''Van der Kraan zou eigenlijk per 1 juli bij FC Twente vertrekken''

50
''Van der Kraan zou eigenlijk per 1 juli bij FC Twente vertrekken''

Leon ten Voorde en Fardau Wagenaar hadden afgelopen week een uitgebreid interview met algemeen directeur Paul van der Kraan. Van der Kraan schotelde de twee journalisten het nieuwe beleidsplan voor.

"Die mochten we nog niet inzien, dat was voor de nieuwe technisch directeur", laat Ten Voorde weten aan De Ballen Verstand. "Dat had hij samen geschreven met Rob Boudrie. Het opvallende daarvan is dat hij enkele maanden geleden een exitgesprek heeft gevoerd met Boudrie, die weg zou gaan bij FC Twente. Hij was manager opleidingen."

De clubwatcher heeft meer nieuws. "Van der Kraan zou eigenlijk in eerste instantie per 1 juli bij de club gaan vertrekken", geeft hij aan. "Hij ontkent dat, maar het is mij bevestigd door mensen die echt hoog in de club zitten. Dus de piketpaaltjes worden geslagen door twee mensen die eigenlijk zouden vertrekken bij de club. Dat is toch wel bijzonder."

Ten Voorde weet wel hoe het volledige beleidsplan van FC Twente gaat heten. "Ik heb het concept nieuwe beleidsplan gezien. Dat is het hele beleidsplan, dus niet alleen het technische gebied, maar het businessbeleidsplan. Dat gaat heten: 'Wier goad goan'. Het concept beleidsplan wordt maandag in de RvC besproken, dus daar kunnen ze nog aan slijpen", aldus Ten Voorde.

50 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 May 2020 om 12:48
    • Quote van 26 May 2020 om 10:50
      Het huidige merk is niet commercieel aantrekkelijk. Denk niet dat ze weer een seizoen willen hebben, waarbij de shirts nog nieuw in de rekken blijft hangen. Ook al is het fors afgeprijsd. Er is geen een die belangstelling toont voor deze eenmalige merk. Kun je de fans ook niet aan doen, nog een seizoen in die rommel.
    Bedankt voor je toelichting. Het was ook maar een vraag. Naïef wellicht. Ik heb niet genoeg inzicht in wat de kosten en opbrengsten zijn van een tenue om daarover te kunnen oordelen.
  • 26 May 2020 om 10:50
    • Quote van 26 May 2020 om 09:45
      Waarom het huidige tenue een beetje opfrissen en nog een jaar gebruiken. Lever een flinke besparing op, lijkt me. Door kleine aanpassingen op het huidige shirt zal het tenue ook commercieel aantrekkelijk zijn.
    Het huidige merk is niet commercieel aantrekkelijk. Denk niet dat ze weer een seizoen willen hebben, waarbij de shirts nog nieuw in de rekken blijft hangen. Ook al is het fors afgeprijsd. Er is geen een die belangstelling toont voor deze eenmalige merk. Kun je de fans ook niet aan doen, nog een seizoen in die rommel.
  • 26 May 2020 om 09:45
    Waarom het huidige tenue een beetje opfrissen en nog een jaar gebruiken. Lever een flinke besparing op, lijkt me. Door kleine aanpassingen op het huidige shirt zal het tenue ook commercieel aantrekkelijk zijn.
  • 26 May 2020 om 07:27
    • Quote van 26 May 2020 om 06:51
      Onzin. Het gaat om voetbal. Je kunt Holscher in 24 karaat gouden tutu steken...

      Shirt Sponsor is wel het laatste dat nu van belang is. Hummel, Under Armer, Umbro of Adam & Eva, retail inkomsten zijn bij FCT eigenlijk best redelijk consistent.
    Holscher is weg. Een griekse spits moet in een mooie tenue worden gehesen. Dan voelen ze zich meer gewardeerd BAM.
  • 26 May 2020 om 06:51
    • Quote van 25 May 2020 om 23:33
      Oneens. Twente wil zich profileren als een grote club. In Hummel speelt op dit moment keukenkampioen divisie clubs in en 2e rangs clubs van allerlei andere voetballanden. Dat moet Twente niet willen. De club moet gewoon een uniek merk kiezen zodat de merchandising ook een boost krijgt. Dit is nu de kans om voor meerdere jaren een goed merk aan je te binden. Umbro heeft nu geen Nederlandse clubs. Daar liggen kansen, voor een mooie deal. Maar laten ze ook bij andwee merken kijken. Under Amour heeft nu ook geen Nederlandse club nu AZ is overgestapt naar Nike.
    Onzin. Het gaat om voetbal. Je kunt Holscher in 24 karaat gouden tutu steken...

