FC Twente zoekt spits: ''Ze hebben Kharchouch een paar keer bekeken''

22
FC Twente zoekt spits: ''Ze hebben Kharchouch een paar keer bekeken''

FC Twente hoopt vandaag nog altijd op een aanvallende versterking. De Tukkers zijn op zoek naar een extra centrumspits.

"Ik had al vuurwerk verwacht bij FC Twente, want ze azen nog op een centrale verdediger en een aanvaller", zei Ten Voorde donderdagavond bij Voetbalpraat op FOX Sports. De clubwatcher komt daarna met een opvallende naam op de proppen.

Telstar-spits Reda Kharchouch wordt namelijk nadrukkelijk gelinkt aan Sparta Rotterdam, maar ook Heracles Almelo en FC Groningen zouden de 24-jarige aanvaller in de gaten houden. "Ook FC Twente heeft hem een paar keer bekeken", verklapt Ten Voorde daarna.

Leo Driessen, die Telstar op de voet volgt, is benieuwd of Kharchouch de Eredivisie aankan. "Qua capaciteiten zeker, maar hij heeft de voetbalwereld ook al verbaasd dat hij vanuit de derde divisie bij OFC die stap naar Telstar gezet", aldus Driessen.

"Of hij fysiek ook die volgende stap kan maken, dat is het risico dat de Eredivisie-club moet nemen", vervolgt hij. "Dat hij kan scoren en kwaliteiten heeft, dat is wel duidelijk. Anders maak je er geen zestien." Telstar sloeg donderdag een 'redelijk bod' van Sparta Rotterdam op Kharchouch af.

