'FIFA treft maatregelen: Langere contracten en uitstel transferperiode'

18
'FIFA treft maatregelen: Langere contracten en uitstel transferperiode'

De FIFA gaat het mogelijk maken dat contracten na 30 juni doorlopen en dat de transferperiode opschuift.

De wereldvoetbalbond heeft samen met de internationale cluborganisatie ECA en spelersvakbond FIFPro een aantal voorstellen op papier gezet, weet Voetbal International te melden. De FIFA stelt dat aflopende contracten automatisch doorlopen tot de nieuwe einddatum van het seizoen. Daardoor kunnen spelers die nu al verkocht zijn, het seizoen ook sowieso afmaken bij hun huidige club.

Volgens het medium gaat hem om richtlijnen tijdens de coronacrisis. De wereldvoetbalbond kan juridisch geen contractverlengingen verplichten en is afhankelijk van nationaal recht en collectieve afspraken. Daarnaast mogen nationale bonden deze zomer de transferperiode opschorten, zodat na het huidige seizoen pas nieuwe spelers gekocht kunnen worden. 

De FIFA erkent dat zij bonden niets kunnen opleggen, maar enkel de voorwaarden scheppen. ''Wij zijn niet in staat om nationale bonden te instrueren of om te bepalen wanneer voetbal in elk land weer moet beginnen. Die beslissing moet door elke bond afzonderlijk worden genomen op advies van de nationale gezondheidsautoriteiten', valt te lezen in het document. Eerder dreigde de UEFA nog met sancties als landen het huidige seizoen niet afmaken.

N.B.
De vier thuiswedstrijden in maart, april en mei gaan niet door vanwege het coronavirus. Twentefans.nl en TwenteInsite.nl zijn daarom een ludieke actie gestart en hopen dat FC Twente hierdoor niet te veel horeca-inkomsten misloopt. Wil jij alsnog een bedrag voor 'bier en beenham' overmaken? #StortVoorTwente.

U kunt de 'vrije gift' naar boven of beneden bijstellen.

