Nkufo: ''Ik had het gevoel dat hij mij de bal niet wilde geven'' Tal van clubs scharen zich achter Ajax en willen seizoen zien stoppen Brama 'schittert' in video van MST: ''Jij kunt levens redden'' ''Voor Feyenoord, PSV en FC Twente loopt bedrag in de miljoenen'' Derksen reëel: ''Denk dat we deze competitie kunnen vergeten''

Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken''

37
Vertrekt Bijen transfervrij? ''Dan ga je daar wel over nadenken''

Peet Bijen heeft na de winterstop weer een basisplaats bij FC Twente en is prima begonnen aan de tweede seizoenshelft. De verdediger uit Hengelo heeft echter een aflopend contract bij FC Twente en kan dus transfervrij vertrekken.

Bijen weet niet of hij zijn verbintenis gaat verlengen. "Ik heb nog geen idee", reageert hij voor de camera van 1Twente. "Ik zit gewoon nog hier, maar ben hier ook al vanaf mijn elfde. Ik zou bijna zeggen dat het 50/50 is. Je kunt hier doorgaan, dat is zeker een goede optie. Maar je houdt altijd je ogen open en als er iets moois voorbij komt, dan ga je daar wel over nadenken."

De Tukker heeft nog niets van FC Twente gehoord. "In principe nog niet, maar ik weet dat ze vertrouwen in me hebben. Ik ben na de winterstop weer in de basis gestart. Ik voel dat vanuit de staf, dat is fijn. We zien het wel, ik maak me daar niet zo druk om. Waar ik na het seizoen speel, dan zien we dan wel", aldus Bijen, die het mooi zou vinden als FC Twente iets verdient aan de verdediger.

"Absoluut, want je ben hier vanaf je elfde geweest", beseft hij. "Het gekke is wel dat je elk jaar met andere mensen hebt gewerkt. Wat dat betreft heb je elk jaar van iemand iets opgestoken en die heb je in die zin misschien ook niet uitbetaald, maar ik heb altijd het beste voor met deze club. Als ik ze kan helpen, dan doe ik dat graag."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Feb 2020 om 13:52
    • Quote van 25 Feb 2020 om 01:06
      Bij Wout is het einde verhaal voor het overgrote deel van de supporters. Te traag, geen meerwaarde. Is niet erg, is het lot van een voetballer. Na Twente is Wout nooit opgeklommen, an sich een hint. Voor de rest wil ik je aanraden om om te denken, of pragmatisch te redeneren. Simpele vraag,

      Sta jij liever met 7,8,9 nieuwe mensen in de basis volgend seizoen, met 6 a 8 nieuwe leu op de bank en bij het tweede?

      Of heb je liever dat we volgend jaar beginnen met Troupe, Bijen, Julio, Vuckic, Lang, Bosch, Roemeratoe, Drommel, Menig, Abu... Het team dat er nu min of meer staat?

      25+ contracten lopen af. We leunen op Ted van Fucking Leeuwen, een mafkees die Lely overhaalde om door te gaan met voetballen, Thesker naar Twente haalde en nog erger Holscher en Zekhnini terug haalde.

      Volgend seizoen sta je weer te kijken met een compleet nieuw team, wie weet is loco Garcia er nog, en onze malafide TD kan er ook zomaar zijn, of we hebben een nieuwe TD in Juni en die moet dan hals over kop spelers halen.

      Mijn advies is om zoveel mogelijk van wat nu in de basis staat en wat op de bank zit, behalve Holscher, Espinosa, Aitor, Zekhnini en Schenk proberen te behouden.....

      GARCIA deed er 20+ wedstrijden over om een fatsoenlijk team de wei in te sturen, grotendeels kende hij de spelers al. Wat als die clown geen enkele speler kent? Dan staat de nieuwe keeper gewoon een paar wedstrijden in de spits.
    Klasse verwoord.....

    +100
  • 25 Feb 2020 om 05:22
    • Quote van 25 Feb 2020 om 01:06
      Bij Wout is het einde verhaal voor het overgrote deel van de supporters. Te traag, geen meerwaarde. Is niet erg, is het lot van een voetballer. Na Twente is Wout nooit opgeklommen, an sich een hint. Voor de rest wil ik je aanraden om om te denken, of pragmatisch te redeneren. Simpele vraag,

      Sta jij liever met 7,8,9 nieuwe mensen in de basis volgend seizoen, met 6 a 8 nieuwe leu op de bank en bij het tweede?