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 31 Jan 2020 om 14:31
    Als ik eerlijk ben heb ik liever een andere trainer, dan een speler erbij !
  • 31 Jan 2020 om 14:26
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:20
      Daar heb je dus niks aan, dan heb je zoals iemand hier al aangaf een 2e boere. Hard werken alleen red je het niet mee.
    Wat een gelul, sorrie, laten we eerlijk zijn, Boere kreeg toch geen aanvoerder van die egoïsten op de flanken!
  • 31 Jan 2020 om 13:54
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:26
      Heeft niet per se met Boere te maken, meer met zijn concullega's aan de buitenkant die de spits niet bedienen. Door een linkspoot op links te zetten en rechtspoot op rechts krijg je al meer voorzetten. Buitenspelers moeten aangepakt worden, met name Aitor. Gaan ze weer voor eigen succes terwijl een voorzet beter is dan wisselen. Resultaat hebben we nu nodig, niet per se hoogstandjes van buitenspelers. Schijnbaar blijft men volharden in linkspoot op rechts, lekker verrassend en effectief, vooral bij Twente....
    Schrijf ik al 2 seizoenen en dus helemaal met jou eens! Maar bij Twente zoeken ze dan liever weer een goedkoop alternatief, het buitenkansje waar alleen Ted pattent op schijnt te hebben. Wordt toch gvd tijd dat die trainert eens een trap onder zijn ballen krijgt en het eens 3 wedstrijden PROBEERT met Aitor op links en Menig op rechts. Maar nee, lekker koppig blijven en maar verder blijven aankloten. Dat maakt mij nog het meest kwaad, dat ze het niet eens proberen. Maar wel schreeuwen dat er voorin niks gecreeërd wordt. Lekker makkelijk.
  • 31 Jan 2020 om 13:51
    García verwacht dat er vandaag nog minimaal een speler bijkomt...
  • 31 Jan 2020 om 13:51
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:30
      Blessure geschiedenis zegt niet zoveel. Een andere speler kan ook een zware blessure oplopen. Is niet gezegd dat ze beide snel weer geblesseerd zijn. Vuckic is ermee aan de slag gegaan na zijn laatste zware blessure, voeding aangepast en so far so good. Maar geen garanties, bij niemand. Heb niet het idee dat Vuckic met de rem erop speelt. Wellicht scheelt het dat hij in de spits speelt, waardoor hij minder belast wordt. Dan niet omdat hij geen voorzetten krijgt ;-) Eens dat er eens gestart moet worden met Berggreen en Vuckic.
    Een arjen robben was stelselmatig geblesseerd, de een is gevoeliger dan de ander dus vind het wel wat zeggen. De waslijst aan blessures van vuckic en bergreen zijn indrukwekkend lang. Wat vuckic betreft eens, denk idd dat hij als spits minder belast wordt aangezien hij nu al een half seizoen fit terwijl hij wel voluit gaat.
  • 31 Jan 2020 om 13:47
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:22
      Ja ja ja , wanbeleid... dat mooie woord kun je natuurlijk altijd gebruiken en dat laat je ook niet na. Je kan het zelfs gebruiken voor het feit dat ze de mat kunstmatig belichten als je er ECHT zin in hebt ket.. . Je kan trouwens ook een beetje zon door je gesloten kozijn laten en denken: eentje met potentie onder eigen contrakt, voor nu en de toekomst... gezien het overgrote deel van de "ooh zo grote/goed lopende aanvalslinie" weg is volgend seizoen.
    Als ze telkens 2e hands lampen halen die na 1 maand alweer de geest geven, dan is dat ook wanbeleid, maar vooralsnog is dit niet te vergelijken met het hapsnap-beleid waar Twente nu mee bezig is. Berggreen met veel tam tam binnen halen, evenals Menig. Dan die middenvelder Abdoe de la hupper de pup , Lati van Jong Engeland, etc etc.en een enkeling mag zelfs alweer vertrekken na een paar maanden. Noem jij mij daar eens een ander woord voor. Met miljoenen op de bank doet het allemaal niet zo zeer, maar Twente kan elke stuiver goed gebruiken en dan spring je er zo mee om. Wie scout die gasten dan in vredesnaam vraag je je hardop af.
  • 31 Jan 2020 om 13:30
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:17
      Berggreen en vuckic (vuckic eigenlijk geen spits) kun je qua blessuregeschiedenis niet op bouwen, al moet je die voor nu altijd opstellen. Zekhnini speelt erg slecht, aitor veels te grillig en heeft als enige nog beetje rendement. Menig nog geen kans gehad en keito is ook nog niet alles. Ik vind wel dat er een aanvaller bij mag. Laat ik daarin alleen ook duidelijk zijn: achterin staat het nu beter met julio centraal en een rechtsback. Het probleem is dat je voorin niks creeert, maar laat garcia berggreen en vuckic eens opstellen zoals laatste kwartier tegen psv.