    Shirt Sponsor is wel het laatste dat nu van belang is. Hummel, Under Armer, Umbro of Adam & Eva, retail inkomsten zijn bij FCT eigenlijk best redelijk consistent.
  • 26 May 2020 om 06:45
    • Quote van 26 May 2020 om 06:06
      Hahaha denk da UT al wel een kaal kruintje heeft.
    Dat kale kruintje heeft hij gekregen toen hij vroeger een aai over zijn bol kreeg als hij op zijn knietjes zat voor de pastoor :)
  • 26 May 2020 om 06:06
    • Quote van 25 May 2020 om 21:15
      Als jij bediend wilt worden moet je de pastoor ff bellen
    Hahaha denk da UT al wel een kaal kruintje heeft.
  • 26 May 2020 om 00:22
    • Quote van 25 May 2020 om 21:14
      Oneens Twente wil uitstralen als een grote club. Dan moet je niet aankomen met B granituur als Hummel. Daarintegen maakt Umbro mooie shirts tegenwoordig met goed kwaliteit. Werder Bremen heeft een zelfde soort logo stijl als Twente. Dat hebben ze mooi verwerkt. Daarbij dragen grote clubs als Everton, West Ham United de shirts van Umbro.
    Under Armour
  • 25 May 2020 om 23:33
    • Quote van 25 May 2020 om 23:11
      Heb zelf jaren in die door jou genoemde troep gespeeld en ik kan zeggen dat het prima spul is. Nooit een probleem mee gehad. En zij kunnen best een mooi twenteshirt fabriceren.
    Oneens. Twente wil zich profileren als een grote club. In Hummel speelt op dit moment keukenkampioen divisie clubs in en 2e rangs clubs van allerlei andere voetballanden. Dat moet Twente niet willen. De club moet gewoon een uniek merk kiezen zodat de merchandising ook een boost krijgt. Dit is nu de kans om voor meerdere jaren een goed merk aan je te binden. Umbro heeft nu geen Nederlandse clubs. Daar liggen kansen, voor een mooie deal. Maar laten ze ook bij andwee merken kijken. Under Amour heeft nu ook geen Nederlandse club nu AZ is overgestapt naar Nike.
  • 25 May 2020 om 23:16
    • Quote van 25 May 2020 om 21:46
      De snor speelt onder een hoedje met van Leeuwen en Ten Voorde samen. Het zou goed zijn als van Leeuwen snel naar Nijmegen gaat. Dan kan Twente die naam afsluiten. Ten Voorde moet langzamerhand Persona non Grata zijn.
    Ten Voorde en Derksen mogen elkaar niet
  • 25 May 2020 om 23:11
    • Quote van 25 May 2020 om 20:37
      Fuck dat waardeloze Hummel troep! Zo die moest er even uit.
    Heb zelf jaren in die door jou genoemde troep gespeeld en ik kan zeggen dat het prima spul is. Nooit een probleem mee gehad. En zij kunnen best een mooi twenteshirt fabriceren.
  • 25 May 2020 om 22:42
    • Quote van 25 May 2020 om 21:28
      Mooiste uitshirt volgens velen is door hummel gemaakt!!
    Mooiste shirt is gemaakt in 2009/2010 door een Italiaans merk ;)
  • 25 May 2020 om 22:32
    • Quote van 25 May 2020 om 21:25
      Is dat zo? Ben nog lang niet overtuigd door Paul vd Kraan. Dat lijstje van hem was ook ronduit belachelijk.....daar had Derksen gewoon gelijk in. Hij heeft geen verstand van voetbalzaken. Ted eruit had ik mn twijfels al bij maar als er zodadelijk een nobody op het podium verschijnt die uit het vriendenbestand van Paultje komt....dan moet ik het nog zien.