      Of heb je liever dat we volgend jaar beginnen met Troupe, Bijen, Julio, Vuckic, Lang, Bosch, Roemeratoe, Drommel, Menig, Abu... Het team dat er nu min of meer staat?

      25+ contracten lopen af. We leunen op Ted van Fucking Leeuwen, een mafkees die Lely overhaalde om door te gaan met voetballen, Thesker naar Twente haalde en nog erger Holscher en Zekhnini terug haalde.

      Volgend seizoen sta je weer te kijken met een compleet nieuw team, wie weet is loco Garcia er nog, en onze malafide TD kan er ook zomaar zijn, of we hebben een nieuwe TD in Juni en die moet dan hals over kop spelers halen.

      Mijn advies is om zoveel mogelijk van wat nu in de basis staat en wat op de bank zit, behalve Holscher, Espinosa, Aitor, Zekhnini en Schenk proberen te behouden.....

      GARCIA deed er 20+ wedstrijden over om een fatsoenlijk team de wei in te sturen, grotendeels kende hij de spelers al. Wat als die clown geen enkele speler kent? Dan staat de nieuwe keeper gewoon een paar wedstrijden in de spits.
    Duidelijke redenatie, waar ik het mee eens ben. Liever een solide ingespeelde basis, dan een nieuwe onervaren basis. Dus wat mij betreft gaan ze ook verlengen met Peet Bijen voor Maximaal twee jaar. Na nog 1 mooi zeizoen is het voor Peet Bjjen tijd om Hengelo te verlaten en zijn horizon gaat verbreden door buiten Tukkerland te gaan. ;)
  • 25 Feb 2020 om 01:06
    • Quote van 25 Feb 2020 om 00:06
      Gewoon goede opruiming houden straks in juli hebben we tenminste ruimte in salarisbudget je ziet hoe moeilijk het dit seizoen is met zo weinig salarisruimte plus dat we in de winterstop ook niets fatsoenlijks konden krijgen terwijl we eigenlijk een snelle goede en veel scorende spits missen maar ook vooral leiders op het veld m.u.v. Julio en Wout maar Wout is einde oefening bij Garcia en Ted. Bosch zou ik in ieder geval nog wel meerjarig contract geven.
    Bij Wout is het einde verhaal voor het overgrote deel van de supporters. Te traag, geen meerwaarde. Is niet erg, is het lot van een voetballer. Na Twente is Wout nooit opgeklommen, an sich een hint. Voor de rest wil ik je aanraden om om te denken, of pragmatisch te redeneren. Simpele vraag,

    Sta jij liever met 7,8,9 nieuwe mensen in de basis volgend seizoen, met 6 a 8 nieuwe leu op de bank en bij het tweede?

    Of heb je liever dat we volgend jaar beginnen met Troupe, Bijen, Julio, Vuckic, Lang, Bosch, Roemeratoe, Drommel, Menig, Abu... Het team dat er nu min of meer staat?

    25+ contracten lopen af. We leunen op Ted van Fucking Leeuwen, een mafkees die Lely overhaalde om door te gaan met voetballen, Thesker naar Twente haalde en nog erger Holscher en Zekhnini terug haalde.

    Volgend seizoen sta je weer te kijken met een compleet nieuw team, wie weet is loco Garcia er nog, en onze malafide TD kan er ook zomaar zijn, of we hebben een nieuwe TD in Juni en die moet dan hals over kop spelers halen.

    Mijn advies is om zoveel mogelijk van wat nu in de basis staat en wat op de bank zit, behalve Holscher, Espinosa, Aitor, Zekhnini en Schenk proberen te behouden.....

