FC Twente zoekt spits: ''Daarom liever ingezet op Siem de Jong''

29
FC Twente zoekt spits: ''Daarom liever ingezet op Siem de Jong''

FC Twente is deze maand nog altijd op zoek naar aanvallende versterking. De Tukkers huurden Noa Lang al van Ajax, maar zijn ook nog op zoek naar een centrumspits.

"Er werd gezegd dat ze een spits gingen halen met ervaring", zegt René Wagelaar bij VoetbalTijd. "Lang heeft natuurlijk geen ervaring en is een buitenspeler. Ze hebben Menig, Zekhnini, Aitor, dus dat zou betekenen dat Lang op '10' moet komen of dat er eentje van de buitenkant misschien nog weggaat. Of gepasseerd wordt, maar dan heb je er wel veel op de bank en dan wordt het niet rustiger. FC Twente heeft rust nodig."

Jan van Staa verwacht dat Lang wel een kans krijgt. "Hij gaat zeker in het begin spelen. Dat gaat ten koste van een ander", aldus Van Staa, die nog wel een extra centrumspits verwacht. "Vuckic kan in de spits spelen, maar is eigenlijk een middenvelder. Berggreen is schijnbaar nog niet fit of daar zijn ze ontevreden over."

"Er moet eigenlijk een centrumspits staan, een aanspeelpunt zijn en er moet een keer een bal van de flank kunnen komen", vervolgt Van Staa. "De trainer moet op de deur kloppen en moet zeggen: Die moet ik erbij hebben. Nu is het elke keer maar een beetje schipperen."

Wagenaar is benieuwd welke spits FC Twente gaat halen. "Dat is moeilijk hoor, aanvallers met garantie. Daarom had ik liever ingezet op een Siem de Jong. Hij is koppend sterk, een aanspeelpunt en technisch aardig. Een ervaren en goede jongen", aldus de spelersmakelaar.