    Geef Vd Kraan nu eerst is de gelegenheid om iets op te bouwen.....jij zeikt al voordat er überhaupt een complete selectie is!
  • 25 May 2020 om 21:46
    • Quote van 25 May 2020 om 21:25
      Is dat zo? Ben nog lang niet overtuigd door Paul vd Kraan. Dat lijstje van hem was ook ronduit belachelijk.....daar had Derksen gewoon gelijk in. Hij heeft geen verstand van voetbalzaken. Ted eruit had ik mn twijfels al bij maar als er zodadelijk een nobody op het podium verschijnt die uit het vriendenbestand van Paultje komt....dan moet ik het nog zien.
    De snor speelt onder een hoedje met van Leeuwen en Ten Voorde samen. Het zou goed zijn als van Leeuwen snel naar Nijmegen gaat. Dan kan Twente die naam afsluiten. Ten Voorde moet langzamerhand Persona non Grata zijn.
  • 25 May 2020 om 21:28
    • Quote van 25 May 2020 om 20:37
      Fuck dat waardeloze Hummel troep! Zo die moest er even uit.
    Mooiste uitshirt volgens velen is door hummel gemaakt!!
  • 25 May 2020 om 21:25
    • Quote van 25 May 2020 om 21:17
      En die snor op tv maar weer lekker v/d Kraan afzeiken. Het is zo doorzichtig als vriendje van TvL.
    Is dat zo? Ben nog lang niet overtuigd door Paul vd Kraan. Dat lijstje van hem was ook ronduit belachelijk.....daar had Derksen gewoon gelijk in. Hij heeft geen verstand van voetbalzaken. Ted eruit had ik mn twijfels al bij maar als er zodadelijk een nobody op het podium verschijnt die uit het vriendenbestand van Paultje komt....dan moet ik het nog zien.
  • 25 May 2020 om 21:25
    • Quote van 25 May 2020 om 20:56
      Supporters moeten een keer bediend worden met kwalitatief goede shirts. Dan geeft de shirtverkoop ook een boost. Nike of Adidas zal wel te duur zijn, maar er zijn genoeg betere alternarieven dan fucking ouderwetse Hummel shit.
    Ikzeg. Ut. U heeft natuurlijk een punt. Maar waarom moeten wij ons nu daadwerkelijk daar druk om maken 1 het zit goed. En 2 het komt goed. Laten wij nu hopen op een team dat wil vechten en strijden voor ons fctwente publiek dat is 3.dat vind ik veel belangrijker als al die merken bij elkaar.
  • 25 May 2020 om 21:22
    • Quote van 25 May 2020 om 21:17
      En die snor op tv maar weer lekker v/d Kraan afzeiken. Het is zo doorzichtig als vriendje van TvL.
    Hou aub op over die kutsnor. Als je daar naar kijkt en luistert ben je zelf de weg kwijt volgens mij!
  • 25 May 2020 om 21:17
    • Quote van 25 May 2020 om 20:16
      Er lopen nog een paar rotte appels rond......als die ook verdwijnen, kan VD Kraan rustig bouwen aan een stabiele organisatie! Eentje gebaseerd op de kwaliteiten van de mens, en niet om z'n elleboog!
    En die snor op tv maar weer lekker v/d Kraan afzeiken. Het is zo doorzichtig als vriendje van TvL.
  • 25 May 2020 om 21:15
    • Quote van 25 May 2020 om 20:56
      Supporters moeten een keer bediend worden met kwalitatief goede shirts. Dan geeft de shirtverkoop ook een boost. Nike of Adidas zal wel te duur zijn, maar er zijn genoeg betere alternarieven dan fucking ouderwetse Hummel shit.
    Als jij bediend wilt worden moet je de pastoor ff bellen
  • 25 May 2020 om 21:14
    • Quote van 25 May 2020 om 21:09
      Ik rijd in een hummel. Niets mis mee..............:-)