    GARCIA deed er 20+ wedstrijden over om een fatsoenlijk team de wei in te sturen, grotendeels kende hij de spelers al. Wat als die clown geen enkele speler kent? Dan staat de nieuwe keeper gewoon een paar wedstrijden in de spits.
  • 25 Feb 2020 om 00:06
    Gewoon goede opruiming houden straks in juli hebben we tenminste ruimte in salarisbudget je ziet hoe moeilijk het dit seizoen is met zo weinig salarisruimte plus dat we in de winterstop ook niets fatsoenlijks konden krijgen terwijl we eigenlijk een snelle goede en veel scorende spits missen maar ook vooral leiders op het veld m.u.v. Julio en Wout maar Wout is einde oefening bij Garcia en Ted. Bosch zou ik in ieder geval nog wel meerjarig contract geven.
  • 24 Feb 2020 om 23:58
    • Quote van 24 Feb 2020 om 23:15
      Peet is een ondergewaarde speler die vorig jaar gemiddeld genomen prima heeft gespeeld. Het valt misschien niet op maar ook dit jaar is hij ontegenzeggelijk belangrijk, vooral bij de hoge ballen. Dit jaar heeft Peet het onnodige puntenverlies niet veroorzaakt. Maar elk foutje wordt hem direct aangerekend en dat maakt elke speler onzeker. En ook bijzonder dat Julio nu niet afgemaakt wordt na zijn domme kopbal, dat heeft ons uiteindelijk wel 3 punten gekost. Bovendien als Peet niet tijdelijk was vervangen door die Busquets dan waren we nu waarschijnlijk veilig, want dat was een achterlijk experiment van Garcia, en nu mag Peet het weer oplossen. Alleen die instelling is het al waard om zijn contract direct te verlengen.
    Redelijk eens. Maar Julio heeft nu 5 wedstrijden ofzo gespeeld, 2x ddaarvan in de totw. Toch was t niet alleen een foutje van hem. Als Drommel uitkomt moet hij die bak hebben. Het is ook dom van Julio. Maar Peet heeft in de eerste seizoenshelft 3 wedstrijden achter elkaar gehad waar t echt zijn fouten waren
  • 24 Feb 2020 om 23:15
    Peet is een ondergewaarde speler die vorig jaar gemiddeld genomen prima heeft gespeeld. Het valt misschien niet op maar ook dit jaar is hij ontegenzeggelijk belangrijk, vooral bij de hoge ballen. Dit jaar heeft Peet het onnodige puntenverlies niet veroorzaakt. Maar elk foutje wordt hem direct aangerekend en dat maakt elke speler onzeker. En ook bijzonder dat Julio nu niet afgemaakt wordt na zijn domme kopbal, dat heeft ons uiteindelijk wel 3 punten gekost. Bovendien als Peet niet tijdelijk was vervangen door die Busquets dan waren we nu waarschijnlijk veilig, want dat was een achterlijk experiment van Garcia, en nu mag Peet het weer oplossen. Alleen die instelling is het al waard om zijn contract direct te verlengen.
  • 24 Feb 2020 om 22:31
    • Quote van 24 Feb 2020 om 20:39
      Alsnummer 15 van nederland verkoop je geen spelers voor vele miljoenen. Zeker geen verdedigers
    Ik ga er ook niet van uit dat deze speler vele miljoenen gaat opleveren. Hij is voor niets van arsenal over genomen. En als fctwente er een mooi bedrag voor kan krijgen is dat een mooie stap om de financiële problemen stukje bij beetje op te gaan lossen in de komende jaren.
  • 24 Feb 2020 om 22:23
    • Quote van 24 Feb 2020 om 20:39
