs van Europa hoort. De rest doet mee voor spek en bonen. Zo spannend is het allemaal niet. Alleen eind van het seizoen/begin nieuwe seizoen als al het geld weer binnenkomt van sponsors/investeerders en vooral supporters.
  • 4 Dec 2019 om 15:56
    • Quote van 4 Dec 2019 om 03:59
      De enige vraag die relevant is: Heeft meerwaarde voor FCT? Heeft hij voetbalverstand?
      Specifiek als voorzitter zie ik liever iemand met het profiel van zaken cum voetbalman, iemand die jarenlange voetbal ervaring heeft bij amateurs/BVO's en/of ex-voetballer met zakenverstand.
    Waarom moet hij voetbalverstand hebben? Hij zou lid worden van het bestuur, niet directie. Hij heeft wel een breed netwerk als Chef Redacteur....
  • 4 Dec 2019 om 15:50
    • Quote van 4 Dec 2019 om 08:36
      Zou t niet in de RVc zijn? Daar zoeken ze nog mensen voor. Of commercieel direct
    Bestuur lijkt op de Stichting..... daar is nog 1 positie vrij.....
  • 4 Dec 2019 om 09:16
    Ah. De man van het veevervoer. Mag wegblijven wat mij betreft. Veel te veel een showmannetje.
  • 4 Dec 2019 om 09:13
    • Quote van 4 Dec 2019 om 07:06
      Google ook even Crisis als je tegen ADO verliest breekt dat intern wel uut denk je ook niet?
    Crisis? Net zo iets als de "emissie crisis"? :-)
  • 4 Dec 2019 om 08:36
    Zou t niet in de RVc zijn? Daar zoeken ze nog mensen voor. Of commercieel direct
  • 4 Dec 2019 om 07:38
    • Quote van 4 Dec 2019 om 06:00
      Jij draagt hem op je voorhoofd.
    ala je hem voor de kop heb zitten , messi , dan heb je hem voor de pronk..daarom zit hij bij de meesten lager ..meer voor gebruik dus -:))
  • 4 Dec 2019 om 07:06
    • Quote van 3 Dec 2019 om 22:28
      Je hebt zijn uitspraken dus niet gevolgd? Je kent de adellijke familie Schimmenpenninck niet? Jammer, dan heb je een stukje Twentse historie gemist.... Dit is wel van Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelpenninck omdat je het niet "wist".... oud kapitaal dus....
    Google ook even Crisis als je tegen ADO verliest breekt dat intern wel uut denk je ook niet?
  • 4 Dec 2019 om 06:00
    • Quote van 3 Dec 2019 om 22:08
      Linkse lul of rechtse lul, hoe en waar hij zijn piemel draagt maakt mij niet uit. Al draagt hij zijn piemel op zijn rug. Het gaat erom of hij iets voor onze FC betekenen kan.
    Jij draagt hem op je voorhoofd.
  • 4 Dec 2019 om 04:54
    • Quote van 3 Dec 2019 om 23:24
      Deze info klopt niet. Hij heeft niks te maken met Delden, kasteel Twickel. Hij komt uit Deep'm. Daar heeft de familie een aardig stulpje staan
    Ik heb enkel gemeld dat hij de zoon van de gepensioneerde rentmeester van kasteel Twickel is. Niet dat hij van kasteel Twickel afstamt. Kasteel Twickel werd vroeger door de familie Van Heeckeren bewoond. Is nu van de Stichting Twickel. Zie ook mijn 2e post over de familie Schimmelpenninck en: https://www.skbl.nl/nieuwe-rentmeester-voor-twickel/
  • 4 Dec 2019 om 04:50
    • Quote van 4 Dec 2019 om 03:52
      Wuhhahahah...… alleen jij kunt Wiki quoten en dan alsnog beweren dat je dit niet diet als je erop gewezen wordt, Druif.
    Alleen jij krijgt de gele kaart van fc twente.net en leert er niets van.
  • 4 Dec 2019 om 03:59
    De enige vraag die relevant is: Heeft meerwaarde voor FCT? Heeft hij voetbalverstand?
    Specifiek als voorzitter zie ik liever iemand met het profiel van zaken cum voetbalman, iemand die jarenlange voetbal ervaring heeft bij amateurs/BVO's en/of ex-voetballer met zakenverstand.