      Waar maak je je druk om man.
      Er is potentie om Nike of Adidas als sponsorkleding te krijgen.
      Daar blijft het waarschijnlijk bij.
      Wees blij, in de situatie waarin FC Twente verkeerd is Hummel best goed.
    Oneens Twente wil uitstralen als een grote club. Dan moet je niet aankomen met B granituur als Hummel. Daarintegen maakt Umbro mooie shirts tegenwoordig met goed kwaliteit. Werder Bremen heeft een zelfde soort logo stijl als Twente. Dat hebben ze mooi verwerkt. Daarbij dragen grote clubs als Everton, West Ham United de shirts van Umbro.
  • 25 May 2020 om 21:09
    • Quote van 25 May 2020 om 20:56
      Supporters moeten een keer bediend worden met kwalitatief goede shirts. Dan geeft de shirtverkoop ook een boost. Nike of Adidas zal wel te duur zijn, maar er zijn genoeg betere alternarieven dan fucking ouderwetse Hummel shit.
    Ik rijd in een hummel. Niets mis mee..............:-)

    Waar maak je je druk om man.
    Er is potentie om Nike of Adidas als sponsorkleding te krijgen.
    Daar blijft het waarschijnlijk bij.
    Wees blij, in de situatie waarin FC Twente verkeerd is Hummel best goed.
  • 25 May 2020 om 20:56
    • Quote van 25 May 2020 om 20:45
      Fuck dat Red Bull troep
    Supporters moeten een keer bediend worden met kwalitatief goede shirts. Dan geeft de shirtverkoop ook een boost. Nike of Adidas zal wel te duur zijn, maar er zijn genoeg betere alternarieven dan fucking ouderwetse Hummel shit.
  • 25 May 2020 om 20:45
    • Quote van 25 May 2020 om 20:37
      Fuck dat waardeloze Hummel troep! Zo die moest er even uit.
    Fuck dat Red Bull troep
  • 25 May 2020 om 20:38
    • Quote van 25 May 2020 om 20:16
      Er lopen nog een paar rotte appels rond......als die ook verdwijnen, kan VD Kraan rustig bouwen aan een stabiele organisatie! Eentje gebaseerd op de kwaliteiten van de mens, en niet om z'n elleboog!
    Amen.
  • 25 May 2020 om 20:37
    • Quote van 25 May 2020 om 20:23
      Er is een grote kans dat Twente volgens seizoen overstapt van kledingsponsor. Waarschijnlijk gaat het tussen Hummel en Umbro.
    Fuck dat waardeloze Hummel troep! Zo die moest er even uit.
  • 25 May 2020 om 20:36
    • Quote van 25 May 2020 om 18:46
      Trap Leon niet steeds de grond in, jij moet toch weten hoe dat voelt hier? !
    Ben jij die andere slang? Toch niet het holmaatje van. Die Ten Voorde moet je pakken met een slangen vanger.
  • 25 May 2020 om 20:28
    • Quote van 25 May 2020 om 17:49
      Leo is al jaren bezig om de club kapot te maken Leo moet de toegang tot het stadion worden ontzegd
    Tja er is maar een rattenslang in ons stadion ,is kampioen stoelpoten zagen ,mensen tot de grond toe afbreken ,enz enz ...Hoog tijd om die beunhaas het stadion uit te kegelen!
  • 25 May 2020 om 20:23
    Er is een grote kans dat Twente volgens seizoen overstapt van kledingsponsor. Waarschijnlijk gaat het tussen Hummel en Umbro.
  • 25 May 2020 om 20:16
    Er lopen nog een paar rotte appels rond......als die ook verdwijnen, kan VD Kraan rustig bouwen aan een stabiele organisatie! Eentje gebaseerd op de kwaliteiten van de mens, en niet om z'n elleboog!
  • 25 May 2020 om 19:12
    • Quote van 25 May 2020 om 18:25
      De stewards van de hoogste vakken
    De lekken bij Twente zijn gevonden hahaha.
  • 25 May 2020 om 18:57
    • Quote van 25 May 2020 om 18:36
      Er is niemand hier die de podcast beluisterd heeft. Anders zou men anders reageren. Dit zijn een stel schapen die zich baseren op 1 bron. Totaal geen kritische denkers maar alleen volgers.
    Dat mogen ze hier graag doen met 50% informatie iemand 100% de grond in trappen
  • 25 May 2020 om 18:47
    Leo is er op uit om zichzelf vogelvrij te laten verklaren
  • 25 May 2020 om 18:46
    • Quote van 25 May 2020 om 18:23
      Hou hem niet de hand boven de kop. Het beleidrapport gaat nu voorgelegd worden aan de RVC. Meneer spuugt al gal voordat het uberhaupt besproken en goed gekeurd of is gelezen door de RVC. Dit bedoeld men met slangenkuil en onrust bij de club. De eerste slang moeten ze vangen en buiten de Veste zetten.