    Blessure geschiedenis zegt niet zoveel. Een andere speler kan ook een zware blessure oplopen. Is niet gezegd dat ze beide snel weer geblesseerd zijn. Vuckic is ermee aan de slag gegaan na zijn laatste zware blessure, voeding aangepast en so far so good. Maar geen garanties, bij niemand. Heb niet het idee dat Vuckic met de rem erop speelt. Wellicht scheelt het dat hij in de spits speelt, waardoor hij minder belast wordt. Dan niet omdat hij geen voorzetten krijgt ;-) Eens dat er eens gestart moet worden met Berggreen en Vuckic.
  • 31 Jan 2020 om 13:26
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:18
      Zijn er genoeg die wel zijn geslaagd en ook genoeg die gefaald hebben. Beetje flauw om naar een mislukte spits te verwijzen net of hij iets met boere maken heeft. Blijft natuurlijk een grote gok maar de reden dat hij niet zal slagen omdat boere niet slaagt is natuurlijk onzin.
    Heeft niet per se met Boere te maken, meer met zijn concullega's aan de buitenkant die de spits niet bedienen. Door een linkspoot op links te zetten en rechtspoot op rechts krijg je al meer voorzetten. Buitenspelers moeten aangepakt worden, met name Aitor. Gaan ze weer voor eigen succes terwijl een voorzet beter is dan wisselen. Resultaat hebben we nu nodig, niet per se hoogstandjes van buitenspelers. Schijnbaar blijft men volharden in linkspoot op rechts, lekker verrassend en effectief, vooral bij Twente....
  • 31 Jan 2020 om 13:22
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:11
      Zoveel aanvallers in de selectie en toch nog steeds weer op zoek naar de volgende. Eigenlijk is daar maar één woord voor.
    Ja ja ja , wanbeleid... dat mooie woord kun je natuurlijk altijd gebruiken en dat laat je ook niet na. Je kan het zelfs gebruiken voor het feit dat ze de mat kunstmatig belichten als je er ECHT zin in hebt ket.. . Je kan trouwens ook een beetje zon door je gesloten kozijn laten en denken: eentje met potentie onder eigen contrakt, voor nu en de toekomst... gezien het overgrote deel van de "ooh zo grote/goed lopende aanvalslinie" weg is volgend seizoen.
  • 31 Jan 2020 om 13:20
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:17
      Leuke en goede spits maar moet wel vanaf de flanken bediend worden. Daarom niet aan beginnen.
    Daar heb je dus niks aan, dan heb je zoals iemand hier al aangaf een 2e boere. Hard werken alleen red je het niet mee.
  • 31 Jan 2020 om 13:18
    • Quote van 31 Jan 2020 om 12:41
      Niet doen! Boere 2.0 denk ik...
    Zijn er genoeg die wel zijn geslaagd en ook genoeg die gefaald hebben. Beetje flauw om naar een mislukte spits te verwijzen net of hij iets met boere maken heeft. Blijft natuurlijk een grote gok maar de reden dat hij niet zal slagen omdat boere niet slaagt is natuurlijk onzin.
  • 31 Jan 2020 om 13:17
    • Quote van 31 Jan 2020 om 12:47
      Wat zal hij moeten kosten denken jullie?
    Ik gok rond de 5 ton.
  • 31 Jan 2020 om 13:17
    Leuke en goede spits maar moet wel vanaf de flanken bediend worden. Daarom niet aan beginnen.
  • 31 Jan 2020 om 13:17
    • Quote van 31 Jan 2020 om 13:11
      Zoveel aanvallers in de selectie en toch nog steeds weer op zoek naar de volgende. Eigenlijk is daar maar één woord voor.
    Berggreen en vuckic (vuckic eigenlijk geen spits) kun je qua blessuregeschiedenis niet op bouwen, al moet je die voor nu altijd opstellen. Zekhnini speelt erg slecht, aitor veels te grillig en heeft als enige nog beetje rendement. Menig nog geen kans gehad en keito is ook nog niet alles. Ik vind wel dat er een aanvaller bij mag. Laat ik daarin alleen ook duidelijk zijn: achterin staat het nu beter met julio centraal en een rechtsback. Het probleem is dat je voorin niks creeert, maar laat garcia berggreen en vuckic eens opstellen zoals laatste kwartier tegen psv.
  • 31 Jan 2020 om 13:17
    waarom niet gewoon de combi Vuckic bergreen op 10 en 9
  • 31 Jan 2020 om 13:11
    Zoveel aanvallers in de selectie en toch nog steeds weer op zoek naar de volgende. Eigenlijk is daar maar één woord voor.
  • 31 Jan 2020 om 13:03
    Veel gelul, geen daadkracht.Straks weer dat slappe gelul van hij is te duur en geen tijd.Alsof ze al niet maanden de prijs weten en deze transfer al niet weken/maanden hadden kunnen voorbereiden.
  • 31 Jan 2020 om 12:59
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Meer dan 1 ton.
  • 31 Jan 2020 om 12:47
    Wat zal hij moeten kosten denken jullie?
  • 31 Jan 2020 om 12:45
    • Quote van 31 Jan 2020 om 12:41
      Niet doen! Boere 2.0 denk ik...
    Denk ik niet hoor !
  • 31 Jan 2020 om 12:41
    • Quote van 31 Jan 2020 om 12:41
      Ik volg sinds verleden jaar de keuken competitie, maar dat is een prima speler voor ons, ik zou zeggen snel toehappen Van Leeuwen !
    Niet doen! Boere 2.0 denk ik...
  • 31 Jan 2020 om 12:41
    Ik volg sinds verleden jaar de keuken competitie, maar dat is een prima speler voor ons, ik zou zeggen snel toehappen Van Leeuwen !
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›