  • 4 Dec 2019 om 03:52
    • Quote van 3 Dec 2019 om 22:28
      Je hebt zijn uitspraken dus niet gevolgd? Je kent de adellijke familie Schimmenpenninck niet? Jammer, dan heb je een stukje Twentse historie gemist.... Dit is wel van Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelpenninck omdat je het niet "wist".... oud kapitaal dus....
    Wuhhahahah...… alleen jij kunt Wiki quoten en dan alsnog beweren dat je dit niet diet als je erop gewezen wordt, Druif.
  • 3 Dec 2019 om 23:42
    • Quote van 3 Dec 2019 om 22:08
      Linkse lul of rechtse lul, hoe en waar hij zijn piemel draagt maakt mij niet uit. Al draagt hij zijn piemel op zijn rug. Het gaat erom of hij iets voor onze FC betekenen kan.
    Haha held
  • 3 Dec 2019 om 23:24
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:09
      Sander Schimmelpenninck is van adel (Graaf), zoon van de inmiddels gepensioneerde rentmeester van kasteel 't Twickel in Delden. Hij is hoofdredacteur van Quote, dus journalist. Hij heeft regelmatig duidelijke uitspraken gedaan over Fc Twente.... Flamboyante persoon..... Of hij als BN-er iets toevoegt in de Stichting kan ik niet bevestigen... Financiën? Hij heeft een juridische opleiding... Heeft wel een duidelijke mening over Fc Twente.
    Deze info klopt niet. Hij heeft niks te maken met Delden, kasteel Twickel. Hij komt uit Deep'm. Daar heeft de familie een aardig stulpje staan
  • 3 Dec 2019 om 23:24
    Oja en ze willen de naam van de kerstman ook veranderen omdat die naam niet gender neutraal is. De nieuwe naam gaat persoon kerst worden...
  • 3 Dec 2019 om 23:20
    • Quote van 3 Dec 2019 om 22:40
      Iedere succesvolle zakenman of vrouw kan nu voorzitter worden van FC Twente. Zo begon Munsterman ook ooit eens. Als ze er 50 miljoen instoppen vindt ik het prima. Zelf geen salaris vragen ook prima net als Munsterman maar ik denk dat je hem niet serieus kunt nemen als je over 2038 begint te lullen!
    Nu willen ze vrouwen aan de top hé, en straks kunnen ze alles weer terug gaan draaien omdat ze gender neutralen aan de top willen
  • 3 Dec 2019 om 22:40
    • Quote van 3 Dec 2019 om 22:32
      Schimmelpenninck.....
    Iedere succesvolle zakenman of vrouw kan nu voorzitter worden van FC Twente. Zo begon Munsterman ook ooit eens. Als ze er 50 miljoen instoppen vindt ik het prima. Zelf geen salaris vragen ook prima net als Munsterman maar ik denk dat je hem niet serieus kunt nemen als je over 2038 begint te lullen!
  • 3 Dec 2019 om 22:36
    Ik zat even t speel schema te bekijken en daaruit maak ik op dat van Bommel 1/2 jan de zak krijgt
  • 3 Dec 2019 om 22:32
    • Quote van 3 Dec 2019 om 20:39
      Deze jongen heeft een eigen mening. Word niet bang cijfers. Schroom niet om te sparren. Ik denk dat je handen mag dichtknijpen met Schimmelpenningh in het bestuur. Als hij datgene kan bereiken wat hij met Quote heeft bereikt, dan is het zeer zeker een aanwinst.
    Schimmelpenninck.....
  • 3 Dec 2019 om 22:28
    • Quote van 3 Dec 2019 om 19:20
      Is gewoon Wiki wijsheid hoor.
    Je hebt zijn uitspraken dus niet gevolgd? Je kent de adellijke familie Schimmenpenninck niet? Jammer, dan heb je een stukje Twentse historie gemist.... Dit is wel van Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmelpenninck omdat je het niet "wist".... oud kapitaal dus....
  • 3 Dec 2019 om 22:08
    • Quote van 3 Dec 2019 om 21:14
      Linkse lul is het
    Linkse lul of rechtse lul, hoe en waar hij zijn piemel draagt maakt mij niet uit. Al draagt hij zijn piemel op zijn rug. Het gaat erom of hij iets voor onze FC betekenen kan.