      Alsnummer 15 van nederland verkoop je geen spelers voor vele miljoenen. Zeker geen verdedigers
    Fortuna heeft idd geen hele goede verdedigers, maar dit is twentefans.
  • 24 Feb 2020 om 22:05
    • Quote van 24 Feb 2020 om 12:47
      2 jarig contract bieden en aangeven dat bij mooie kans hij mag gaan. Anders na 1jr zeker verkopen
    Dat is een flut aanbieding dan wordt het een gevalletje holscher
  • 24 Feb 2020 om 21:58
    Als hij denkt dat hij een stap naar een"mooie" club kan maken moet je hem een emmer koud water over zijn hoofd gooien. Hij droomt namelijk, dus gauw wakker maken. Jammer dat spelers geen reëel zelf beeld meer hebben. Een normaal FcT zou al te hoog gegrepen zijn.
  • 24 Feb 2020 om 20:39
    • Quote van 24 Feb 2020 om 19:03
      Als Julio zo blijft spelen en nog dominanter durft te zijn in verdedigend en aanvallend opzicht. Wordt hij aan het einde van het seizoen verkocht voor veel euro's die fctwente hard nodig heeft. Het is wel jammer dat dit zou gebeuren maar de financiële problemen oplossen is een hele belangrijke factor om de komende jaren te overleven en beter te worden.
    Alsnummer 15 van nederland verkoop je geen spelers voor vele miljoenen. Zeker geen verdedigers
  • 24 Feb 2020 om 20:29
    Petra en Geschenk na dit seizoen allebei raus!!
  • 24 Feb 2020 om 19:24
    • Quote van 24 Feb 2020 om 17:57
      Sinds Peetken naast Julio speelt gaat het beter....toch? Soms moet je even 'zoeken' naar de juiste ingrediënten. Daarnaast heb je ook reservespelers nodig. Je weet wel kerel.....zoals die er ook bij het dameselftal op de bank zitten.....
    Ook als reservespeler vind ik hem niet geschikt. Het beste lijkt me gewoon dat de wegen van Twente en Peet na dit seizoen gaan scheiden. Dan kan Peet een mooie club in Japan of iets dergelijks zoeken.
  • 24 Feb 2020 om 19:03
    • Quote van 24 Feb 2020 om 17:40
      Och Petra heeft ook weer twee redelijke wedstrijden gespeeld hoor... Gewoon wegdoen, hij heeft ons al genoeg gekost. Haal maar een echte slager a la Gonzalez naar Twente volgend jaar om naast Julio in het centrum te spelen.
    Als Julio zo blijft spelen en nog dominanter durft te zijn in verdedigend en aanvallend opzicht. Wordt hij aan het einde van het seizoen verkocht voor veel euro's die fctwente hard nodig heeft. Het is wel jammer dat dit zou gebeuren maar de financiële problemen oplossen is een hele belangrijke factor om de komende jaren te overleven en beter te worden.
  • 24 Feb 2020 om 17:57
    • Quote van 24 Feb 2020 om 17:40
      Och Petra heeft ook weer twee redelijke wedstrijden gespeeld hoor... Gewoon wegdoen, hij heeft ons al genoeg gekost. Haal maar een echte slager a la Gonzalez naar Twente volgend jaar om naast Julio in het centrum te spelen.
    Sinds Peetken naast Julio speelt gaat het beter....toch? Soms moet je even 'zoeken' naar de juiste ingrediënten. Daarnaast heb je ook reservespelers nodig. Je weet wel kerel.....zoals die er ook bij het dameselftal op de bank zitten.....
  • 24 Feb 2020 om 17:40
    • Quote van 24 Feb 2020 om 17:37
      Precies dit BAM.

