Corona wees FC Barcelona af: ''Wilde liever bij FC Twente spelen''

11
Corona wees FC Barcelona af: ''Wilde liever bij FC Twente spelen''

Jesus Corona heeft in 2013 een aanbieding van FC Barcelona afgeslagen. De Mexicaanse aanvaller gaf destijds de voorkeur aan een transfer naar FC Twente, zo verklapt zijn zaakwaarnemer Matías Bunge.

"Hij heeft een aanbieding van FC Barcelona afgewezen", laat Bunge weten aan ABC de Sevilla. "Ik vertelde dat ik met Zubizarreta, destijds de technisch directeur van FC Barcelona, had gesproken. Corona zou eerst een jaar bij FC Barcelona B onder Eusebio Sacristán spelen en daarna klaargestoomd worden voor het eerste. Eusebio kende hem goed en had alles uitgestippeld."

Corona had echter andere plannen. "Jesus zei nee, omdat hij liever in een eerste elftal wilde spelen", herinnert Bunge zich. "Dus gingen we naar FC Twente. De overstap van Mexico naar Nederland was heel groot. De trainer kwam nog naar me toe en zei dat Jesus naar het tweede team moest als hij het niet beter zou doen. Het volgende seizoen startte Jesus en was hij een van de beste spelers."

Corona speelt inmiddels bij FC Porto, maar had afgelopen zomer ook kunnen overstappen naar Sevilla. "Ze hebben het geprobeerd. De afkoopclausule was toen echter heel hoog, maar we hebben gesprekken gevoerd. FC Porto wilde het niet", aldus Bunge, die aangeeft dat er momenteel geen onderhandelingen lopen. Corona wil echter nog graag naar de Primera División. FC Twente profiteert mee bij een mogelijke transfer.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 May 2020 om 00:24
    • Quote van 26 May 2020 om 10:29
      Als ie een paar keer mocht invallen, op basis waarvan heeft Twente dan interesse?
      Ik ben hier sceptisch over
    Als ie een paar keer mag invallen bij KVM, wat betekent dat voor FCT? Selahi speelde ook niet bij Standard en werd hier basis, maar misschien is deze jongen meer voor de toekomst.
  • 27 May 2020 om 00:25
    • Quote van 26 May 2020 om 07:32
      Dankzij diegene die de deal maakte..
    Precies dat
  • 27 May 2020 om 00:25
    • Quote van 26 May 2020 om 00:16
      Bunge ... de man van zes miljoen ... Dankzij hem Bunge(lt) fc twente
    Als je 200.000 euro leent voor een nieuw huis, die je niet terug kan betalen. Vervolgens wil de andere partij zijn geld terug en kom je in financiele problemen. Wiens schuld is dat van de inner of van jou?
  • 26 May 2020 om 10:29
    • Quote van 26 May 2020 om 09:13
      12 “wedstrijden” inderdaad. Invalbeurten van maximaal een half uurtje. Deze jongen moest een veelal doen met invallen voor minder dan een half uur. Valt allemaal op transfermarkt te lezen.
    Als ie een paar keer mocht invallen, op basis waarvan heeft Twente dan interesse?
    Ik ben hier sceptisch over
  • 26 May 2020 om 09:13
    • Quote van 26 May 2020 om 07:32
      Twente wil Angelos Kostopoulos-Theodoropoulos (19) overnemen van kv Mechelen 12 wedstrijden 0 doelpunten en als jeugdinternational 0 uit 7. Opmerkelijke cijvers voor een spits.
    12 “wedstrijden” inderdaad. Invalbeurten van maximaal een half uurtje. Deze jongen moest een veelal doen met invallen voor minder dan een half uur. Valt allemaal op transfermarkt te lezen.
  • 26 May 2020 om 08:48
    En Tesla wou mij in plaats van Elon Musk maar ik werd liever postb
  • 26 May 2020 om 08:13
    • Quote van 26 May 2020 om 07:32
      Dankzij diegene die de deal maakte..
    Nog een erfenis van Joop.
  • 26 May 2020 om 07:32
    Twente wil Angelos Kostopoulos-Theodoropoulos (19) overnemen van kv Mechelen 12 wedstrijden 0 doelpunten en als jeugdinternational 0 uit 7. Opmerkelijke cijvers voor een spits.
  • 26 May 2020 om 07:32