  • 3 Dec 2019 om 22:04
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:28
      Helaas is er bij de zoektocht gekeken naar de ballen verstand IPV voetbalverstand.
    Corps ballen??? Hahaha * Wat is trouwens zijn connectie met FC Twente, behalve dat hij supporter zegt te zijn? * En wat zou zijn toegevoegde waarde zijn in het bestuur? * En is het realistisch dat deze man werkelijk plaats neemt in het bestuur. Of is het een sensatie bericht van v. Losser?? - - - - - - Deze vragen stel ik zonder vooroordeel over de man. Ik weet te weinig over hem om nu al een oordeel te vormen.- - - - - -
  • 3 Dec 2019 om 21:47
    Zou een goede zaak zijn. Kan als export Tukker mooi wat westerse bravoure hier naar toe brengen. Graag binnen 5 jaar weer de (sub)top in!
  • 3 Dec 2019 om 21:14
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:29
      Ik denk dat we blij met deze man moeten zijn !
    Linkse lul is het
  • 3 Dec 2019 om 20:44
    Schimmelpenningh nu op Ned 3
  • 3 Dec 2019 om 20:39
    • Quote van 3 Dec 2019 om 20:32
      Je kan veel over hem zeggen, maar geheel politiek correct is hij niet. Laat juist regelmatig wat stof opwaaien. Een aanwinst voor de tv, maar ik betwijfel of hij een aanwinst voor ons Twente is.
    Deze jongen heeft een eigen mening. Word niet bang cijfers. Schroom niet om te sparren. Ik denk dat je handen mag dichtknijpen met Schimmelpenningh in het bestuur. Als hij datgene kan bereiken wat hij met Quote heeft bereikt, dan is het zeer zeker een aanwinst.
  • 3 Dec 2019 om 20:32
    • Quote van 3 Dec 2019 om 19:26
      Laat S S alsjeblieft wegblijven. Een politiek correcte lul is het. Gaat 0,0 toevoegen.
    Je kan veel over hem zeggen, maar geheel politiek correct is hij niet. Laat juist regelmatig wat stof opwaaien. Een aanwinst voor de tv, maar ik betwijfel of hij een aanwinst voor ons Twente is.
  • 3 Dec 2019 om 20:31
    https://www.shockgore.com/watch/split-in-half-by-train_d3G58oANct81EDt.html

    Don't try this yourself guys.........
  • 3 Dec 2019 om 19:28
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:29
      Ik denk dat we blij met deze man moeten zijn !
    Om welke reden Henk?
  • 3 Dec 2019 om 19:26
    Laat S S alsjeblieft wegblijven. Een politiek correcte lul is het. Gaat 0,0 toevoegen.
  • 3 Dec 2019 om 19:20
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:58
      Ikzeg. Ct. Dank je wel voor uw informatie, ik ben inderdaad benieuwd of het mogelijk van waarde is bij ons fctwente.
    Is gewoon Wiki wijsheid hoor.
  • 3 Dec 2019 om 18:58
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:09
      Sander Schimmelpenninck is van adel (Graaf), zoon van de inmiddels gepensioneerde rentmeester van kasteel 't Twickel in Delden. Hij is hoofdredacteur van Quote, dus journalist. Hij heeft regelmatig duidelijke uitspraken gedaan over Fc Twente.... Flamboyante persoon..... Of hij als BN-er iets toevoegt in de Stichting kan ik niet bevestigen... Financiën? Hij heeft een juridische opleiding... Heeft wel een duidelijke mening over Fc Twente.
    Ikzeg. Ct. Dank je wel voor uw informatie, ik ben inderdaad benieuwd of het mogelijk van waarde is bij ons fctwente.
  • 3 Dec 2019 om 18:41
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:29
      Ik denk dat we blij met deze man moeten zijn !
    Waarom dan Henk ?
  • 3 Dec 2019 om 18:40
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:33
      Neemt hij ook eff een zakkie met geld met?
    Ja zakje geld mee naar Diepenheim, niet naar de club.
  • 3 Dec 2019 om 18:33
    Neemt hij ook eff een zakkie met geld met?