    Trap Leon niet steeds de grond in, jij moet toch weten hoe dat voelt hier? !
  • 25 May 2020 om 18:36
    • Quote van 25 May 2020 om 18:13
      Leon zegt gewoom normale dingen in de podcast maar in zo'n nieuwsbericht komt dat dus blijkbaar heel anders over
    Er is niemand hier die de podcast beluisterd heeft. Anders zou men anders reageren. Dit zijn een stel schapen die zich baseren op 1 bron. Totaal geen kritische denkers maar alleen volgers.
  • 25 May 2020 om 18:25
    • Quote van 25 May 2020 om 17:59
      Hooggeplaatste mensen bij Twente?
    De stewards van de hoogste vakken
  • 25 May 2020 om 18:23
    • Quote van 25 May 2020 om 18:13
      Leon zegt gewoom normale dingen in de podcast maar in zo'n nieuwsbericht komt dat dus blijkbaar heel anders over
    Hou hem niet de hand boven de kop. Het beleidrapport gaat nu voorgelegd worden aan de RVC. Meneer spuugt al gal voordat het uberhaupt besproken en goed gekeurd of is gelezen door de RVC. Dit bedoeld men met slangenkuil en onrust bij de club. De eerste slang moeten ze vangen en buiten de Veste zetten.
  • 25 May 2020 om 18:19
    • Quote van 25 May 2020 om 17:59
      Hooggeplaatste mensen bij Twente?
    Bij FCTwente werken geen hooggeplaatste mensen meer Nee, ... er werken nu bij FCTwente alleen maar gewone mensen
  • 25 May 2020 om 18:18
    Leontien ten Voorde
  • 25 May 2020 om 18:17
    • Quote van 25 May 2020 om 17:59
      Hooggeplaatste mensen bij Twente?
    Lol
  • 25 May 2020 om 18:13
    Leon zegt gewoom normale dingen in de podcast maar in zo'n nieuwsbericht komt dat dus blijkbaar heel anders over
  • 25 May 2020 om 17:59
    Hooggeplaatste mensen bij Twente?
  • 25 May 2020 om 17:57
    • Quote van 25 May 2020 om 17:49
      Leo is al jaren bezig om de club kapot te maken Leo moet de toegang tot het stadion worden ontzegd
    Geef hem maximaal 12 uur toegang verspreid over een week binnen de club. Dan kan hij club watcher blijven maar wel met gepaste en respectvolle afstand. Als hem dat niet zint. Dan dondert meneer Ten voorde maar op.
  • 25 May 2020 om 17:49
    Leo is al jaren bezig om de club kapot te maken Leo moet de toegang tot het stadion worden ontzegd
  • 25 May 2020 om 17:43
    • Quote van 25 May 2020 om 17:36
      Juist. Snap dit dat die duppesen van FC Twente dat niet inzien. Oprotten met die gast. Toegang ontzeggen, en neem van Wissing ook maar mee. Volgens mij was Peter Wekking iets beter.
    Kuitert is ook prima. Leon ten Voorde is oud zeer geworden. Heeft te veel meegemaakt met deze club en hij blijft schade toerichten. Nu ook op het juiste tijdstip dat het rapport bij de RVC moet, zit hij al op gal te spugen (gif spuiten) terwijl het nog niet eens gepubliceerd is. Hier is Twente met van der Kraan weer gebeten door een slang. Een echte slangenbeet. Wanneer komt de Rent to Kill actie!!
  • 25 May 2020 om 17:37
    • Quote van 25 May 2020 om 17:24
      Ik geloof daar niks van. Hij was goed beoordeeld door de rvc begin dit jaar. Ten Voorde is gewoon altijd op de hand geweest van Van Leeuwen en heeft nu al meerdere onwaarheden verteld, negatief over vd Kraan en positief over van leeuwen
    Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke onwaarheden?
  • 25 May 2020 om 17:36
    • Quote van 25 May 2020 om 17:33
      Kraan moet hem (Ltv) wegsturen en toegang ontzeggen. Dit is een van die listige slang die door de Veste kronkelt en gif spuit op het onjuiste tijdstip. Graag vervangen en afscheid van nemen. Laat maar een andere clubwatchter komen.
    Juist. Snap dit dat die duppesen van FC Twente dat niet inzien. Oprotten met die gast. Toegang ontzeggen, en neem van Wissing ook maar mee. Volgens mij was Peter Wekking iets beter.
  • 25 May 2020 om 17:33
    Kraan moet hem (Ltv) wegsturen en toegang ontzeggen. Dit is een van die listige slang die door de Veste kronkelt en gif spuit op het onjuiste tijdstip. Graag vervangen en afscheid van nemen. Laat maar een andere clubwatchter komen.
  • 25 May 2020 om 17:32
    Leon ,.. ie bint wear aant zeurn, oale dramtoetn, laat die man nu eens zijn werk doen, en beoordeel m dan,