18 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Apr 2020 om 07:23
    • Quote van 5 Apr 2020 om 19:36
      Ah kijk dat verklaart heel veel meelzak. De 'fatsoenlijken' blijven in Hengelo, het rioolvolk...zoals jij ze noemt komt uit in Borne, Dat verklaart inderdaad het schijt-aan-corona feestje. :)
    idd het waren dus hengeloers.:-))
  • 5 Apr 2020 om 19:36
    • Quote van 5 Apr 2020 om 10:03
      laatste jaren is dat dorp het overloop geworden van het rioolvolk uit hengelo..tja..:-))
    Ah kijk dat verklaart heel veel meelzak. De 'fatsoenlijken' blijven in Hengelo, het rioolvolk...zoals jij ze noemt komt uit in Borne, Dat verklaart inderdaad het schijt-aan-corona feestje. :)
  • 5 Apr 2020 om 10:03
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:35
      Daarom wonen dit soort mensen in een gehucht als Borne en niet in grote steden......
    laatste jaren is dat dorp het overloop geworden van het rioolvolk uit hengelo..tja..:-))
  • 4 Apr 2020 om 23:48
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:40
      Ah kijk.....jij gaat dus ook met veel plezier naar zo'n schijt-aan-corona-feestje?
    Nee jongen dit lees je echt verkeerd het is bedoelt als in elke stad en dorp gebeurt wel iets wat niet door de beugel kan en als er 1 iemand is die dit soort dingen afkeurt dan ben ik dat wel of wil jij zeggen dat jij in een dorp of stad wopnt waar nooit iets gebeurt wat niet door de beugel kan (wij noemen zoiets schijnheilig)
  • 4 Apr 2020 om 20:15
    • Quote van 4 Apr 2020 om 19:40
      Ah kijk.....jij gaat dus ook met veel plezier naar zo'n schijt-aan-corona-feestje?
    De media heeft er eennschijt aan feestje van gemaakt. Het eea ligt , zoals gewoonlijk, veel genuanceerder. Neemt niet weg dat het niet slim was om te doen. Veel kwalijker zijn al die mensen die gisteren en vandaag 100000x opgeroepen zijn niet naar het strand te gaan dit toch doen of al die mensen die naar de markt gaan.
  • 4 Apr 2020 om 19:40
    • Quote van 4 Apr 2020 om 15:39
      Hahaha ik woon zelf in borne wat dacht je in elke stad of dorp gebeurt wel iets wat niet mag dit laat wel zien hoeveel verstand sommige mensen hebben.
    Ah kijk.....jij gaat dus ook met veel plezier naar zo'n schijt-aan-corona-feestje?
  • 4 Apr 2020 om 17:34
    • Quote van 4 Apr 2020 om 15:39
      Hahaha ik woon zelf in borne wat dacht je in elke stad of dorp gebeurt wel iets wat niet mag dit laat wel zien hoeveel verstand sommige mensen hebben.
    Er zijn meer domme mensen dan slimme mensen. Komt nu nog meer naar boven.
  • 4 Apr 2020 om 15:39
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:35
      Daarom wonen dit soort mensen in een gehucht als Borne en niet in grote steden......
    Hahaha ik woon zelf in borne wat dacht je in elke stad of dorp gebeurt wel iets wat niet mag dit laat wel zien hoeveel verstand sommige mensen hebben.
  • 4 Apr 2020 om 15:34
    De FIFA lijkt voor het gemak even vergeten dat ze niet over de Nederlandse wet gaat.
  • 4 Apr 2020 om 15:06
    Nou KNVB nu kunnen jullie laten zien wat de clubs echt willen jullie hoeven je niet te verstoppen dat we de Europese plaatsen kwijt raken want dat staat duidelijk in het verhaal dat de UEFA dit niet kan dus dinsdag een streep door de competitie.
  • 4 Apr 2020 om 14:34
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:35
      Daarom wonen dit soort mensen in een gehucht als Borne en niet in grote steden......
    En toch zijn er in gehuchten minder corona gevallen dan in de grote steden. Hier in de Achterhoek valt het volgens mij wel mee. Ik volg het corona gebeuren niet echt meer. Beetje corona-moe.
  • 4 Apr 2020 om 14:14
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:04
      Gaat KNVB ook het salaris van Ziyjech betalen conform contract Chelsea in juli en de miljoenen schadevergoeding als hij geblesseerd raakt.
      Een laatste kansloze actie van de Fifa.
    Dit kan juridisch niet eens.
  • 4 Apr 2020 om 11:35
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:13
      Wat een idioten zeg daar in Borne met hun schijt-aan-corona-feestje
    Daarom wonen dit soort mensen in een gehucht als Borne en niet in grote steden......
  • 4 Apr 2020 om 11:31
    • Quote van 4 Apr 2020 om 11:04
      Gaat KNVB ook het salaris van Ziyjech betalen conform contract Chelsea in juli en de miljoenen schadevergoeding als hij geblesseerd raakt.
      Een laatste kansloze actie van de Fifa.
    Tuurlijk gaan ze dat niet doen net als de fifa niets doet dan alleen maar innen wat kan het hun schelen zolang er maar geld binnen komt het belang van spelers en clubs interesseert ze niet allemaal corrupt fifa knvb maakt allemaal niets uit een pot nat clubs moeten het allemaal zelf doen en gaat mis weten de heren van niets
  • 4 Apr 2020 om 11:26
    Kut fifa. Nu blijven wij dankzij hun nog aan García vast zitten.
  • 4 Apr 2020 om 11:13
    Wat een idioten zeg daar in Borne met hun schijt-aan-corona-feestje
  • 4 Apr 2020 om 11:04
    Gaat KNVB ook het salaris van Ziyjech betalen conform contract Chelsea in juli en de miljoenen schadevergoeding als hij geblesseerd raakt.
    Een laatste kansloze actie van de Fifa.
  • 4 Apr 2020 om 10:58
    En nu gaat de KNVB zich netjes achter deze 'voorwaarden' verstoppen....let maar op. Het is sowieso een stelletje Rooms Katholiek schijnheiligen daar in Zeist. Zij durven daarnaast geen eigen beslissingen te nemen en willen internationaal lief worden gevonden.


    Het is vergelijkbaar met Mark Rutte die 1 miljard aan het buitenland wil schenken opdat zij financieel sterker staan in HUN strijd tegen het coronavirus. Ouderen worden gekort op pensioenen. Ouderenzorg wordt financieel verwaarloosd. Je moet langer en langer doorwerken totdat je van je welverdiende pensioen mag gaan genieten want de pensioenpot is zogenaamd niet toereikend, Mark Rutten wil 1 miljard euro weggeven?


    Dit is Nederland in een notendop. Niet meer democratisch, je hebt maar naar de pijpen te dansen van een gieren die allemaal last hebben van graaikanker.......
zondag 15 maart 2020
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›