  • 3 Dec 2019 om 18:29
    Ik denk dat we blij met deze man moeten zijn !
  • 3 Dec 2019 om 18:22
    • Quote van 3 Dec 2019 om 18:09
      Sander Schimmelpenninck is van adel (Graaf), zoon van de inmiddels gepensioneerde rentmeester van kasteel 't Twickel in Delden. Hij is hoofdredacteur van Quote, dus journalist. Hij heeft regelmatig duidelijke uitspraken gedaan over Fc Twente.... Flamboyante persoon..... Of hij als BN-er iets toevoegt in de Stichting kan ik niet bevestigen... Financiën? Hij heeft een juridische opleiding... Heeft wel een duidelijke mening over Fc Twente.
    Voor het taakgebied financiele en juridische zaken zou een aanwinst kunnen zijn. Als hij zijn netwerk (quote 50O) kan benutten voor FC Twente.... Maar er moet ook technische kennis bij, Fred Rutten?
  • 3 Dec 2019 om 18:09
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:44
      Ikzeg. Geachte heren op deze topic ik weet niet wie deze man is . Of ie zelf in quote staat, oké dan kan ie misschien wel iets betekenen op het geld gebied maar zo als ik lees hier heeft deze beste man totaal geen ervaring in voetbal, ik ken deze beste man niet, maar ik wacht netjes af en hoor en zie het mij aan.
    Sander Schimmelpenninck is van adel (Graaf), zoon van de inmiddels gepensioneerde rentmeester van kasteel 't Twickel in Delden. Hij is hoofdredacteur van Quote, dus journalist. Hij heeft regelmatig duidelijke uitspraken gedaan over Fc Twente.... Flamboyante persoon..... Of hij als BN-er iets toevoegt in de Stichting kan ik niet bevestigen... Financiën? Hij heeft een juridische opleiding... Heeft wel een duidelijke mening over Fc Twente.
  • 3 Dec 2019 om 18:08
    dat is die de quote 600 samenstelt..
  • 3 Dec 2019 om 18:05
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:44
      Ikzeg. Geachte heren op deze topic ik weet niet wie deze man is . Of ie zelf in quote staat, oké dan kan ie misschien wel iets betekenen op het geld gebied maar zo als ik lees hier heeft deze beste man totaal geen ervaring in voetbal, ik ken deze beste man niet, maar ik wacht netjes af en hoor en zie het mij aan.
    Hij is een meester in de rechten en blijkbaar (aldus Wiki) ook een Pizzaboer.

    Verder is hij van Adel, dus opgegroeid met een zilveren lepel in de anusch en hofnar van het Rotterdamsche Studenten Korps.

    Hersenen heeft ie dus wel, anders wordt je geen Meeschter in de Rechten. Verder is het net zoals Garcia iemand waar de flamoessen uebernat van worden op de tribunes, dat scheelt dus weer water-consumptie voor de skoonmoak.
  • 3 Dec 2019 om 17:56
    Wat is dit een waardeloos bericht, ik kreeg een appje........ en dan weer zo'n paniekbericht plaatsen.Onze RVC is ook niet achterlijk, zo'n kerel is beleidsmatig totaal geen toegevoegde waarde .
  • 3 Dec 2019 om 17:44
    Ikzeg. Geachte heren op deze topic ik weet niet wie deze man is . Of ie zelf in quote staat, oké dan kan ie misschien wel iets betekenen op het geld gebied maar zo als ik lees hier heeft deze beste man totaal geen ervaring in voetbal, ik ken deze beste man niet, maar ik wacht netjes af en hoor en zie het mij aan.
  • 3 Dec 2019 om 17:28
    • Quote van 3 Dec 2019 om 17:08
      Nou, erg fijn dat we Schimmelpenis erbij krijgen......
      Maar... euh.... krijgen we ook nog een keer iemand met voetbalverstand in de RVC?
    Helaas is er bij de zoektocht gekeken naar de ballen verstand IPV voetbalverstand.
  • 3 Dec 2019 om 17:08
    Nou, erg fijn dat we Schimmelpenis erbij krijgen......
    Maar... euh.... krijgen we ook nog een keer iemand met voetbalverstand in de RVC?
zaterdag 14 december 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›