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jan 2020 om 13:47
    • Quote van 22 Jan 2020 om 12:30
      Over Gutierrez gesproken FELIPE Gutierrez heeft een contract dat eind 2020 af loopt. Dan heb je volgend jaar tenminste al Felipe Gutierrez, Bossch en Selahi als middenvelders.
    Uitstekende speler voor ons. Direct binnenhalen voor volgend seizoen.
  • 22 Jan 2020 om 12:30
    • Quote van 22 Jan 2020 om 07:46
      In Mexico en op een voetbalpagina lees ik een gerucht dat Eric Guiterrez (PSV) verhuurt word aan een Eredivisie club.....
    Over Gutierrez gesproken FELIPE Gutierrez heeft een contract dat eind 2020 af loopt. Dan heb je volgend jaar tenminste al Felipe Gutierrez, Bossch en Selahi als middenvelders.
  • 22 Jan 2020 om 08:51
    • Quote van 22 Jan 2020 om 07:29
      Bleuming moet hem zeer zeker kennen als je dan toch al een spits wilt halen. Alvarez van 2.Bundesligaclub Osnabrück. Zijn contract loopt af en speelt niet alles meer ,maar is beweeglijk, kun je aanspelen zonder balverlies, komt uit de dekking bij de opbouw, heeft ondanks zijn geringe grootte power in zijn body en trapt niet elke vrije trap in het publiek of in de muur. Door zijn trek en sleurwerk komt er snelheid in de ploeg en trekt hij het verdedigingscentrum bij de tegenstander uit elkaar. De ideale spits op dit moment, nog beter dan Siem want die is veel te statisch en wat we nu nodig hebben is gvd tempo en power voorin.Deze speler voldoet aan alle eisen en kun je 100 km.verder ophalen! Heeft binnen de kortste keren het hele stadion achter zich én dus de hele ploeg!! Stelletje sloaperts bint het bie Twente :-(
    Helaas gaat in Juli 20/20 naar het Poolse Craicova.
  • 22 Jan 2020 om 08:48
    • Quote van 22 Jan 2020 om 07:29
      Bleuming moet hem zeer zeker kennen als je dan toch al een spits wilt halen. Alvarez van 2.Bundesligaclub Osnabrück. Zijn contract loopt af en speelt niet alles meer ,maar is beweeglijk, kun je aanspelen zonder balverlies, komt uit de dekking bij de opbouw, heeft ondanks zijn geringe grootte power in zijn body en trapt niet elke vrije trap in het publiek of in de muur. Door zijn trek en sleurwerk komt er snelheid in de ploeg en trekt hij het verdedigingscentrum bij de tegenstander uit elkaar. De ideale spits op dit moment, nog beter dan Siem want die is veel te statisch en wat we nu nodig hebben is gvd tempo en power voorin.Deze speler voldoet aan alle eisen en kun je 100 km.verder ophalen! Heeft binnen de kortste keren het hele stadion achter zich én dus de hele ploeg!! Stelletje sloaperts bint het bie Twente :-(
    Klinkt goed maar helaas slaperts idd...
  • 22 Jan 2020 om 08:46
    • Quote van 22 Jan 2020 om 07:46
      In Mexico en op een voetbalpagina lees ik een gerucht dat Eric Guiterrez (PSV) verhuurt word aan een Eredivisie club.....
    Uitstekende speler voor ons maar dan moeten eerst 2 middenvelders weg
  • 22 Jan 2020 om 07:46
    In Mexico en op een voetbalpagina lees ik een gerucht dat Eric Guiterrez (PSV) verhuurt word aan een Eredivisie club.....
  • 22 Jan 2020 om 07:29
    Bleuming moet hem zeer zeker kennen als je dan toch al een spits wilt halen. Alvarez van 2.Bundesligaclub Osnabrück. Zijn contract loopt af en speelt niet alles meer ,maar is beweeglijk, kun je aanspelen zonder balverlies, komt uit de dekking bij de opbouw, heeft ondanks zijn geringe grootte power in zijn body en trapt niet elke vrije trap in het publiek of in de muur. Door zijn trek en sleurwerk komt er snelheid in de ploeg en trekt hij het verdedigingscentrum bij de tegenstander uit elkaar. De ideale spits op dit moment, nog beter dan Siem want die is veel te statisch en wat we nu nodig hebben is gvd tempo en power voorin.Deze speler voldoet aan alle eisen en kun je 100 km.verder ophalen! Heeft binnen de kortste keren het hele stadion achter zich én dus de hele ploeg!! Stelletje sloaperts bint het bie Twente :-(
  • 22 Jan 2020 om 00:57
    Aanval: Nakamura - Vukcic - Aitor. Middenveld: Bosch/Brama Lang Selahi. Verdediging: Verdonk/Nieuweling - Pleguezuelo - Busquets - Troupee. Goal: Drommel. Zo zou ik het graag zien. Met de buitenkanten naar binnenkomen en dan hopen dan Vukcic en Lang een topduo worden en er leuke combinaties ontstaan tussen de 4 aanvallers. 2 harde werkers achter lang op het middenveld. Achterin hopelijk nog een nieuwe linksback maar volgende week helaas nog Schenk ivm schorsing Verdonk. Busquets mooi achterin laten samen met Julio. Lati en Bijen zouden daar eventueel ook nog kunnen spelen mocht 1 van de 2 het slecht doen.
  • 21 Jan 2020 om 22:25
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:07
      Amen, zelfde verhaal bij Boere.
    Eens al jaren een probleem. De jaren van Promes, Chadli en Tadic liggen helaas al te lang achter ons
  • 21 Jan 2020 om 21:48
    • Quote van 21 Jan 2020 om 21:31