      +100
    Och Petra heeft ook weer twee redelijke wedstrijden gespeeld hoor... Gewoon wegdoen, hij heeft ons al genoeg gekost. Haal maar een echte slager a la Gonzalez naar Twente volgend jaar om naast Julio in het centrum te spelen.
  • 24 Feb 2020 om 17:37
    • Quote van 24 Feb 2020 om 17:35
      Verlengen. Beter je zwakke schakels kennen dan nieuwe verrassingen volgend seizoen. Nu veel samenspelen met Julio, en je start volgend seizoen met een ingespeeld koppel op de CV. Hopen dat Troupe blijft, hoef je enkel Schenk te vervangen. Hopen dat Verdonk blijft, heb je een linie waarmee je top 10 kunt spelen.
    Precies dit BAM.

    +100
  • 24 Feb 2020 om 17:35
    Verlengen. Beter je zwakke schakels kennen dan nieuwe verrassingen volgend seizoen. Nu veel samenspelen met Julio, en je start volgend seizoen met een ingespeeld koppel op de CV. Hopen dat Troupe blijft, hoef je enkel Schenk te vervangen. Hopen dat Verdonk blijft, heb je een linie waarmee je top 10 kunt spelen.
  • 24 Feb 2020 om 16:49
    Zojuist gehoord dat hij een voorcontract had getekend bij FC Verwegistan.
  • 24 Feb 2020 om 16:47
    Wat er ook gebeurt, .... daar maken wij ons niet druk om..
  • 24 Feb 2020 om 16:32
    Zet even een zonnebril op Petra, als je gaat bijtekenen. Felle lichten in de bestuurskamer, voordat je het weet staat je handtekening op de tafel ipv het contract.
  • 24 Feb 2020 om 16:13
    Loat goan!
  • 24 Feb 2020 om 16:05
    Tja, wat moet ik hier nu van zeggen.Verlengen of niet, twijfel is wat bij Peet hoort de laatste jaren.Verlengen voor de breedte of investeren in de toekomst.
  • 24 Feb 2020 om 15:38
    Dumpen die bak
  • 24 Feb 2020 om 15:33
    Nog niets gehoord van Twente?? Kan me niet voorstellen dat ze deze jongen zo laten lopen. Eindelijk weer een nuchtere tukker in het team die het overigens prima doet. Contract geven nu!!!
  • 24 Feb 2020 om 14:36
    Denk dat die naar een club in 2e Bundesliga gaat
  • 24 Feb 2020 om 13:57
    Bijen en zijn zaakwaarnemer zullen wel transfervrij gaan kunnen ze meer tekengeld opstrijken en scheelt ons ook weer veel salariskosten.
  • 24 Feb 2020 om 13:47
    • Quote van 24 Feb 2020 om 12:44
      Hij bedoelt dat zn contract verlengt wordt waarna hij een transfer kan gaan maken wanneer hij nog onder contract staat
    Dus contract verlengen om uieindelijk worden doorverkocht
  • 24 Feb 2020 om 13:34
    • Quote van 24 Feb 2020 om 12:47
      2 jarig contract bieden en aangeven dat bij mooie kans hij mag gaan. Anders na 1jr zeker verkopen
    Peetken schippert voor mijn gevoel een beetje tussen de wal en het schip. Hij kent hele goede, maar ook mindere momenten. Ik moet wel bekennen dat hij beter speelt met Julio naast zich, maar ik heb geen flauw benul wat zijn salaris is.


    Als laatst sluit ik me aan bij Buon. Gratis laten lopen, dat moet je niet willen. Daar is hij nou net te goed voor. Schenk zou ik overigens niet verlengen. Die blijft door de ondergrens zakken.....
  • 24 Feb 2020 om 13:16
    • Quote van 24 Feb 2020 om 12:47
      2 jarig contract bieden en aangeven dat bij mooie kans hij mag gaan. Anders na 1jr zeker verkopen
    Lijkt mij ook een mooie tussenweg.
  • 24 Feb 2020 om 12:47
    2 jarig contract bieden en aangeven dat bij mooie kans hij mag gaan. Anders na 1jr zeker verkopen
  • 24 Feb 2020 om 12:44
    • Quote van 24 Feb 2020 om 12:20
      Hoe kan je als club er iets aan verdienen, al het contract afloopt?
    Hij bedoelt dat zn contract verlengt wordt waarna hij een transfer kan gaan maken wanneer hij nog onder contract staat
  • 24 Feb 2020 om 12:29
    Grijp je kans Peet! Geef ons ook een kans. Nou dubbelzinniger kan bijna niet.
  • 24 Feb 2020 om 12:25
    • Quote van 24 Feb 2020 om 12:20
      Hoe kan je als club er iets aan verdienen, al het contract afloopt?
    Als hij te duur is aan salaris
  • 24 Feb 2020 om 12:20
    Hoe kan je als club er iets aan verdienen, al het contract afloopt?
  • 24 Feb 2020 om 12:18
    Voor Peet Bijen een uitgelezen mogelijkheid om zijn kans te pakken voor een kans in het buitenland. Toch zou ik een verlenging, geen slechte besluit vinden. Is laatste tijd weer redelijk stabiel.
  • 24 Feb 2020 om 12:05
    Blij wanneer zijn contract niet wordt verlengd aan het einde van het seizoen, los van dat het een goede jongen is en de beste bedoelingen heeft :). Hij is voor zijn positie gewogen en te licht bevonden helaas.
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›