      michiel kramer is dat niet wat?
    ADO wil hem ook niet meer ..wat moeten wij dan ermee..meevoetballen kan hij echt niet...
  • 21 Jan 2020 om 21:39
    • Quote van 21 Jan 2020 om 21:31
      michiel kramer is dat niet wat?
    Nee.
  • 21 Jan 2020 om 21:31
    michiel kramer is dat niet wat?
  • 21 Jan 2020 om 20:34
    Lang kan ook als aanvallende middenvelder spelen meneer wagelaartje!!
  • 21 Jan 2020 om 20:19
    • Quote van 21 Jan 2020 om 19:47
      Laat de Jong maar komen, tenminste man met ervaring en goede mentaliteit.
    Prima speler en veel ervaring maar ook blessure gevoelig. Maar als hij ons in de eredivisie kan houden gewoon doen. Gokken doen ze al een paar jaar bij onze club dan kan dit er ook nog wel bij lijkt me al met al.
  • 21 Jan 2020 om 19:47
    Laat de Jong maar komen, tenminste man met ervaring en goede mentaliteit.
  • 21 Jan 2020 om 19:19
    Die René Wagelaar is een kwal. Maar hij heeft wel gelijk, tis echt belachelijk als je een ervaren centrumspits wilt halen om met Noah Lang aan te komen
  • 21 Jan 2020 om 19:11
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:41
      Dat denk ik ook maar hij moet veel spelen om ritme te krijgen
    Hij traint toch gewoon mee? Blijkbaar overtuigt ie ook niet op de training.
  • 21 Jan 2020 om 18:48
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:07
      Misschien met Aitor - Berggreen - Lang. Met daarachter: Bosch - Espinosa - Selahi? Verdediging: Verdonk - Pleguezuelo - Bijen - Troupee.
    Dan mag schenk of die lautibaudiere wel voor bijen en Espinosa misschien eruit voor vuckic
  • 21 Jan 2020 om 18:44
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:07
      Misschien met Aitor - Berggreen - Lang. Met daarachter: Bosch - Espinosa - Selahi? Verdediging: Verdonk - Pleguezuelo - Bijen - Troupee.
    Dit zou ik ook graag zien
  • 21 Jan 2020 om 18:41
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:37
      Emil berggreen is gewoon prima wat mij betreft
    Dat denk ik ook maar hij moet veel spelen om ritme te krijgen
  • 21 Jan 2020 om 18:37
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:24
      Laat ze gewoon een ervaren spits gaan halen die voor dit seizoen en na dit seizoen zou willen blijven. Siem de jong vind ik een goede optie. Ervaring en een goalgetter.
    Emil berggreen is gewoon prima wat mij betreft
  • 21 Jan 2020 om 18:28
    Slapjanus
  • 21 Jan 2020 om 18:24
    Laat ze gewoon een ervaren spits gaan halen die voor dit seizoen en na dit seizoen zou willen blijven. Siem de jong vind ik een goede optie. Ervaring en een goalgetter.
  • 21 Jan 2020 om 18:23
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:12
      In principe zou dat een goede oplossing zijn, alleen weten we niet wat aitor kan op links (en waarschijnlijk krijgt berggreen dan alsnog geen voorzet van die egotripper). Aitor kan ook op rechts blijven met de instructie meer naar binnen te staan zodat troupee er overheen kan denderen
    Met je eens! Kijk bij AZ Idrissi tandem Wijndal.
  • 21 Jan 2020 om 18:12
    • Quote van 21 Jan 2020 om 18:07
      Misschien met Aitor - Berggreen - Lang. Met daarachter: Bosch - Espinosa - Selahi? Verdediging: Verdonk - Pleguezuelo - Bijen - Troupee.
    In principe zou dat een goede oplossing zijn, alleen weten we niet wat aitor kan op links (en waarschijnlijk krijgt berggreen dan alsnog geen voorzet van die egotripper). Aitor kan ook op rechts blijven met de instructie meer naar binnen te staan zodat troupee er overheen kan denderen
  • 21 Jan 2020 om 18:07
    • Quote van 21 Jan 2020 om 17:56
      Dat is het hele punt Van Staa. Berggreen is zoals ik t zie een spits die de ballen van de zijkant moet krijgen. Maar als je op rechts met ego tripper Aitor speelt en op links nog niet weet wat je er mee aan moet, komen er sowieso nooit ballen van de zijkant.
    Amen, zelfde verhaal bij Boere.
  • 21 Jan 2020 om 18:07
    • Quote van 21 Jan 2020 om 17:56
      Dat is het hele punt Van Staa. Berggreen is zoals ik t zie een spits die de ballen van de zijkant moet krijgen. Maar als je op rechts met ego tripper Aitor speelt en op links nog niet weet wat je er mee aan moet, komen er sowieso nooit ballen van de zijkant.
    Misschien met Aitor - Berggreen - Lang. Met daarachter: Bosch - Espinosa - Selahi? Verdediging: Verdonk - Pleguezuelo - Bijen - Troupee.
  • 21 Jan 2020 om 17:56
    Dat is het hele punt Van Staa. Berggreen is zoals ik t zie een spits die de ballen van de zijkant moet krijgen. Maar als je op rechts met ego tripper Aitor speelt en op links nog niet weet wat je er mee aan moet, komen er sowieso nooit ballen van de zijkant.
  • 21 Jan 2020 om 17:53
    Siem mag van mij direct komen, klasbak in vergelijk wat er nu staat
zondag 20 september 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›